dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Ko labāk?
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem
View previous topic :: View next topic  
Author Message
smthn



Joined: 28 May 2006
Posts: 4
Location: Rīga

PostPosted: Sun May 28, 2006 10:38 pm    Post subject: Ko labāk?

Man vajadzētu padomu lielajā izvēlē - ko tad ņemt - OpenGL vai DirectX?
Kam kādas priekšrocības, perspektīvas, kādas fīčas, kādi mīnusi. Apskaidrojiet, lūdzu! Razz
_________________
w00t...
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun May 28, 2006 10:54 pm    Post subject:

Man liekas jau vairākas reizes pārrunāts, pameklē searchos.
Īsi sakot - Dx ir Win only, ar OO struktūru, bet OGL ir cross platformisks vairāk C stilā (bet neviens protams neliedz programmēt OO stilā).
Katram jau ir savi subjektīvie iemesli kāpēc viņš ir izvēlējies vienu vai otru API. Vislabāk jau būtu tev pašama pamēģināt uzrakstīt vienkāršu programmeli, gan ar vienu, gan ar otru API un tad pašam paņemt to, kas labāk tīk un dod vajadzīgās iespējas.
Back to top
View user's profile Send e-mail
smthn



Joined: 28 May 2006
Posts: 4
Location: Rīga

PostPosted: Mon May 29, 2006 1:22 pm    Post subject:

Esmu šo forumu izmalis no viena gala līdz otram un esmu lasījis, taču, protams ka abiem API ir savi atbalstītāji, kuri nepadosies, turpina argumentēt un līdz ar to nekāda skaidrība nerodas. Laikam jau būs pašam patiešām kkas jāuzraksta un jāskatās, kas patīk labāk.
_________________
w00t...
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon May 29, 2006 3:38 pm    Post subject:

Ņem sākumā OpenGL, nopērc grāmatu, vai nokačā vienkāršāko tutoriāli.
To ir daudz, kaut vai iekš nehe.gamedev.net.
Tad paprovē DirectX. Garantēju, ka nožēlosi to dienu, kad pameti OpenGL.
Tāpēc sāc ar DirectX, viņam visi primbasi ir kopā - skaņa, 2d grafika, 3d grafika, vadierīču lietojumi u.t.t.
OpenL savukārt ir viegli pārskatāms un labi saprotams.
Taču, OpenGL paredzēts tikai grafikai. Pārējo tu kombinē no citiām bibliotēkām.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
smthn



Joined: 28 May 2006
Posts: 4
Location: Rīga

PostPosted: Mon May 29, 2006 4:04 pm    Post subject:

Quote:
Garantēju, ka nožēlosi to dienu, kad pameti OpenGL.

Kāpēc? Razz Kas, tavuprāt, iekš OpenGL ir labāks? (pats nezinu, vnk prasu)
_________________
w00t...
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon May 29, 2006 4:30 pm    Post subject:

Labāks?
Ja tu sāktu no otra gala, ar DirectX un tad ar OpenGL, tu atgrieztos pie DirectX.
DirectX ir par sarežģītu. Atceros, ka varēju uzzīmēt plakni no galvas, nerunājot par primitīviem, iekš DirectX vis jāsāk no gala.
Nav traki, bet viss ir jāmācās no sākuma.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
gazz



Joined: 03 Jan 2004
Posts: 355
Location: Teika

PostPosted: Mon May 29, 2006 4:47 pm    Post subject:

imho - kaa DirectX paarstaavis varu teikt ka OpenGL tomeer nedaudz vieglaaks un pirmajaa acu mirklii saprotamaaks par DX. Kaa jau mineeja - nehe.gamedev.net buutu iistaa vieta kur saakt. Princips jau abiem API ir tas pats, uzstaadam render flagus, uzstaadaam virsotnes/tekstuuras, uzstaadam transformaacijas/sheiderus un ziimeejam primitiivus(lieliem vilcieniem - kaut kaa taaa)
Back to top
View user's profile Send e-mail
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Mon May 29, 2006 5:02 pm    Post subject:

Piemetīšu savus 2 centus arī.

Vienīgais tiešām pierādāmais pluss priekš DX ir tas, ka tur ir viss kopā - skaņa, grafika, network un vēl daudz kas cits, ar līdzīgu interfeisu, bet ja tu izmanto OGL, tad viss izņemot grafiku būs jāmeklē no citām bibliotēkām. Un vienīgais tiešām pierādāmais OGL pluss ir portējamība uz citiem OS.

Bet tā - ja mēs salīdzinām OGL un D3D, tad atšķirības ir tikai kosmētiskas, principi ir tie paši - izvēle paliek gaumes ziņā. Tāpēc labākais iespējamais risinājums ir - pamēģini abus. Ja negribi pilnībā, paņem no katra pa pirmajam iesācēju tutoriālim, izmācies abus un tad skaties, kurš labāk patika un turpini līdz galam ar to.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Delfins



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 60
Location: Riga

PostPosted: Mon May 29, 2006 5:26 pm    Post subject:

A vai tad nav tā, ka DX ir stūraina grafika?
Es piemēram spēlēju F1 Challenge 99-02', jams laikam izmanto DX, un grafika nu totāls craps (tā vien gribās smoothing), savukārt spēlējot ET:Wolfstein uz linux (OGL) - ideāla bilde...
_________________
.... ....... _ o
... ... .. _\ \>
.... ....(_)/(_)
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Mon May 29, 2006 5:37 pm    Post subject:

a tu moka saliidzini veel 1o kveiku ar 3o Wink
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Mon May 29, 2006 5:37 pm    Post subject:

Nē, tā nav Smile
Back to top
View user's profile Send e-mail
BHC



Joined: 31 Jan 2006
Posts: 81

PostPosted: Mon May 29, 2006 8:42 pm    Post subject:

Nerakstīšus garus spriedelējumus par un pret, bet silti iesaku DirectX. Un pie OpenGL ķertos tikai tad, ja nu akurāt vajadzētu portēt to pasākumu uz citu platformu, kas ir diezgan maz ticams, anyway.

OpenGL ir vieglāks, jā, un krosplatforma, jā. Kāds vēl sak, intuitīvāks, jā. Bet, nu neņem to kā vadlīniju.

Es par Directx.
_________________
Screenshot coming when hell freezes over.
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue May 30, 2006 10:42 am    Post subject:

Delfins, tava stūrainā grafika no 90. gadiem ir vēsture.
Tagad izmanto Directx 9, vai jau pat 10. versiju (Kuram te bija 4. Shader model? Laughing )
DirectX 9. atšķirās no DirectX 8. tik ļoti, jo ir izdarīts daudz.
Tāpat kā grafikas ziņā atšķiras HL no HL2.
Un vispār, DirectX 9.0 izmanto lielākā daļa gamedevu.
(Manuprāt Embarassed )
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
Megafix



Joined: 20 Apr 2005
Posts: 45
Location: TE

PostPosted: Tue May 30, 2006 7:11 pm    Post subject:

EDDY wrote:
Delfins, tava stūrainā grafika no 90. gadiem ir vēsture.
Tagad izmanto Directx 9, vai jau pat 10. versiju (Kuram te bija 4. Shader model? Laughing )
DirectX 9. atšķirās no DirectX 8. tik ļoti, jo ir izdarīts daudz.
Tāpat kā grafikas ziņā atšķiras HL no HL2.
Un vispār, DirectX 9.0 izmanto lielākā daļa gamedevu.
(Manuprāt Embarassed )

Nu daargais *draugs* EDDY sheit tiek apspriesta izveele nevis starp DirectX 8,9vai 10 bet gan starp OpenGL vai DirectX kopumaa! Laughing
_________________
die but let others live...
Back to top
View user's profile Send e-mail
Delfins



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 60
Location: Riga

PostPosted: Wed May 31, 2006 12:04 pm    Post subject:

neziu, kā izskatās DX8-pret-DX9... bet fakts paliek fakst.. es uz savas MX440 redzu bildi sliktāku ar DX nekā ar OGL... tagad vari iespērt man ;)
_________________
.... ....... _ o
... ... .. _\ \>
.... ....(_)/(_)
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group