|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 10:35 am Post subject: Dazhi probleemi |
|
Uzdoshu 2 stulbus jautajumus:
1. Kur likt funkciju glLightfv(LIGHT0, GL_POSITION, gaismupos);???
- Aiz kameras defineejuma.
- Pirms kameras defineejuma.
- Aiz buffer mainjas funkcijas.
Sarakstu vareetu turpinaat .... bet ideja ir taada, ka gaisma maina savu vietu liidz ar kameras mainju. Kas tad gaisma ir peec idejas?
Taada pati matricas formas kaa objekti? Kaa kamera?
Luukoju citus piemeerus, bet arii tas nepaliidz.
Ko es gribu? Gribu, lai gaisma stav uz vietas. Kaada tur ir ideja? Teorija...
2. Izveidoju 2d menu teiksim ar prastu 4-sturi, pievienoju bildi.
Tachu atrums ir tik leens, ka shii ideja atkriit, neizmantojot displaylistus.
Bet ar displaylistiem ir probleemas - neraada bildi. Proveeju gan
glEnable(GL_TEXTURE_2D), bet iespejams esmu ko aizmirsis.
Pagaidam shie ir vieniigie probleemu jautaajumi, lai mans geims kustetos uz priekshu. _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 12:12 pm Post subject: |
|
Ok, EDDY, beidz taisiit speeles un pateeree mazliet laika tieshaam iemaacoties teoriju un palasot savu biblioteeku dokumentaaciju.
1) Laikam nemaz negribu zinaat, ko tu domaa ar "Kameras defineejumu"...
Tev atliek vieniigi iemest acis Red Book'aa un tu ieraudziisi: Quote: | This location is transformed by the modelview matrix and stored in eye coordinates. | Un, ja tu nezini, ko tas noziimee, tad tev veel daudz par agru saakt nodarboties ar 3d grafikas programmeeshanu...
2) Emm, ja katraa Display Listaa tev buus tikai pa vienam 4stuurim, tad Display Listi tikai paleeninaas visu. Un tiem nav nekaadu probleemu ar tekstureetu objektu ziimeeshanu. |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 12:31 pm Post subject: |
|
Katram sava pieeja.
Runa neiet par kameru, bet gan par gaismas avota vietas nodefineeshanu pareizaa vietaa.
Var jau buut, ka saku 1/2 no vajadziigaa, bet tev kaa specim vajadzeetu zinaat.
Un atbildi nevajag luudzu dot - skaties tur un tur.
Atbilde ir jaadod apmeram shaadi - tava funkcija ir jaaliek tur un tur.
Starp to un to.
Tas arii viss, ko prasu. Es vairaak neko neprasiishu...
Ja tu iedzilinies un, ja tu zini probleemas buutiibu, tad tu vari paliidzeet ar vienu teikumu. Ja nee un tu uzskati sho par WTF b*sh*t, nu neko dariit ....
Gudras penteres man nevajag. :P
P.S. Kaads sakars ar vairaakiem 4-stuuriem ieksh HUD sisteemas?
Tur ir tikai 1, kuram bilde parasti nemainiisies, teksts buus dots, bet tam nav nekaada sakara ar displaylistiem.... _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 12:49 pm Post subject: |
|
TGAM.
EDDY wrote: | Un atbildi nevajag luudzu dot - skaties tur un tur.
Atbilde ir jaadod apmeram shaadi - tava funkcija ir jaaliek tur un tur.
Starp to un to. |
Vai tu zini, ka tādam pat negribās palīdzēt? Ka tikai prasi, lai visu priekšā uzraksta. Ja tu prasītu kāpēc un kā un kur to var izlasīt, tad labprāt priekšā pateiktu un parādītu. Ja es redzu, ka cilvēks grib mācīties es viņam palīdzu. Bet ja prosta grib visu, lai ar karotīti mutē iebāž, nu sorry, es atteikšos no tāda pagodinājuma. |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 12:59 pm Post subject: |
|
EDDY, manis dotais citaats tieshi attiecas uz gaismas novietoshanu, nevis kameru, kaa arii biji prasiijis.
Un kaada jeega man tev pateikt konkreetu atbildi uz tieshi sho jautaajumu (kura starp citu ir rakstiita manis dotajaa linkaa), ja iemaacoties nedaudz teorijas shii atbilde un daudzas citas tev liksies pashsaprotamas?
Kaa bubu teica - neviens nebuus tavs barotaajs taadaa zinjaa, ka risinaas probleemas tavaa vietaa. Bet ja tu pats gribeesi taas risinaat, paliigi gan atradiisies. |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 3:21 pm Post subject: |
|
uga ..uga .... atkal viss pasham jaadara.... dammmm.
Labi, pats izanalizeeshu..... _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 3:36 pm Post subject: |
|
Labi, mazliet padomaasim.
Tu, Giga, tagad piedaavaa izlasiit n-taas graamatas un tutoriaalus.
Un ko tas man dos?
Daudz vairaak man dotu juusu tieshais (arii aatrais) padoms.
Tad mees saaksim domaat, uzklausiit un domaasim tai virzienaa.
Tad mees zinaasim, kas ir kas. Tad kopaina paliks skaidraaka, nekaa iebaast galvaa n-taas gramatas.
Kaa teica Sherloku Holmss - "Un, ja zeme tagad griestos ap meenesi, vai tas ko dotu manam darbam?"
Man nav vajadziibas iedzilinaaties graamaas, ja to teoriju iisos teikumos juus vareetu patiekt.
Biezhi vien ir gruuti saprast to teoriju graamataa.
Pateikshu piemeru - Bubu atceras, kaa reiz prasiju par DirectX texturas uzlaboshanu.
Es nemusham neiedomatos, ka tas notiek taa. Un ar kuru vaardu saakt?
Texture quality?
Diemzhel nav graamataa skaidri noraadits - vo, kamera buus te, tuuliit jums teoriju pateikshu. Kodi ir miljoniem.
Un skaidrs kaa diena, ka es izmantoju prasto glut un glLookAt (nedaudz modificeetaa funkcija, bet paareejais sakriit).
Bet ir 80% citu kodu, kur kamera veidojas savaadaak. _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 3:59 pm Post subject: |
|
EDDY wrote: |
Pateikshu piemeru - Bubu atceras, kaa reiz prasiju par DirectX texturas uzlaboshanu. |
wrong, es to nezināju un nevarēju atcerēties (ar D3D vispār neko neesmu rakstījis, tikai DirectDraw esmu aplūkojis). Es to msdnā atradu tieši tad, kad tu prasīji.
Quote: | Bet ir 80% citu kodu, kur kamera veidojas savaadaak. |
Kamera veidojas savādāk jā, taču rezultātā tu iegūsti view matricu, kurai ir POFIG kā tu to uztaisīji. Visas metodes noved pie vienas matricas. Un kā to izmantot gan tu vari izlasīt jebkurā normālā grāmatā. |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 4:05 pm Post subject: |
|
Mjaa, _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 4:10 pm Post subject: |
|
EDDY, ja runa ietu par n-to graamatu izlasiishanu.. bet viss, kas tev shajaa gadiijumaa jaazin ir vienaa tajaa linkaa, kuru iedevu, zem sadaljas "Controlling a Light's Position and Direction", un pat tas viss nav jaalasa, ja tu vienkaarshi saproti, ka briidii, kad noraadiisi gaismas poziiciju, taa tiks pareizinaata ar modelview matricu un saglabaata eye space'aa, un visi apreekjini realtiivi pret verteksiem notiks eye space'aa. Tad to visu un veel vairaak vari pats izdomaat. |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 10:31 pm Post subject: |
|
1. Secība:
glClear(...);
glMatrixMode(GL_PROJECTION); // perspective un modelview matricas
glLoadMatrixf(...);
glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadMatrixf(...);
glLightfv(...); // gaisma
glEnable(...) // visu ko vajag un nevajag enable vai disable
// bindo tekstūras utt.
model->Render(); // renderē modeli
glutSwapBuffers();
[FINITO]
P.S. Secībai nav jābūt tādai kā man norādīts, vienkārši es pie tādas secības parasti pieturos. Jāatcerās tas ka glLightfv OBLIGĀTI jābūt pirms renderēšanas funkcijas izsaukšanas.
Cerams atbildēju uz jautājumu _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 10:44 pm Post subject: |
|
Vai glEnable(...) izsaukshana katraa kadraa,katram elementam(kaut arii tas jau pirms tam bija iesleegts) nepazemina performance?Ja nemaldos,tad lasiju,ka pazemina.Bet neesmu paarliecinaats. _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Wed Jul 26, 2006 10:47 pm Post subject: |
|
Jap izlasiju.Tas samazina performance,bet cik daudz ir atkariigs no platformas,vieokartes utt.Iespeejams,ka dazhos draiveros pazemina,bet dazhos nee.Taka labaak tomeer nesaukt to,ko nevajag katru freimu.
--EDIT--
Iesaku to dariit,kaa es to daru:
Code: | void IzdariKautko()
{
glEnable(ko vajag);
...daram visu ko vajag...
glDisable(ko nevajag)
} |
Un galvenajaa loopa nelikt praktiski nevienu glEnable/glDisable (nu protams neskaitot iznjeemuma gadiijumus).
P.S. Labojiet mani _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Thu Jul 27, 2006 7:37 am Post subject: |
|
Negribu piekasiities, Anggelus, bet kur tu liec kameras defineejumu?
Giga prasiitu, kas par kameras defineejumu.
Kaa jau mineeju, tad man ir funkcija void Demo::Kameras(float X, ....).
Tapec taa arii ir kameras defineeshana.
Bet to linku es neesmu skatiijis, jo domaaju, ka tu man liec izlasiit visu
Red Book. _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Thu Jul 27, 2006 8:15 am Post subject: |
|
EDDY, nu tiešām ****.
Kas tavuprāt ir šis te:
anggelus wrote: | glMatrixMode(GL_MODELVIEW);
glLoadMatrixf(...); |
Ko pēc būtības tas dara, vai vari pateikt? (nevis to ka izsauc divas opengl funkcijas, bet kāda no to izsaukšanas ir jēga?) |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|