dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

punkta kustība telpā

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Matemātika un fizika
View previous topic :: View next topic  
Author Message
S1
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 31 Jul 2005
Posts: 219
Location: Jelgava

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 11:59 am    Post subject: punkta kustība telpā

sveiki. man būtu tā kā vajadzīgas pāris formulas, kuras raksturo punkta kustību, ja punktam ir masa+ārtums nu virziens(fizikā esmu 0) un uz to iedarbojas gravitācija. ar googli neko vienkāršu nspēju atrast.

apsveicu visus ar foruma atgriešanos!
Back to top
View user's profile Send e-mail
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 12:08 pm    Post subject:

Ja tev vajadziigs "lodes lidojums", tad

http://en.wikipedia.org/wiki/Trajectory_of_a_projectile


Bet vispaar formulas var stipri mainiities atkariibaa no kustiibas veida un citiem apstaakliem.
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 2:49 pm    Post subject: Re: punkta kustība telpā

S1 wrote:
ar googli neko vienkāršu nspēju atrast.

Ak dies.. Tādas lietas nav jāmeklē vis googlē, bet gan pamatskolas fizikas grāmatā:
x - punkta tekošā koordināte (vektors)
x0 - punkta sākuma koordināte (vektors)
v - sākotnējā ātruma lielums (vektors)
g - gravitācijas paātrinājums (vektors)
t - laiks kopš kustības sākuma (skalārs)
x = x0 + v0*t + g*t*t/2

Ja negribi glabāt sākotnējo pozīciju, vai mainīt pielikto gravitācijas virzienu vai ātrumu, tad nāksies aproksimēt pozīciju no iepriekšā stāvokļa:
x'- jaunā koordināte
x - vecā koordināte (iepriekšējā kadrā/stāvoklī)
v' - jaunais ātrums
v' - vecais ātrums (iepriekšējā kadrā/stāvoklī)
deltaT - laiks kopš iepriekšējā kadra/stāvokļa
x' = x + v*deltaT
v' = v + g*deltaT

Tb tāda kā iteratīva metode sanāk. Šī saucās Eilera metode. Eksistē daudz stabilākas metodes, taču sarežģītākas (lasīt ilgāk rēķināmas), piemēram Runge–Kutta metode.
Eksistē arī metode, kas neņem vērā ātrumu, bet tikai koordināti. Tā ir stabilāka, taču nākas piedomāt par dažādiem sīkumiem, kas var rasties rēķinot (kolīzijas, berzes, un tml) - Verlet metode.
Back to top
View user's profile Send e-mail
S1
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 31 Jul 2005
Posts: 219
Location: Jelgava

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 2:52 pm    Post subject:

vektoriālie un skalārie lielumi.... kautkur dzirdēts Embarassed (aizmirsu biebilst, ka matemātikā arī esmu 0), apstīšos DeRatizatora doto linku
Back to top
View user's profile Send e-mail
Oma



Joined: 20 Mar 2006
Posts: 39

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 3:23 pm    Post subject:

Es ar neko pa shito lietu nerubiiju jo vektorus vispaar veel neesmu maciijies bet manlieks nu vismaz es taa daru un iznaak diezgan normaali ka pirmkaart ir mainiigie:
X
Y
Atrumsx
AtrumsY
Masa
Kuri ir float un const
Gravitacija = piem. 1

un taalaak vnk
AtrumsY:=AtrumsY+Gravitacija;
X:=X+(AtrumsX/Masa);
Y:=Y+AtrumsY;

Nu shitas ir stipri vienkaarshi bet man laikam to var piedot jo par to veel vispaar neko nezinu Rolling Eyes
_________________


Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 3:30 pm    Post subject:

s1:
vektoriāls lielums ir tikai tāpēc, ka katram ir vairākas komponentes (2 vai 3 atkarībā no 2d vai 3d). Es taču nezinu vai tev 2d vai 3d vajag to kustību. Ja 2d, tad vienkārši katram vektoriālajam lieluma pieliec x un y:
x.x = x0.x + v0.x*t + g.x*t*t/2
x.y = x0.y + v0.y*t + g.y*t*t/2

Un visa māksla.

Oma:
Šī izteiksme nav laba: AtrumsY:=AtrumsY+Gravitacija; - tajā nav laika. Tas nozīmē, ka spēles ātrums ir piesaistīts kadru skaitam.
Šī izteiksma vispār ir pilnīgs sviests: X:=X+(AtrumsX/Masa);
Padomā pats - kāda mērvienība ir ĀtrumsX - metri/sekunde. Kāda mērvienība ir Masa - kilogrami. Kāda ir ĀtrumsX/Masa - metri / (sekunde*kilograms). Kāda mērvienība ir X - metri.
Tagad paskaties ko tu dari: metri + metri/(sekunde*kilograms). Kā lai saskaita tādu lielumu? (tb tas ir tas pats, ja es tev prasītu, cik kilometru ir no skolas līdz mājām, bet tu atbildētu 4 kilometri un 95 metri/sekundē uz kilogramu... wtf??)

Ja gribās masu ieviest, tad ar masu vajag dalīt spēku. Tb a = F/m.
Tātad v' = v + F/m * deltaT.

Edit: tikai tagad izlasīju kārtīgāk s1 topika nosaukumu. Tātad telpā tev vajag. Nu tas nozīmē, ka katram vekotriālajam lielumam ir trīs komponenti - x, y, z. Tātad tie x, x', v, v', a ir skaitļu trīnīši, piemēram vx, vy, vz, u.t.t. Formulas no tā nemainās, mainās tikai mainīgo nosaukumi. Tikapat labi var nelietot vx, vy, vz, bet lietot masīvu v[3] un tad ciklā izrēķināt tā elementu vērtības. Gudrāki cilvēki uzraksta Vector klasīti ar pārdefinētiem operatoriem (ja C++), vai vienkārši fjas, kas ļauj izpildīt +, -, * u.c darbības ar Vector objektiem.
Back to top
View user's profile Send e-mail
S1
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 31 Jul 2005
Posts: 219
Location: Jelgava

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 3:58 pm    Post subject:

x.x = x0.x + v0.x*t + g.x*t*t/2
x.y = x0.y + v0.y*t + g.y*t*t/2

tā jau ir labāk, kautkas sāk līdzināties man pazīstamajai aritmētikai Very Happy, thx
Back to top
View user's profile Send e-mail
Oma



Joined: 20 Mar 2006
Posts: 39

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 4:58 pm    Post subject:

Tad pazeizi buutu shitaa? AtrumsY:=(AtrumsY+Gravitacija)*t?
_________________


Back to top
View user's profile
gazz



Joined: 03 Jan 2004
Posts: 355
Location: Teika

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 6:11 pm    Post subject:

shitas vareetu nodereet - http://www.physicsclassroom.com/
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Sep 27, 2006 6:12 pm    Post subject:

Oma:
AtrumsY = metrs / sekunde
Gravitacija = metrs / ( sekunde * sekunde)
t = sekunde

Tu uzrakstīji:
(metrs / sekunde + metrs / (sekunde * sekunde) ) * sekunde =
metrs + metrs / sekunde.

Tas ir kā atbildēt uz jautājumu "Cik ātri tu lido/brauc?" ar atbildi "5 metri plus vēl 4 metri sekundē".

Saskatīt drīkst tikai un vienīgi vienādas mērvienības lielumus. Tu nevari saskaitīt masu ar ceļu. Tu nevari saskaitīt kilobaitus ar kilogramiem. Tu nevari saskaitīt litrus ar centimetriem. Tāpēc AtrumsY + Gravitacija ir bezjēdzīga saskaitīšana (no fizikas viedokļa). Tev vajag reizināt Gravitacija ar laiku, lai iegūtu ātrumu, kuru tad tu arī vari saskaitīt ar citu ātrumu. Ātruma formulu es taču jau pašā sākumā uzrakstīju: V' = V + A*t. Kāpēc tu ātrumu pareizinātu ar laiku (kas ir ceļš) gribi piešķirt ātrumam?

Tāda sajūta, ka nodarbojos ar kinemātikas fizikas skaidrošanu, kuru māca pat pamatskolā...
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Matemātika un fizika All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group