dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Vairaaki collision liimenji

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Matemātika un fizika
View previous topic :: View next topic  
Author Message
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 11:48 pm    Post subject: Vairaaki collision liimenji

Neemsu lasijis nekaadu literatuuru par sho teemu,bet varbuut kaads ir.
Njemshu par piemeeru FPS speeli. Speelee ir cilveeki,kas skrien pa laukumu un shauj viens otru. Kad kaads shauj uz kaadu citu, tiek reekjinaats collision ar katra cilveeka katru locekli (kaaju,roku utt.), bet kad cilveeks ieskrien sienaa, tad tiek reekjinaats collision tikai ar sfeeru,kas ir apkaart speeleetaajam.
UNDA 1774 es izmantoju taadus kaa 2 liimenjus - viens izmantoja newton - speeleetaaja sfeeras un liimenja gjeometrijas koliizijaam. Bet otrs - Irrlicht iebuuveetais collision - ar to es paarbadiju, vai ierocis traapa kaadaa loceklii.
Jautaajums taads- kaa to panaakt ar esoshiem collision engine, piemeeram, Newton?
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Dec 16, 2006 11:56 pm    Post subject:

Ko tieši lai panāk? Šāviena trāpījumu atrast vajag?
Ja nu tev visi objekti ir sadefinēti ņūtonā ar koliženiem, tad jāskatās uz ray cast'u - kas velk staru no dotā punkta dotajā virzienā un atrod bodiju/collisionu, kurā tas trāpa. Skaties NewtonWorldRayCast funkciju.
Piemērs ir parādīts Tutorial 7 (neesi tutoriāļus apstījis ;)

Šitādas lietas btw ir diezgan labi aprakstītas Newton forumā, no kura es personīgi diezgan daudz labus trikus un paņēmienus salasījos.
Back to top
View user's profile Send e-mail
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Sun Dec 17, 2006 12:11 am    Post subject:

Nee nu tas ir logjiski. To es saprotu. Arii forumu esmu chekojis. Bet jautaajums taads - kaa lai izdara taa,ka pret sienu tiek paarbaudiits collision tikai ar sferu (nevis ar visiem paareejiem locekljiem - resursu taupiishanai), bet shaujot tieshi otraadi - tiek paarbaudiits collision ar visiem objektiem iznjemot sfeeru. Abos gadiijumos tiek paarbaudiits collision ar liimenja gjeometriju.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Dec 17, 2006 12:29 am    Post subject:

Em.. nu ir taču tādi materiālu collisionu callbaki (Tutorial 4, NewtonMaterialSetCollisionCallback). Kad notiek koližens ņūtons sauc atbilstošo bodiju materiālu pāra callbakus. Un no process callbacka var atgriezt 0, tad šis koližens netiks ņemts vērā (tb loceklis - siena). Taču apskatot to šaušanu vajag notiekt vai tekošais koližens (kurā trāpa) ir tā sfēra, ja ir tad izlaiž to (atkal atgriež 0).

Un to - kurš koližens patreiz tiek apstrādāts - to var notiekt pēc kolīzijas id, ko ņūtons ļauj uzstādīt katram koliženam vienalga kādu, tb patvaļīgus lietotāja dati.

Skatos, tu nemaz īsti neizmanto visas ņūtona piedāvātās iespējas.. .Nu lab lab, mēs skvēriem ar neizmantojam visas advancētās iespējas, bet šos materiālu callbakus gan nu pilnībā izmantojam - lai noteiktu kas ar ko ir sadūries - bumba/spēlētājs, bumba/zāle, un tiem arī attiecīgi atskaņojam dažādas skaņas, vai skaitam soda punktus un tml
Back to top
View user's profile Send e-mail
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Sun Dec 17, 2006 12:37 am    Post subject:

Galiigi nebija laika peetiit Newtona fiichas. Isevishkji, ja bija tik vienkaarshs risinaajums kaa izmantot Irrlicht collisionus prieksh shaushanas. Protams, ka ta viss normaalam userim ir jaazin, bet pirmstam biju izkodis ODE un tad panjeemu newton (iemeslus es jau mineeju citaa topikaa). Liidz ar to nesanaaca nedz laiks prieksh maciishanaas nedz integreeshanas kodaa.

Runaajot par tiem ID-nekaa savaadaak es arii to nebiju iedomaajies, vieniigi nezinaaju kaa iisti to dabuut gatavu. Ok, paldies tev bubu. Papeetishu materiaalus dziljaak.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Dec 17, 2006 12:54 am    Post subject:

Man jau ar tāpatās bija. Sākumā zināju tikai ODE, bet pēc tam sākot rakstīt skvērus jūnijā, izdomāju apskatīt Newton, un tad to arī paņēmām.
Tagad gan ja man liktu izvēlēties, es ņemtu ODE. Pēdējā pusgada laikā tā ir diezgan tālu attīstijusies. Pie tam uz beigām bija mums neliels čakars ar Newtonu.
Back to top
View user's profile Send e-mail
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Sun Dec 17, 2006 1:18 am    Post subject:

Buus jaaiet apskatiities,kas tad ODEi jauns.
Starp citu veelviens jautaajums - kaa vareetu panaakt, ka priekshmets (piemeeram lode) iziet cauri citam priekshmetam zaudeejot aatrumu (atkariibaa no objekta materiaala iipashiibaam). Tas vareetu buut diezgan aakjiigi, jo kameer lode ies cauri objektam (nezinu pat kaa lai dabuu to gatavu), vinja atradiisies iekshaa shajaa objektaa. Ko par to teiks newton?
Laikam vieniigais veidz tomeer buus raycatsing. Vai arii ir kaads cits veids?
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Dec 17, 2006 1:36 am    Post subject:

Nu viens veids, kā es to iedomājos, ir tajā collision process callbakā atgriezt 0 - tb nav kolīzijas, bet tai pat laikā atcerēties, ka notiek kolīzija starp šiem diviem bodijiem (kautkādos mainīgajos kautkur tavā spēles objektu klašu hierarhijā). Un nākamajā simulācijas solī, pielikt spēku pretēju lodes kustības virzienam (ar prastu AddForce).
Back to top
View user's profile Send e-mail
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Sun Dec 17, 2006 7:44 pm    Post subject:

neaceros kurai enginei bet bija iespeeja likt grupas id katram collision objektam. un noraadiit kuras grupas saduraas kuras nee
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Dec 17, 2006 7:50 pm    Post subject:

Ņūtonam ir: NewtonMaterialSetDefaultCollidable.
Bet to īsti lietot nevarēs, jo kolīzijas notikums ta ir jāreģistrē - lai varētu palēlināt to lodi. Un ja uzliks to, ka šīs divas grupas kolīzijas ir jāignorē, tad atbilstošie callbaki netiks izsaukti.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Matemātika un fizika All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group