dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

2d spēle ( C++ )

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana
View previous topic :: View next topic  
Author Message
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 1:19 am    Post subject: 2d spēle ( C++ )

Labvakar!
Gribu saprast dažas lietas, kuras ir nepieciešamas, lai izveidotu 2d spēli.

1) lai izveidotu video režīmu, man ir jaizmanto SDL?
2) lai veidotu grafiskus objektus (piem. zīmētu trijstūrus, utt) un rotētu tos ir jaizmanto OpenGL?
3) Rotācijai ir domāts matrix? Objekta kustināšanai uz priekšu, atpakaļ, augš
ā, lejā ir domāti vektori?

Ja tas ir viss, kā es to saprotu, tad atliek tik ķerties klāt pie tā visa pētīšanas.
Back to top
View user's profile
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 8:19 am    Post subject:

1) ja gribi, vari izmantot SDL.
2) ja gribi, vari izmantot OpenGL.
3) emm... pārāk vienkāršotu jau nu Tu gribi atbildi. Var uzskatīt, ka matrica būtībā sastāv no vektoriem. Ar attiecīgu matricu palīdzību var veikt jebkuru nepieciešamo transformāciju objektiem. Var izmantot vektorus atsevišķi, lai veiktu šādas tādas darbības... ja ļoti grib, var iztikt vispār bez matricām un vektoriem. Bet ja nu Tu nolemsi izmantot OpenGL, tad lielāko daļu rotāciju/pārbīžu īstenosi ar matricām.

Labāk "ķeries klāt pie tā visa pētīšanas" un tad sapratīsi kas, kā un ar ko var tikt darīts.
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 8:43 am    Post subject:

Piebilde par matricām:
Matricas ir tāds universālāks veids, ar kuru tu vari aprakstīt jebkuru lineāru transformāciju 2d telpā (ar 2x3 matricu) - gan rotācijas, gan translācijas, arī mērogošanu (zoom'u), spoguļošanu, un citus brīnumus.
Bez matricām to katru gadījumu nāktos pa savam apstrādāt. Ar matricām sanāktu tikai salikt viltīgā veidā skaitļus 2x3 matricā (rotācijai - sin/cos no leņķa, translācijai - x/y nobīdēs, u.t.t.) un tad tikai reizināt šo matricu ar vektoru.
Back to top
View user's profile Send e-mail
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Wed Mar 28, 2007 10:12 am    Post subject:

Paldies!
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group