|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 12:31 am Post subject: |
|
Ok. Nu bet ar OpenGl jau arī veic rotācijas un kustību, vane? |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 12:43 am Post subject: |
|
Sāk jau apnikt tie errori. Tālāk par tiem nevar tikt.
Kods:
Code: |
#include <SDL/SDL.h>
#include <conio.h>
int main(int argc, char* argv[] )
{
// Inicializeet SDL
if((SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO | SDL_INIT_TIMER)==-1)) {
printf("Ehh, nesanaaca: %s.\n", SDL_GetError());
return -1;
}
// Iziet no SDL
SDL_Quit();
getch();
} |
Un protams verot vaļā tiek izmests errors: The procedure entry point SDL_strlcat could not be located in the dynamic link library SDL.dll
Šis SDL.dll ir projekta mapē, bet nu nekas jēdzīgs tur nenotiek. |
|
Back to top |
|
|
E13m3nT
Joined: 24 Jan 2006 Posts: 42
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 12:51 am Post subject: |
|
nu man vrodji shitaa rukaa :)
Code: |
#include <SDL/SDL.h>
#include <SDL/SDL_image.h>
SDL_Surface *screen;
int main(int argc, char *argv[])
{
SDL_Init(SDL_INIT_VIDEO|SDL_INIT_AUDIO);
screen = SDL_SetVideoMode(800, 600, 32, SDL_HWSURFACE|SDL_DOUBLEBUF|SDL_FULLSCREEN);
SDL_Quit();
return 0;
} |
shito izgriezu no koda taapeec neatbildu par sekaam(pat nepaarbaudiiju vai kompileejaas ) |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 12:58 am Post subject: |
|
arī tavam izmet to pašu par SDL.dll erroru. |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 8:45 am Post subject: |
|
Esi ielicis pareizo SDL.dll savas programmas vai windows direktorijā? Izskatās, ka dll tiek atrasts, bet versija nesaskan ar programmā izmantoto... |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 11:31 am Post subject: |
|
tā varētu būt, bet nevaru atrast pareizo.
edit:
Un kā, lai es zinu kādus linkerus ir jalieto? Piemēram, atveru jaunu project ielieku kodu piem. ar glfw.h headeri un meiģinu palaist, bet nu protams prasa linkeri. |
|
Back to top |
|
|
GiGa Indago Uzvarētājs
Joined: 25 Sep 2003 Posts: 887
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 12:21 pm Post subject: |
|
Nejauksim terminologjiju. Linkeris ir taa programma, kas peec kompilaacijas salinko kopaa tavu programmu no daudzajiem objekt failiem un pielinko klaat vajadziigaas biblioteekas. Tas ko tu laikam gribi zinaat - kaadus biblioteeku failus tev vajag pielinkot? Nu katrai biblioteekai noteikti liidzi naak gan vajadziigie bioblioteeku faili, gan dokumentaacija, kur rakstiits, ko un kaados gadiijumos vajag linkot. Taa arii dari ar savu SDL.dll - njem to, kas naak liidzi tiem headeriem un biblioteeku failiem, kurus izmanto savaa programmaa... ja vajag novelc no shejienes jaunaako development library versiju un izmanto to. |
|
Back to top |
|
|
programmer
Joined: 15 Sep 2006 Posts: 71 Location: Latvija, Limbaži
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 2:35 pm Post subject: |
|
Man tādi errori bija tad, kad biju aizmirsis kompilatora opcijaa nomainīt Runtime Library uz "Multi-threaded DLL".. Es lietoju MSVS.NET kompileri un iekš command-line tas bija "/MD". Varbūt mingw kautkas līdzīgs jādara. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 2:37 pm Post subject: |
|
programmer: MinGW izmanto tikai dll-veida C-runtime bibliotēku. Tam nemaz nav statiska runtime bibliotēka (tb Multi-Threaded iekš MSVC).
SkyD: kādu tieši tu kompilētāju/linkeri izmanto - GCC, tb MinGW zem Windows? |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 2:47 pm Post subject: |
|
Tieši tā, MiniGW uz win. Ar SDL man tagad man aizgāja. |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 9:17 pm Post subject: |
|
Radās man maza interese par to, kā tad tiek īsti veidotas 3D spēles ar 3D objektiem, kas taisīti uz 3ds max vai citām programmām.
Ņemsim par piemēru rallija (auto) spēli. Kā notiek šī ceļā (pa kuru kustās auto) ielāde?
3D modelis stāv uz vietas, un tas tiek tikai griezts pa x, y un z asīm, ja? |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 10:55 pm Post subject: |
|
Iedomājies trases modeli kā īstu trasi - tā stāv uz vietas (zemes) un nekustas. Un iedomājies videokameru, kura kustās pa trasi un ieraksta ko tā redz. Un iedomājies, ka pēc tam tu mājās uz televizora skaties ierakstīto. Nu lūk - līdzīgi arī notiek spēlē. Trases modelis nekustās, bet pa to kustās kamera, kas arī rāda to, ko tu redzi uz monitora. Ar vārdu kamera jāsaprot ne obligāti fizisku objektu, bet gan dažādas transformācijas, kas skata punktu no koordināšu sākumpunkta (0,0,0) ierotēs un ievietos vajadzīgajā trases vietā.
Palasi kautko vairāk par tādiem jēdzieniem kā frustum, eye space, world space, object space, view transformation.
http://www.opengl.org/resources/faq/technical/viewing.htm
http://www.opengl.org/resources/faq/technical/transformations.htm |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Thu Mar 29, 2007 11:18 pm Post subject: |
|
bet, ar ko tad iisti tiek veidoti tie trases modelji? Tie ir 3D objekti, kaa piemeeram auto modelis, kas veidots uz 3D programmas ?
Tātad, piemēram, auto brauc pa taisni, peec 10sek. taa griezīsies līkumā, tur notiks transformācija un attēls tiks pārlādēts, ja?
Par tām transformācijām un pārējo palasīšu dienas laikā. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Fri Mar 30, 2007 12:04 am Post subject: |
|
3d objekti parasti sastāv no daudziem daudziem poligoniem, parasti trijstūriem. Jo parastas videokartes ir specializētas ātri renderēt trijstūrus. Katrs poligons (pieņemsim, ka trijstūris) sastāv no trīs virsotnēm. Katra virsotne tiek raksturota ar 3 koordinātēm telpā (x,y,z) un dažādiem papildus atribūtiem - krāsa, tekstūras koordinātes, normāle, un tml..
Tātad - kas ir 3d modelis? Atbilde: 3d modelis ir kaudze ar daudziem daudziem skaitļiem.
Ar ko veido? Ar ko vien gribi - kautvai teksta failā saraksti tos skaitļus un viss būs (tas ir kā mēs darījām Squares 3D spēlei). Protams, sarežģītākiem modeļiem ar daudziem poligoniem vieglāk būs izmantot kādu specializētu redaktoru (nevis notepadu), vai nu savis rakstītu, vai jau kādu gatavu. |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Fri Mar 30, 2007 12:17 am Post subject: |
|
tātad, tas nozīmē, ja, grib izveidot kaadu 3D modeli, man tas ir jasavieno ar vairaakiem poligoniem {trijsturiem, kvadratiem, apljiem, utt} ja?
Pēctam es pēc savas gribu varu katram poligonam baazt virsum tekstuuru? |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|