dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Indago un mūsdienu komerciālo datorspēļu standarti
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lamerz
Lameris
Lameris


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 99
Location: Rīga

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 2:10 pm    Post subject: Indago un mūsdienu komerciālo datorspēļu standarti

Mūsdienas. 2007. gads. Indago noteikumi. Daļējs 2. punkta citāts:
Quote:
Izveidot datorspēles demonstrācijas versiju pēc mūsdienu komerciālo datorspēļu standartiem un iegūt augstāko INDAGO ekspertu un konkursa vietnē www.indago.lv ...

"Mūsdienu" komerciālās datorspēles ir dabonamas visdažādākajos pildījumos un izpildījumos. Dažādi žanri, to krustojumi un paplašinājumi. Casual games un lielie "taitli". Ūber 3D grafika un salīdzinoši primitīvas 2D puzles...
Kādi tad ir šiem mūsdienu standarti? Tie ir kaut kur rakstīti? Vai "komerciālais" standarts, uz kuru tiekties Indago dalībniekiem, ir spēles 35gadīgām mājsaimniecēm, par kurām Gatis Kurzemnieks stāstīja pagājušā gada Indago noslēguma pasākumā? Very Happy
Kādai būtu jāizskatās/jāspēlējas mūsdienu standartiem atbilstošai spēlei? Cik Indago 2006 spēles atbilda šiem "standartiem"? Nu, tas tā... apcerei. Smile Viedokļi, komentāri?

OK! Uzreiz papildināšu! Tātād, dāmas un kungi, spēļu izstrādātāji un izstrādātājas! ... "Standarti":

  1. ...nevajag taisīt spēles 13h videorežīmā (DOS vidē 320x200) vai izmantojot Glide grafisko API. (by bubu)
  2. ?

Izvākts no "standarta" (nu, vismaz no indy noteikti):

  • 3D grafika (Edit: šis mūsdienu "standarts" gan nav de facto indy lauciņā)


Last edited by Lamerz on Wed May 02, 2007 8:46 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 2:39 pm    Post subject:

Komerciāliem projektiem protams, ka visslabākais variants ir 3D, bet runājot par pašu INDAGO, tad var arī ar 2D spēlī konkurēt par labām vietām, kā to pagājušo gadu izdarīja spēle "Jožiks".
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 2:57 pm    Post subject:

SkyD wrote:
Komerciāliem projektiem protams, ka visslabākais variants ir 3D,...

Šim es pilnīgi un galīgi nepiekrītu. Protams, ja tu esi Blizzard vai EA Games, tad tā ir taisnība. Taču vietējam iesācējam-developerim manuprāt nav obligāti jātaisa 3D spēle, lai pelnītu naudu.
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 3:03 pm    Post subject: Re: Indago un mūsdienu komerciālo datorspēļu standarti

Lamerz wrote:
Kādi tad ir šiem mūsdienu standarti?

imho šie standarti ir tādi, ka nevajag taisīt spēles 13h videorežīmā (DOS vidē 320x200) vai izmantojot Glide grafisko API.

Protams, nākas padomāt vai pagāšgada "Karātavas" iekļaujas šajos standartos, bet nu.. nav mums tika daudz dalībnieku, lai neļautu piedalīties arī iesācējiem spēļu taisīšanā.
Back to top
View user's profile Send e-mail
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 3:50 pm    Post subject:

Bet kāda jēga ir tirgot 2D spēli? Manuprāt, tas galīgi ir garām.. Savam priekam uztaisīt, protams, kapēc gan nē.
Manuprāt ar INDAGO palīdzību, vairākiem cilvēkiem rodas velme mācīties taisīt spēles, tāpat kā man. Šaubos, ka es būtu kautko sācis ņemties, ja nebūtu pieteicies INDAGO.

Un vispār jautājums man tāds, vai kaut viens lietuvietis jau ir pieteicies konkursam?
Back to top
View user's profile
Lamerz
Lameris
Lameris


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 99
Location: Rīga

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 4:00 pm    Post subject:

SkyD wrote:
Bet kāda jēga ir tirgot 2D spēli? Manuprāt, tas galīgi ir garām..
Casual games lielakoties ir tieši 2D un tās pārdod par īstiem virtuāliem zaļajiem dolāriem. Acīmredzot... jēga ir! Smile
('Casual' video games are serious business)
Back to top
View user's profile
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 4:06 pm    Post subject:

Nu tad es ļoti atvainojos, jo nezināju par Casual. Smile
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 4:48 pm    Post subject:

Tev jā, tā liekas. Tā manuprāt liekas arī >95% Latvijas spēlētāju. Taču ārzemēs (īpaši USA un DE) tur šādas spēlītes diezgan labi pērk. Imho gadā šādu spēlīšu aprindās kopējās summas veido vairākus simtus miljonu $$$.
Back to top
View user's profile Send e-mail
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 4:51 pm    Post subject:

Tad jau japārceļas uz dzīvi USA un jataisa 2D spēlītes, lai labi nopelnītu Very Happy
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 5:10 pm    Post subject:

Ir jau iespēja nekur nepārcelties, bet taisīt spēles tepat, tik pēc tam pareizi jāspēj iesmērēt savs ražojums izplatītājam aizokeānā. Vēl ir variants taisīt spēli krieviski un meklēt izplatītāju tepat kaimiņos - Krievijā. Domāju, ka tur arī ir pietiekoši liels tirgus. Tik tad gan ir jāorientējas uz kvalitatīvu produktu, kas nozīmē kudiš augstāku latiņu par viduvēju Indago spēli.
Back to top
View user's profile Send e-mail
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 5:49 pm    Post subject:

Protams, bet Latvijā tādu labu spēļu veidošanas meistaru ir maz.
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Apr 30, 2007 6:25 pm    Post subject:

Manuprāt ir gan pilnīgi pietiekoši (tb tādu cilvēku, kas mācētu un varētu programmēt spēles). Taču viņiem vai nu ir cits pilnas slodzes darbs, varbūt vēl mācības vai kādas citas aizraušanās un intereses. Tāpēc brīvā laikā veidots spēles īsti nevienam neatliek laika.
Back to top
View user's profile Send e-mail
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Tue May 01, 2007 10:35 pm    Post subject:

SkyD wrote:
Tad jau japārceļas uz dzīvi USA un jataisa 2D spēlītes, lai labi nopelnītu :D
Pārceļoties uz kādu vietu, tu neiegūsti zināšanas darboties šajā vidē. ;)
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Wed May 02, 2007 8:22 am    Post subject:

AnetiX wrote:
SkyD wrote:
Tad jau japārceļas uz dzīvi USA un jataisa 2D spēlītes, lai labi nopelnītu Very Happy
Pārceļoties uz kādu vietu, tu neiegūsti zināšanas darboties šajā vidē. Wink


Jā zināšanas tādā veidā ir ļoti grūti iegūt, tacu diemžēl spēļu biznesā kā jau jebkurā biznesā ar zināšanām vien ir par maz. Tā nu ir sanācis, ka Latvijā ir maz iespēju izcelties tieši ar spēļu ražošanu un ļoti grūti pierunāt kādu ieguldīt naudu šajā biznesā, to es saku no savas pieredzes, var iet desmitiem reižu skaidroties, rādīt biznesa plānus un peļņas aprēķinus, bet vienalga paliek neticība vai kādi citi aizspriedumi, kas neļauj īstenot visus plānus...
Tādēļ pārceļoties uz kādu vietu, kur šie nosacījumi ir labvēlīgāki, ir daudz vieglāk realizēt savus plānus. Es te protams neaģitēju visiem masveidā braukt prom, bet brīžiem paliek žēl tos cilvēkus, kas šeit nespēj realizēt savas idejas un sapņus, tikai tāpēc, ka mēs esam maza nabadzīga valsts eiropas malienē...
Varbūt nedaudz par skumju, bet kaut kā sakāpis viss ir un iesprūdis kaklā...

Runājot par tēmu - "modernā spēles" vairāk tiešām šis punkts bija domāts nevis kā ierobežojums, bet gan kā mudinājums spēļu izstrādātājiem veidot savas spēles jaunākajiem Osiem, lai nebūtu situācijas, ka tiek uzražota kāda DOS spēlīte, kuru piemēram Win vidē nevarētu palaist. Tas absolūti neizslēdz nedz 2d spēļu veidošanu, nedz rakstīt spēles, izmantojot loga canvas zīmēšanas iespējas. Tāpat es pats personīgi atbalstu spēļu veidošanu bez grafikas, ja vien spēlei ir pamatojums kādēļ šī grafika tur nav vajadzīga. Man piemēram ļoti žēl, ka nezināmu iemeslu dēļ netika pabeigta spēle irc chatam, vismaz man tas likās interesanti....
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Lamerz
Lameris
Lameris


Joined: 09 Sep 2005
Posts: 99
Location: Rīga

PostPosted: Wed May 02, 2007 8:48 am    Post subject:

Pirmais, ko es iedomājos ieraudzījis vārdu salikumu "mūsdienu komerciālās spēles" bija, protams, visādi "F.E.A.R", "HL2", "WoW" utt., respektīvi - lielos "taitlus". Un padomāju: nu jā... uztaisi nu tādas "mūsdienu komerciālās spēles" standartiem atbilstošu demo. Nu, ok, ok - atzīstos - atkal gribējās pie kaut kā piekasīties. Smile
Atliek tikai pilnībā piekrist bubu un ra001 teiktajam. Smile
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group