dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

C++ kompilatori

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Inf3rnal



Joined: 15 Jun 2006
Posts: 118
Location: Neverland

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 2:58 pm    Post subject: C++ kompilatori

Gribētos zināt kamā jūs rakstāt savas progammas? Vai tad visi lieto Borland un Microsoft kompilatorus? Vai ir kādas labas, bezmaksas alternatīvas?

Pašlaik lietoju DevCpp. Itkā viss ir ok, bet viņš tāds pabeigts izskatās (no vārda: beigts)... Gribētos ko svaigāku...
_________________
while(!asleep()) sheep++;
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 3:13 pm    Post subject:

DevC++ ja sen vajag mest ārā. Ja gribi bāzēties uz GCC kompilatora, tad ņem Code::Blocks - tā ir daudz mūsdienīgāka IDE un ar daudz mazāk gļukiem nekā DevC++.

Bet ja kompilators nav tik ļoti svarīgs, tad ņem Microsoft Visual C++ 2005 Express Edition - viens no vismūsdienīgākajiem C++ kompilatoriem pilnīgi bez maksas (drīz jau būs arī 2008 versija, pašlaik vēl tā ir tikai Beta). Arī kā IDE šī ir ļoti ērta. Klāt vēl pieinstalējot Platform SDK (nākamajai 2008 versijai to vairs nevajdzēs), var programmēt pilnvērtīgas Window aplikācijas.

Es personīgi izmantoju kā galveno IDE/kompilatoru tieši šo MSVC 2005 EE. Tad, kad kodu vajag kompilēt zem GNU/Linux vai MacOSX, tad kompilēju komandrindā ar GCC kompilatoru.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Inf3rnal



Joined: 15 Jun 2006
Posts: 118
Location: Neverland

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 3:17 pm    Post subject:

MSVC EE 2k5 un 2k8 negribu, jo domāju kompilatoru uzlikt uz samērā pavāja portatīvā... Bet pat uz mana galda datora šis kompilators pamanās šad un tad piebremzēt...


Uzinstalēju Code::Blocks un uzreiz pievērsu uzmanību sintakses izmaiņām (salīdzinājumā ar DevCpp).

DevCpp rakstīju:

Code:
cout << "Somethin" << endl;

bet CB:

Code:
std::cout << "Somethin" << std::endl;


Kāpēc tā? Abi kompilatori taču ir C++?
_________________
while(!asleep()) sheep++;


Last edited by Inf3rnal on Sun Aug 26, 2007 3:35 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 3:34 pm    Post subject:

Tu gadījumā nejauc divas dažādas lietas - IDE un kompilatoru (cl.exe)? Jo neesu redzējis ka man studijas kompilators būtu jelkad iebremzējis. IDE gan paretam ir.

Code::Blocks btw var izmantot ne tikai GCC kompilatoru. Šis māk izmantot arī Borlanda, Studijas un citus kompilatorus. Tā ka, ja gribi ņemt šo C::B IDE, taču gribi arī labu kompilatoru, tad var uzinstalēt 2k5 studiju, bet lietot C::B, kurš izmantos tās kompilētāju.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Inf3rnal



Joined: 15 Jun 2006
Posts: 118
Location: Neverland

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 3:37 pm    Post subject:

Nu jā, es laikam mazliet sajaucu Sad
_________________
while(!asleep()) sheep++;
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 4:53 pm    Post subject:

Inf3rnal wrote:
DevCpp rakstīju:

Code:
cout << "Somethin" << endl;

bet CB:

Code:
std::cout << "Somethin" << std::endl;


Kāpēc tā? Abi kompilatori taču ir C++?

kad DevCpp'ā rakstīji, noteikti augšā bija rindiņa "using namespace std;"!
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 5:01 pm    Post subject:

Inf3rnal wrote:
Kāpēc tā? Abi kompilatori taču ir C++?

Pirmkārt: tie abi nav kompilatori, bet gan IDE's. Kompilators bija GCC.
Otrkārt: C++ standartbibliotēkā ietilpst tāds headeris <iostream>. Tad dod iespēju izvadīt uz ekrāna caur to cout objektu. Taču viss, kas ir C++ standartbibliotēkā ir iekš std neimspeisā (tā noteikts pēc ANSI/ISO C++ standarta). Tātad, ja gribi lietot objektus no std neimspeisa nerakstot priekšā std katru reizi, tad tos vajag importēt tekošajā neimspeisā, izmantojot using deklarāciju):

Code:
#include <iostream>
using std::cout;
using std::endl;

int main()
{
    cout << "blah" << endl;
}


Var, protams, lietot std:: neimspeisu pie katra cout un endl tādējādi skaidri norādot, no kurienes nākuši šie simboli.

Un var arī izmantot snake5 ieteikto using direktīvu, taču tas neskaitās labs programmēšanas stils, jo tas "piemēslo" tavu neimspeisu ar visiem simboliem no std neimspeisa.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Inf3rnal



Joined: 15 Jun 2006
Posts: 118
Location: Neverland

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 5:09 pm    Post subject:

Jā man jau kkas kļūst skaidrāks...

Ja es uzrakstīšū ka izmantoju std, man vairs nevajadzes visur likt priekšā std?
_________________
while(!asleep()) sheep++;
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 5:10 pm    Post subject:

jā tā ir, bet ar to varētu rasties problēmas lielos projektos, tāpēc neiesaku tā darīt!
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 5:16 pm    Post subject:

bubu wrote:
Un var arī izmantot snake5 ieteikto using direktīvu,...
es pats viņu arī neiesaku! esmu tutoriāļus lasījis.. iesācējam tas der, bet lieliem projektiem ne tuvu!
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Inf3rnal



Joined: 15 Jun 2006
Posts: 118
Location: Neverland

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 5:49 pm    Post subject:

Man ar teoriju tā paslikti, bet tagad es saprotu Smile
_________________
while(!asleep()) sheep++;
Back to top
View user's profile Send e-mail
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 8:54 pm    Post subject:

Pašlaik man personīgi viss iecienītākais ir Code::Blocks + Microsoft Dev Toolkit 2003[kompilators]. Tikai viss vairāk neapmierina viņā tas, kad nevar atvert divus code::blocks reizē, tā vietā visi projekti ir vienā .exe pārskatami .
Strādājot ar 5+ projektiem reizē, klūst diezgan neparocīgi.
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 9:13 pm    Post subject:

Nomaini čekboksi: Settings -> Environment -> Allow only one running instance
Back to top
View user's profile Send e-mail
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 9:43 pm    Post subject:

oo, danke...nebiju gaidījis, kad tāda opcija pastāv.
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Aug 26, 2007 10:56 pm    Post subject:

no mājaslapas: It is designed to be very extensible and fully configurable.
tākā ja tur tādas iespējas nebūtu, tad tu vai nu aizsūtītu ziņu, lai pielabo, vai... http://codeblocks.org/source_code.shtml
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group