dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Par INDAGO
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Beidz runāt, sāc darīt!
View previous topic :: View next topic  
Author Message
dr.blacksnake



Joined: 17 Dec 2006
Posts: 30

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 12:50 am    Post subject: Par INDAGO

Sveicināti, GameDev'i!

Šķiet, pienācis laiks šādai koncentrētai informācijai no pirmavota par INDAGO pagātni, tagadni un nākotni, lai viestu skaidrību un novērstu nevajadzīgas spekulācijas par šo tēmu.

Līdzšinējā INDAGO prakse parādījusi to, ka Latvijā ir spēles programmēt griboši (arī varoši) cilvēki, citādi tāds konkurss nenotiktu vairākus gadus pēc kārtas. Tā arī varētu turpināt iesākto bez izmaiņām, ja vien mūs organizatorus apmierinātu fināla rezultāts, kas jo gadus uzlabojas, tomēr ir par gausu piecu gadu procesam.

Apzinoties to, ka līdzšinējie konkursa Noteikumi (tāpat kā Rīga) nav vēl gatavi, ideāli, allaž papildināmi un uzlabojami vadoties pēc atziņām, pie kurām mēs nonākam vērojot jūsu centienus, mēs tajos ik gadus veicām nelielas izmaiņas un papildinājumus. To mērķis allaž bijis virzīt sacensību izglītojošā gultnē, radīt dalībniekiem iespēju gūt praktisku pieredzi un galvenais(!) – prieku par savu veikumu. Grūti spriest par to, kādas emocijas piedzīvo tie, kuru iesniegtie projekti paliek tikai solījumu formā, vieglāk iedomāties par to, ko izjūt tie, kuru projekti nomirst konkursa gaitā, un vēl vieglāk uzminēt to, ko jūt tie, kuri savu projektu nodod publikai pusjēlu, par ko saņem neglaimojošas atsauksmes.

Droši vien, neiedziļinoties katra atsevišķa projekta izvērtēšanā, jūs nonāktu pie atziņas, ka līdz šim pārdomātu, kvalitatīvu un spēlējamu fināla projektu bijis maz, tādēļ būtu jāveic kādas būtiskas izmaiņas arī šogad. Šādu atziņu izdarījām arī mēs, apzinoties, ka bez korekcijas INDAGO ir nolemts stagnācijai un pat nāvei.

Galvenās problēmas:
1) Vairums dalībnieku, entuziasma pārpilni, piesakoties konkursam uzstāda sev ambiciozus mērķus, kuri ne vienmēr ir ar konkrētām aprisēm un konkrētiem, to sasniegšanai nepieciešamiem resursiem – cilvēkiem, zināšanām, laiku-naudu.
2) Ekspertu Žūrijai ik gadu liels pārbaudījums ir novērtēt tik dažādus projektus vienotā vērtēšanas sistēmā, vēl jo vairāk tādēļ, ka nav skaidra projekta sākotnējā (konkrētā) iecere(1), dēļ kā nav iespējams novērtēt progresu un to novērtēt ar punktiem. Vēl jo grūtāk tas sasniedzams, ja spēle uz datora vienkārši atsakās darboties.
3) Līdzšinējās Žūrijas vērtēšanas sistēmas nolūks bijis saņemt vērtējumu par dažādiem spēles aspektiem, taču daudzām spēlēm atsevišķi no tiem izpaliek, tādēļ nav iespējams novērtēt, piemēram, specefektus vai skaņas, ja to vienkārši nav, jo nav nepieciešami vai arī nav izveidoti.
4) Publiskajā balsojumā, līdzīgi kā Žūrijas gadījumā(3), arī bija iecerēta atsevišķu kategoriju vērtēšana, tomēr tikai nedaudzi lietotāji izmanto iespēju iejusties ekspertu lomā, būt iespējami bezkaislīgiem, un pretēji tam spēles vērtē pēc „visu vai neko” principa.

Cilvēki tā rīkojas un pārmest viņiem būtu nevietā, jo Noteikumi to neregulē.
Kā pirmais organizatoriskais risinājums šīm problēmām aktualizējās doma par spēles projekta dizaindokumenta, kā obligātas prasības izvirzīšana. Ieguvums no šī papildinājuma būs izglītojošais un domas sakārtojošais iespaids uz tiem, kuri diz-dok’a izveidi nekad nav veikuši, kā arī skaidrais rīcības plāns tuvākajiem desmit mēnešiem. Pateicoties Hobitzam un Kamazam šāda dokumenta sagatave ir jau tapusi.
Otrs risinājums ir vērtēšanas sistēmas novienkāršošanas, upurējot tās informatīvo potenciālu vērtējuma viennozīmības vārdā. Šīs izmaiņas vienkāršos Žūrijas uzdevumu un novērsīs domstarpības par ekspertu izliktajām atzīmēm. Arī publiskā balsojuma rezultāts būs izsakāms vienā kategorijā – spēlēšanas interesantums (gameplay).
Trešais – nākošo konkursu INDAGO-2OO9 sākt agrāk, 2008. gada septembrī, lai projekta izstrādes virtuālais process labāk integrētos realitātes procesos, jo vairums no jums(un mums) studē un/vai strādā. Rezultātā būs iespējams dalību konkursā no kurnēšanas par Noteikumu nospraustajiem termiņiem pārvērst par saplānotu darba procesu.

Par konkursa INDAGO-2OO9 noteikumiem informēsim orientējoši augusta vidū.

Par INDAGO-2OO8 uz šo brīdi ir skaidrība, ka tas notiks nelielākā apjomā ar Elvmana vadītā konkursa „Beidz runāt, sāc darīt!” (BRSD) starpniecību. Šobrīd ir panākta jau esošo dalībnieku principiāla piekrišana konkursa noteikumu nelielai pamainīšanai un konkretizēšanai, un tiek meklēts labākais risinājums tā tehniskajai īstenošanai. Konkursa pamatā būs tam piemēroti līdzšinējie Indago Noteikumi, ar vienu būtisku prasību – iesniegtajai spēlei uz nodošanas brīdi..
EDIT: ..jābūt vismaz demo līmenī! Pastāvēs iespēja pēc tam ar šo spēli piedalīties INDAGO-2OO9. (Skatieties komentārus arī zemāk). /EDIT

Paldies visiem, kas šeit aktīvi apspriež Indago fenomenu, jo lasot jūsu domas, rodas izpratne par konkursa tālāko virzību nākotnē. Labprāt uzzinātu arī jūsu viedokļus un iespaidus pēc šī raksta izlasīšanas.

Paldies par uzmanību un sekmes centienos!

R/a Indago vārdā,

Dr.Blacksnake
_________________
Nav Nekā!


Last edited by dr.blacksnake on Wed Aug 06, 2008 10:13 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 10:06 am    Post subject:

Quote:
Konkursa pamatā būs tam piemēroti līdzšinējie Indago Noteikumi, ar vienu būtisku prasību – iesniegtajai spēlei uz nodošanas brīdi jābūt PA-BEIG-TAI! Nekādu demo-līmeņu.

uff..
nebūs kaut kādu atšķirību nosacījumos pa spēļu žanriem?
uztraucos vienkārši par to, var ieplānotos ~20 līmeņus varēšu iemest tādā steigā labi izveidotus (tā, lai tajos ne tikai ir ko darīt, bet arī ir patīkami / jautri to darīt), tagad tehnoloģijas to atļauj Very Happy
ko es gribu teikt - sanāk, ka šis noteikums pats ir pretrunā ar spēles veidošanas principiem - labāk kvalitatīvāk, nekā vairāk
tomēr, imho, būtu katrai spēlei atsevišķi nedaudz jāizvērtē tas minimums

tikko vēl ienāca ideja par to, ka varētu izlekt gudrais ieteikums veidot ko citu, ja jau šo nepaspēju pabeigt uz konkursu šo spēli, bet, hey, līdz tam jau bija ieplānots uz konkursu izveidot ~1/4 no līmeņiem, par 2 viss jau diezgan saplānots, bet tagad iznāk tā, ka būs stāsta sākums kaut kur jānogriež kā un jānosauc to par pabeigtu spēli, kas ir netīrs variants, kā tikt cauri visam

cik vēl atceros, BRSD bija domāts vairāk kā konkurss, kurā sacenšas īstu spēļu veidošanā, gribētu es zināt, kas tad īsti ir mainījies tajā visā
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 10:24 am    Post subject:

snake5 wrote:
uztraucos vienkārši par to, var ieplānotos ~20 līmeņus varēšu iemest tādā steigā labi izveidotus
Ieplāno tikai 10 līmeņus. Kā pats saki - "labāk kvalitatīvāk, nekā vairāk". Ieplāno kaut tikai trīs līmeņus. Un nākamgad uztaisi turpinājumu spēlei ar 20 līmeņi (jo tad spēles kods būs pabeigts jau, atliks tikai storiju un līmeņus sataisīt).


Bet par Indago 2k9 - es personīgi esmu viennozīmīgi par vienotu vērtēšanu un pabeigtu spēli. Tam vajadzētu tikai veicināt kvalitatīvāku spēles pabeigšanu, nevis puslīmeņa/viena līmeņa salipināšanu kopā un tā nosaukšanu par spēli.
Back to top
View user's profile Send e-mail
dr.blacksnake



Joined: 17 Dec 2006
Posts: 30

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 10:34 am    Post subject:

snake5 wrote:
līdz tam jau bija ieplānots uz konkursu izveidot ~1/4 no līmeņiem, par 2 viss jau diezgan saplānots..
..cik vēl atceros, BRSD bija domāts vairāk kā konkurss, kurā sacenšas īstu spēļu veidošanā, gribētu es zināt, kas tad īsti ir mainījies tajā visā


Uzreiz jāteic, ka snake5 VS Storm cīniņam neesmu sekojis, tāpēc iepriekšējās norunas par BRSD niansēm man ir svešas. No Ra sapratu, ka spēles pabeigtība esot šī konkursa galvenais nosacījums. Taču, ja būšu ko pārpratis, tad vēl iespējams Noteikumos kaut ko nokoriģēt, lai līdz novembra sākumam esošie konkursanti paspētu pabeigt savus darbus.

Quote:
ko es gribu teikt - sanāk, ka šis noteikums pats ir pretrunā ar spēles veidošanas principiem - labāk kvalitatīvāk, nekā vairāk
tomēr, imho, būtu katrai spēlei atsevišķi nedaudz jāizvērtē tas minimums


Uzreiz jāuzdod jautājums - vai Tev visi 20 līmeņi ir jau izstrādāti? Ja nē, tad, iespējams, kādu no tiem vajag apvienot, sižeta līnijā izravējot nebūtiskāko. Ja ir, tad varbūt jāsameklē kāds palīgs (ja vien tas nav pretrunā ar BRSD sākotnējo ķīviņu)?
Tādējādi minētais princips nav pretrunā pats ar sevi, bet gan tikai ar katra izstrādātāja ambīcijām. :)

Quote:
nebūs kaut kādu atšķirību nosacījumos pa spēļu žanriem?


Hmm.. kas tam varētu būt par iemeslu? Varbūt vari kaut ko ieteikt?
Situācija varētu būt tāda (un tā arī parasti notiek), ka kāds žanrs ir pārstāvēts tikai ar vienu spēli - kādu īpašu vērtējumu šajā gadījumā vajadzētu?
_________________
Nav Nekā!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 11:29 am    Post subject:

līmeņi tik ir ieplānoti uz spēles pabeigšanu
uz BRSD bija ieplānota 1/4 daļa no visa
par palīgiem, cik saprotu, viss ir ok, jo, tad jau tik pat labi varētu aiziet strīds līdz tam, vai lietot savu dzinēju vai ņemt svešu, vai resursus veidot savus, vai nē..
par žanriem - nosacījumos atšķirības domāju dēļ tā, lai kaut kādai vienkāršai arkādei sanāktu pabeigt visus 50 līmeņus, bet kārtīgākam projektam būtu problēmas ar 5
par vērtējumiem - tur, manuprāt, vajadzētu vērtēt visām spēlēm vienādi, piemēram, 3 lietas:
* spēles doto izaicinājumu spēlētājam
* spēlēšanas laikā iegūto prieku
* cik ilgi spēlētājam neapnīk spēle
šie varētu būt daudz maz neatkarīgi no žanra..
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Tups



Joined: 16 Jul 2008
Posts: 50

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 12:18 pm    Post subject: Re: Par INDAGO

dr.blacksnake wrote:

2)Ekspertu Žūrijai ik gadu liels pārbaudījums ir novērtēt tik dažādus projektus vienotā vērtēšanas sistēmā, vēl jo vairāk tādēļ, ka nav skaidra projekta sākotnējā (konkrētā) iecere(1), dēļ kā nav iespējams novērtēt progresu un to novērtēt ar punktiem. Vēl jo grūtāk tas sasniedzams, ja spēle uz datora vienkārši atsakās darboties.



Vai tomēr galvanais nav rezultāts, tas kā spēle izskatās beigās, nevis progress? Man šķiet, ka progresu īsti nevaidzētu ņemt vērā, kā vērtējošu faktoru. Nav jau nekas ļauns, ja kādam savu spēli tomēr nav izdevies izveidot pēc sākotnējās ieceres, galvanais lai spēle būtu pabeigta un patīkami spēlējama, nevis precīzi tāda, kāda tā bijusi iecerēta sākumā.
Back to top
View user's profile
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 3:47 pm    Post subject:

Rrr... wall of text...

Nesaprotu BRSD <-> indago savstarpeejo saistiibu... Vai es driikstu ar brsd speeli piedaliities indago? Vai arii brsd = tas pats indago (terminjus ieskaitot), bet vienkaarsi atseviskjas vietas ? (Nu kip kuram no trio krutaak?)
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
Tups



Joined: 16 Jul 2008
Posts: 50

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 4:23 pm    Post subject:

Cik es saprotu BRSD ir mazs konkurs, kurš savā ziņā paredzēts lai aizbāztu caurumu, kas palicis pēc paziņojuma, ka indago 2008 nenotiks. Savukārt Indago 2009 būs konkurs ar ideāliem un neapstrīdamiem noteikumiem, kas pareizi izpildīti pavērs durvis uz gaišāku nākotni.
Back to top
View user's profile
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 4:44 pm    Post subject:

Te būs atbildes uz dažiem jautājumiem:
http://gamedev.lv/article/izmainas_brsd_noteikumos
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 4:51 pm    Post subject:

Veelreiz jau nav jaaregistree?
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 5:12 pm    Post subject:

Nee, visas speeles paliek, vienkaarshi noteikumi nedaudz izmainaas
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Mon Aug 04, 2008 8:18 pm    Post subject:

mazliet jau mulsinaat

Quote:
Konkursa pamatā būs tam piemēroti līdzšinējie Indago Noteikumi, ar vienu būtisku prasību – iesniegtajai spēlei uz nodošanas brīdi jābūt PA-BEIG-TAI! Nekādu demo-līmeņu.


Quote:
Spēles, kas finišējušas BRSD drīkstēs piedalīties arī Indago 2009


ar ko ta piedaliities indago 2009? ar jau pabeigto speeli? un taa cik gadus no vietas?
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
spicausis



Joined: 23 Jan 2006
Posts: 85
Location: Teika

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 6:26 am    Post subject:

(uzvelku savu troļļa masku un apjožu resno troļļa zizli)
Par vdl izbrīnu par iespēju kandidēt ar BDSD spēli indago — pieņemu, ka noteikumi tādi ir izveidoti, ķircinoties un rēķinoties ar to, ka BDSD dalībnieki tāpat nespēs piedāvāt ne pabeigtu, ne arī puspabeigtu spēli.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 9:21 am    Post subject:

Quote:

BDSD dalībnieki tāpat nespēs piedāvāt ne pabeigtu, ne arī puspabeigtu spēli.


Vai arī varbūt tādēļ, lai tie, kas gribētu piedalīties "īstajā" Indago nākamgad, tik un tā kaut ko parādītu arī šogad.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
dr.blacksnake



Joined: 17 Dec 2006
Posts: 30

PostPosted: Wed Aug 06, 2008 10:08 am    Post subject:

elfz wrote:
Par vdl izbrīnu par iespēju kandidēt ar BDSD spēli indago — pieņemu, ka noteikumi tādi ir izveidoti, ķircinoties un rēķinoties ar to, ka BDSD dalībnieki tāpat nespēs piedāvāt ne pabeigtu, ne arī puspabeigtu spēli.
kā arī citiem postotājiem..

Mjā.. ņepoņatka notikusi gan - vakar pārrunājot visu vēlreiz ar Elvmanu, noskaidrojās, ka nepateiktā formā BRSD iecere kaut kad TOMĒR bijusi veidot spēļu demo, ar kuriem varētu piedalīties i09.. Te nu man jāatvainojas par dezinformāciju. :oops:

(noliek malā bungas, apsien sarkanu kaklautu un zem visu oktobrēnu vectēva bistes nozvērās būt zvērīgāks pratinātājs next time Twisted Evil)

Man grūti spriest par BRSD rezultātiem, jo i09 kontekstā dizdoka veidošana pārvēršas par formālu aktu, no otras puses - pēc dizdoka sarakstīšanas brsd-developerim var (vajadzētu) rasties vēlmei savu brsd-spēli uzlabot.
_________________
Nav Nekā!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Beidz runāt, sāc darīt! All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group