dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

RPG kvests

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kkeemmss



Joined: 04 Jan 2007
Posts: 232
Location: Riga

PostPosted: Tue Oct 21, 2008 3:11 pm    Post subject: RPG kvests

šī ir pļāpātava, un te var "mazliet" papļāpāt Very Happy
Ir sanācis paspēlēt visādas spēlītes, un ir iekrājušās šādas tādas pārdomas ar kurām gribētos padalīties. Zinu ka starp Dev ļaudīm ir arī RPG un kvestu veidotāji un spēlētāji, kuriem noteikti ir daudz un dažādas idejas un varbūt kāds komentārs...

Kādai manuprāt Jābūt labai RPG + kvests?

Viena no pirmajām lietām kas nāk prātā ir vadība... Ir nogurdinoši ja visu laiku jāspaida peles poga uz ātrumu, bet arī pilnīga pašdarbība, kurā varonis cīnās, bet es nevaru neko ietekmēt, neliekas veiksmīga, te vajag atrast kaut ko pa vidu.
Man personīgi patika "gothic" un "Oblevion" vadības stils kad ar pogu un bultiņu palīdzību tu norādi kā tieši vēzēt zobenu, vai bloķēt pretinieku.

Vēl viena svarīga lieta ir attīstība. Ieeju mežā, ar zobenu situ visādus lāčus, iegūstu vispārīgus pieredzes punktus, bet stiprāks nekļūstu, tad vienā brīdī parādās LEVEL UP un nu esmu kļuvis uz pusi stiprāks Laughing JĒĒ bet vēl stulbāk ja tos pieredzes vai prasmju punktus es pats varu izlietot, Piemēram attīstot savas garīgās spējas. Tātad ar zobenu sitot lāčus es kļūstu stiprāks burvis Very Happy
Manuprāt šeit vajadzētu izveidot sarežģītu attīstības modeli, kur katrs metrs ko tu noskrien, katrs cirvja vēziens vai katra maģija ko tu mēģini izsaukt, tevī kaut ko attīsta, piemēram paņem smagāko cirvi kāds tev ir un vēzē pa tukšu gaisu, un tu attīsti spēku, nedaudz veiklību un tehniku elementārajā līmenī. Lai tehniku attīstītu aukstākā līmenī tev jau vajag kaut kādu pretinieku. Trenēties var gan pret salmu lelli, draugu - treneri, lāci mežā vai ķīnieti, bet galvenais, jo veiklāks un prasmīgāks pretinieks, jo vairāk no viņa var mācīties un aukstāk uztrenēt sevi.
Tā pat maģijā tu sākumā māki tikai blāvu gaismu savā rokā, bet to trenējot tu iemācies mest mazu uguns bumbu, vēlāk milzīgu uguns bumbu, un pat kārtīgu uguns lietu, bet ši uguns maģija ir jātrenē, nevis veikalā jānopērk.

Tad svarīga ir pati pasaule kur notiek spēle, pasaule kur jebkuru mazu objektu var paņemt rokās, koka gabali var lietot par ieroci, teorētiski jebkuru var piekaut un izlemt nogalināt vai nenogalinot, aplaupīt un savākt visu Kas viņam ir kabatās un mugurā.
Ir Ļoti traucējoši ja kartē ir sēnes, bet viņas nolasot tās vizuāli nepazūd tai pat laikā salasīt arī vairs neko vairāk nevar, te vajadzētu grafikam nomainīties uz sēņu atliekām, un vēl labāk, ja pēc laika sēnes lēnām izaug pa jaunam. Ja sēnes neatjaunojas, tad reizēm gribas visu karti izķemmēt, lai katru sēnīti atrastu, un pēc tam škrobe ka laiku esi izšķiedis. Bet labi ja kartē ir vairākas sēņu (ogu, zālīšu lapu un visādu augu ) vietas kur var ik pa laikam apciemot un kaut ko ielasīt.

ir riebīgi ja tu nevari brīvi izkauties, un tev ir jāuztraucas ka nepietiks pretinieku, uz ko trenēties un vākt pieredzi, tā pat riebīgi ir ja karti nevar normāli iztīrīt un vienā un tai pašā vietā mani vienmēr sagaida vieni un tie paši pretinieki kurus es vienmēr nogalinu, bet viņi nepārtraukti atjaunojas. labi būtu ja apkārtējā vide sevi pamazām atjauno - sēnes un ogas lēnām ataug, mazie zvēriņi pa kādam lien laukā no alām, laiku palaikam no kapiem uz kašķi iznāk kāds skelets, kāds krabis izpeld no jūras, vai grifs pārlido pāri kalniem. tātad monstri neuzrodas no zila gaisa, bet kartē ir noteiktas vietas kur laiku pa laikam atjaunojas pretinieki.

Ir spēles kur tirgotājs iepērk bezgalīgi daudz sūdus, un pārdod bezgalīgi daudz pudeles ar dziedinošu žļurgu, bet labāk būtu ja Tirgotājam gan nauda, gan prece ir tik cik viņam ir un klāt nāk pamazām, bet preces pirkšanas un pārdošanas cenu veido daudz apkārtējie faktori. piemēram ābolu lēti var nopirkt tur pat no fermera meitas, zivi no zvejnieka, un zobenu no kalēja, tirgotājs tirgojas gandrīz ar visu, bet uz neizdevīgākiem noteikumiem, bet fermeris no tevis nepirks to ko viņam nevajag.

Līdzīgā stilā idejas par spēli vēl varētu sadomāt, bet varbūt šobrīd pietiks.
spēļu pirms skatiem un pēc skatiem sevišķi neesmu sekojis līdz, tāpēc varbūt kāds pateiks vai ir kāda spēle, kas daudz maz atbilst šādiem principiem? un vai zināms kas interesants nākotnē (Pasaulē/Latvijā?)
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Oct 21, 2008 3:17 pm    Post subject: Re: RPG kvests

kkeemmss wrote:
Manuprāt šeit vajadzētu izveidot sarežģītu attīstības modeli, kur katrs metrs ko tu noskrien, katrs cirvja vēziens vai katra maģija ko tu mēģini izsaukt, tevī kaut ko attīsta, piemēram paņem smagāko cirvi kāds tev ir un vēzē pa tukšu gaisu, un tu attīsti spēku, nedaudz veiklību un tehniku elementārajā līmenī.

Īsti vairs neatceros, bet vai The Elder Scrolls III: Morrowind nebija tieši tā? Man šķiet, ka tur nepārtraukti lekājot, varēja uzkačāt lēkāšanas skillu un aizvien augstāk un augstāk lekt. Tāpat arī ar pārējiem skilliem.
Back to top
View user's profile Send e-mail
gazz



Joined: 03 Jan 2004
Posts: 355
Location: Teika

PostPosted: Tue Oct 21, 2008 4:00 pm    Post subject:

Quote:
Ir spēles kur tirgotājs iepērk bezgalīgi daudz sūdus, un pārdod bezgalīgi daudz pudeles ar dziedinošu žļurgu, bet labāk būtu ja Tirgotājam gan nauda, gan prece ir tik cik viņam ir un klāt nāk pamazām, bet preces pirkšanas un pārdošanas cenu veido daudz apkārtējie faktori. piemēram ābolu lēti var nopirkt tur pat no fermera meitas, zivi no zvejnieka, un zobenu no kalēja, tirgotājs tirgojas gandrīz ar visu, bet uz neizdevīgākiem noteikumiem, bet fermeris no tevis nepirks to ko viņam nevajag.


Fallout3 tieshi shaadi arii tirgoshanaas notiek, iespeejams ka oblivionaa taapat(to gan neesmu speeleejis, bet uz viena dzineeja abi divi)
Back to top
View user's profile Send e-mail
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Tue Oct 21, 2008 7:25 pm    Post subject:

Manā Rod Of Necropolis arī bija tāda sistēma Very Happy Daudz kaujoties auga spēks, daudz ārstējoties auga ārstēšanās skills, daudz skrienot, izturība utt.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
kkeemmss



Joined: 04 Jan 2007
Posts: 232
Location: Riga

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 11:36 am    Post subject:

protams šīs idejas ir savāktas no dažādām spēlēm kurās viena vai orea lieta likās labi izdomāta. bet tā lielā mērā ir gaumes lieta.
par tiem pašiem The Elder Scrolls III un IV skili un visādas prasmes atīstās labi, bet pamat lietas kā spēks ātrums izturība, gribas spēks un gudrība ! jo projām jāatīsta ar peli spiežot uz pluszīmītes. turklāt tā ķēpa kad tu nevari vienkārši kauties, bet tev jāizdomā kāda man būs rase/klase/ieroču tips/ un tad uz to balstoties tālāk jāspēlē, Man liekas loģiskāk ka tu esi parasts zemnieks, kurš paņem dakšu un kaujās, kad atrod aprūsējušu zobenu un nolemj (vai kompis uzrāda) ka damage būs lielāks, bet kādas klases karotājs viņš ir, to kompis pasaka balstoties uz to kā viņš pats sevi ir attīstījis.
Laikam jau grūti ir atrast to balansu starp loģisku spēli un labu gameplaj...
Back to top
View user's profile
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 6:00 pm    Post subject:

Haha ja tev jaatrod ideaalo ratio starp logiku un gameplay tad tie buus 10% logikai un 90% gameplay ja ne visi 100% gameplay. Ja logika ir domaats kaut kaads dziives pakaljdarinaasanas meeginaajums. Ja tev ir viena konkreeta lieta ko tu vari uztaisiit peec logikas vai peec gameplay tad noteikti izveelies gameplay, man piem riebjaas ka kaads meegina atdaritaat reaalo un visu taisa peec neinteresantiem, logiskiem likumiem un beigaas totaals borring, bet domaaa ka baigi cool, ka redz uber logiski.
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 6:43 pm    Post subject:

loģika ne vienmēr ir dzīves atdarināšana..
loģika ir arī tur, kur sižets - jo nesakarīgāk tas tiek stāstīts (neloģiski), jo mazāka gribēšana tajā klausīties.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Wed Oct 22, 2008 11:02 pm    Post subject:

Bezsakars snake, tu skaidri saproti ka es runaaju par GAMEPLAY nevis SIZETU LOL UNIKAAALI... Ja tavs neironu tiikls neuztver domas kas nav uzrakstiitas, lai tev kaut ko pateiktu un tu saprastu pareizi posta garmumam buutu jaabuut kaadas 10x lielaakam nekaa paslaik, lai siiki un smalki aprakstiitu kas ar to ir domats, par ko ir runa, un apspriestu visus variantus ko var sajaukt vai uztvert nepareizi un tad tu varbuut kaadas 3 reizes to visu izlasot nespeetu pateikt kaadas mulkjiibas. varbuut.

Logika sux, nelogika ir smiekliiga - skat Portal (portaali, kuuka, humors etc)
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Thu Oct 23, 2008 3:07 pm    Post subject:

tāpat loģika ne vienmēr ir dzīves atdarināšana.
galīgi nepareizs piemērs.
saki tas nav loģiski, ka piemēram ieejot vienā portālā, iznāksi otrā? tikai varbūt vēl pasaki, ka tie portāli nav gameplay daļa.. Laughing
vai labāk pasaki, kas portal'ā ir neloģisks? man tur viss šķiet loģisks.

http://lv.wikipedia.org/wiki/Lo%C4%A3ika
http://en.wikipedia.org/wiki/Logic
mhh..
tu atgādini man mani pašu (tb kāds es biju) - lietoju kādu vārdu pēc nozīmes citādāku, un pēc tam nesapratu, kāpēc mani nesaprata.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Oct 23, 2008 3:40 pm    Post subject:

Storm: silti iesaku neielaisties vienam otru apvainojošās diskusijās. Citādi kārtējais topiks piedrazots ar bezjēdzīgu spamu. Gudrākais kā nekā tomēr beigās paklusē.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group