dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Multi-threading drošība, kritiskās sekcijas

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana
View previous topic :: View next topic  
Author Message
programmer



Joined: 15 Sep 2006
Posts: 71
Location: Latvija, Limbaži

PostPosted: Thu Jan 22, 2009 10:34 am    Post subject: Multi-threading drošība, kritiskās sekcijas

Esmu izpratis, kas ir kritiskās sekcijas, mutex atslēgas un saistības starp tiem, taču ir radies diezgan liels apjukums sakarā ar to praktisku pielietojumu.

Lieta ir sekojoša:
* programmā strādā divi vai vairāki pavedieni
* šie pavedieni izmanto singleton objektus

Jautājumi ir šādi:
Vai katra singleton`a funkcija ir jānorāda kā kritiskā sekcija?
Ja vairāki pavedieni vienlaikus izmanto kādu no šīm funkcijām, tad taču kaut kas var noiet greizi?
Singleton`a funkcijas skaitās pie globālajiem programmas resursiem, ne?

Par singleton`a inicializēšanu ir vairāk vai mazāk skaidrs - pareizāk lietot double-locking veidu, lai izvairītos no vairāku instanču nejaušas izveides. Jeb es kļūdos?

Pagaidām programmā strādā vairāki pavedieni, nelietojot mutex`us, un nekādas problēmas nav novērojamas, taču es pieļauju, ka tā ir tikai sakritība un dažādi mistiski joki var izspēlēties negaidītākajā momentā.

Paldies!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Thu Jan 22, 2009 11:02 am    Post subject:

var vai nevar noiet greizi vairaak atkariigs no taa ko shiis funkcijas dara. ja darbojaas ar datiem kurus citi threadi var mainiit tad jaalieto sinhronizaacijas objekti.
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
programmer



Joined: 15 Sep 2006
Posts: 71
Location: Latvija, Limbaži

PostPosted: Thu Jan 22, 2009 11:07 am    Post subject:

Varētu paskaidrot man sekojošu lietu?
Ja divi threadi ieiet vienā un tajā pašā funkcijā, tad katram threadam ir savs stack-space un šīs konkrētās funkcijas lokālie mainīgie strap threadiem nekādā veidā nav saistīti, t.i. nevar būt tā, ka viens threads šajā gadījumā traucē otram?
Tātad, mutexi jālieto tikai tad, ja tiek aiztikti globāli mainīgie un citas globālas operācijas?
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Jan 22, 2009 12:08 pm    Post subject:

Par lokālajiem manīgajiem - jā, pareizi tu saki.
Pie tam mutexus/kritiskās sekcijas nevajag lietot, ja tu tikai lasi datus. Tos vajag lietot tikai tad, kad vienlaicīgi kāds tos var arī rakstīt/mainīt.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group