dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Formula risinājumam

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Matemātika un fizika
View previous topic :: View next topic  
Author Message
mikelis



Joined: 12 Mar 2009
Posts: 12
Location: Latvija

PostPosted: Wed May 06, 2009 1:20 pm    Post subject: Formula risinājumam

Ir lode un ir kubs. Vai kāds nezina kāda ir formula, lai es varētu kubu novietot uz lodes, tā lai tas ideāli piegūltu tai klāt.

Kā saka: viens attēls var aizvietot miljoniem vārdu Very Happy
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Wed May 06, 2009 1:46 pm    Post subject:

Kāda veida formulu?
Tilpumu? Boolean saskaitošo laukuma kopsummu? Pseidokodu, lai to varētu realizēt kā DirectX aplikāciju?
Izsakies skaidrāk.

Jebšu tev vajag kuba laukumu uzzināt, kad tas ir ar ieliekumu vienā no pusēm novietots uz lodes.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
mikelis



Joined: 12 Mar 2009
Posts: 12
Location: Latvija

PostPosted: Wed May 06, 2009 2:14 pm    Post subject:

Der jebkas. Viss labāk jau būtu pseidokods, bet matemātiskā formula arī nenāktu pa skādi. Es pašlaik esmu nonācis strupceļā.
Reāli man vajag novietot kubu 3d telpā norotējot, pārvietotjot to tā lai viņš ideāli piegulētu kādam lodes segmentam, punktam, koardinātai.
Piemēram es izvēlos uz lodes kaut kādu punktu (piemēram ar peli) un tad kubs novietojas tajā punktā.
Es jau meklēju googlē, bet nezināju kā pareizi noformulēt jautājumu :(

Man to formulu vajag realizēt flash aplikācijā.

Atradu labu piemēru http://ario.uuuq.com/bumba.swf
Var redzēt kā tā ass braukā pa lodes virsu sekojot pelei.
Back to top
View user's profile
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Wed May 06, 2009 3:07 pm    Post subject:

Velc nogriezni no lodes centra lidz vietai no kuras gribi likt taisnsturi (tavaa gadiijumaa taa laikam buus kamera).
Atzime punktu uz shii nogriezhnja, kas ir vienads ar lodes radiusu un velc shajaa punktaa perpendikulu. Taa tev buus viena mala tavam kubam.

_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Wed May 06, 2009 3:11 pm    Post subject:

Nu tai piemērā jau visa kalkulācija notiekās attiecībā pret esošo normāli, uz kuras no šķautnēm trāpījusi peles koordināte.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed May 06, 2009 3:24 pm    Post subject:

Kubs nekad ideāli nepieguls lodei. Kubs tikai pieskārsies vienā punktā lodei.
Back to top
View user's profile Send e-mail
mikelis



Joined: 12 Mar 2009
Posts: 12
Location: Latvija

PostPosted: Wed May 06, 2009 3:40 pm    Post subject:

Ideja vienkārša. Pamēģināšu Smile
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Wed May 06, 2009 3:58 pm    Post subject:

bubu wrote:
Kubs nekad ideāli nepieguls lodei. Kubs tikai pieskārsies vienā punktā lodei.


šoreiz tas ideālums ir proporcionāli apgriests lodes segmentu daudzumam.
Tas ir - jo mazāk segmentu lodei, jo precīzāk pieguļ kubs. Kā nekā segments ir šķautne, jeb normāle pret sfēras centru. :roll:

Nu ideāli jau protams - sfēras šķautnes laukumam jābūt vienādam ar kuba šķautnes laukumu.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed May 06, 2009 4:10 pm    Post subject:

lodei segmenti?
sfēras šķautne?
šķautnes laukums? (wtf??)
Kas tad tie par jaundefinētiem terminiem?

"segments ir šķautne, jeb normāle pret sfēras centru" - pie šitā es vispār nomiru Very Happy
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Wed May 06, 2009 4:51 pm    Post subject:

1. EDDY, ko tu meklē šajā foruma sadaļā?
2. mikelis: cik zinu, citu, labāku (vienkāršāku un ātrāku) variantu nav, tā kā nekas cits neatliek.. Smile
3. EDDY, ja reiz atnāci..
(pamēģini tik bez linka kopēšanas pateikt, ka nestrādā..)
http://en.wikipedia.org/wiki/Edge_(geometry)
http://en.wikipedia.org/wiki/Line_segment
http://en.wikipedia.org/wiki/Surface_normal
http://en.wikipedia.org/wiki/Sphere
http://en.wikipedia.org/wiki/Circle
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Thu May 07, 2009 7:42 am    Post subject:

Nu labi, labi, sauksim tos segmentus par šķēlēm (slices), ja tā gribās. Razz
Segments tomēr ir kas cits. Labi, pazūdu ....
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
mikelis



Joined: 12 Mar 2009
Posts: 12
Location: Latvija

PostPosted: Thu May 07, 2009 10:21 am    Post subject:

Nu to, ka kubs pieskarsies vienā punktā zinu. Es to atrisināšu ar nelielu lodes radiusa samazināšanu matemātiskajos aprēķinos. Tjipa kubs bišķi ieies lodē Smile
Back to top
View user's profile
Arrovs



Joined: 10 Mar 2007
Posts: 96
Location: Saldus

PostPosted: Fri May 08, 2009 11:27 am    Post subject:

hmm! No mana skatpunkta tīri vienkārši. izrēķina leņķa atšķirību kubam pret lodi un ar ciklu uzskrien virsū lodei(pēc manas idejas) - kad notikusi kolīzija attālums izrēķināts. Tālāk jau tikai peles un pāris kos-sin rēķini. Citiem objektiem (ovāliem) būtu nepārtraukti jāpārrēķina attālums. Personīgi uz fleša es to nemācētu uzrakstīt, bet C valodās tas nav grūti.
_________________
Arrovs komanda
Back to top
View user's profile Visit poster's website
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Fri May 08, 2009 12:17 pm    Post subject:

Arrovs wrote:
hmm! No mana skatpunkta tīri vienkārši. izrēķina leņķa atšķirību kubam pret lodi un ar ciklu uzskrien virsū lodei(pēc manas idejas) - kad notikusi kolīzija attālums izrēķināts. Tālāk jau tikai peles un pāris kos-sin rēķini. Citiem objektiem (ovāliem) būtu nepārtraukti jāpārrēķina attālums. Personīgi uz fleša es to nemācētu uzrakstīt, bet C valodās tas nav grūti.


Hmm, šim te ciklu ar kolīziju testiem ? Tas daudzko izskaidro.

BTW, attālums jau zināms. Vaitad elvman zīmējumā to neredz ?
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Matemātika un fizika All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group