dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Penumbra: Overture kods
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana
View previous topic :: View next topic  
Author Message
nai



Joined: 20 Dec 2006
Posts: 48

PostPosted: Mon May 17, 2010 12:11 pm    Post subject:

bubu wrote:
nai wrote:
ir grūti(nekorekti) nosaukt veiksmīga retail projekta kodu par sliktu.

Kāpēc nekorekti?
Mēs darba veiksmīgi rakstam C++'ā produktu, kurš ir vajadzīgs konkrētajiem klientiem un ir veiksmīgs savā pārdošanā. Bet kods, pie kura es pats esmu un joprojām strādāju, ir slikts (sliktāks nekā Penumbra kods). Un man nav nekādu vēlmes mānīties un izlikties, ka tas nav tāds. Tas tāds ir sanācis laika ierobežojumu un vadības salikto prioritāšu rezultātā.

Tas tiešām ir atkarīgs kā interpretē "slikts kods". Penumbras kods nav labs(perfekts paraugpiemērs), taču arī ne slikts(nederīgs, neorganizēts, neuzturams, nelasāms, smagi kļūdains) - es teiktu viduvējs, taču tālu no "wtf, kods izskatās drausmīgi, šausmas, etc".

Starp citu, jautājums par "perfekto" spēļu paraugkodu, ko rādīt iesācējiem paliek atvērts.
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon May 17, 2010 12:26 pm    Post subject:

Nesaprotu, kāpēc vispār jādomā, ka veiksmīgas spēles kods būtu labs?
Un kāpēc vispār no tā būtu jāmācās c++ valoda?

Kā grib, tā programmē, ka tik spēle ir labi optimizēta. Spēli skaistāku nepadarīs pareizais kods.

Es pat nezinu uz PC nevienu spēli, kura tiešām būtu labi optimizēta un ar nevainojamu vadību. Tadas nav.

Rekur GTA-4. Ja pēc gadiem 10 šie izdomās izlikt source code, tad kas būs? Spēle, kura ir visneoptimizētākā un bremzējošākā ar quality/speed koeficientu, kurš no tās mācīsies?
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
nai



Joined: 20 Dec 2006
Posts: 48

PostPosted: Mon May 17, 2010 12:57 pm    Post subject:

EDDY wrote:
Nesaprotu, kāpēc vispār jādomā, ka veiksmīgas spēles kods būtu labs?
Tāpēc, ka tas, kā minimums, perfekti pilda savu funkciju?
Kā jau teicu - retail kods reti ir perfekts.

Quote:
Un kāpēc vispār no tā būtu jāmācās c++ valoda?

Design patternus(gan labus, gan sliktus), dažādus trikus, izstrādes(inhouse game tools) rīkus, lielu projektu organizāciju, koda stilu, pieeju un daudz ko citu, manuprāt, var labi iepazīt pētot lielu, REĀLU projektu kodus. Tās ir lietas, ko lielākā daļa programmēšanas grāmatu nenosedz(nevar nosegt).
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon May 17, 2010 2:25 pm    Post subject:

Manuprāt, labāk būtu papētīt kodu nepiesaistot to kādai konkrētai programmēšanas valodai.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon May 17, 2010 3:08 pm    Post subject:

Quote:
"wtf, kods izskatās drausmīgi, šausmas, etc".

Man jau likās, ka tas bija domāts par otro koda piemēru (to MMORPG) - tas tiešām izskatījās šausmīgi..
Quote:
Un kāpēc vispār no tā būtu jāmācās c++ valoda?

EDDY, kurš te agrāk prasīja jebkādas kvalitātes paraugus? Very Happy
Quote:
Es pat nezinu uz PC nevienu spēli, kura tiešām būtu labi optimizēta un ar nevainojamu vadību. Tadas nav.

ID spēles bija diezgan labi optimizētas.
Quote:
Rekur GTA-4. Ja pēc gadiem 10 šie izdomās izlikt source code, tad kas būs?
Būs daudz izsmējēju, būs arī kāds, kas mācās. Nav patiesībā stulbi mācīties no profesionāla koda. Pat ja 90% darbinieku nejēdz, ko tur ieraksta, dažreiz tomēr var izrakt interesantus trikus.
Kaut gan, patiesībā, ar mūsdienās pieejamo informācijas daudzumu var izdomāt/piemeklēt sev nepieciešamos algoritmus/metodes/design pattern'us daudz labāk un precīzāk.
Reāls piemērs - UE3 tekstūru asinhronā ielādēšana D3D renderētājā. Viņi to dara ar 2 tekstūrām "managed" pool'ā (atrodas gan video atmiņā, gan kopija sistēmas atmiņā). Var lietot mazāk atmiņas. Glabājam esošos datus vienā RAM tekstūrā un vienā VRAM tekstūrā (atsevišķi, ne vienā tekstūrā, kā būtu pool:managed gadījumā). Vispirms pārmetot vecos mipmapus no vecās RAM tekstūras uz jaunu RAM tekstūru, pielādējam klāt vēl vienu mipmap'u, pēc tam izdzēšam veco RAM tekstūru un ielādējam jaunās RAM tekstūras saturu jaunā VRAM tekstūrā. Tad tās samainām vietām un izdzēšam veco VRAM tekstūru pēc tam. Nebija nemaz tik sarežģīti nonākt līdz šai idejai, lai gan bija vispirms jāredz, kā to darīja UE3, jo pieredze ar tekstūru asinhrono lādēšanu bija maza.
Quote:
perfekti pilda savu funkciju?

Ja paskatīsies uz spēļu forumiem, atradīsi daudz kļūdas, kuras radušās no nepārdomāta algoritma/koda rakstīšanas.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
serioussam909



Joined: 15 May 2006
Posts: 92

PostPosted: Mon May 17, 2010 5:07 pm    Post subject:

Kāds pamats domāt ka GTA IV kods ir šausmīgs?
Un pēc 10 gadiem mūsdienu neoptimizētās spēles visiem lidos anyway.
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon May 17, 2010 5:44 pm    Post subject:

Quote:
Kāds pamats domāt ka GTA IV kods ir šausmīgs?

Spēle strādā neciešami lēni. Ar katru patchu viņi atrod un salabo tādus sūdus, ka iegūst +4 fps vidēji...

EDIT: Ja nu kādu interesē (tā vismaz izskatās) vēl vairāk diezgan traka koda, varu piedāvāt šo.. http://snake5.wordpress.com/2010/05/17/attelu-apskates-riks/ Very Happy Nav spēle, bet zināma līdzība pamatos būs. Razz
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue May 18, 2010 7:56 am    Post subject:

snake5 wrote:
... kurš te agrāk prasīja jebkādas kvalitātes paraugus? Very Happy


Nu, tam ar c++ valodu nav tieša sakara. Mani vairāk interesē grafiskā API puse, kas (kā zināms) ir piemērojama visām valodām.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
serioussam909



Joined: 15 May 2006
Posts: 92

PostPosted: Tue May 18, 2010 10:41 am    Post subject:

Quote:
Spēle strādā neciešami lēni.

Tas jau nenozīmē ka kods ir šausmīgs un nelasāms.

Runājot par optimizāciju - GTA IV noteikti nav sliktākais variants - esmu spēlējis daudz sūdīgāk optimizētas spēles.
Piemēram, Saints Row 2 (nereāli bremzē un apstājas), Splinter Cell Double Agent (crasho ik pēc 5 min).
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Tue May 18, 2010 12:17 pm    Post subject:

Quote:
Tas jau nenozīmē ka kods ir šausmīgs un nelasāms.

Ja tik šausmīgam kodam vajag tik ilgu laiku rakstīšanai, tad visticamāk pie tā strādāja klauni un nespēja uzrakstīt normāli visu (kas arī noveda pie optimizācijas trūkuma un visticamāk arī slikta koda). Loģiski.
Un SR2 ir apmēram tajā pašā līmenī, kur GTA4. Man drīzāk GTA4 biežāk crashoja un raustījās. Tomēr SR2 ir noteikti labāks izskats*ātrdarbība ziņā.
Bet nu Double Agent arī nav sliktākā optimizācija...
Ja paskatāmies uz Mirror's Edge... 5 objekti, dažas sienas un jau apšaubāms ātrums.. tad vispār jālec bedrē. Very Happy
Bet GTA4 ir nepieļaujami traki salaists dēlī priekš spēles ar tik lielu naudu, kuru varēja tai tērēt.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Faks



Joined: 13 Nov 2007
Posts: 25
Location: Riga

PostPosted: Tue Jul 13, 2010 4:53 pm    Post subject:

paga jus te tik aktivi ieksrejat tik talu reals piemers ir Treyarch ar Call of duty world at war spele kad iznaca iesledzi un nokaras iznaca patch spele saka iet bet bremzeja keras un nerunasim par to pasu crash vidus speles neskaitami gluki kaut ari tads pats piemers var but jebkura iestada kura grafikus saspiez lidz navei vai kodetajam iedod gatavu kodu un saka se gremo neskaitamas tukstos rindinas un pamegini visu izdarit pareizi ^^ ta ir dzives realitate ka neko nevar perfekti uztaisit visam ir vajadzigs laiks lai panaktu kvalativu kodu kurs sniedz stabilu resursu sadalijumu katra speles aspekta un elementa tas ari vis Rolling Eyes
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Tue Jul 13, 2010 5:39 pm    Post subject:

Gandrīz 2 mēnešus vecu rakstu uzcēli.. Very Happy
CoD:WaW nebija tik slikti uztaisīts. 1-2 kritiski gļuki. Tas nav daudz. Būtu laiks un rokas īstajā vietā, gan jau izravētu. Viņiem tehniskās puses programmētāji gan ar īpašām prasmēm neizceļas. Ja paskatās uz Quantum of Solace spēli, tad tur bija vairāki grafiskie gļuki (optimizētie meshi optimizējās līdz nekam zemākajā LODā, gandrīz neeksistējošs cullings, salauzts ūdens šeideris..).

Tāpēc nav jau tā, ka tā būtu problēma. Vienkārši programmētājiem trūkst prasmes. Novērot problēmas, precīzi zināt to radītās sekas, uztaisīt vienu brainstormu iespējamajiem kļūdas atrašanās vietas variantiem un tad izlabot... pat dienu tas neprasa.
Varbūt arī darba apstākļi sūdīgi un priekšnieks ir draņķis. Bet skatoties uz to, kādi īpatņi pabeidz mācības augstskolās... neticu.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Jul 13, 2010 7:45 pm    Post subject:

Faks wrote:
paga jus te tik aktivi ieksrejat tik talu reals piemers ir Treyarch ar Call of duty world at war spele kad iznaca iesledzi un nokaras iznaca patch spele saka iet bet bremzeja keras un nerunasim par to pasu crash vidus speles neskaitami gluki kaut ari tads pats piemers var but jebkura iestada kura grafikus saspiez lidz navei vai kodetajam iedod gatavu kodu un saka se gremo neskaitamas tukstos rindinas un pamegini visu izdarit pareizi ^^ ta ir dzives realitate ka neko nevar perfekti uztaisit visam ir vajadzigs laiks lai panaktu kvalativu kodu kurs sniedz stabilu resursu sadalijumu katra speles aspekta un elementa tas ari vis Rolling Eyes


Vai man acis pareizi rāda? Tik daudz vārdu un neviena pieturzīme!?!?! Shocked
Atņemt datoru tādiem!
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Tue Jul 13, 2010 8:42 pm    Post subject:

EDDY, ko tad darīt ar tiem, kas tikai sola, bet nedara? :D

Atceries to, ko solīji izveidot?

http://dev.gamez.lv/viewtopic.php?t=1690&start=75
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Jul 14, 2010 10:11 am    Post subject:

Faks wrote:
paga jus te tik aktivi ieksrejat tik talu reals piemers ir Treyarch ar Call of duty world at war spele kad iznaca iesledzi un nokaras

Man tā spēle strādāja no pirmās dienas. Gan singlā visu campaignu izejot, gan coopā četratā uz dažādas konfigurācijas datoriem viss strādāja ne vainas.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3  Next
Page 2 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group