|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
nokards
Joined: 11 Oct 2008 Posts: 41
|
Posted: Tue Aug 24, 2010 12:19 pm Post subject: Frames per second |
|
Uzrakos šim nelielajam rakstiņam, kas it kā ne ar ko īpašu neizceļas - http://www.boallen.com/fps-compare.html ,
bet izlasot citātu raksta beigās, man parādījās doma - varbūt šo "psihisko saiti", kas rodas starp skatītāju un filmu (ja nemaldos tad 24fps) nevar kaut kā izmantot veidojot spēli?
Piemēram, iekš cut-scenes vai kādos spēles "mierīgajos" brīžos (pieņemot, ka spēle=tps/fps) izmantot 30fps (vai arī tos pašus 24 rāmjus? ), lai spēlētājs vairāk iejustos spēlē? Kādi ir jūsu viedokļi? Vai <30 rāmju pielietojums varētu dot vēlamo efektu, vai arī spēlētājam vienkārši sāks sāpēt acis? |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Tue Aug 24, 2010 12:50 pm Post subject: |
|
No pieredzes zinu - sāpēs acis. :D
Btw, filmējot filmas, videomateriālā "ierakstās motion blur" - jeb fotoaktīvais elements tiek izgaismots visu laiku starp kadra laika beigām un kadra laika sākumu, padarot jebkādu redzamo kustību bildē izplūdušu.
Tas nav gluži tā, ka filma ar zemāku FPS dod vairāk spraugas, piesaistot vairāk skatītāju. Tā rada tikai galvassāpes (un visas citas sāpes). Filmām vairāk FPS nevajag motion blur'a dēļ, kurš attēlo visas kustības pietiekami labi. Ja apskaties jebkuru filmu, tur visi ar 24 fps kamerām veidotie slow-motion video fragmenti nav gari un tik bieži arī neparādās. Tas ir tāpēc, ka kaut nedaudz mazāks FPS labi parāda, ka kaut kas ar attēlu nav kārtībā. To var visvieglāk lietot tikai tad, kad filma jau ierāvusi skatītāju un viņam ir pilnīgi pie vienas vietas par reālo dzīvi un filmas FPS.
P.S. Ja apskaties tā cilvēka darba pieredzi, viņš nav bijis ne režisors, ne kaut kas tam tuvs. Nodarbojas tikai ar fotogrāfijām un nēsā apkārt kameru. :P
---
Psihisko saiti filmas un spēles veido atšķirīgi (lai gan kādreiz gadās arī kaut kas kopīgs). Filmām tā ir emociju izraisīšana cilvēkā. Spēlēm - aizraujošs un interesants process. Ja gribi filmas efektu, aizkrāso augšu un apakšu, nedaudz varbūt padedzini krāsas, varbūt vēl atlikušajam gabalam piemet profesionālo kameru objektīva ēnu - nedaudz tumšākas malas un stūrus (kuras rada tas lielais klucis priekšā lēcām ), vēl vari arī "lens flare" efektu gaismām iedot...
Bet FPS samazināt nevajag. Ja iespējams, 60 FPS vajag vienmēr. _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Tue Aug 24, 2010 7:51 pm Post subject: |
|
Quote: | 16% dēļ, kas realitātē ir jādala vismaz ar 4, nav vērts lieki sevi apgrūtināt. |
Nu protams, ja ir superlaba grafika, tad jau protams nav. Bet ja nekā tāda nav, tad 60 fps neesamība norādīs tikai uz optimizācijas trūkumu, kurš spēlē ar lielāku grafiku pataisīs tos 20-30 fps par 5 fps. Ir tikai normāli pierast pie labi uzrakstīta koda. ;)
P.S. Tajā pētījumā nav iekļauta grafikas līmeņa / FPS attiecība, par kuru ik pa laikam gadās dzirdēt. _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Aug 24, 2010 8:20 pm Post subject: |
|
snake5 wrote: | Nu protams, ja ir superlaba grafika, tad jau protams nav. Bet ja nekā tāda nav, tad 60 fps neesamība norādīs tikai uz optimizācijas trūkumu, kurš spēlē ar lielāku grafiku pataisīs tos 20-30 fps par 5 fps. |
Kas par muļķībām?!? Ja jau spēlei nav "superlaba" grafika (lines? tetris? pacman?), tad kamdēļ gan ir vajadzīgi >30 fps?
Man šķiet, ka šitāds topiks par 24fps te jau ir bijis, vajag to pameklēt... |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Wed Aug 25, 2010 4:08 pm Post subject: |
|
Man baigais slinkums skaidroties tagad, jo izskatās, ka neuzmanīgi lasīji. Iesaku pārlasīt, varbūt izdosies precīzāk saprast. _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 8:29 am Post subject: |
|
Tikpat neuzmanīgi kā "mani vektori ir ātrāki par visiem citiem"? |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 8:54 am Post subject: |
|
Piekrītu Sneikam par to, ka filmā izveidojas motion blur, ko spēles var panākt, bet ... stabili raidīt 25 kadrus var PC tikai tad, ja nekas netraucē datu pārraidē. Ar šo vēl ir problēmas, jebkurā spēlē,
kaut vai tur ir 100 FPS, tomēr tiek traucēta datu pārraide starp datora komponentēm. Ar konsolēm ir plūstošāk, jo {nu jūs paši zinat konsoļu uzbūvi}. _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 10:06 am Post subject: |
|
Kas tev tur ir plūstošāk, EDIJ? Kādi tev vēl traucējumi?? (mazie zaļie cilvēciņu no kosmosa nāvējošos elektronu starus raida?)
Mūsdienu konsole datus pārraida tāpat kā prasts PC (ja pat ne vietām lēnāk). |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 10:34 am Post subject: |
|
Nu redz, konsolēs informācija tiek padota savādāk ... _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 11:57 am Post subject: |
|
Konsolēs bits pieņem trīs dažādas vērtības, nevis divas? |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 12:25 pm Post subject: |
|
Es teicu - "padota", nevis "IR"... _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 1:40 pm Post subject: |
|
Quote: | Tikpat neuzmanīgi kā "mani vektori ir ātrāki par visiem citiem"? |
Ko tu ar to gribēji pateikt? Ka esi pārāk slinks/lepns/aizņemts/whatever, lai paskatītos, vai nav tomēr sanācis kļūdīties? :D
Topic'a autors rakstīja par spēlēm, kurās vajag filmu efektus, un par tādām arī es runāju - šaubos, vai lines / tetris / pacman ir kādreiz tādi efekti bijuši vajadzīgi...
Quote: | Ar šo vēl ir problēmas, jebkurā spēlē, kaut vai tur ir 100 FPS, tomēr tiek traucēta datu pārraide starp datora komponentēm. |
Drīzāk ir vienkārši tā, ka vairāk FPS - vairāk procesora laika. Tas, cik laika atliek citām spēles darbībām ir atkarīgs no programmētāja. Neviens neliedz gan zīmēt, gan updeitot visu ar 100 FPS.
Tā vietā, lai turētu Shift / spaidītu Caps Lock (kā rezultātā, btw, sanāk saīsinājums no "infrared", kāds varētu domāt, ka tu runāt par tālvadības pultīm un to datu pārraidi), varēji palasīt kaut kur par konsoles arhitektūru. _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 2:08 pm Post subject: |
|
snake5 wrote: | ... varēji palasīt kaut kur par konsoles arhitektūru. |
Es lasīju kā tas notiek, bet nevaru uzrādīt rakstu, šķiet kādā no Computer Press [Rus] bija ... varbūt ...
Playstation 2 konsolei Sony izvēlējās Rambus atmiņu, lai nebūtu bremzes no citiem komponentiem. Kāpēc gan XBox 360 pietiek ar 512 MB operatīvās? Tur tak spēles tādā pašā līmenī, bet re kā. Nu lab, Windows apēd lielu daļu un laiž ārā cilvēkiem nesaprotamus threadus, kurus konsolei nevajag, bet vienalga ..
"IR" bija domāts par bitiem, it kā bubu būtu teicis - bitiem IR 3 stāvokļi. Patiesībā runa iet par bitu tranfering. _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Thu Aug 26, 2010 2:11 pm Post subject: |
|
EDDY wrote: | Kāpēc gan XBox 360 pietiek ar 512 MB operatīvās? |
Pats jau pateici - tāpēc, ka tur nav OS, kura aizņem lielu daļu no PC operatīvās (Vista = 1GB).
Un threadus konsolei vajag - un kā vēl vajag. Mūsdienu konsolēm (PS3/xbox360) no threadiem vien iegūst lielu pārākumu par PC platformu. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|