dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Par terrain

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Lynx
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 70
Location: Rīga

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 12:17 am    Post subject: Par terrain

Hmm, īsti nevaru saprast kādu terrain tipu lietot. Ideja ir izveidot diezgan lielu pasauli, kur lielāka daļa būtu ūdens, pārējais nelielas salas, un karti sadalit vairakos mazākos cellos. Bet kadu sistēmu būtu vislabāk lietot šādam mērķim? Heightmaps? Īsti nepatīk, ka nevar izveidot piemeram alas un citas lietas, kas atrastos zem heightmap. Varbut izveidot piem *.3ds failu, kas darbotos kā sala? Varbūt ir kadas citas idejas par alternativām?
Back to top
View user's profile Visit poster's website
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 12:55 am    Post subject:

Atkaraajas no taa, ko tu tieshaam gribi sasniegt. Ja runa iet, ka tu saki, par lielu terrainu, tad height mapes izklausaas sapraatiigi, jo buus vajadziigs baigais LOD. Kaa arii deretu to visu salikt TRIANGLE_STRIP'aa No *.3ds tas nebuus tik vienkaarshi, kaa arii buus jaamodelee vairaaki LOD pasham maaksliniekam. Jaa, heightmapiem liels miinuss ir "alu" truukums. Bet cik esmu dzirdeejis no cilveekiem, kas speeleejaas ar FarCry sdk, vinjiem ar visu heightmap izmantoshanu ir iespeejams alas taisiit. Taakaa iespeejams tas ir, bet tagad uzreiz gan nepateikshu kaa Wink Pameklee ka ar googli uz shito teemu, lai noskaidrotu, kaa taas alas var uztaisiit, riit uzrakstiishu ko pats atradiishu, bet tagad juutos paaraak samiegojies Wink Bet visaa visumaa iesaku Tev izmantot heightmapus, vismaz savaa pieredzee neesmu redzeejis lielas teritorijas ar kaut ko citu. Bet es, protams, vareetu kljuudiities.
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
dev



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 206
Location: Latvija

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 1:52 am    Post subject:

LODi muusdienaas skjiet ir lieka grezniiba - unreal enginee 2 shie skaidri un gaishi pateica ka uz muusdienu hardwares ir aaatraak rendereet brute-force terrainu, nekaa reekjinaat LOD (ROAM vai citus), un manupraat vinjiem lieliski ir izdevies - UE2 speej ljoti aatri rendereet milziigus terrain liiimenjus pat uz Gf2.
Par terrainu - ja netiek lietots LOD, tad pirmaa doma ir vienkaarshi visu terraina gjeometriju glabaat/modeleet kaa vienu vai vairaakus modeljus, kuri tiek peec tam sagraiziiti un salikti octree vai quadtree. Attieciigi taa var uzmodeleet liimeni jebkaadaa formaa ar jebkaadaam gjeometrijas iipatniibaam un mainiigu detalizaaciju. Pats gruutaakais ir to visu veiksmiigi sadaliit un iebaazt kokaa. Shaada pieeja ljauj arii sameeraa viegli realizeet dazhaadu matereaalu izmantoshanu uz dazhaadiem terraina/liimenja objektiem.
Back to top
View user's profile Visit poster's website MSN Messenger
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 9:57 am    Post subject:

par far cry un alaam - tiek izmantots heightmaps un vietaas kur vajaga alas taas vienk tiek modeleetas kaa atsevišķs modelis kursh uzliekaas virsuu heightmapam gluzhi kaa maajas
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 9:58 am    Post subject:

par unreal lodiem un terrain lodiem vispaar diezgan incants threads
http://www.flipcode.org/cgi-bin/fcmsg.cgi?thread_show=6702
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 3:49 pm    Post subject:

Nu ja reiz UE2 dzeki to ir teikushi, tad tam taa laikam jaabuut, ka LOD ir novecojushi... jociigi...
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 4:15 pm    Post subject:

Quote:
I guess it comes down to the difference between shipping a game and writing code for the sake of it. LOD is unnecessary in a game like ours ... so why bother?

We debated it when the terrain system was first being written. It was decided at that time that LOD brought too many headaches to the table for too little benefit. So, we dumped it.


tb atkariigs no gammes - lods nebuut nav novecojis vai slikts - vienk u2 nebija baisi liels terrains un visu uzreiz taapat maz ko vareeja redzeet - attieciigi nebija vajadziibas peec vinja

[edit]
iedomaajies 200 kkm tuksnesha kur iespeeja ir pacelties putna lidojumaa un nolaisties liidz zemei - bez loda vai nu buus baisi nedetalizeeti vai arii putna versijaa buus <1fps
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
dev



Joined: 27 Jul 2004
Posts: 206
Location: Latvija

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 8:04 pm    Post subject:

Nu man liekas, ka LODu ir veerts izmantot tikai ja kamerai ir iespeeja pacelties augstu gaisaa (ja kamera ir mainiiga). Ja darbiiba notiek uz zemes, tad ne.
Par UE2 - speelee Unreal2 dazhos liiimenjos bija ljoti plashs terrains ar skatu liidz horizontam, un vienalga nekas nebremzeeja.
Veel paaris fishkas: programmeetaajiem ir tieksme izdomaat nevajadziigas optimizaacijas, slikti uzrakstiita optimizaacija ir daudz sliktaak nekaa ja taaas nav vispaar, kaa arii vajag tachu aptvert 2005. gada hardwares iespeejas - nav tak vairs 98. gads, kad katrs poligons bija no svara, muusdienaas, kaa jau tas tajaa threadaa bija teikts, biezhi nav iespeejams izjust atskjiriibu starp 10k un 100k poligoniem, svariigaakais ir to visu optimaali iebarot kartei.
Back to top
View user's profile Visit poster's website MSN Messenger
Lynx
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 70
Location: Rīga

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 10:36 pm    Post subject:

Palasīju, paanalizēju, izdomāju, ka taisišu heightmaps ar LOD, jo karte ir paredzeta liela. Vienigais, ko darīt ar heightmaps, negribas ka cilveki spelējot butu spejīgi izmainīt heightmap izskatu, kas tiek glabāts parastā *.bmp vai citā viegli pārveidojamā failā. Ir idejas kā visefektīvāk un ātrak saarhivēt datus vai šifrēt? Neesmu nekur atradis tutorialus, kas par šo lietu rakstītu.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Wed Jan 05, 2005 10:56 pm    Post subject:

Nosauc *.bmp par *.dll :)

Un ir pills nets ar bezmaksas arhivaatoru laibrarijiem, kaut vai tas pats Zlibs, kuru izmanto arii komerciaalaas speeles. Ja gribees, vienmeer atkjeksees, galevanais to nepadariit aciimredzamu. Kad taisiiju Pahri, tad es visus failus rineimoju katrreiz :).
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Lynx
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 70
Location: Rīga

PostPosted: Thu Jan 06, 2005 11:52 am    Post subject:

Pa nakti iešāvās prātā velviena ideja, tieši par kartes drošību, lai nebūtu iespējams modificējot, padarīt karti vieglāku. Noteikt kartes faila md5 checksum un loadingošanas laikā salidzināt, ja atšķiras met ārā erroru, ka kartes fails ir bojāts. Kautkur dzirdēju, ka Unreal Tournament izmanto šādu sistēmu.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Digital-X



Joined: 11 Jan 2004
Posts: 79

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 7:16 am    Post subject:

Man arī šītas ienāca prātā, bet vēl jau var pārveidot bitmap loadingu Wink
defaultais bitmap headeris ir 0x4D42, (BM) nomaini uz 0x4D48(HM) un visa lieta darīta.
_________________
Security: http://www.netsec.lv/forums/
Back to top
View user's profile
Vecais_Dumais_Laacis
Guru
Guru


Joined: 29 Jan 2004
Posts: 800

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 8:37 am    Post subject:

hash [md5/crc32] buutu labaaka ideja par headera modificeeshanu. veel labaak ja tu pats izdomaa vai modificee hasha gjenereeshanas algoritmu.
_________________
...un ja bites buutu laachi...
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group