dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Jautaajums par RPG...

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Spēļizstrāde Latvijā
View previous topic :: View next topic  
Author Message
krisa



Joined: 17 Aug 2004
Posts: 15

PostPosted: Fri Jan 07, 2005 7:09 pm    Post subject: Jautaajums par RPG...

Es te taa aatrumaa paraknjaajos, un nepamaniju...Vai ir Latvijaa kautkaadi projekti veco labo uz Infinity Engine balstiito RPG stilaa. Tjipa Baldurs Gate, utml.
Veel arii jautaajums, varbuut kaads zin - eksistee tamliidziigi, par velti pieejami dzineeji speelju veidoshanai, jeb jaakodee no nulles? Uz pasha infinity engines jau laikam tikai modot var, ne?
Ieprieks paldies par atbileem...
_________________
<..=*=.._..=[Krisa Tm]=.._..=*=..>
Back to top
View user's profile Send e-mail
NocK



Joined: 06 Jan 2005
Posts: 107

PostPosted: Sun Jan 09, 2005 1:27 pm    Post subject:

Nezinu vai tieši šis tev ir vajadzīgs. Vari pamēģināt Sphere 1.0 . Jāzina Javascript. Tur var veidot spēles līdzīgas FinalFantasy. Un diezgan viegli saraskņāt kas un kā. Pameklē googlā, tur jābūt links, kur šo var novilkt. Liekas ka ir freeware.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
krisa



Joined: 17 Aug 2004
Posts: 15

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 3:47 pm    Post subject: Nu nez..

Man tieshi gribaas saveidot speeli kur tu vari staigaaties pa karteem, savaakt vairaaku Charu partiju, kurus visus tu kontorlee, runaaties ar visaadiem NPC un sist monstrus...Nu tieshi kaa Baldur's Gate (Kura jakas ir mana visulaiku miiljaakaa speele)
Laikam jau buus jaataisa pasham no nulles, mani pagaidaam nomaac 2. probleemas:
1. Vai ir normaali, bez baigaa laga iespeejams paar visu karti, kas buutu gana liela, pa vairaakiem ekraaniem uzklaat vienu lielu fona bildi, kaa tas tika dariits ieksh Infinity Engine.
2. Un Kaa sakariigaak glabaat daudzos kvestus un dialogus...vai dialogus piesasistiit pie NPC vai pie tiem atbilsoshajiem questiem...Nekaadi nevaru izdomaat jeedziigu sisteemu...
_________________
<..=*=.._..=[Krisa Tm]=.._..=*=..>
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 4:02 pm    Post subject:

Nu, milziigus bitmapus neieteiktu taa prosta njemt un stiept virsuu. Videoatminjas ir tomeer ierobezhota, ta arii speeles izmeeri paliks lieli. Neesmu droshs par Infinity, bet man shkjiet tas gaamis kaut kaa daliija atteelus, lai organizeetu perfomanci. Prerendered backgrounds ir viens variants, tachu to jaataisa ar zinaamu viltiibu.

Par dialogiem - es ieteiktu tos tureet kaa atsevishkljus objektus, kuriem ir owneris un saistiitie parametri(kvests piem.). Siet dialogu pie kvesta - tur nav jēgas, IMO. Vispār dialogi un kvesti labā RPG naak kopaa ar skriptu valodu.

EDIT: PS - 2D izo-RPG Infinity style dzineeji ir diezgan daudz, pasham naacies redzeet vairaakus demo un tie izskatiijaas peec riktigiem Infinity offspringiem:).
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
krisa



Joined: 17 Aug 2004
Posts: 15

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 4:12 pm    Post subject: ...

Paldies par atbildi. Vienkaarshi neko tamliidziigu un lielu kaa esmu ieplaanojis, veel neesmu taisiijis, taapeec arii veel daudzkas jaaizdomaa liidz galam, pirms kjerties pie reaalas kautkaa veidoshanas...
Saakotneejaa ideja man bija karti glabaat kaa fona bildi (neesmu veel preciizi izdomaajis kaa) + veel visaadas maskas arrajos (tjipa vai tur var staaveet cilveecinjsh vai nee) + veel kautkaadus virseejos slaanjus....
Itkaa otra iespeeja buutu visu karti saveidot no tileem, jeb gabalinjiem, bet tas protams neizskatiitos tik forshi, kaa liels viengabalains fons...
Itkaa shobriid daudz raknjaajos pa netu mekleejot visaadu informaaciju, kaa man to labaak realizeet, bet neko iipashi praatiigu neesmu atradis...(Domaaju kodeet ieksh C++ un izmantot kautkaadu grafisko biblioteeku kas atvieglotu darbu, kaa piemeeram Allegro)
Varbuut ir kaadi ieteikumi, kur kautko palasiities par sho karshu teemu?

Jaa, un tomeer domaaju neizmantot gatavos engines, jo labaak iemaaciities labi taisiit speeles pasham, gan jau ar laiku kautkas labs arii sanaaks Smile
_________________
<..=*=.._..=[Krisa Tm]=.._..=*=..>
Back to top
View user's profile Send e-mail
Digital-X



Joined: 11 Jan 2004
Posts: 79

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 7:35 pm    Post subject:

...kā grafisko bibliotēku var izmantot arī OpenGL. Vismaz šitai varēs atrast tutoriāļus.
_________________
Security: http://www.netsec.lv/forums/
Back to top
View user's profile
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Wed Jan 12, 2005 7:55 pm    Post subject:

Nu Allegro jau laikam arii netruukst infa. Bet to lielo background image gan neliec Wink Iedomaajies, ja tev ekraans ir 1024*768*4 baiti (3 kraasas, 1 koliizijai, taads atvieglots variants, bet taa pienjemsim). Tas ir mazliet vairaak kaa 3 megi. Uztaisi pasauli, kur ir 100 ekraani un Tev jau ir 300 megi... kas noziimee, ka to visu Tu ram'aa nepatureesi uz lielaakaas daljas kompju, naaksies lasiit no diska biezji utt. Kas Tev nepatiik tailees? Tailes is the way to go, ja nedomaa iztikt ar minimaala izmeera, ap 8 ekraani, liimenjiem.
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
krisa



Joined: 17 Aug 2004
Posts: 15

PostPosted: Fri Jan 14, 2005 9:39 am    Post subject: Ko sakat?

Kaadu laiku domaajot par dialogiem, viens veids, ko iedomaajos ir:
Katru teikumu, ko ir speejiigs pateikt speeleetaajs, vair kaads Speeles teels, glabaa kautkaada datu failaa ar tam noteiktu ID, tā teikuma ID, kas tam seko par atbildi, To (vairaaku teikumu) ID kas ja sho teikumu izveelas kljuust par iespeejamiem atbilzhu variantiem un veel noteiktaa veidaa pierakstiitas darbiibas, kas notiek, ja sho tektu izveelas (Piem nolikt_objektu ABC kates EFG koordinaatees XY, vai arii monstra Z attieksme pret tevi mainaas no neitraalas uz agresiivu...)
Buutiibaa...man uz visaadiem citiem dzineeja aspektiem ir daudz domu kaa realizeet, bet tas kaa eerti glabaat un apstraadaat dialogus man kautkaa nenaak praataa...Kaadi ieteikumi par sho teemu, un ko sakaat par sho manis izdomaato variantu?...
_________________
<..=*=.._..=[Krisa Tm]=.._..=*=..>
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Fri Jan 14, 2005 11:02 am    Post subject:

Ja tu esi dzirdējis vai redzējis Pahri, varu pastāstīt, kā tur ir. Tas gan nav varbūt tas optimālākais variants, bet priekš manis strādā ļoti labi.

Sistēma ir vienkārša. Mums ir datu fails (INI vai XML formā, lai ērti lasīt), kurā ir sadaļas - dialogi. Katram dialogam ir tā vārds (kas parasti ir charactera vārds). Kad'skriptē lokāciju un raksta, kas notiek uzspiežot uz hotspotiem, ir komanda rna(sarunu_biedrs), kas liek interpretātoram izsaukt dialoga mašīnu. Dialoga objekts jeb sadaļa tālāk sazarojas atbildēs, kurām piekārtotas iespējamās frāzes šim NPC tekstam un kods (skripts), kas izpildās kad dialogs nonāk pie šīs NPC atbildes. Katrai frāzei ir links uz citu atbildi.

Tas, principā arī viss. Ar skripta palīdzību čekoju variābļus jeb trigerus katrreiz, kad sarunu biedrs atbild. Answer based dialogue. Uzsākot sarunu tiek pieņemts, ka jams "atbild" - "Ko vajag?" utt.. Dialogu zi;n;a Pahris man šķiet ir ļoti apjomīgs un tur diezgan komplicētas lietas notiek tieši runājoties, tāpat arī tie, kas spēlēju'\si pahri atcer'\as, ka dialogi mainījās atkarībā no tā, kuri kvesti izpildīti, kuri ne.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Digital-X



Joined: 11 Jan 2004
Posts: 79

PostPosted: Fri Jan 14, 2005 1:54 pm    Post subject:

Kurš tad nezin veco labo fallout! Smile
Noderēs Wink
Open Source Fallout
_________________
Security: http://www.netsec.lv/forums/
Back to top
View user's profile
krisa



Joined: 17 Aug 2004
Posts: 15

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 9:56 pm    Post subject: Veel viens jautaajums

Paldies visiem par ieteikumiem...
Man ir radies veel viens jautaajums:
Man speeliitee ir nepiecieshams cilveecinju spritiem speet uzvilkt visaada vieda draabes, ierochus un rokaas turamus itemus...Vai tieshaam vieniigais veids ir saziimeet gan viirieshu gan sievieshu spritus visaas iespeejamaas pozaas, pagieztus visos 8 virzienos un ar visaam iespeejamajaam itemu kombinaacijaam muguraa?
Jeb varbuut ir kaads eertaaks veids?
Kaa arii apgjeerbam arii vajadzeetu dazhadas kraasas...Nebuutu skjiet iipashi gudri ziimeet dheku zilaa kreklaa ar cirvi rokaas, un dzheku zaljaa kreklaa ar cirvi rokaas un katram no vinjiem n-tos bilzhukus dazhaadaas kustiibaas...
_________________
<..=*=.._..=[Krisa Tm]=.._..=*=..>
Back to top
View user's profile Send e-mail
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Mon Jan 17, 2005 10:04 pm    Post subject:

Hmm, domaaju, ka labaak ir taisiit bildiites ar dzekinjiem bez nekaa visaas pozaas, un tad katrai dreebei/itemam bildiites bez dzekinja, bet ar taadu alfu, lai taa ietu virsuu dzekinjam. Itemu kraasas vareetu mainiit vienkaarshi pareizinot kraasas taa manliekas dara UO.. bet varbuut ir labaaks risinaajums, nezinu.
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Tue Jan 18, 2005 11:05 am    Post subject:

Nu principā var rīkoties, kā GiGa iesaka, taču, diemžēl, pirmkārt, šāda pieeja prasa nedaudz vairāk piestrādāt kodā pie renderēšanas daļas, otrkārt, augstākas prasības pēc resursiem, ja neizmantosi OpenGL, alpha tevi vienkārši apēdīs, treškārt, būs liela ķēpa ar animācijas tīri tehnisku izveidi, ceturtkārt, tas ir skrupolozs un neinteresants darbs, jo vairāk, kad tev jāmeklē kļūdas, jo jaciņa 16ajā kadrā par 1 pikseli novirzās pa labi un izskatās tizli.
Esi padomājis kā tu izveidosi sišanas animācijas ar "pielīmējamiem" ieročiem? Tās labākajā gadījumā izskatīsies tizli, tev acīmredzot nāksies domāt par rotāciju - atkal mašīnresurss, ja neizmanto OGL vai D3D.
Šādi paņēmieni tiek izmantoti spēlēs un tas patiesi ir progresīvs virziens, bet, laicīgi brīdinu, tas prasa gan cilvēk- gan mašīn- resursus. Pieņemu, ka tā ir tava pirmā izometriskā spēlīte..nu, varbūt pamēģini uztaisīt vienkāršu spraitu, kas dabiski kustās un ar to jau, IMO, tu būsi pamocīts.

Un,galu galā, vai tam ir tik liela nozīme? Fallouts rīkojās vienkārši pēc spraitu principa un tik un tā ir spēle, ar kuru salīdzina citas spēles vēl 7 gadus pēc tās iznākšanas. Plus, tev/māksliniekam jau tā būs ko noņemties, lai izveidotu animētu spraitu. Parastais paņēmiens ir izgatavot 3D modeli, no-animēt to un tad tik mainīt skinu un renderēt.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Spēļizstrāde Latvijā All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group