dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

AI question

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana
View previous topic :: View next topic  
Author Message
eXeM



Joined: 22 Mar 2005
Posts: 155
Location: Ape

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 9:02 pm    Post subject: AI question

Kad es meegjinaaju radiit savu pagaajusho garadarbu man viss apstaajaas tieshi pie maaxliigaa intelekta.
Ar scriptiem neradaas nekaadas seviskjaas probleemas.
Bet vai kaads nevareetu man paskaidrot(vai iedot kaadu linku) kaa var implanteet pathfinding algoritmu manaa speelee.
T.I. man vaig zinaat kaa noklaat karti ar waypointiem un kaads kods vajadziigs lai vareetu izskaitljot celju no punkta a liidz punktam b kas atrodas pataalu viens no otra.
Es izmantoju c++ un irrlicht dzini.
(googlee neko daudzmaz jeedziigu newareeju atrast)
So please help me. Exclamation
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 9:11 pm    Post subject:

Kā man patīk jautājumi uz kuriem 5min laikā varu gūglē sameklēt daudz un dažādus linkus :)

http://www.policyalmanac.org/games/aStarTutorial.htm
http://theory.stanford.edu/~amitp/GameProgramming/
http://ai-depot.com/Tutorial/PathFinding.html
http://rajiv.macnn.com/tut/search.html
http://www-cs-students.stanford.edu/~amitp/gameprog.html#Paths
Back to top
View user's profile Send e-mail
eXeM



Joined: 22 Mar 2005
Posts: 155
Location: Ape

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 9:18 pm    Post subject:

NEpaarskatot linkus uzdoshu jautaajumu vai kaadu no 2d pathfinding algoritmiem viegli implanteet ieksh 3d?
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 9:27 pm    Post subject:

Nu ja pasauli sadala nelielos kubiciņos, tad man liekās, ka derēs jebkurš 2d (kautvai parsts BFS) algoritms ar papildus vienu dimensiju. Nu vienkārši biežāka rekursija būs.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Dreamer



Joined: 08 Jan 2006
Posts: 70
Location: Riga

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 11:18 pm    Post subject:

Psakatieties http://www.red3d.com/cwr/steer/ it seviski to kur rakstiits "Java-based animated diagrams of steering behaviors described in this paper" : - gandriiz no priekiem apraudaajos - loti forshi paraadiits... Neaizmirstiet arii pashu dokumentu izlasiit -> http://www.red3d.com/cwr/steer/gdc99/! Mr. Green
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Jan 10, 2006 11:59 pm    Post subject:

Pag, tas taču Dreamer nav nekāds pathfindings, bet gan steering simulācija un dažādi behavior'i (piem following, evading, utml).
Back to top
View user's profile Send e-mail
Dreamer



Joined: 08 Jan 2006
Posts: 70
Location: Riga

PostPosted: Wed Jan 11, 2006 12:07 am    Post subject:

bubu wrote:
Pag, tas taču Dreamer nav nekāds pathfindings, bet gan steering simulācija un dažādi behavior'i (piem following, evading, utml).


visu gatavu nevar mutee iebaazt... Mazliet jaapaarviedo tad baigi labais sannak, tomeer tas driizaak RPG vai RTS speeleem AI vairaaak domaats, bet materiaals labs... Reku pat Source un Demo -> http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=77546
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Jan 11, 2006 12:24 am    Post subject:

Dreamer, tu nesaproti. Ja tev ir punkts A kautkur Zolitūdē, un punkts B kautkur Purvciemā. Tad pathfindings ir algoritms, kas ļaus mašīnai/cilvēkam/whatever nokļūt no punkta A uz punktu B apejot visādus tupikus un stūrus.

A šitie behaviori ir tikai simulācijas. Viņi neaplūko visu karti no "augšpuses", viņi tikai skatās tuvāko apkārtni un skatās, lai neieskrietu kautkur. Tas būs kā kautkāds zīdainis mēģinātu nokļūt no tā A uz B ejot vai nu pa taisno, vai tml. Nu jā to var saukt par pathfindingu, bet tas būs ļoti stulbs pathfindigs. Notekti būs vietas, kurš šis ieciklosies un nekad netiks līdz B punktam. Tas viss drīzāk ir domāts, kā tu jau saki, kautkas AI paveidam, tb ne pats AI viss kopā, bet tikai tas, kas simulē tā izturēšanos attiecībā uz kustēšanos. Bet nu ja tas der, tad lai autors vien to ņem, bet es to nu gan neuzskatu par pathfiningu, kas tiek prasīts.

To opensteer un to lapu es jau zinu, iepriekš daudz biju šito pētījis, kad rakstīju savu futbola simulatoru :)
Back to top
View user's profile Send e-mail
Dreamer



Joined: 08 Jan 2006
Posts: 70
Location: Riga

PostPosted: Wed Jan 11, 2006 12:40 am    Post subject:

Nu sito var arii izmanrot lai nokjuutu no A uz B tobish tur paarsvaraa tiek izmantota nejaushi genereeta orientaacija, to var aizstaat ar konstantu lai ietu no A uz B... Bet shinii gadiijumaa tas tikuntaa laikam nav izmantojams...
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Jan 11, 2006 12:47 am    Post subject:

Nu redz.. beidzot tu sāc nedaudz saprast :)
Paskaties piemēram šādu bildi:

Varu saderēt, ka šitais behavior steerings iedzīsies tupikā un nekur netiks (un tas tikai tāds triviāls piemērs). Bet nejauši ģenerēta orientācija nav gan tur izmantota. Tur ļoti precīzi tiek noteikts kad un kā uz kuru pusi griezties.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Guest






PostPosted: Wed Jan 11, 2006 12:49 am    Post subject:

Tu jau nepastāstīji par spēles vidi, kur ceļš jāatrod.

No parhfindinga esmu taisījis A* un djikstru(nav tas, ko tev vajag), abi priekš tile bāzētām spēlēm.
Neoptimizētu, standarta A* ir vienkārši implementēt. Sarežģītāk, ja tev ir vairāki reljefa veidi(par vienu pārvietojas lēnāk, par otru ātrāk), bet arī ne īpaši, A* var samērā vienkārši uzlabot arī priekš tādiem nosacījumiem. Cits jautājums ir performance.

Ja tev nav tile bāzēta karte, tad doom1/2 tipa ģeometriju var ar zināmu precizitāti pārveidot uz taiļu mapi, tiesa, tādos gadījumos škiet, ka ir labāki algoritmi.

Ja ir 3d ģeometrija, performances ziņā noteikti ātrāk būtu manuāli salikt veipointus un tad navigēt starp tiem. Vai arī uztaisīt kartes analizātoru, kas nokompilēs karti(ti saliks tur vejpointus). Tas gan jau varētu būt krietni sarežģītāk. Very Happy
Back to top
eXeM



Joined: 22 Mar 2005
Posts: 155
Location: Ape

PostPosted: Wed Jan 11, 2006 3:38 pm    Post subject:

2 guest
Tas jau man viss bija skaidrs man tikai nebija neviena algoritma kaa veidot coonectionus un mekleeshanu pa tiem waypointiem...
Un vide man buus 3d.
karte.
Atklaataa telpa.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group