|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Dreamer
Joined: 08 Jan 2006 Posts: 70 Location: Riga
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 6:28 pm Post subject: RPG koncepti... |
|
Neliels jautaajums - cik lielam vajadzeetu buut ''dropam'' RPG tipa speelee (tobish cik daudz itemi no monstrim kritiis (procentuaali?)) Shajaa sakaraa vai kaads zin kaadu saitu kur noskaidrot vietu kur var dabuut kaadas formulas kas ir izmantotas diablo vai citaas rpg speelees (tobish kaa tik apreekinaaats drops utt.)
Un veel vai mans procentuaalas iespeejamiibas risinaajums ir labs? :
(teoreetiski:)
proc = 50; // Tjipa procentu iespejamiiba
rnd = random(100); // izlozee skaitli 1 no sotaka (kjipa 100%)
if (rnd <= proc)
{return 1;} //Tjipa ir noticis
else {return 0;}
P.S Veicot eksperimentaalus apreekinus (simuleejot 100tiem tuukst. reizu sho atklaajas, ka ieguustam diezgan preciizu teoreetisko procentu sakritiibu ar reaalo (daliiju simullaciju skaitu ar ieguuto rezultaatu skaitu un saliidzinaaju ar proc.)
Paldies! |
|
Back to top |
|
|
eXeM
Joined: 22 Mar 2005 Posts: 155 Location: Ape
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 6:35 pm Post subject: |
|
VIspaar jau pa manam taa arii apreekjina random dropu :/
|
|
Back to top |
|
|
Dreamer
Joined: 08 Jan 2006 Posts: 70 Location: Riga
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 7:20 pm Post subject: |
|
njaa un cik tad lielam tam dropam normaali jaabuut ( taads kaa diablo buutu baigi labs) un vai vispaar to dara tikai izreekinot tikai dropu vai kaa savaadaak
P.s Es piipeeju zaali. _________________ ..varbuut.
|
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 8:40 pm Post subject: |
|
Nu tad paarstaaj piipeet zaali un uzspeelee to pashu Diablo-manliekas labaakais veids kaa uzzinaat atbildes uz visiem taviem jautaajumiem,jo ja nemaldos,tad tur bija uzraadiita kaada iespeeja,ka tev izkritiis taads un taads priekshmets,bet ja nee,tad izdari taadus pashus eksperimentus,kaa dariiji ar savu programmu un procentuaali apreekjini cik biezhi tad tie priekshmeti kriit.
PS. Ieveerojaat,ka es visu shito garo penteri sabaazu vienaa teikumaa? _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
AnetiX Indago Uzvarētājs
Joined: 05 Jun 2003 Posts: 573
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 8:59 pm Post subject: |
|
Brr....... sviests...
1) Nah tev tik daudz mainīgos? Met vienā ifā... un kāda jēga no procentiem, ja šos skaitļus vari noīsināt? Rakstīšu pascalī, jo tas man tāds tuvāks: Code: | if(50=>random(100))then ... | vai labāk vienkārši Code: | if(random(2)=1)then ... | un rezultāts būs tādspats. Nesapratu, kādēļ to šīs piecas rindiņas vispār iekopēji, jo nu, tas ir pats programēšanas pamats (prast izmantot random funkciju). Par kādu diablo tu vēl runā tādā gadijumā?!
2) Izkrītošo unitu iespējamības skaitli tev jārēķina balstoties uz savas spēles iespējām, ne uz gatavas spēles. Neesmu spēlējis diablo, bet vai tur gadijumā nevajag līdzīgi kā: Code: |
if random(5)=0 then case random(10) of
1..5: mazās dzīvības
6..7: lielākas dzīvības
8: kautkas jau kruts
9: arī kautkas kruts
end; |
Attiecīgi, krutās lietas lai krīt retāk.
Tev ir jāņem vērā daudzi faktori, rēķinot šo iespājamību:
1) Pieejamās dzīvības spēlē
2) Pieejami ieroči spēlē
3) Pretinieku skaits
4) Iespēja zaudēt dzīvības
5) Pretinieku skills
6) bla bla bla bla bla blaa........
da, varteikt vispirms uztaisi dzini, pēctam to nostabilizē.
Varteikt, vajag lai ir spēlētājs, apkārtējie objekti, iespēja objektus savākt, iespēja nokillot kādu pretinieku, pašu pretinieku iespēja un tad vari sākt zīmēt kartes un rēķināt šo iespējamības koificentu. _________________ Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 9:11 pm Post subject: |
|
Bet shijaa topikaa iet runa par "Diablo kopeeshanu" (taa vismaz es sapratu).
Quote: | if(random(2)=1) then |
Es taa nedariitu.Labaak lai paliek
Code: | if (random(100)>procenti) then |
,jo katram objektam buus sava iespeejamiiba un visus buutu jaareekjina pret 100 procentiem.
Un ja tieshaam gribam kopeet Diablo,tad dari kaa es teicu-skaties cik procentu,ka izkriit kaads objekts un tieshaam dari kaa AnetiX teica:
Quote: | 1..5: mazās dzīvības
6..7: lielākas dzīvības
8: kautkas jau kruts
9: arī kautkas kruts |
Tikai,ja tu reekjini pret 100 procentiem,tad buus:
Code: | 10..50: mazās dzīvības
51..80: lielākas dzīvības
81..90: kautkas jau kruts
91..100: arī kautkas kruts |
_________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
AnetiX Indago Uzvarētājs
Joined: 05 Jun 2003 Posts: 573
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 9:51 pm Post subject: |
|
elvman wrote: | Quote: | if(random(2)=1) then |
Es taa nedariitu.Labaak lai paliek
Code: | if (random(100)>procenti) then |
,jo katram objektam buus sava iespeejamiiba un visus buutu jaareekjina pret 100 procentiem.
|
Nesapratu, kāda atšķirība vai 50/100 vai 1/2. _________________ Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 9:57 pm Post subject: |
|
Atshkjiriiba taada,ka katram objektam buus sava procentuaalaa iespeejamiiba (nevis tikai 50),taapeec arii jaaraksta:
if (random(100)>procenti) then.
Ja piemeeram procenti:=33, tad tev nesanaaks tava formula:
if(random(2)=1) then.
Taada atshkjiriiba. _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
BHC
Joined: 31 Jan 2006 Posts: 81
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 10:09 pm Post subject: |
|
Būtībā ar tiem dropiem un radomizēšanu priekš RPG nav tik vienkārši, kā liekas, ja gribi uztaisīt to lietu tā, ka prieks spēlēt(+addictivness).
Godīgi sakot, lai arī parasts randomaizeris strādā burvīgi, tam ir pāris ievērojamas nepilnības:
Pieņemsim, ka mums "change to hit" pa pretinieku ir 80%. Tik pat labi var gadīties, ka, sitot desmit reizes pēc kārtas, mēs nereizi netrāpam, neskatoties uz 80% CTH. Iedomājies, ka tā tu sit kādu low-level monstru, nevari viņam trāpīt 10 reizes, un viņš tevi atklapē un tu nomirsti.
Šādu gadījumu dēļ reizēm ir nepieciešams piekoriģēt randomaizeri, lai tādi 10-sit un netrāpi gadījumi nebūtu. Tas pats attiecas uz dropiem, iedomājies, ka tu ilgu laiku spēlē, bet tev nav bijis neviens labs drops. Tas ir ļoti kaitinoši un var "izbesīt" spēlētāju.
Šo "randomizēšanas" tēmu es varētu apskatīt nākošajā "Māca citus, part 2"(kad būs brīvāks brīsniņš). _________________ Screenshot coming when hell freezes over. |
|
Back to top |
|
|
AnetiX Indago Uzvarētājs
Joined: 05 Jun 2003 Posts: 573
|
Posted: Wed Feb 15, 2006 11:26 pm Post subject: |
|
elvman wrote: | Atshkjiriiba taada,ka katram objektam buus sava procentuaalaa iespeejamiiba (nevis tikai 50),taapeec arii jaaraksta:
if (random(100)>procenti) then.
Ja piemeeram procenti:=33, tad tev nesanaaks tava formula:
if(random(2)=1) then.
Taada atshkjiriiba. |
Ok, pieleca ko tu ar to domā. :) Bet nu tikpat labi var izmantot 1/10, 1/1000 mērogus un tml. Iekš db var ierakstīt piem, [kas,nocik], tādā veidā palielinot precizitāti katram objektam atsevišķi. Un ja spēlīte ir ļoti vienkārša ar ir/nav vienādu daudzumu, tad pietiek arī ar 1/2 precizitāti. :) _________________ Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com |
|
Back to top |
|
|
Vecais_Dumais_Laacis Guru
Joined: 29 Jan 2004 Posts: 800
|
Posted: Thu Feb 16, 2006 12:36 am Post subject: |
|
BHC wrote: | Šo "randomizēšanas" tēmu es varētu apskatīt nākošajā "Māca citus, part 2"(kad būs brīvāks brīsniņš). |
bhc leenaam par kodeeshanas mentoru paartop _________________ ...un ja bites buutu laachi... |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Thu Feb 16, 2006 11:20 am Post subject: |
|
Quote: | Un ja spēlīte ir ļoti vienkārša ar ir/nav vienādu daudzumu, tad pietiek arī ar 1/2 precizitāti. |
Piekriitu,bet ja tieshaam runa iet par Diablo kopeeshanu,tad 1/2 gluzhi nederees.Bet parasti shitie Diablo varianti beigaas arii paartop par "ļoti vienkāršām spēlītēm" (vai vispaar netiek pabeigti). _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
Himself Indago dalībnieks
Joined: 13 Apr 2004 Posts: 87 Location: Rīga
|
Posted: Thu Feb 16, 2006 11:54 am Post subject: |
|
BHC wrote: | Šādu gadījumu dēļ reizēm ir nepieciešams piekoriģēt randomaizeri, lai tādi 10-sit un netrāpi gadījumi nebūtu. Tas pats attiecas uz dropiem, iedomājies, ka tu ilgu laiku spēlē, bet tev nav bijis neviens labs drops. Tas ir ļoti kaitinoši un var "izbesīt" spēlētāju. |
Manuprāt, statistikas daba nodrošina, lai augšminētie gadījumi nebūtu. Iespēja pie lielas trāpītvarbūtības netrāpīt, sitot vairākas reizes, ir nereāla, taču pie mazas ir normāla un spēlētājs ir pats vainīgs, ka turpina ņemties.
Ā un vēl: Pieminēt Diablo kā spēli, kurā nevar izbesīties gaidot labu dopu, nav īsti korekti. _________________ Paldies |
|
Back to top |
|
|
Dreamer
Joined: 08 Jan 2006 Posts: 70 Location: Riga
|
Posted: Thu Feb 16, 2006 2:39 pm Post subject: |
|
elvman wrote: | Quote: | Un ja spēlīte ir ļoti vienkārša ar ir/nav vienādu daudzumu, tad pietiek arī ar 1/2 precizitāti. |
Piekriitu,bet ja tieshaam runa iet par Diablo kopeeshanu,tad 1/2 gluzhi nederees.Bet parasti shitie Diablo varianti beigaas arii paartop par "ļoti vienkāršām spēlītēm" (vai vispaar netiek pabeigti). |
Nu es nekaadaa gadiijumaa netaisos kopeet diablo (nedod dievs) vnk man patika dropu sisteema kaada ir diablo un taapeec gribu njemt to kaa piemeeru kaa to var iistenot.
P.S Engiine man super primitiiva ir jau, kaut gan daudz kas veel jaadara, un es domaaju shaadas funkcijas kaa drop iebuuveet jau pashos pamatos, lai veelaak nav jaachakareejas. _________________ ..varbuut.
|
|
Back to top |
|
|
krisa
Joined: 17 Aug 2004 Posts: 15
|
Posted: Sun Feb 19, 2006 11:56 am Post subject: |
|
Ja pareizi atceros, tad tieshi Diablo bija vēl tāda fīča, ka ne tikai tev bija iespēja % cik bieži kautkas izkrīt, bet vēl papildus katram monstram bija savs drop biezhums % un tos kautkā kopā rēķināja. Tipa pa preikshu noteica vai visopār kautkas izkrita. Tad rēķināja vai tas ir slikts, parasts, maģisks vai vēl kautkāda tipa priekšmets. un Ja maģisks tad viņiem vēl bija tā prefiksu un sufiksu sitēma, kas deva ļoti daudz dažādu priekšmetu (tipa sufixi "krutais", "zaļais", "indīgais"; itemi zobens, cepure, vairogs, prefixi "of Jānis", "of Slikto galēšana", "of Intelekts" - no šitādiem te pāris dažādiem prefiksiesm un sufiksiem, kas katrs nodrošina savus bonusus var dabūt jau 3*3*3=27 dažādus itemus - spēlētājam vienmēr interesanti, jo retāk krīt pilnīgi identiski priekšmeti (tas nekas ka ļoti līdzīgi))
Un to iespēju cik bieži tev kautkas izmet kautko labu varēja pacelt ar speciālu ekipējumu pat virs 100%, bet tā kā rēķināja arī monstra iespēju kautko nomest un vilka vidējo, tad nebija tā ka visu laiku krīt super lietas - tipa tava iespēja atrast kautko krutu 120%, monstra iespēja no,mest kautko kutu 30 % -> (120+30)/2=75% dabūt reāli kautko krutu...tas tā - cik atceros no tās Diablo dropu sistēmas.. _________________ <..=*=.._..=[Krisa Tm]=.._..=*=..> |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|