View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
oen
Joined: 30 Nov 2005 Posts: 12
|
Posted: Mon Apr 03, 2006 4:45 pm Post subject: 2D game making |
|
Kāda būtu piemērotākā programmēšanas valoda 2D spēļu veidošanai?
Varbūt ir kāda speciāla valoda 2D game?
Un varbūt ir kādi tutorial vai examples/? |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Mon Apr 03, 2006 4:51 pm Post subject: |
|
Gandrīz jebkura, vislabāk tā, kuru vislabāk pārzini.
Jo programmējot, tu vairumā izmanto ne tikai valodas fīčas, bet piedāvātā API (GDI, OpenGL, DirectDraw, Direct3D, SDL, utt) fīčas un iespējas. |
|
Back to top |
|
|
oen
Joined: 30 Nov 2005 Posts: 12
|
Posted: Mon Apr 03, 2006 4:57 pm Post subject: |
|
un kā ar VB? |
|
Back to top |
|
|
zutiic Indago dalībnieks
Joined: 12 Jan 2004 Posts: 140 Location: Rīga
|
Posted: Mon Apr 03, 2006 7:15 pm Post subject: |
|
vb ir saliidzinoshi leens. piemeeram, kvalitatiivu sidescrolleri buus gruuti uztaisiit - kaut vai taapeec, ka, neizmantojot nevienu grafisko bibioteeku (dx,ogl), visi objekti tiek ziimeeti viens otram paari, nevis backbufferii - taapeec bilde mirgo. bet speeles bez aktiivas speeleetaaju nervu liidzdaliibas (gaajienu baazeetaas, kvestus) var visai viegli uztaisiit - vajag tikai mazliet pacietiibas.
piemeeri: nature srikes back, pahris, varbuut kaadu dienu arii "letinji"..
[edit] +vb nav multiplatformu un jebkuram lietotaajam vajag runtime dll'us us kompa |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 3:27 pm Post subject: |
|
Shie bija ieteikumi,ko nevajadzetu.
Bet atbilde uz jautajumu butu,piemeram, BlitzBasic.
Nezinu ka ir ar tiem GameMakeriem,bet vari meegjinaat.
Meegjini visu peec kaartas, kameer kaads iepatiksies.
Ja gribi profesionaalaa liimenii, tad tik njem C++ un kadu no grafikas API->OpenGL vai Direct3D.Bet uz DirectDraw pusi labak pat neskaties->pats taisiju RON ar DirectDraw un sapratu,ka tas ir shausmigi lens,tadelj ari skaitaas novecojis.
Kad busi izvelejies ar ko taisit speli,tad atliek tas vienkarshakais->sameklet tutorialus un taisit augshaa savu naviigi kruto 2D action kases graaveeju. _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
AnetiX Indago Uzvarētājs
Joined: 05 Jun 2003 Posts: 573
|
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 6:16 pm Post subject: |
|
Nu jaa.XCESS ir DirectX wrapperis (iznjemuma gadijumos XCESS izmanto GDI),taka tikuntaa sanaks izmantot to DirectX.Bet atshkjiriba tada,ka XCESS ir daudz ertaks un vieglaks par pashu DirectX, tadelj tiesham iesaku klausit AnetiX.Tikai naksies Delphi (Pascal) iemacities<-tads nieks vien.Bet ja negribaas daudz maciities tad labak GameMaker. _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
gazz
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 355 Location: Teika
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 6:25 pm Post subject: |
|
Offtopic - DirectDraw jau nu nav gan tik leens kaa vinju maalee. Katru liidzekli/API ir jaamaak izmantot tam paredzeetajaa veidaa. Tas cik tas ir vienkaarshs tas ir cits jautaajums, un sheit nu DirectDraw smagi zaudee.
Bet par teemu - kaa jau sheit mineeja - iesaakumam vislabaak ir paskatiities kaut kaadus DarkBasic, BlitzBasic jo tie ir orienteeti tieshi iesaaceejiem, lai buutu viegli saakt. Kad jau buus nedaudz apvaartiijies tad jutiis vai tas vispaar ir prieksh tevis un vai veelies lekt iekshaa speelju programmeeshanaa veel dziljaak. Ar universaalaam programmeeshanas valodaam/videem tas tomeer buus gruutaak, jo mulsinaas taas daudzaas podzinjas un iespeejas kam nav nekaada sakara ar speeleem. |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Tue Apr 04, 2006 9:17 pm Post subject: |
|
Quote: | Offtopic - DirectDraw jau nu nav gan tik leens kaa vinju maalee |
Ir veciit!Es tak pats ar vinju programmeeju.Vienas tekstuuras uzziimeeshanai uz ekraana pirmkaart jau vajag Clipperi un vel visadas fignjas,kuras reali nosit lejaa aatrumuu (to var izlasit jebkura tutorial),bet ja taas raksta ar roku programma bus nedaudz atraka,bet tomeer taas buus rakstiitas ar roku un programma nebuus tik aatra.Es pats saliidzinaaju Direct3D un DirectDraw aatrumu.DirectDraw nopietni zaudee.
Nerunaajot jau ja DirectDraw uz ekraana uzziimee izstieptu tekstuuru.BREMZE.DirectDraw ir domats tikai vienam meerkjim tekstuuras 1 pret 1 ziimeeshanai uz ekraana (un arii leeni). _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
BHC
Joined: 31 Jan 2006 Posts: 81
|
Posted: Wed Apr 05, 2006 12:29 pm Post subject: |
|
elvman wrote: | Quote: | Offtopic - DirectDraw jau nu nav gan tik leens kaa vinju maalee |
Ir veciit!Es tak pats ar vinju programmeeju.Vienas tekstuuras uzziimeeshanai uz ekraana pirmkaart jau vajag Clipperi un vel visadas fignjas,kuras reali nosit lejaa aatrumuu (to var izlasit jebkura tutorial),bet ja taas raksta ar roku programma bus nedaudz atraka,bet tomeer taas buus rakstiitas ar roku un programma nebuus tik aatra.Es pats saliidzinaaju Direct3D un DirectDraw aatrumu.DirectDraw nopietni zaudee.
Nerunaajot jau ja DirectDraw uz ekraana uzziimee izstieptu tekstuuru.BREMZE.DirectDraw ir domats tikai vienam meerkjim tekstuuras 1 pret 1 ziimeeshanai uz ekraana (un arii leeni). |
DirectDraw ir video atmiņas menidžeris, softwārisks(ar hardware akselerāciju, ja pieejams) bliteris. DirectDraw ir savs specifisks pielietojums.
Salīdzināt viņu performances ziņā ar Direct3D nav gluži pareizi.
Protams, salīdzinot ar D3D viņš ir lēns.
Bet es esmu pārliecināts, ka RONu varēja optimizēt DirectDrawam, iegūstot relatīvi labu FPS(ja programmētājam ir taisnas rokas un saprašana). _________________ Screenshot coming when hell freezes over. |
|
Back to top |
|
|
|