dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Gatavs dzinis 3d dzīves simulatoram - tāds vispār ir?
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem
View previous topic :: View next topic  
Author Message
progmars



Joined: 29 May 2005
Posts: 22

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 12:24 pm    Post subject: Gatavs dzinis 3d dzīves simulatoram - tāds vispār ir?

baigi gribas eksperimentu nolūkos uzcept dzīves simulatoru (kaut ko Sims 2 stilā), gribas, lai kompī dzīvo mazi zaļi cilvēiņi Very Happy Tas vairāk ne reāai spēles spēlēšanai, bet eksperimentiem AI jomā. Nu kaut kas līdzīgs filmai "13th floor"...

Tātad, ideja:
reāla darbības vide - kaut kāda pilsētiņa ar pāris mājām
kopumā pietiks ar 10-20 vienlaicīgiem cilvēkiem (kuri ik pa laikam nomainīs ādas)

vajadzētu, lai cilvēku tekstūras un mexhus var veidot ar da jebko 3d (domāju Poser, 3dsMax, z-brush) un jebkādas sarežģītības (cik nu kompis reālā laikā pavilks) un importēt tajā spēles dzinī

vajadzētu, lai dzinis nodrošina kaut kādu daudzmaz saprātīgu botu darbību, kuru tomēr var arī pats modificēt līdz pat Sims 2 botu līmenim (apgūšu AI pamatus pa druskai)

nu jā, un vēl lai var pats pieslēgties pie kāda cilvja tajā vidē, skatīties ar viņa acīm, bradāt apkārt un pārbaudīt, kā citi boti reaģē uz nestandarta aktivitātēm no biedra puses Very Happy

Jautājums profiem - vai gamestudio vai kas cits to visu nodrošina? Jeb reālas dzīves simulatori ir tik specifiska un nepopulāra lieta, ka labāk atgriezties pie C++ un Ogre3d ?
_________________
Life is hard, play it smart...
Back to top
View user's profile
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 12:48 pm    Post subject:

Iesaku tev labāk nopirkt skudrupūzni terārijā.


Bet ja nopietni, tad sāksim ar dažiem jautājumiem.
Ko tu sauc par dzīvi ? Apraksti šo priekšmetu kuru tu taisies simulēt. Tu taču nedomā visu dzīvi bet tikai kaut kādas rutīnas lietas, jā ?

Par gataviem produktiem nemāku teikt, bet jebkurā gadījumā ir labāk apgūt pamatus un tad ņemties ar kaut kādu gatavu lietu. Ja sašaurināsi "dzīvi" līdz kaut kādām vienkāršām lietām, tad varēsi diezgan viegli uzsimulēt kaut vai ar FSM. Pēc tam varēsi virzīties uz sarežģītākām lietām.

Jebkāda veida AI simulātoriem grafikai būtu jābūt pēdējā vietā jebkurā gadījumā, tāpēc sākumā liec mīksto uz grafiskiem dziņiem.
Nepiesaistīšanās grafiskajam dzinim tev palīdzēs vieglāk izveidot sistēmu, kas ļaus mainīt simulācijas ātrumu un dos iespēju ātrāk iegūt testu rezultātus.
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
progmars



Joined: 29 May 2005
Posts: 22

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 1:08 pm    Post subject:

skudrupūznis būtu labi Very Happy

nu jā, tādu ikdienu principā - valkājas apkārt, ieiet kādā mājā, iziet ārā. atnāk ciemos, pabradā pa istabu, salauž pāris krēslus, aiziet mājās...

jā, piekrītu, ka tīriem AI grafiku nevajadzētu uzsvērt, bet gribas, lai pēc tam nesanāk, ka esmu ilgi mocījis un dabūjis vajadzīgo AI un tad nevaru to iebāzt nevienā dzinī, jo viss jāpārkodē. tāpēc arī radās jautājums. jo 3d grafiku tik un tā likšu virsū.
labāk sākumā uztaisīt plikus kastveida robotus, bet tomēr tajā pat vidē, kurā pēc tam varēs normālus cilvēkus cept, nekā pārkodēt visu AI Rolling Eyes
_________________
Life is hard, play it smart...
Back to top
View user's profile
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 1:23 pm    Post subject:

progmars wrote:
skudrupūznis būtu labi Very Happy

nu jā, tādu ikdienu principā - valkājas apkārt, ieiet kādā mājā, iziet ārā. atnāk ciemos, pabradā pa istabu, salauž pāris krēslus, aiziet mājās...

jā, piekrītu, ka tīriem AI grafiku nevajadzētu uzsvērt, bet gribas, lai pēc tam nesanāk, ka esmu ilgi mocījis un dabūjis vajadzīgo AI un tad nevaru to iebāzt nevienā dzinī, jo viss jāpārkodē. tāpēc arī radās jautājums. jo 3d grafiku tik un tā likšu virsū.
labāk sākumā uztaisīt plikus kastveida robotus, bet tomēr tajā pat vidē, kurā pēc tam varēs normālus cilvēkus cept, nekā pārkodēt visu AI Rolling Eyes


Parasti pirms "kodēšanas" ir jāsaplāno, ko un kā tu taisies veidot. Tas, ka viss būs jāpārraksta, būs paša neprasmes sekas.
Nekāda sakara ar 3d. Iesaku sākt vienkārši ar programmatūras izstrādes paņēmieniem, citādi iebrauksi tādā pašā purvā, kā daudzi vietējie darboņi.
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
progmars



Joined: 29 May 2005
Posts: 22

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 2:51 pm    Post subject:

es jau laikam pieradis programmēt no otra gala - vispirms iemācījos GUI un OOP un tikai tad pamata algoritmus tīrā C Very Happy
sāku ar jautrāko, beidzu ar grūtāko Wink
bet sevišķi pareizi tas laikam nav Embarassed
_________________
Life is hard, play it smart...
Back to top
View user's profile
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 5:46 pm    Post subject:

Mjā, nu "sakarīgs" posts. :) Vispār, nafig simulācijai nepieciešams 3D kaut kāds afigenais dzinējs ar tekstūrām un ko tik ne? Paņem vnk bitmapi un zīmē attiecīgā pikselī vajadzīgo elementu (piem, cilvēks tavā gadījumā).

Uztaisīt vnk AI, kur būtu mājas, veikals, tualete un katram personāžam piem nepārtraukti palielinātos ēstgriba un kritiskā momentā viņš aizdotos uz veikalu pēc pārtikas nebūtu grūti, grūtāk būtu izskaidrot, kāda tam visam jēga. Esmu taisījis kukainīšu simulatoru, kur viņiem bija sakarības... piedzima, ēda pārtiku vai mazākos kukainīšus, ja satika pretējā dzimuma kukainīti, radīja jaunu u.t.t... bija interesanti mēģināt noturēt līdzsvaru, lai visi neizmirst, vai otrādi - nesavairojas pilns ekrāns. Tas viss vispār ir baisi sarežģīti.
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 7:40 pm    Post subject:

tas nav kaa offense, bet AnetiX - kas tur tiesi bija tik gruuts? Programmu ko nodikteeji pa dienu vareetu uzrakstiit...
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 10:10 pm    Post subject:

Tak ne jau programma ir grūta. Grūti ir izdomāt tās sakarības kad un kādos samēros viss vairojās/pazūd/mainās, lai tas viss izkatītos sakarīgi un interesanti, nekā pats AnetiX saka - visi vai nu izmirst ai arī pārvairojās. Ja jau viss tas būtu elementāri, tad nebūtu garlaicīgu spēļu.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 10:39 pm    Post subject:

Tur arii nekaa gruuta nespeeju saskatiit piem lai kontroleetu vairosanos varam tureet vnk kaadu indeksu kuru palielinam ja populaccija ir zem veelamaa liimenja un samazinam ja populaacija ir paaraak liela - lai buutu "interesanti" varam to indeksu lietot blakus randomam, kur piem iespeeja ka satiekoties preteejo dzimimu radiibaam vinjas vairosies palielinaas proporcionaali populaacijas indeksam - Un tas viss ir tikai dazi maniniigie, paaris IF'u un viss pluust un kontroleejaas.. vai arii es neredzu kaadu akmentinju?
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Jan 16, 2008 11:36 pm    Post subject:

Tu neredzi akmentiņus stāvot pie lielas klints. Skatoties uz tādu detaļu viss škiet vienkāršs. Taču kopumā uz to visu paskatīties - tas nav vienkārši.
Tak paskaties uz spēlēm - kāpēc vienās ir interesnts geimplejs, bet citās nav? Tāpēc, ka vienā tie akmentiņi ir salikti labāk, nekā citā.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Thu Jan 17, 2008 10:26 am    Post subject:

geiplejs ir atkariigs no game designer - programmeetaajs iisteno ideju ar attieciigiem liidzekljiem un vins to ideju nemaina, tikai iisteno, vaii vins to ideju iistneo gudraak, mulkiigaak, pasam vieglaak/gruutaak, pret datoru prasiigaam/vieglaak ir atkariigs no programmeetaaja, bet ideja paliek identiski viena un taa pati.

P.S es skatiijos uz vissu kopaa, es pat lasot to teksu pat jau automaatiski veidoju klases, izdomaaju kas buus update/draw ieksaa... AnetiX - buutu forshi redzeet taas progas darbiibas specifikaaciju, var vieglaak - kaadu demo, skreenshotu, uzcepsu vinju varbuut (paskaik ar kko citu nodarbojos xD)
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Thu Jan 17, 2008 11:46 am    Post subject:

Labāk jau būtu uzprogrammēt cilvēka fizioloģisko modeli - kā cilvēks domā, salikt obligātās prasības (refleksus), tipu veidus (melanholiķis, sangvīniķis ... ).
Tomēr ir viens BET.
Cilvēka raksturs veidojas no cilvēka ķermeņa uzbūves.
Tā kā datoram nesaprast, kāds izskatās tas cilvēks, tad būs neiespējami to izdarīt. Un kā ar diviem cilvēciņiem datora, kas satiekas?
Vai viens varēs pateikt - ei, vecais (jāpiebaro ar tūkstošiem slengu un citu vārdu, kas sastopami dabā) tu (jāspēj identificēt) šodien (kalendārs nepieciešams) labi (gaumi nevar uzprogrammēt) izskaties (to nu AI neredz, bet var ieprogrammēt izskata uztveri).

Bubu var pastāstīt, ka spēlēs AI intelekts ir ierobežots noteiktām darbībām un tas domāts, lai maldinātu cilvēku, ka AI ir gudrs.

Tas pats attiecās uz interneta AI-botiem. Vienu reizi parunājos ar John Lennon botu.

Ātri vien atklājās, ka lieto vienu frāzi vairākas reizes, kas liek aizdomāties par AI struktūras nepilnībām...

Bet vispār jau var uzprogrammēt to visu pēc citas shēmas, kad AI personai (sauksim to par A#1) ieprogrammē īpašības. Tad saskaroties ar otru personu (A#2), A#1 nolasa šīs īpašības. Jo būtu grūti uzprogrammēt, lai A#1 spētu noteikt A#2 pozu. Varētu ieprogrammēt, lai otrā persona pasaka šo pozu personai A#1, kura savukārt izdara attiecīgos secinājumus, ņemot vērā savas īpašības. Tas būtu interesantāk.

Tās nebūt nav problēmas, ja visu saliek pa attiecīgām struktūrām un klasēm. Bet jābūt ciklam, kas pumpē asinis un domas, lai prāts neapstātos...
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Thu Jan 17, 2008 4:42 pm    Post subject:

EDDY tu sapņo. Cilvēka smadzenes imitēt (nerunājot jau par tavām asinsritēm utt.) nav ne tuvu reāli un nebūs, kamēr nesāks dzimt mutanti, pārcilvēki, kas sāks izprast dzīves jēgu un eksistenci. Ja salīdzina mūsdienu AI attīstību, tad tas savā gudrībā neapsteidz pat to pašu skudru (un vēl kādu laiku ar mūsu tehniku un zināšanām neapsteigs). Es nerunājo par to, ka skudra šahā zaudētu kompim, bet runāju par gudrību (ja to tā varētu nosaukt) kopumā.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Thu Jan 17, 2008 8:34 pm    Post subject:

Storm wrote:
Tur arii nekaa gruuta nespeeju saskatiit piem lai kontroleetu vairosanos varam tureet vnk kaadu indeksu kuru palielinam ja populaccija ir zem veelamaa liimenja un samazinam ja populaacija ir paaraak liela - lai buutu "interesanti" varam to indeksu lietot blakus randomam, kur piem iespeeja ka satiekoties preteejo dzimimu radiibaam vinjas vairosies palielinaas proporcionaali populaacijas indeksam - Un tas viss ir tikai dazi maniniigie, paaris IF'u un viss pluust un kontroleejaas.. vai arii es neredzu kaadu akmentinju?

Un tu arī vairojies tā, ka tu apskaties pasaules populāciju un ja tā ir par lielu - izmirsti, un ja par mazu - vairojies? :D Katra objekta "domāšanai" jābūt inviduālai. :) Uztaisīt to visu var vienā dienā, jā, bet pamēģini uztaisīt, teiksim, absolūti primitīvu lietu:

3 sugas dzīvnieciņi - A;B;C
A ēd visus B. B ēd visus C. C ēd A,B,C maitu.
Laukums - ierobežota 2D virsma vienalga cik liela, gara, plata.
Visi dzīvnieciņi lai rastos, jāsastop otrs dzimums... tātad, MA+FA = random(sex)A; u.t.t.
Visi dzīvnieciņi mirst no vecuma.
Visi dzīvnieciņi mirst no bada.

Uztaisi šito tā, lai viņi eksistētu kaut minimālu laika periodu un neviena suga neiegūtu dominējošu stāvokli, t.i, var būt, ka A ir tikai 3 un C ir 3000, jo tie 3 pārtiek no 3000, bet 3000 no tiem 3, bet nedrīkst būt neviena suga ar īpatņu skaitu 0. Ja tev izdosies to uztaisīt, apbrīnošu. :D Tur ir kaudzīte ar sarežģītiem algoritmiem.

Te pat vēl nepieminēju bēgšanu no ienaidnieka, ēšanas limitu un vēl kaut kādas vajadzības.
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
progmars



Joined: 29 May 2005
Posts: 22

PostPosted: Thu Jan 17, 2008 9:52 pm    Post subject:

Very Happy nu i diskusija aizgāja

nu es vairāk domāju nevis tik globālu AI, kas vairojas utt., bet kaut ko līdzīgu Sims2, tur viņi diezgan prātīgi brīžiem uzvedas.

piekrītu, ka pliku AI bez 3d labāk taisīt, bet tieši tur tā sāls, ka manā gadījumā AI nepieciešama nedaudz ķermeņa fizika - AI jāzina, kā pareizi apsēsties uz krēsla (lai nepaliktu dibens gaisā karājoties), kā sasveicināties ar citiem AI.
tieši tādu sīkumu dēļ var sanākt, ka sakodēju kaut ko sakarīgu abstraktu, bet 3d vidē tas nedarbojas. Tāpēc arī vajag 3d izstrādes vidi, kur samērā viegli uzcept 3d čaulu un personāžus, un tad katram personāžam pielikt botu, kas uzvedas, kā es gribu.

runājot par abstrakto - nelaime, ka datora AI ir PĀRĀK precīzs. ja cilvēks var domāt aptuveni, tad kompis nevar. un otra lieta - cilvēks saņem info pa vairākiem kanāliem reizē - dzird, redz, jūt. tādā veidā salīdzina vienu info ar otru un sasaista savā starpā. kompim info avots ir tikai viens - pliks teksts vai kods, ko saņem bots par apkārtējo vidi. pie tam pārāk precīzs kods. tāpēc man radās doma, pamēģināt ar neprecīzu AI, kas ir daudz ciešāk saistīts ar 3d vidi, kurā darbojas.
negribas, lai bots katru reizi, pirms sēsties uz krēsla, aprēķina precīzu leņķi, ar kādu jāsēžas; vajag nedaudz randoma un fizikas, un arī no temperamenta atkarīgs - kautrīgs AI sēdēs uz maliņas, kruts bots kārtīgi iezvelsies krēslā Very Happy

vnk pašam interesanti, kādā veidā no visiem daudziem iespējamiem veidiem tas viss pasākums smuki izgāzīsies Very Happy
_________________
Life is hard, play it smart...


Last edited by progmars on Thu Jan 17, 2008 10:36 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group