|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Thu Jan 17, 2008 9:58 pm Post subject: |
|
Izskataaas ka autoram nav pilniigi nekaadas sajeegas par programmeesanu... LOL Ai lai noseedinaatu charu nu ir game over lai noseedinaatu charu, progu maari, vajag tavu AI Un jaa, aizmirsti par 3D XD un 2D arii, palieto konsoliiti veel kaadu laicinju... paprogrammee... Piedod ka tik tiesi... AnetiX - uztaisiisu gan, lai pats saprastu par ko tu runaa...
Edit : AnetiX - par progu, es jau mineeju - kur ir specifikaacija un nepieciesamo iipasiibu saraksts? Ja tu man nepiedaavaa iformaaciju es vinju izdomaaju pats, bet vai tu nepiesiesies peec tam? piem vairojoties maatiite piedzemdee tikai peec laicinja vai arii uzreiz dubultojaas kaa life-gaamee? utt.. |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Fri Jan 18, 2008 8:09 am Post subject: |
|
Nu ja autors grib kaut ko no SIMS, tad spēlētāju var apmuļķot vēl vienkāršāk.
Viss fokuss ir uz tā, ka ir daudz objektu, ar kuriem var variēt - daudz cilvēku tipu, kuriem var iedot katram savas īpašības. Tieši šī mijiedarbība arī liek spēlētājam domāt, ka AI ir tur baigi kruts.
Es patiešām sāktu brīnīties, ja kāds no SIMS personāžiem pēkšņi sāktu dauzīt sienu ar televīzoru un vai slepkavot pārējos ... _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
AnetiX Indago Uzvarētājs
Joined: 05 Jun 2003 Posts: 573
|
Posted: Fri Jan 18, 2008 10:12 am Post subject: |
|
Storm wrote: | Edit : AnetiX - par progu, es jau mineeju - kur ir specifikaacija un nepieciesamo iipasiibu saraksts? Ja tu man nepiedaavaa iformaaciju es vinju izdomaaju pats, bet vai tu nepiesiesies peec tam? :lol: piem vairojoties maatiite piedzemdee tikai peec laicinja vai arii uzreiz dubultojaas kaa life-gaamee? utt.. |
Nu, iztiksim bez īpašībām, pilnībā pietiks, ja programma darīs to, ko uzrakstīju. Par piedzimšanas laiku - nu, tur vari izlemt pats. :)
progmars - tev nav ne mazākā nojausma par ko tu runā. :) Jau uztaisīt AI, kurš izmantojot fizikas dzini un sava rakstura īpašības spētu apsēsties krēslā kā cilvēks ar domu - ērtāk (vai kautrīgāk) būtu kaut kas O BĻĀĀĀ, bet tu jau runā par pilnu dzīves modeli (tad varbūt sākumā pamēģini kodēt dzinēju, kurš pakļaujoties fizikai censtos piecelt cilvēku (balstīt uz 2 kājām)). Ilustrētājā zinātnē lasīju par robotu, kurš 3 dienu laikā izmantojot kļūdu algoritmu iemācījās staigāt. Kaut kam tādam gan gribētos tikt klāt. Interesanti, vai viņš dara tā kā neapkrita, cieši sekojot instrukcijai, vai arī iemācījās balancēt? :) Varbūt kādam ir informācija par šo? Būs jāpawiko... _________________ Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com |
|
Back to top |
|
|
AnetiX Indago Uzvarētājs
Joined: 05 Jun 2003 Posts: 573
|
Posted: Fri Jan 18, 2008 10:16 am Post subject: |
|
EDDY wrote: | Nu ja autors grib kaut ko no SIMS, tad spēlētāju var apmuļķot vēl vienkāršāk.
Viss fokuss ir uz tā, ka ir daudz objektu, ar kuriem var variēt - daudz cilvēku tipu, kuriem var iedot katram savas īpašības. Tieši šī mijiedarbība arī liek spēlētājam domāt, ka AI ir tur baigi kruts.
Es patiešām sāktu brīnīties, ja kāds no SIMS personāžiem pēkšņi sāktu dauzīt sienu ar televīzoru un vai slepkavot pārējos ... :wink: |
TheSims un Black & White manā skatījumā ir vieni no labākajiem emocionālajiem AI dziņiem. Ja The Sims ir paredzams vēl kas un kā notiks (piem, sajūk prātā, ja savā dzīvē neko viņš nesasniedz, vai iegūst maksimālu iedvesmu līdz muža galam, ja viņš dzīvē sasniedz visu ko vēlas), tad Black & White ir kaut kas tāds, kur dažbrīd gribas vnk kliegt uz datoru : "Nē nu es saprotu, ka tu esi tikai datorprogrmama, bet KĀPĒC TU ESI TIK DZĪVA?!". Arrgzhh.. kurš gan nav redzējis, ka pērtiķītis pa kluso dejo ar cilvēkiem, vai noperot viņu, viņš aizskrien projām, paslēpjas starp kokiem un saķēris seju gauži raud. :) _________________ Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Fri Jan 18, 2008 12:31 pm Post subject: |
|
Ja to mērkaķīti nopērtu vairākas reizes, tad rezultāts ir tāds pats?
Jebšu 4. reizē viņš paņem koku un sit tev pretī? _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Fri Jan 18, 2008 4:30 pm Post subject: |
|
OFFTOPIC: black&white tu esi dievs. Un tur tiešām labs AI patrāpījies. _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
progmars
Joined: 29 May 2005 Posts: 22
|
Posted: Fri Jan 18, 2008 6:36 pm Post subject: |
|
par prgrammēšanu man jēga gan ir (citādi nestrādātu par programmētāju), bet par 3d un AI tiešām maz
nu jā, elementāro fiziku botam būtu pagrūti iemācīt. es domāju - pamatlikumus iedot "ģenētiski" - vnk prot staigāt un viss.
nu jā, iemācīt apsēsties - tas laikam ģenētiski jāieliek. bet pašam sēšanās procesam jānotiek dabiskāk - nevis katru reizi pagriežam krēslu noteiktā leņķī, dibenu citā leņķi un sēžamies līdz noteiktam slīpumam.
bet parējo mācās. un jā, ar 10 - 20 botiem toč par daudz, pietiks ar 1 man gadiem ko ņemties
piemēram, soda-apbalvojuma un izdzīvošanas algoritmi, lai AI izvēlas no variākiem ļaunumiem mazāko
Piemēram, ja bots izdomā salauzt ledusskapi un tad mirst badā, lai viņam rodas ķēdīte: enerģijas maz-kāpēc? nav ēdamā-kāpēc? jo pieejas avots nedod-kāpēc? jo es to izdemolēju. secinājums: demolēt enerģijas pieauguma avotus nav labi.
nu kaut kā tā...
un videi jābūt interaktīvai - par rokas bāšanu gāzesplītī - dzīves punkts mīnusā. fizikai jābūt nevis botam iekšā, bet no ārpuses - lai sēžoties viņš nevis loka kājas līdz noteiktam leņķim nevis tāpēc, ka "tā vajag salocīt kājas priekš konkrētā krēsla modeļa", bet tāpēc, ka 3d vide dod signālu - zemāk dibenu novietot nevar.
mijiedarbība ar citiem - jo ilgāk viens bots ar otru, jo vairāk info viņš iegūst. piemēram, viens bots zina kādas vietas ģegrāfisko plānu. satiekot otru botu, tam tiek nokopēts plāns un tagad abi zina.
principā mērķis ir nevis spēle, lai apmānītu ārēju spēlētāju, bet experimentu poligons - ko 3d vidē var un ko nevar iemācīt botam.
nu labi, tas jau laikam kļūst smieklīgi
bet jautājums paliek - vai, piemēram Gamestudio dos iespējas nodarboties ar tāda veida izvirtībām (3d vide, kas signalizē AI, un AI, kas mācās no 3d vides interaktivitātēm)? _________________ Life is hard, play it smart... |
|
Back to top |
|
|
DeRatizators
Joined: 27 Apr 2006 Posts: 492
|
Posted: Fri Jan 18, 2008 7:04 pm Post subject: |
|
Pirms gudri runāt, iepazīsties ar tematu. Vismaz AI pamatiem... Neesi vēl viens EDDY
Tas, ka tu nevari atraut algoritma realizāciju no reprezentācijas, neko labu par tavām programmētāja spējām neliecina. _________________ Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor. |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Fri Jan 18, 2008 8:40 pm Post subject: |
|
progmars wrote: | par prgrammēšanu man jēga gan ir (citādi nestrādātu par programmētāju) |
omg un ar ko tad tu nodarbojies? Web? |
|
Back to top |
|
|
progmars
Joined: 29 May 2005 Posts: 22
|
Posted: Sat Jan 19, 2008 12:28 am Post subject: |
|
Nodarbošanās atkarīga no projekta - ko liek, to darām: datu bāzes, web servisi, Biztalk, Flex utt.
zinu, ka algoritmus parasti izplāno ar dažādiem matemātiskiem modeļiem, saplāno shēmas utt., ir nācies to darīt
laikam man vnk neizdodas pareizi noformulēt jautājumu tāad, tas varētu būt tāds:
kāds ir piemērotākais 3d dzinis AI reprezentācijas īstenošanai?
vai piemēram, gamestudio tam derēs, jeb labāk ņemt ko plašāku un ne tik game-isku, piemēram ogre3d? jeb veidot savu dzini - un tas nozīmē, ka liela daļa pūļu aizies dzinim nevis AI un to kaut kā negribētos)? _________________ Life is hard, play it smart... |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sat Jan 19, 2008 12:38 am Post subject: |
|
Dzinis (grafiskais) nav atkarīgs 3d AI simulācijas. Silti iesaku tev to nepiesaisīts grafiskajam attēlojumam. Tā tikai pats sev problēmas radīsi. Sākumā taisi kaut konsolē - drukā ārā cipariņus/vektorus/... Un kad kautkāda pamata struktūra tev būs tam AI, tikai tad sāc bīdīt grafiku.
Tev IR jādara šādi: AI <-> 3d pasaule -> 3d grafika.
Nevis: AI <-> 3d grafika.
Tas, ka AI zin par tavu pasauli, to tu apstrādā atsevišķi. T.i. lai tava 3d pasaule ir neatkarīga no 3d grafikas. 3d grafiku padari atkarīgu no 3d pasaules un tava AI. Un nevis otrādi.
Un tas, ar kādām struktūrām tu savā kodā reprezentēsi 3d pasauli - tas jau ir tavā ziņā, nevis grafikas dzinēja. |
|
Back to top |
|
|
progmars
Joined: 29 May 2005 Posts: 22
|
Posted: Sat Jan 19, 2008 12:49 am Post subject: |
|
ok, bubu, paldies par padomu, laikam tā arī darīšu. bez konsoles tiešām tur neiztikt, lai izsekotu, ko bots kurā brīdī "domā"...
pagaidām iedvesmu smelšos no
http://aigamedev.com/reviews/top-ai-games
un e-grāmatām, izrādās, par AI ir daudz kas dabūjams...
tikai pēc tam tik un tā būs jautājums - kādu 3d grafikas dzini tam visam visvieglāk "uzģērbt" virsū? _________________ Life is hard, play it smart... |
|
Back to top |
|
|
DeRatizators
Joined: 27 Apr 2006 Posts: 492
|
Posted: Sat Jan 19, 2008 12:53 am Post subject: |
|
Mjā, nu ka saprati, tad ko atkal jaucies par 3D dziņiem ?
Vienīgais grafiskais dzinis, ko tu tagad vari lietot ir funkcija BitBlt ! Vai kas tur tagad WinApi ir modē... _________________ Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor. |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Sat Jan 19, 2008 9:45 am Post subject: |
|
DeRatizators wrote: | Vienīgais grafiskais dzinis, ko tu tagad vari lietot ir funkcija BitBlt ! Vai kas tur tagad WinApi ir modē... |
vēl ir StretchBlt, ja pareizi atceros..
Autoram:
par 3d dzini nu ir dziļi pofig, ka tikai tavu AI var izveidot tajā progvalodā, uz kuras veidots dzinis!
vienīgi neieteiktu šādiem projektiem lietot gamestudio vai tml.. iemesls ir vienkāršs - kādu dienu GS būs par īsu priekš tavas idejas.. _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Sat Jan 19, 2008 11:58 am Post subject: |
|
Nu un luuk veeliviens iemesls kapeec ir atskiriiba...
web designer != software engineer
kad "pliki" web designer'i saaks sevi saukt par web designer, nevis programmeetaajiem ? |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|