|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
BHC Guest
|
Posted: Wed Apr 14, 2004 1:15 pm Post subject: |
|
Tu droši vien nepamanīji, kāds ir šis foruma temats, tomēr interesanti bija paklausīties mīta "kā top spēles" Dihlofosa versiju.
Pāris jautājumi, kurus gribās uzdot Dihlofosam:
Tu zini, ko nozīmē termins "programmēt"? - Tu esi par to pārliecināts?
Tu māki programmēt? - Cik ilgi tu programmē?
Tev ir pieredze gamedev'ā?
Vai tev ir nojausma par lielu komerciālo projektu budžetu?
Tu zini, cik maksā labs "dvižoks"?
Tu domā, ka kāds foruma lasītājiem, taisīs komerciālo projektu(un pirks dvižoku priekš tā)?
Tev ir kāds gatavs produkts? - Komerciāls?
Tu domā, ka tu pateici savā postā pateici kaut ko jaunu?
Postā pausto vari attiecināt uz arī Latvijas gd?
Es neredzēju postu, kurš paustu, ka kāds no foruma dalībniekiem nesaprastu atšķirību starp "dvižoku" un dizainu.
Piekrītu morpheus'am, mapeditori nav primitīvi.
Seko jautājumi: Dihlofos, tu esi izstrādājis mapeditoru? Un izmantojis arī?
Tomēr es nepiekrītu tam, ka dizaineri neinteresējas, kas notiek pašā sourcē. Dizaineri ir cieši saistīti ar dzinēju, respektīvi, tā iespējām un to pilnīgu realizēšanu, dzinēja uzbūvi, robežām. Nu nevar dizaineris kaut ko taisīt, ja viņš nezin, kā viss darbojas. Dizainerim ir jāsaprot, kas "dzvižokam" vēderā.
Es mēdzu uzskatīt, ka lielākā daļa no gd cilvēkiem latvijā to dara prieka pēc, kā hobiju, vēl kāds cits, lai pakrutotos. Tāpat es mēdzu uzskatīt, ka latvijā nav pietiekoši daudz speciālistu šajā jomā, kas spētu uztaisīt kādu komerciālo projektu, kuram būtu nepieciešams tāds "dvižoks". IMHO |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Wed Apr 14, 2004 5:31 pm Post subject: |
|
neliels papildinaajums BHC izteikumam:
Speelu dizainerim ir jaazin kaa minimums programmesanas pamati jo sobriid arvien aktiivaak tiek izmantoti skripti, t.i. vissas entiitijas (triigeri, durvis, utt.) tiek defineetas skriptos, lai nebuutu peec katras nebuutiskaakaas izmainas jaapaarkompilee viss dzinis. Naakotnee es domaaju developeri ies veel taalaak un veidos tik universaalus dzinus ka vissu speeles truktuuru varees defineet skriptos. Taapeec dizaineri buus atbildiigi arii par speeles fiziskajaam iipasiibaam ne tikai par grafiku.
piemeers: FarCry dema, tur ir LUA preksh skriptosanas, un caur to tiek gandriiz vai vadiita visa speele. |
|
Back to top |
|
|
DIHLOFOS Guest
|
Posted: Wed Apr 14, 2004 6:24 pm Post subject: Bla |
|
Nu jaa protams ka atradaas attasi kuri tagad te taisniibu paudiis
un DIHLOFOS-am jautaajumu rindu sastaadiis. Tuuliit aiziessu
kurpju ssnnores izgludinaat un tad arii saakssu atbildeet vienu peec otra.
Shas!
Kaa jau mineeju neprogrammeeju speeles for a living bet to ka
programmeeju C, C++, VC++ un lietoju MFC klases nenoliegssu.
Par to kokaiina ssnnaukssanu ... nuu jaa duraas cilveeki un lieto
zaali regulaari. Esmu iepaziistinaats ar paaris dizaineriem
(sseit nedomaaju dizainerus looserus) kuri neveido speeles
bet ir figuuras multimedia pasaulee. Kur vinni smellaas idejas?
Vienkaarssi seezz un generee? Paklausies Zemfira un mini ko vinna lieto. |
|
Back to top |
|
|
Anonymous Guest
|
Posted: Fri Apr 16, 2004 8:45 am Post subject: |
|
1) sakariibu starp zemfira "dailjradi" un GD taa iisti nenokjeeru
2) tas, ka cilveeks programmeejot cieshi turas pie mfc, nav nekaads sasniegums, gluzhi otraadi, imho
3) Quote: | Esmu iepaziistinaats ar paaris dizaineriem
(sseit nedomaaju dizainerus looserus) kuri neveido speeles
bet ir figuuras multimedia pasaulee. Kur vinni smellaas idejas?
Vienkaarssi seezz un generee? | sorry, droshi vien, ka ir arii cilvji, kas sevi sauc lepnajaa vaardaa Game Designer, tomeer neko nespeej, tachu norakstiit jebkaadus panaakumus/idejas/darbus uz narkotiku lietoshanas reekjina - tas nu ir nedaudz debili pat no tavas puses, dihlofos. varu ieteikt tev graamatu "RPG Designer's Guide", kur ir publiceetas intervijas ar 6 ljoti labi GD pasaulee zinaamiem cilveekiem, tur tu varbuut vareetu saprast, kaa patiesiibaa rodas idejas un ka dizainera darbs nav saistiits ne ar kaadu narkotiku pateerinju jebkuraa daudzumaa. |
|
Back to top |
|
|
chaosman
Joined: 28 Oct 2003 Posts: 64 Location: Rīga
|
Posted: Fri Apr 16, 2004 1:55 pm Post subject: |
|
Interesanti, kas taa par graamatu, morpheus? Nepadaliisies informaacijaa par to arii ar mums, pareejiem? Vai taadu arii kautkur var dabuut (netaa vai gramatniicaas?) Starp citu, google neko zem shaada nosaukuma neatradu |
|
Back to top |
|
|
DIHLOFOS Guest
|
Posted: Sat Apr 17, 2004 8:55 pm Post subject: blin |
|
Mjaa novirzijaamies no teemas sskkiet ar visaam narkaam.
Protams ka ne viss ir pateicoties kaadam pulveriitim.
Ja losis salietojaas kluust tikai lielaaks losis. Neviens dabiigi
neatziisies kas vinnu acceleree uz domu lidojumu un izvirza vinnu
liideros ssodienas loti piesaatinaatajaa speellu tirguu.
MFC mirst pamazaam par labu .NET platformai.
Longhorn naaks ar jaunu API un failu sisteemu takaa naaksies
veel pasviist zeeniem. |
|
Back to top |
|
|
Anonymous Guest
|
Posted: Mon Apr 19, 2004 9:36 am Post subject: |
|
pilns graamatas nosaukums ir
Swords & Circuitry: A Designer's Guide to Computer Role-Playing Games
dabuut to var amazon.com tikai par 23.79$ |
|
Back to top |
|
|
AnetiX Indago Uzvarētājs
Joined: 05 Jun 2003 Posts: 573
|
|
Back to top |
|
|
BHC Guest
|
Posted: Sat Apr 24, 2004 10:21 am Post subject: |
|
Tam, ka viņu spēlē tik daudz ļaužu, ir savs vareni labs pamatojums - viņa nāk programm paketē kopā ar logu. Un tas 3d praktiski neko nemainītu gameplay'ā. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|