dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Par spēļu konkursiem Latvijā...
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Spēļizstrāde Latvijā
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Fri Jan 12, 2007 3:21 pm    Post subject: Par spēļu konkursiem Latvijā...

Principā šis vairāk attiecas uz Indago/miniGC, taču būtībā tomēr runā par spēļu izstrādi Latvijā, kas ir arī iemesls, kāpēc postu izveidoju šajā sadaļā.

Salīdzinoši nesen es, kopā ar kolēģi Peacemaker, mēs abi sagatavojām nelielu rakstiņu arī par miniGC norādot, ka šajā konkursā var atrast itin labas, interesantas spēles un tam ir vērts pievērst uzmanību.

Raksts šeit:
http://www.gamez.lv/index.php?pg=2&news_id=916

Pēc tam, komentāros parādījās dīvains teksts, kas atgādina rakstu, bet it kā nav. Šajā tekstā pausta ideja/viedoklis, kas, manuprāt, varētu šī foruma publikai šķist interesants un saistošs:

Indago fenomens
Indago ir Latvijas datorspēļu izstrādes konkurss, kas noris ik gadu. Programmētāji no marta līdz decembrim veido savus projektus un atskaitās konkursa lapā par savu progresu. Konkurss ir īpatnējs ar to, ka katru gadu līdz finišam nonāk tikai niecīgs procents spēļu, pie tam lielākoties tās ir nepabeigtas un zemas kvalitātes.

Gamez.lv autors Kamazs mēģinājis salīdzināt Indago ar dev.gamez.lv rīkotajiem minikonkursiem, kur programmētājiem spēles jāizveido divu nedēļu laikā, ar šokējošiem rezultātiem: "Galvassāpes. Lūk, kas mani pārņēma pēc mini konkursa spēļu izmēģināšanas. Un šoreiz tās bija no patīkamā gala, kas saistīts ar mēģinājumu izprast šķietami paradoksālas un neloģiskas parādības. Proti, kādai burvestība ir vainojama tajā, ka mini konkursa dalībniekiem nedēļas laikā izdevās radīt divarpus baudāmas spēles. Tas ir par pus spēli vairāk kā 'īstajam' Indago konkursam, dārgie draugi!"

Kur slēpjas šī mistika, kāpēc divās nedēļās izdodas radīt labākas kvalitātes produktus nekā grūtniecības periodam pielīdzināmā deviņu mēnešu laika posmā? Mistikas nav, atbilde ir Kamaza mini konkursu definīcijā: "(Minikonkursos) dažu dienu laikā jāizstrādā maza, bet pilnībā funkcionāla spēlīte pēc diezgan stingri definētiem noteikumiem.". Ievērojam, ka minikonkurss uzliek stingrus laika un prasību ierobežojumus.

Atšķirībā no minikonkursiem, Indago spēles izstrādes termiņi ir šķietami bezgalīgi un nav pilnīgi nekādu prasību pret spēli. Un šeit arī rodas sarežģījumi. Atcerēsimies, ka Indago konkursos piedalās neatkarīgi, bieži vien profesionāli nepieredzējuši programmētāji, un es vēlētos uzsvērt vārdu programmētāji, pretstatā programminženieriem. Pašos programminženierijas pamatos tiek līdz apnikumam borēts, ka projektu nevar veiksmīgi izstrādāt ar "code and fix" paņēmienu, ko mēdz pielietot neprofesionāļi un jaunas firmas. Viss ir jādara pēc kārtas - virspirms prasības (ko taisīt), tad arhitektūra (kā taisīt) un tikai tad kods. Diemžēl Ingado konkursa dalībnieki tiek nepārtraukti atsviesti pirmajās divās fāzēs - tagad es pielikšu jaunu fīču, jo man liekas, ka citu spēļu izstrādātāju solījumi pārspēj manējos, vai tagad es nomainīšu programmēšanas valodu, jo lasīju, ka tā otra esot labāka.

Nākamais svarīgais faktors ir izstrādes grafiks un tā izpildes kontrole. Indago rīkotāji ir iedomājušies, ka "one size fits all" un visu apjomu un veidu spēlēm nolikuši, ka tik un tik drīz jābūt ekrānšāviņiem un vēl pēc tik nedēļām jābūt spēlējamam pirmajam līmenim. Kontroles mehānisms ir norealizēts caur obligātajām atskaitēm, kurās autori raksta "neko neesmu darījis, jo vasara prasa savu". Ekrānšāviņi parasti tiek vairāk vai mazāk speciāli šim mērķim uzģenerēti (nevis rodas kā blakusprodukti), kam nav pilnīgi nekāda sakara ar spēles reālo pabeigtību, turklāt programmētāji tādējādi tiek stimulēti veidot arhitektūru balstoties uz grafiku, nevis otrādi, un spēlējamais demo ir, nu, ne visai spēlējams.

Ja Indago rīkotāji pievērsīs uzmanību sekojošajām problēmām un piedāvās risinājumus, tad nākamo gadu konkursi varētu ne tikai izvērsties daudz kvalitatīvāki, bet arī dot reālu pieredzi programinženierijā jaunajiem programmētājiem. Es no sevis piedāvātu šādu risinājumu:
1. Izstrādātājam ir jāiekļaujas deviņos mēnešos.
2. Izstrādātājs konkursa pirmajās divās nedēļās izveido prasību specifikāciju, ko apstiprina Indago komisija. Prasībām jābūt pietiekami sīkām, lai tās būtu viegli testējamas un prasība skaitās izpildīta tikai tad, kad tā tāda tiešām ir, nevis 99% pabeigta.
3. Izstrādātājs izstrādā prasību specifikācijai atbilstošu projektējumu. Tam jābūt pietiekami sīkam, lai katru no punktiem varētu izstrādāt ilgākais nedēļas laikā.
4. Izstrādātājs pats izveido laika grafiku, ik pa mēnesim norādot, kas tieši no projektējuma tiks izpildīts attiecīgajā mēnesī. Katru mēnesi Indago komisijai ir tiesības pārbaudīt reāli padarītā atbilstību grafikam, par katru kavējumu dodot soda punktus. Grafikā jābūt ietvertām divām piegādnēm - demo versija un gala produkts.
5. Izstrādātājs drīkst mainīt prasību specifikāciju un projektējumu, saskaņojot ar komisiju, par katru ierosināto izmaiņu rakstot paskaidrojumu.
6. Projekta beigās spēle tiek vērtēta ņemot vērā spēles baudāmību, sakrātos soda punktus un tās atbilstību prasību specifikācijai.

Protams, tas viss izklausās sausi un garlaicīgi, bet, pirmkārt, patiesībā šādējādi ir pat interesantāk, un, otrkārt, tas ir vienīgais saprātīgais veids, kā pabeigt lielāku programmatūras projektu. Tikai veidojot projektējumu un liekot pretī katram punktam laiku, cik tas aizņems, programmētājam radīsies reāls priekšstats par tā apjomu un vai tas atbilst viņa spējām.

Lai nu kā, ceru uz interesanu Indago 2007!

Pēc brīža uz šo tekstu atbildēja arī pats Peacemaker:

Peacemaker:
Ok, es tā arī īsti nesapratu vai šis posts ir iekopēts no Rīgas Balss, vai vienkāršs komentārs, taču, tā kā Lursoft'ā nekāds raksts par Indago RB neuzrādās, atbildēšu šepat. Īstā vieta tam visam gan būtu http://dev.gamez.lv forums, kurā pulcējas lielākā daļa Latvijas geimdevu.

Anyway, RigasBalss
Citāts:
Ievērojam, ka minikonkurss uzliek stingrus laika un prasību ierobežojumus.

Jāņem vērā, ka šoreiz tieši nebija nekādi prasību ierobežojumi: vienīgais noteikums bija Ziemassvētku tematika.

Manuprāt, šķietami paradoksālajam minikonkursam/Indago rezultātu salīdzinājumam ir trīs galvenie iemesli:

1. Tajā piedalījās divi no talantīgākajiem Latvijas geimdeviem (GiGa un bypass.u), kuriem pie tam jau bija pieredze spēļu izstrādē un līdz ar to arī izpratne par šo procesu.

2. Interesanta geimpleja koncepcijas radīšana tomēr galvenokārt ir idejas jautājums. Un izskatījās, ka abiem labākajiem projektiem tā bija jau iepriekš. Vēl jo vairāk šāds iespaids radās tāpēc, ka bypass.u spēlei bija minimāla saistība ar konkursa tematiku.

3. 12 dienu (šim minkonkursam bija dots vairāk laika kā parasti) limits spiež izstrādātājiem vispirms plānot gaidāmā darba struktūru un termiņus - kā jau Rigasbalss teica. Un šāda plānošana ātri vien atmaksājas, ļaujot galveno uzmanību pievērst geimplejam.

Anyway, atpakaļ pie Rigasbalss teiktā.
Citāts:
Pašos programminženierijas pamatos tiek līdz apnikumam borēts, ka projektu nevar veiksmīgi izstrādāt ar "code and fix" paņēmienu, ko mēdz pielietot neprofesionāļi un jaunas firmas.

Viens no Indago konkursa pamatmērķiem ir būt par jauno geimdevu treniņu poligonu, kurā viņi var iemācīties spēļu izstrādes (un līdz ar to arī programminženierijas) pamatprincipus. No kļūdām mācās, un es ceru, ka daļa no tiem, kas izstājās, mēģinās vēlreiz, šoreiz cenšoties izslēgt iepriekš traucējošos faktoros.

Citāts:
1. Izstrādātājam ir jāiekļaujas deviņos mēnešos.

Ja domāts kopējais spēles izstrādes laiks, tad nevaru tam piekrist. Iespējams, ka tie, kas konkursam pieiet nopietnāk, jau lēnā garā gatavo dizdoku/dzini/whatever nākamā gada konkursam un nebūtu korekti neļaut izmantot šīs sagataves. Pie tam ir grūti nokontrolēt, vai spēle ir iesākta agrāk par noteikto termiņu.

[QUOTE]2. Izstrādātājs konkursa pirmajās divās nedēļās izveido prasību specifikāciju, ko apstiprina Indago komisija. Prasībām jābūt pietiekami sīkām, lai tās būtu viegli testējamas un prasība skaitās izpildīta tikai tad, kad tā tāda tiešām ir, nevis 99% pabeigta.

3.,4.,5.,6.[QUOTE]
Ja šāda prasība tiktu iekļauta, saceltos pamatīga brēka - daudzi protestēja jau pret nepieciešamību reizi nedēļā kaut ko iekakāt žurnālā (Kamazs to pat pamatoja kā vienu no iemesliem, kāpēc varētu nepieteikt savu spēli). Jā, dizaina dokuments (un šis pēc tāda izklausās) vai vismaz spēles/geimpleja koncepcija un izstrādes grafiks ir absolūti nepieciešami. Taču tas ir jāsaprot pašiem deviem un tie, kas to izdarījuši, lielākoties arī tiek apbalvoti kā uzvarētāji. Indago, manuprāt, nav jākalpo par māti-audzinātāju un striktu soģi vienlaikus. Izklausās pēc liekas birokrātijas, ja godīgi, kas tikai aizbiedēs 90% konkursantu, atstājot vien labi ja divus dalībniekus.

Lielāka problēma, manuprāt, ir tā, ka cīņā par galveno balvu pašas spēles kvalitātei ir salīdzinoši niecīga nozīme, ja vien tā ir grafiski gana glīta un liek apbrīnot izstrādātāju MAD SKILLZ. Šogad gan ir sperts pirmais solis uz labošanos, samazinot vērtējuma kategorijas, bet tomēr, manuprāt, geimplejam jābūt absolūti galvenajai kategorijai, lai, piemēram, izslēgtu absurdo THEEP izslēgšanu no pagājušā gada konkursa laureātiem un Jozika augsto vietu šīgada pasākumā.

Links: http://www.gamez.lv/index.php?pg=4&news_id=916&news_type=1

Nospriedu, ka šī diskusija varētu likties interesanta un apspriešanas vērta.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Fri Jan 12, 2007 11:55 pm    Post subject:

Nevaru spriest par citiem, varu spriest pēc sevis.

miniGC varu ko uztaisīt, jo:
- Ir temats par ko taisīt. Iekš Indago jāsēž un jādoma - 101 iespēja... kuru no tām... vvz... pie tam, ik pa brīdim kaut kāds žanrs apriebjas.
- Runājot par apriebšanos, pirmajās dienās mani fascinē jekbura manis radīta spēle. Nedēļas laikā tā jau sāk apnikt. Mēneša laikā tā liekas jau nelietojama. Varat vien iedomāties, kāda doma man ir pēc 9 mēnešiem.
- miniGC konkurss nedod laiku slaistīties. Projektam ir jābūt un viss.
- Priekš miniGC es negatavošos uzbliest doom5... priekš Indago to bieži gribas izdarīt. :)

Manuprāt, galvenā vaina nav Indago noteikumos, bet gan cilvēku attieksmē pret projektu. Vajadzētu aktīvi borēt (ar lieliem, bold burtiem), kā veidot spēli. Piemēram:
1) Izdomā spēli. Aizmirsti to. Izdomā tagad to 10x vienkāršāku. Aizmirsti arī to. Izmet no galvas stulbo scenāriju un intro. Izdomā spēli, kuru tu tiešām varētu izveidot.
2) Uzzīmē uz papīra aptuveni, kā tas varētu izskatīties. Saņurci un izmet papīru. Tagad uzzīmē to 10x vienkāršāk. Aizmirsti tos stulbos efektus, kurus tu nekad nespēsi izveidot. Jā, zinu, zinu, doom5 tā bija, bet tur strādāja simts cilvēki. Tu esi viens... nē... tu esi 0!!
3) Uztaisi galveno personāžu (ja tā ir action spēle). Paspied bultiņas... viņš staigā smuki? Nē? Maini cipariņus. Maini vēlreiz. Maini, līdz spiežot bultiņas tu pilnībā izjūti personāžu. Pofig, ka scenārijs ir tev jau pa 10 lapām. Ja personāžs nekustēsies gludi, neviens pat pirmo teikumu nespēlēs.

u.t.t...

Varteikt, ar domu - beidz sapņot. :)

Varbūt beigās Indago tiks nodoti 10 mario paveidi ar 90.gada līmeni. Bet tas būs labāk kā tagad.
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
E13m3nT



Joined: 24 Jan 2006
Posts: 42

PostPosted: Sat Jan 13, 2007 2:02 am    Post subject:

Kaa jau teica AnetiX
Quote:
- Priekš miniGC es negatavošos uzbliest doom5... priekš Indago to bieži gribas izdarīt. Smile

Taa arii ir taa probleema Very Happy Vienkaarshi ja ir dots daudz laika gribaas pameegjinaat uztaisiit ko taadu ko tu iisti nezini vai speesi Very Happy Nesaku ka Indago buutu jaabuut iisaakam, vienkaarshi kad piedalies pirmo reizi tu iisti nezini kaa tam visam jaapieiet un cik tas viss aiznjems laiku tu saac kaut ko dariit un peekshnji tu saproti ka pagaajis ir meenesis, bet tu taa ari neko sakariigu neesi uztaisiijis Very Happy Nu un taa tas turpinaas liidz Septembrim ka tu peekshnji saproti ka nu jaagatavojas nodot un tev nekaa nav, taapeec tu atmet 60% visa ko gribeeji un steigaa knapi izpildi tos 40% Very Happy Zinu ka ja buus Indago 2007 es piedaliishos Very Happy Shaada taada pieredze tagad ir un saprotu ka tam visam ir jaapieiet nopietnaak nekaa liidz shim Very Happy
Back to top
View user's profile Send e-mail
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Sun Jan 14, 2007 7:24 pm    Post subject:

Beidzot saņēmos un izlasīju visu to teksta blāķi. Lielākoties, tik ilga saņemšanās bija vajadzīga, jo jau no pirmajiem vārdiem nepiekrītu oriģinālā postētāja (lai kas viņš būtu) domu gājienam.

Pārāk lielu jau nu nozīmi viņš cenšas piešķirt fomālam izstrādes piegājienam, kas var izjaukt un izjauks jebkuru projektu, kas pārspīlēs ar formālumu. Lai arī kā daudzi negribētu, programmēšana nav zinātne, un inženierijai tā nelīdzinās, jo "Viss ir jādara pēc kārtas - virspirms prasības (ko taisīt), tad arhitektūra (kā taisīt) un tikai tad kods." lielākoties te nav piemērojams paņēmiens. Pārmērīga atgriešanās pie jaunu fīcu pievienošanas un projekta neturpināšana, protams, ir cita galējība, kurā nevajag ieslīgt. Un ja tas viss ir patiess "parastām" programmām, tad priekš spēlēm, kur ļoti jau nu lielu lomu spēlē gala lietotāja subjektīvais viedoklis un fun-faktors, tas ir it īpaši patiess. Tracer bulleti un iteratīvs piegājiens (as in - pievienot iespēju pa iespējai, savācot feedbacku un izslēdzot nepareizus lēmumus pirms tie pagūst izmaksāt pārāk dārgi naudas/laika ziņā) , ir, manuprāt, daudz jēdzīgāks piegājiens. Tiem, kas man nepiekrīt, gribētu ieteikt vienu klasisku lasāmvielu.

Un kas attiecas uz to - kāpēc ir tik maz labu Indago projektu? Mans variants - tāpēc, ka tieši tik pat maz nopietnu komandu piedalās konkursā. Ko tu vari gaidīt no tiem, kas atskaitēs raksta "pārāk daudz laika pavadīju pludmalē, tāpēc neko neuztaisīju" vai ko tamlīdzīgu? Cik komandu nopietni pieet projektam, tik arī ir nopietnu rezultātu, tur nav nekādas maģijas. No kā varētu secināt, ka Indago vēl aizvien ir pietiekami nepopulārs konkurss nopietnu izstrādātāju vidū, un neredzu kā kāds no "rakstā" minētajiem ieteikumiem to varētu padarīt populārāku, vai arī uzlabot vidi, kurā tiek veidoti projekti. Vienīgais veids, kā Indago var kļūt labāks, ir vairāk labāku cilvēku iesaistīšanās - un tiem jau nu nebūs no malas jāuzspiež kaut kādi auditi un noteikumi, soda punkti un vēl nezin kas.
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 10:44 am    Post subject:

Manuprat, lai piedalītos Indago pasākumā, ir jābūt jau gatavām dažām lietām:

1. Spēles dzinējs.
2. Skaidrs priekštats par, ko taisam.
3. Apziņa, ka darbs tiks pabeigts.
4. Nodrošināta hardware uz kā veidot spēli.

Lielākā daļa no darbiem ir tehniskie eksperimenti. Indago vēl ir pārāk jauns, lai būtu gatavi kaut kādi brīnumi. Maz ir tādu, kuri iet iemīto taku.

Pirmais punkts nāk ar gadiem. Ir te veidotāji, kuriem jau ir puslīdz gatavi un strādājoši spēles dziņi. Jaunpienācējiem viss laiks aiziet tieši dziņa veidošanā, tā ka maz paliek laika pašiem modeļiem, kur nu vēl spēlei kā tādai.
Otrais punkts runā par sevi. Ja mēs domājam - emm, nu ko lai taisa?
Žurnālā rakstām visādas muļķības, tad ir čau!
Trešais punkts - bez komentāriem.
Ceturtais - Ir jāapzinās sava datora tehniskās iespējas. Protams, lieli brinumi nenotiks 8 mēnešu laikā. Vispār brīnos, ka atrodās spēlmaņi, kuriem nav videokarte ar Shader model 2 atbalstu.

P.S. Nu tā īsumā.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 11:27 am    Post subject:

EDDY wrote:
Manuprat, lai piedalītos Indago pasākumā, ir jābūt jau gatavām dažām lietām:
Atgādināšu, ka gatavu lietu izmantošana (t.i, iepriekš izstrādāta) piedalīšanos aizpagājušajos konkursos bija aizliegta. Šogad gan to atļāva, bet tomēr, rezultāts bija vēl biedējošāks.
EDDY wrote:
1. Spēles dzinējs.
Manuprāt, līdz šim, visām spēlēm kas piedalijušās un kas kaut ko ieguvušas, iepriekš nav bijis gatavs dzinis (Paradīzes sala, 3D sqvairi, The Cube, RoN u.t.t.). Ja ņemam vēl Jaungada glābšanas spēli - bez jebkāda iepriekšgatavota dziņa, un tomēr, ja tā spēle piedalītos Indago, viņa uzvarētu.
EDDY wrote:
2. Skaidrs priekštats par, ko taisam.
Manuprāt, priekšstats, ko taisam, ir visiem, vien problēma - tas ko mēģinam taisīt ir pārāk augsta līmeņa.
EDDY wrote:
3. Apziņa, ka darbs tiks pabeigts.
Nedomāju, ka var apzināties to, vai darbs tiks pabeigts vai nē. So, drīzāk, apzināties, ka pietiks laika, pietiks vēlēšanās un pietiks prāta darba pabeigšanai.
Un es šaubos, vai līdz šim kāds iestājaš Indago ar apziņu, ka viņš darbu nepabeigs. :)

EDDY wrote:
Lielākā daļa no darbiem ir tehniskie eksperimenti. Indago vēl ir pārāk jauns, lai būtu gatavi kaut kādi brīnumi. Maz ir tādu, kuri iet iemīto taku.
Indago vecumam nav nozīmes. Sajūta tāda, ka Latvijā vienkārši nav to programmētāju, kā arī, Indago, dēļ sliktajiem gala produktiem, sāk lēnām iegūt lēta konkursa slavu.
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 11:50 am    Post subject:

AnetiX wrote:
Indago vecumam nav nozīmes. Sajūta tāda, ka Latvijā vienkārši nav to programmētāju, kā arī, Indago, dēļ sliktajiem gala produktiem, sāk lēnām iegūt lēta konkursa slavu.


Sorry, bet man shkiet, ka tam konkursam taada ir bijusi vienmeer.
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 12:41 pm    Post subject:

DeRatizators wrote:

Sorry, bet man shkiet, ka tam konkursam taada ir bijusi vienmeer.


Un kādi ir ieteikumi slavas celšanai, ja paši spēļu izstrādātāji to tā uztver un nepiedalās, lai celtu tā prestižu?
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 1:11 pm    Post subject:

Minēšu piemēru. 2004. gadā ar Janeku izdomājām veidot spēli.
Mācījāmies, meklējām idejas.
Pāris mēnešu vēlāk parādījās ziņa par Indago konkursu.
Tad nu nolēmām sākt.
Un pirmā problēma bija tā, ka tika dots par maz laiks paša dziņa izveidei.
Janeks jau gribēja aizklapēt projektu, jo praktiski spēle tapa 1 mēnešā laikā.
Tā kā tagad ir atļauts piedalīties ar jau gatavu dzini un varbūt arī iestrādēm, prognozēju spēļu kvalitātes celšanos. Jo par dzinēju nebūs jādomā, kā veidot menu, skaņu un kādu modeļa formātu izvēlēties, tas jau tagad ir zināms, pārbaudīts.
GiGa ar Agades (minikonkursa spēle) skaidri pierāda, ka dzinis ir darbotspējīgs, atliek laiks domāt par pašu spēles veidošanu.

Atbildot Ra001: Izveidot dev.gamez.lv klāt vēl to pašu, ko piedāvā ārzemju forumi - ziņas, piemēru glabātavu, u.t.t. Pašlaik nesaprotamu iemeslu dēļ apmācības un kodi glabājās pie indago.gamez.lv. Un tā arī ir atbilde.
Vajag vairāk materiālu, lai būtu kvalitāte. Sakars tam ar Indago ir tiešs.
Būs pārliecība par sevi, būs arī gribēšana piedalīties Indago. Esiet pretīmnākoši konkursa dalībniekiem.

Atbildot Anetix: Tieši tāpēc nav kvalitātes, ka visi cenšas pagrābt pirmo dzini (tēlaini izsakoties) un 5 mēnešus to pētīt, cerot, ka paspēs izveidot ko sakarīgu, atstājot novārtā pašu spēles ideju - spēlēt. Tāpēc arī paies laiks, kad būs jau iestrādāti šabloni pēc kuriem vadīties.

Elvmans nepareizi darīja, ka pārgāja no RPG uz Action. Bet nu cerams, puisis šogad izlabos savas kļūdas.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 1:32 pm    Post subject:

EDDY wrote:

Atbildot Ra001: Izveidot dev.gamez.lv klāt vēl to pašu, ko piedāvā ārzemju forumi - ziņas, piemēru glabātavu, u.t.t. Pašlaik nesaprotamu iemeslu dēļ apmācības un kodi glabājās pie indago.gamez.lv. Un tā arī ir atbilde.


Un kas rakstīs ziņas, kas apkopos šos kodus utt? Ceru, ka izdosies izveidot spēļu programētāju lapu un lielu daļu no šīm problēmām atrisinās, bet tas necels konkursa prestižu. Man pašam atbilde uz šo jautājumu nav, vienīgā ideja bija piesaistīt Lietuviešu, bet tagad pēc balsojuma rezultāta es vairs nezinu ko darīt, jo pagaidām nekāda alternatīva nav piedāvāta.

Runājot par oriģinālposta piedāvājumiem, tad tam mēs jau gājām cauri - bija laika ierobežojums, bija domā striktāk rakstīt atskaites, bet tas nelīdz, domāju tieši otrādi tas vēl vairāk atgrūž dalībniekus, jo pārsvarā spēles taisa mākslinieki, ja ne faktiski tad dvēselē noteikti un tos ierebožot nu nekāda jēga nav...

Tātad joprojām Indago komanda gaida Jūsu ierosinājumus vēlams pamatotus kā padarīt Indago populārāku
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 1:42 pm    Post subject:

Quote:
GiGa ar Agades (minikonkursa spēle) skaidri pierāda, ka dzinis ir darbotspējīgs, atliek laiks domāt par pašu spēles veidošanu.

Kā jau teicu šeit , XMadness tika izmantots PopCap freimworks, uz kura ir izlaistas ļoti daudz spēles - loģiski, ka tas dzinis ir gatavs :)

Kas attiecas uz visu to: "ko piedāvā ārzemju forumi - ziņas, piemēru glabātavu, u.t.t." Tieši tā - to jau piedāvā ārzemju forumi, un īstenībā nav jēgas te to pašu atkārtot citā valodā.
Back to top
View user's profile Send e-mail
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 1:44 pm    Post subject:

ra001 wrote:
DeRatizators wrote:

Sorry, bet man shkiet, ka tam konkursam taada ir bijusi vienmeer.


Un kādi ir ieteikumi slavas celšanai, ja paši spēļu izstrādātāji to tā uztver un nepiedalās, lai celtu tā prestižu?



Es uzskatu, ka lai celtu kopeejo liimeni, vajag vairaakus liimenjus (diviiiziju analogu) ar dazhaadaam prasiibaam pret daliibniekiem.
Es pat domaaju, ka situaaciju vareetu pamatiigi uzlabot, ievieshot tikai 3 vai pat 2 "liigas" :
1) Skoleenu (nav nekaadu obligaatu prasiibu, iznjemot pamata)
2) Un augstaaka - paareejie. (kaada neliela uzraudziiba no organizatoru puses - dokumentaacija, vai obligaats forums kaa shii gada Indago)

Pamata atshkiriibas vareetu izpausties veerteeshanas kriteerijos un balvu nopietniibaa.

Skoleenu dalju protams buutu labi biidiit sadarbiibaa ar skolaam, esmu paarliecinaats, ka atsauciiba buus veeraa njemama. Tas, protams, netraucees skoleeniem piedaliities augstaakajaa, bet tas atkariigs tikai no vinju prasmes un speejas noverteet savus speekus :]
Ar shaadu sadaliijumu, var veicinaat dalibnieku augshanu un tieksmi izstraadaat peec iespeejas kvalitatiivaakus darbus.

Kameer Squares un Karaatavas buus vienaa katlaa, nekas nemainiisies !
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 1:54 pm    Post subject:

Atbildot Ra001: Kādu prestižu tu vēl gribi? Jūsu konkursu rādīja pa TV. Rakstīja žurnālos, so publicitāte ir. Dodiet paaugties konkursam.

Atbildot GiGa:
GiGa wrote:
Kā jau teicu šeit , XMadness tika izmantots PopCap freimworks, uz kura ir izlaistas ļoti daudz spēles - loģiski, ka tas dzinis ir gatavs Smile

Jāmāk arī ar to dzini rīkoties .... praktiski tas nozīmē to pašu, kas izveidot dzini.

Atbildot Deratizatoram: Ideja laba, bet tas skolēnu variants nu nekādi necels Latvijas vārdu pasaulē, tāda kārtējais 45789.-tais tetris padarīšana vien būs.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
Kaitnieks



Joined: 25 Aug 2005
Posts: 4

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 2:22 pm    Post subject:

Atzīšos, ka šis raksts ir kāda mana saturīga vakara rezultāts un oriģinālā atrodams šeit: http://klab.lv/users/kaitnieks/198473.html?view=1072457

Pēc kamazs teiktā, izveidojās pilnīgi pretēja doma par konkursa kvalitātes uzlabošanu: http://klab.lv/users/kaitnieks/198473.html?view=1072457#t1072457
Back to top
View user's profile Visit poster's website
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Mon Jan 15, 2007 2:35 pm    Post subject:

EDDY wrote:

Atbildot Deratizatoram: Ideja laba, bet tas skolēnu variants nu nekādi necels Latvijas vārdu pasaulē, tāda kārtējais 45789.-tais tetris padarīšana vien būs.


Skoleenu dalja nav tam domaata, bet tikai kaa poligons jaunu talantu speeju paarbaudei (Liidziiigi kaa tagad Indago). Es tikai piedaavaaju konkursaa paredzeet atsevishkju Skoleenu liigu ar visaam izrietoshaam sekaam !

Caur skolaam arii vareetu saakt piesaistiit talantiigus daliibniekus augstaakai liigai - taadam konkurasm kaadu mees visi veelamies.
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Spēļizstrāde Latvijā All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4  Next
Page 1 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group