dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

SDL error
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Fri Mar 30, 2007 9:24 am    Post subject:

Aplis nav poligons. Poligons (šajā kontekstā) ir izliekts daudzstūris, kas atrodas vienā plaknē. Un, kā jau teicu, parasti tas ir trijstūris. Ja tu izmanto kautko citu, piemēram, četrstūri, tad tas tiks sadalīts divos trijstūros (apļa gadījumā - daudz vairākos trijstūros).

Bet vispārīgos vilcienos tu saprati pareizi.
Back to top
View user's profile Send e-mail
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Sun Apr 01, 2007 11:14 am    Post subject:

Tajaa juusu speelee, juus tos cilveecinjus ar trijsturiem ziimeejaat? tjip failaaa noraadijaat taas koordinaates, un tad ar skriptu ieksh Vertex2f() metaat taas koordinaates iekshaa, ja?
Un kaa tiek noraadiitas koordinaates ieksh vertex2f() ? x,y,z - ?
Back to top
View user's profile
gazz



Joined: 03 Jan 2004
Posts: 355
Location: Teika

PostPosted: Sun Apr 01, 2007 12:08 pm    Post subject:

paskaties ieksh http://indago.gamez.lv/Izstradataji/ tutoriaaljus. Tur GiGa ir latvieshu valodaa uzrakstiijis par OpenGL pamatiem.
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Apr 01, 2007 12:39 pm    Post subject:

SkyD wrote:
Tajaa juusu speelee, juus tos cilveecinjus ar trijsturiem ziimeejaat? tjip failaaa noraadijaat taas koordinaates, un tad ar skriptu ieksh Vertex2f() metaat taas koordinaates iekshaa, ja?
Un kaa tiek noraadiitas koordinaates ieksh vertex2f() ? x,y,z - ?


Ja tu to prasi par Squares3D, tad nē, tur mēs failā cilvēciņiem ("olām") koordinātes failā neglabājam. Izstiepta sfēra (elipsoīds?) ir pietiekami vienkārša figūra, lai trijstūru koordinātes, kuri veido šo sfēru, varētu aprēķināt pēc noteikta algoritma (ar sinusiem/kosinusiem). Bet piemēram mājām gan jā - tām mēs glabājam to veidojošo trijstūru koordinātes failā.

ar glVertex2x tu varēsi norādīt tikai x un y koordinātes, uz to norāda cipars 2. Ja gribi xyz, tad jāņem funkcija ar 3 galā. Iesākumā tev pietiks ar Immediate mode - glVertexX komandām, taču vēlāk neaizmirsti paskatīties uz Vertex Arrays un Vertex Buffers. Ar tiem var panākt ātrāku renderēšanu.
Back to top
View user's profile Send e-mail
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Tue Apr 03, 2007 6:38 pm    Post subject:

bubu, kā jūs veidojāt savai spēlei mapi?
Katru objektu atsevišķi ielādējāt? Piem. kalnus, ēkas ?
Ir arī iespējams izveidot, piemēram, uz 3DS MAX visu mapi un ielādēt to?
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Apr 03, 2007 7:23 pm    Post subject:

Mēs savai spēlei līmeni veidojām ar notepadu. Visu sarakstījām xml failos, kurus ielādējam spēlei sākoties (apskaties data.zip arhīvā zem levels direktorijas).

Kalni ir skybox'is - apkārt "pasaulei" renderēts kubs ar tekstūram uz tā malām. Tb spēles laukums atrodas iekšpusē tam kubam. Apskaties data.zip arhīvā tur ir direktorija textures un tur iekšā, ja pareizi atceros, cubemaps direktorija.

Visi pārējie objekti ir īsti objekti. Apskaties zem level direktorijas failu collisions.xml Tajā ir definēti ģeometriskie lielumi visiem objektiem (sefērām - rādiuss, cilindriem - rādiuss un augstums, mājai - poligonu koordinātes). Tur mierīgi var sadefinēt vēl citus patvaļīgus objektus, un, kopā ar bodies.xml failu, spēlē ieviest visādus citus ar spēli nesaistītus objektus - kaut kādas kastes piemēram.

Protams, lielākām/sarežģītākām kartēm šāds piegājiens nav ne ērts, ne izdevīgs. Tad labāk ir lādēt visu lielo statisko pasauli kā vienu objektu no kautkāda 3d failu formāta, piemeram tava 3ds max. Es pats ar šo programmu neesmu neko darījis, tāpēc man neprasi kā to darīt - internetā ir pietiekoši daudz informācijas un piemēru par 3ds failu ielādi.
Back to top
View user's profile Send e-mail
coderpp



Joined: 20 Aug 2005
Posts: 167
Location: Rīga, Koknese, Gajiena

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 11:38 am    Post subject:

Kaa notiek ielaade no xml faila?
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Apr 05, 2007 1:19 pm    Post subject:

Ļoti vienkārši - nolasot failu.
Sākumā izmantojām pašrakstītu parseri, bet tas izrādījās par lēnu. Tad paņēmu ātrāko man zināmo xml parser - expat.
Pēc tam, kad xml fails bija noparsēts no faila atmiņā, atlika tikai izstaigāt visas xml nodes un attiecīgi sataisīt objektus, ielādēt tekstūras, utt.
Back to top
View user's profile Send e-mail
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 3:20 pm    Post subject:

kr4 kārtējais errors.
Uzzinstalēju SDL, SDL_image devpack'u.. l
inkeri arī ir ->
-lmingw32
-lSDL
-lSDLmain
-lSDL_image
-lSDL_mixer


error:
cannot find -lSDL_image
id returned 1 exit status

SDL.dll, SDL_image.dll arī iekš projekta mapes ir..

edit: tas aizgaaja, bet ...
[Linker error] undefined reference to IMG_Load
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 5:52 pm    Post subject:

SkyD wrote:
error:
cannot find -lSDL_image
id returned 1 exit status

kr4, tas nozīmē, ka nav atrasts libSDL_image.a fails.

Par to IMG_Load kļūdu - vai nu tu vispār nepielinko SDL_image bibliotēku, vai arī tev tā ir gadījusies kreisa.
Back to top
View user's profile Send e-mail
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 6:28 pm    Post subject:

-lSDL_image aizgaaja..
to biblioteku pielinkoju, visticamāk, ka tā ir kreisa.

edit:
vilku no šejienes: http://www.libsdl.org/projects/SDL_image/index.html
bet nu vienalga izmet, ka undefined reference...
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 7:04 pm    Post subject:

Kur tu tajā lapā dabūji libSDL_image.a failu?
Back to top
View user's profile Send e-mail
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 7:33 pm    Post subject:

ai.. kko pats saputrojos!
kr4 libSDL_image.a caur devpak installeeju.. Tu man nevari atsuutiit savu libSDL_image.a uz SkyD@inbox.lv ?
Back to top
View user's profile
SkyD



Joined: 04 Oct 2006
Posts: 67

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 10:49 pm    Post subject:

njeemos, njeemos kko, un beigaas viss man iet Wink
Tagad jautājums man tāds.. Ir man 640 x 480 logs, kas ir uzlikts fullscreenaa.. tiek ielaadeeta .png bilde, kurai izmeers ir 3000x3000.
Ar ko, lai es tieku liidz bildes galeejiem punktiem? Ir jataisa kautkaada kamera, ar kuru es vareeshu virziities pa 3000x300 lielo laukumu?
Jo taisot programmai 3000x3000, to nevar izdariit, programma nestartējas.
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Apr 10, 2007 11:07 pm    Post subject:

Džīzaz.. nelādē nekādā gadījumā 3k x 3k bildi. Padomā, cik atmiņas tā aizņem. 3000*3000 ~= 9Mb (ja 8-bit bilde), vai 9*3=27Mb (ja 24-bit RGB). Galīgi nedraudzīgi pret kešatmiņu (un videoatmiņu, ja visu bildi gribēsi tur turēt).

Ja tu domā zīmēt kartes laukumu kā 2d spēlēs, kur kamera no augšas uz leju taisni/slīpi skatās, tad tev vajag tailotu karti zīmēt. Tailot - tas nozīmē likt karti kopā no maziem klucīšiem. Piemēram, karte:
Code:
AUUS
UUSS
USSM
SSMM

A - akmens, U - ūdens, S - smiltis, M - mežs.
Ja katru mazo gabaliņu aprakstīsi ar 32x32 pikseļu bildi, tad rezultātā būsi ieguvis 128x128 pikseļu bildi saliekot kopā 4*4 baitus karti + 4 gabalus 32x32 pikseļu bildi. Daudz ekonomiskāk nekā glabāt visu 128x128 bildi. Saproti?
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 3 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group