|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Fri Mar 30, 2007 9:24 am Post subject: |
|
Aplis nav poligons. Poligons (šajā kontekstā) ir izliekts daudzstūris, kas atrodas vienā plaknē. Un, kā jau teicu, parasti tas ir trijstūris. Ja tu izmanto kautko citu, piemēram, četrstūri, tad tas tiks sadalīts divos trijstūros (apļa gadījumā - daudz vairākos trijstūros).
Bet vispārīgos vilcienos tu saprati pareizi. |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Sun Apr 01, 2007 11:14 am Post subject: |
|
Tajaa juusu speelee, juus tos cilveecinjus ar trijsturiem ziimeejaat? tjip failaaa noraadijaat taas koordinaates, un tad ar skriptu ieksh Vertex2f() metaat taas koordinaates iekshaa, ja?
Un kaa tiek noraadiitas koordinaates ieksh vertex2f() ? x,y,z - ? |
|
Back to top |
|
|
gazz
Joined: 03 Jan 2004 Posts: 355 Location: Teika
|
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sun Apr 01, 2007 12:39 pm Post subject: |
|
SkyD wrote: | Tajaa juusu speelee, juus tos cilveecinjus ar trijsturiem ziimeejaat? tjip failaaa noraadijaat taas koordinaates, un tad ar skriptu ieksh Vertex2f() metaat taas koordinaates iekshaa, ja?
Un kaa tiek noraadiitas koordinaates ieksh vertex2f() ? x,y,z - ? |
Ja tu to prasi par Squares3D, tad nē, tur mēs failā cilvēciņiem ("olām") koordinātes failā neglabājam. Izstiepta sfēra (elipsoīds?) ir pietiekami vienkārša figūra, lai trijstūru koordinātes, kuri veido šo sfēru, varētu aprēķināt pēc noteikta algoritma (ar sinusiem/kosinusiem). Bet piemēram mājām gan jā - tām mēs glabājam to veidojošo trijstūru koordinātes failā.
ar glVertex2x tu varēsi norādīt tikai x un y koordinātes, uz to norāda cipars 2. Ja gribi xyz, tad jāņem funkcija ar 3 galā. Iesākumā tev pietiks ar Immediate mode - glVertexX komandām, taču vēlāk neaizmirsti paskatīties uz Vertex Arrays un Vertex Buffers. Ar tiem var panākt ātrāku renderēšanu. |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 6:38 pm Post subject: |
|
bubu, kā jūs veidojāt savai spēlei mapi?
Katru objektu atsevišķi ielādējāt? Piem. kalnus, ēkas ?
Ir arī iespējams izveidot, piemēram, uz 3DS MAX visu mapi un ielādēt to? |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Apr 03, 2007 7:23 pm Post subject: |
|
Mēs savai spēlei līmeni veidojām ar notepadu. Visu sarakstījām xml failos, kurus ielādējam spēlei sākoties (apskaties data.zip arhīvā zem levels direktorijas).
Kalni ir skybox'is - apkārt "pasaulei" renderēts kubs ar tekstūram uz tā malām. Tb spēles laukums atrodas iekšpusē tam kubam. Apskaties data.zip arhīvā tur ir direktorija textures un tur iekšā, ja pareizi atceros, cubemaps direktorija.
Visi pārējie objekti ir īsti objekti. Apskaties zem level direktorijas failu collisions.xml Tajā ir definēti ģeometriskie lielumi visiem objektiem (sefērām - rādiuss, cilindriem - rādiuss un augstums, mājai - poligonu koordinātes). Tur mierīgi var sadefinēt vēl citus patvaļīgus objektus, un, kopā ar bodies.xml failu, spēlē ieviest visādus citus ar spēli nesaistītus objektus - kaut kādas kastes piemēram.
Protams, lielākām/sarežģītākām kartēm šāds piegājiens nav ne ērts, ne izdevīgs. Tad labāk ir lādēt visu lielo statisko pasauli kā vienu objektu no kautkāda 3d failu formāta, piemeram tava 3ds max. Es pats ar šo programmu neesmu neko darījis, tāpēc man neprasi kā to darīt - internetā ir pietiekoši daudz informācijas un piemēru par 3ds failu ielādi. |
|
Back to top |
|
|
coderpp
Joined: 20 Aug 2005 Posts: 167 Location: Rīga, Koknese, Gajiena
|
Posted: Thu Apr 05, 2007 11:38 am Post subject: |
|
Kaa notiek ielaade no xml faila? |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Thu Apr 05, 2007 1:19 pm Post subject: |
|
Ļoti vienkārši - nolasot failu.
Sākumā izmantojām pašrakstītu parseri, bet tas izrādījās par lēnu. Tad paņēmu ātrāko man zināmo xml parser - expat.
Pēc tam, kad xml fails bija noparsēts no faila atmiņā, atlika tikai izstaigāt visas xml nodes un attiecīgi sataisīt objektus, ielādēt tekstūras, utt. |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Tue Apr 10, 2007 3:20 pm Post subject: |
|
kr4 kārtējais errors.
Uzzinstalēju SDL, SDL_image devpack'u.. l
inkeri arī ir ->
-lmingw32
-lSDL
-lSDLmain
-lSDL_image
-lSDL_mixer
error:
cannot find -lSDL_image
id returned 1 exit status
SDL.dll, SDL_image.dll arī iekš projekta mapes ir..
edit: tas aizgaaja, bet ...
[Linker error] undefined reference to IMG_Load |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Apr 10, 2007 5:52 pm Post subject: |
|
SkyD wrote: | error:
cannot find -lSDL_image
id returned 1 exit status |
kr4, tas nozīmē, ka nav atrasts libSDL_image.a fails.
Par to IMG_Load kļūdu - vai nu tu vispār nepielinko SDL_image bibliotēku, vai arī tev tā ir gadījusies kreisa. |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Apr 10, 2007 7:04 pm Post subject: |
|
Kur tu tajā lapā dabūji libSDL_image.a failu? |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Tue Apr 10, 2007 7:33 pm Post subject: |
|
ai.. kko pats saputrojos!
kr4 libSDL_image.a caur devpak installeeju.. Tu man nevari atsuutiit savu libSDL_image.a uz SkyD@inbox.lv ? |
|
Back to top |
|
|
SkyD
Joined: 04 Oct 2006 Posts: 67
|
Posted: Tue Apr 10, 2007 10:49 pm Post subject: |
|
njeemos, njeemos kko, un beigaas viss man iet
Tagad jautājums man tāds.. Ir man 640 x 480 logs, kas ir uzlikts fullscreenaa.. tiek ielaadeeta .png bilde, kurai izmeers ir 3000x3000.
Ar ko, lai es tieku liidz bildes galeejiem punktiem? Ir jataisa kautkaada kamera, ar kuru es vareeshu virziities pa 3000x300 lielo laukumu?
Jo taisot programmai 3000x3000, to nevar izdariit, programma nestartējas. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Apr 10, 2007 11:07 pm Post subject: |
|
Džīzaz.. nelādē nekādā gadījumā 3k x 3k bildi. Padomā, cik atmiņas tā aizņem. 3000*3000 ~= 9Mb (ja 8-bit bilde), vai 9*3=27Mb (ja 24-bit RGB). Galīgi nedraudzīgi pret kešatmiņu (un videoatmiņu, ja visu bildi gribēsi tur turēt).
Ja tu domā zīmēt kartes laukumu kā 2d spēlēs, kur kamera no augšas uz leju taisni/slīpi skatās, tad tev vajag tailotu karti zīmēt. Tailot - tas nozīmē likt karti kopā no maziem klucīšiem. Piemēram, karte:
Code: | AUUS
UUSS
USSM
SSMM |
A - akmens, U - ūdens, S - smiltis, M - mežs.
Ja katru mazo gabaliņu aprakstīsi ar 32x32 pikseļu bildi, tad rezultātā būsi ieguvis 128x128 pikseļu bildi saliekot kopā 4*4 baitus karti + 4 gabalus 32x32 pikseļu bildi. Daudz ekonomiskāk nekā glabāt visu 128x128 bildi. Saproti? |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|