dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

include kadus?
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem
View previous topic :: View next topic  
Author Message
tiy



Joined: 12 Jan 2007
Posts: 28

PostPosted: Wed Jan 17, 2007 7:25 pm    Post subject: include kadus?

Lasiju formuma tika daudz minets
par SDL, glut.h glaux.h glu.h etc visadam f-ju bibliotekam.

Tad kadu biblioteku izmantot +/-, kura ir jaunaka un ar ko tas parsvara atskiras vien no otras?
Back to top
View user's profile
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Wed Jan 17, 2007 8:25 pm    Post subject:

Visas Tavas nosauktās bibliotēkas ir saistītas ar OpenGL un tur gluži viņas nešķirojās pēc vecuma u.tt[izņemot glaux.h].

SDL[Simple DirectMedia Layer] - Ka nosaukums vēsta, tad ta ir vienkārša grafiskā bibliotēka, kura buvēta pavirsu OpenGL[izmanto OpenGL]. Ieteicams
parasti iesācējiem, jo aiztaupa visus OpenGL nesmukumus un var vairak nodoties pašas spēles veidošanai.

GLu.h[OpenGL Utility Library] - Pamatā visas OpenGL programmas izmanto šo kopa ar pašu OpenGL. Satur dažādus saīsinajumus un noderīgas funkcijas.

GLut.h[OpenGL Utility Toolkit] - Būvēts API izmantojot GLu.h. Labs prieks iesācējiem, jo satur jau sevi visus mouse/keyboard kontrolerus, aplikāciju uz win32 var izveidot ievērojam ivieglāk un ātrāk utt.

GLaux.h - īpaši par šo neko nezinu, jo pats nelietoju. Pec idejas ari satur dažādus saīsinajumus. Zaudējis supportu no veidotājiem jau albu laiku atpakaļ un nav ieteicams īpaši lietot, jo itkā diezgan bugains...
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Jan 17, 2007 9:28 pm    Post subject:

Diezgan nepareizi tu pastāstīji, Tenjou.

SDL nav būvēta pa virsu OpenGL. SDL ir krossplatfrmiska bibliotēka, kas nodrošina darbu ar 2d grafiku, skaņu un ievadierīcēm. Taču SDL var izmantot loga atvēršanai, kurā tu renderēsi OpenGL, un nemaz neizmantot citas SDL iespējas. Un OpenGL nav nekādu nesmukumu. Nesmukumi parasti ir operētājsistēmas grafiskās saskarnes APĪ - tb lai varētu atvērt logu. Gan WinAPi, gan X11, gan Carbon.

Glut.h nav nekāda sakara ar glu.h. GLu ir OpenGL utilītfjas. Tb tu mierīgi vari iztikt bez glu, bet saukt pa tiešo OpenGL fjas, taču tas būs grūtāk, un pašam protams jāraksta. Pats glut.h ir standartisks API, kā kross-platformiski atvērt logu (vai vairākus logus) ar OpenGL kontekstu, kā arī lasīt ievadu no peles/klaviatūras, un veidot primitīvus popup-menu. Taču GLUT ir diezgan atpalicis un nopietnām lietām nav ērti izmantojams. Tā vietā iesaku lietot GLFW (to piemēram es biju ņēmis priekš Squares3D izveidošanas).

glaux.h nodrošināja vēl kautkādu tur papildus funkcionalitāti, ja nemaldos - bitmapu (bmp failu) ielādi/saglabāšanu.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Wed Jan 17, 2007 9:58 pm    Post subject:

To bubu:

Nezinu gan vai tik duadz neprecīzi pateicu izņemot par GLut.h, kur es tiešam kļudijos ar sakaru ar GLu.h[nez kapēc likās].

Par OpenGL smukumiem un nesmukumiem bija domāts tas, kad SDL ir high level API, bet OpenGL ir low level.
Back to top
View user's profile
tiy



Joined: 12 Jan 2007
Posts: 28

PostPosted: Wed Jan 17, 2007 10:13 pm    Post subject:

Cik es saprotu ka opengl it ka ir pats pa sevim (f-ju bibl), bet parejais ir porgrammetaja zina, kadas biblioteks vinsh pieslegs, lai varetu kaut ko vairak apstradak kopa ar gl, respektivi veltit vairak laika pashai programmai nevis domat, ka pareizi uzzimet.
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Wed Jan 17, 2007 11:53 pm    Post subject:

Tenjou wrote:
Par OpenGL smukumiem un nesmukumiem bija domāts tas, kad SDL ir high level API, bet OpenGL ir low level.

Kāds tam (high/low level api) ar kautko sakars? SDL un OpenGL ir pilnīgi divas dažādas lietas. Ar vienu otras darbu nevar izdarīt. Viena izveidot OpenGL kontekstu, otra darbojās ar to.
OpenGL high level api būtu kautkāda scēnas modelēšanas API (tipa modeļus/tekstūras/šeiderus ielādēt no faila, animēt, zīmēt, utt), bet ne jau nu loga atvēršana.
Tas būtu tāpat kā apgalvot, ka CreateWindowEx fja var aizstāt DirectX loga inicializēšanas darbu.

tiy: apmēram pareizi esi sapratis. Taču šīs bibliotēkas (izņemot glu un glaux) nevis papildus pieslēdz kautko OpenGL, bet gan vispār dod iespēju kautko darīt ar OpenGl - tās izveido OpenGL kontekstu. Tās atver logu, kurā zīmēt kautko. OpenGL pats par sevi nevar atvērt logu. Jo tas ir operētājsistēmas darbs.

Vienīgā bibliotēka, kas kautko papildus ļauj izdarīt ar OpenGL ir GLU. Taču, piemēram, es personīgi tīri labi iztieku bez tās.
Back to top
View user's profile Send e-mail
tiy



Joined: 12 Jan 2007
Posts: 28

PostPosted: Thu Jan 18, 2007 4:14 pm    Post subject:

Laikam shis jautajums ir vec ka internets, bet nu toties:

Es rikojos shadi
Create new console app.
pie linker rakstu sho glfw.lib opengl32.lib glu32.lib
bet ir errors shads
I:\Dev-Cpp\GLFW\Makefile.win [Build Error] [programma.exe] Error 1, kad meginu kompilet pirmo lessonu no tas majas lapas

novilku es glfw-2.5 (http://glfw.sourceforge.net/), tur patas lasu manuali ka compilet, rakstu celu compile.bat palaizu ar parametriem, vai nu met error'u vai neko nedara. Kaut ka nesanak uzkompilet.
Bet pati programma rada error, kas saistis ar to ka nav glfw.lib, tad ka vinu nokompilet pareizi prieksh windows?

man ir DEV-cpp
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Thu Jan 18, 2007 4:32 pm    Post subject:

Nu kompilē kā release, nevis debug. Rolling Eyes
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
tiy



Joined: 12 Jan 2007
Posts: 28

PostPosted: Thu Jan 18, 2007 4:42 pm    Post subject:

Ka tas ir ka release
cmd-> celsh pie faila
I:\Dev-Cpp\glfw-2.5>compile.bat make win32-lcc
met ara sho
"win32-lcc" is not a vaild Makefile suffix
bez make neko neparada
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Thu Jan 18, 2007 4:58 pm    Post subject:

Ā, nu meklē rokā makefile mapē un būs ok!
Ieraksti makefile faila nosaukumu tai comandline un kārtībā.
Makefile domāts, lai uzbūvētu projekta failu ... tipa tavo.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
tiy



Joined: 12 Jan 2007
Posts: 28

PostPosted: Thu Jan 18, 2007 6:05 pm    Post subject:

Nez kaut kas man nesanak met arra tos erros, palasiju citos forumos ari ir tada pasha problema,it ka ir "glfw-2.5.0-1fun.DevPak", tada lieta uzinstalleju bet nekada glfw.lib nav un nekas neiet?
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Jan 18, 2007 6:52 pm    Post subject:

Neklausi EDDY'ju, viņš muļķības runā. Nekādas release un nekādu makefailu nevajag laist, lai glfw nokompilētu.
Jālaiž ir tas compile.bat, tik ar pareiziem parametriem. Palaid to komandrindā bez parametriem, tad redēsi kādi ir iespējami un izvēlies to, kuru tev vajag (win32-lcc gan tev nevajag - tas ir cits C++ kompilators).
Back to top
View user's profile Send e-mail
tiy



Joined: 12 Jan 2007
Posts: 28

PostPosted: Thu Jan 18, 2007 7:17 pm    Post subject:

Manuali rakstits, ka

2.2 Note for MinGW/DevC++ users

Do not use the MSYS shell for compiling GLFW, because the supplied batch file "compile.bat" will only work under a Windows command prompt (or MS-DOS prompt).
,ta tad ir jaraksta ta

G:\Programming\Dev-Cpp\glfw-2.5>compile.bat nmake win32-cygwin
"win32-cygwin" is not a vaild Makefile suffix
vai
G:\Programming\Dev-Cpp\glfw-2.5>compile.bat make win32-cygwin
"win32-cygwin" is not a vaild Makefile suffix
abi dot erroru.

Varbut kads var nokompiletos iedot savadak dll ir h fails ir, bet tas lib tieshi nav
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Jan 18, 2007 9:12 pm    Post subject:

Nepareizi tu raksti: "compile.bat nmake win32-cygwin "
nmake ir Visual C++ make utilis, to tev nevajag, tev vajag mingw32-make
un win32-cygwin ir nepareizais kompilētājs, tev cits jāizvēlas.
Back to top
View user's profile Send e-mail
tiy



Joined: 12 Jan 2007
Posts: 28

PostPosted: Thu Jan 18, 2007 11:20 pm    Post subject:

mingw32-make.exe, ko es atradu nevis glfw paka bet gan pie dev bin folderi, tad to prakopeju uz mapiti glfw-2.5 un tur palaizot paradas list kadu komandu vajaga palaist lai uzkompiletu library

I\Dev-Cpp\glfw-2.5>mingw32-make.exe win32-mgw
'mingw32-make.exe' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
'mingw32-make.exe' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.

I:\Dev-Cpp\glfw-2.5>mingw32-make.exe win32-cygwin
'mingw32-make.exe' is not recognized as an internal or external command,
operable program or batch file.
mingw32-make.exe: *** [win32-cygwin] Error 1

kur ir problema kapec nekompile varbut nav kaut kas ar to glfw 2.5 versiju?
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group