dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Daži ieteikumi dalībniekiem
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2007
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 8:34 pm    Post subject: Daži ieteikumi dalībniekiem

10 datums nupat jau beigsies, tāpēc gribējās uzrakstīt dažus padomus jaunajiem dalībniekiem.

Daļēji šie punkti zemāk ir par pagājušā gada projektiem, tb kas man tajos licies greizs. Gribētos jau minēt konkrētus piemērus katrā gadījumā, taču zinot, cik "veselīgi" mēs mākam uztvert kritiku, tad labāk atturēšos no konkrētu nosaukumu minēšanas. Gan jau paši sapratīsiet kas un kā.

Tātad, tipiskākās kļūdas/nepilnības dalībnieku projektos, kuras man liekās ir vērts pieminēt par pagājušo Indago:

1) netaisiet mājaslapu. Nu nav vajadzības uztaisīt pustukšu lapu, sasolīt vairākos žurnāla ierakstos, ka būs ūberīga mājaslapa, bet beigu beigās nekādu labumu no tās tāpat negūt. Neredzēju, ka pagāšgad kādam projektam mājas lapas esamīa/neesamība palīdzēja vai tieši otrādi nepalīdzēja dabūt labāku vietu. Labāk veltat laiku pašai spēlei, nevis html'a rakstīšanai, lai arī cik jums ļoti patiktos Rokija mūzika fonā. Protams, ja indago nav primārais mērķis, kam veidojat spēli, tad tomēr ir kautkādi iemesli veltīt laiku pie lapas taisīšanas, taču tas jau ir atkarīgs no konkrētās situācijas. Viduvējam indago dalībniekam pilnīgi pietiek ar sava žurnāla aizpildīšanu. Patiešām - labāk nevis mocieties izdomāt saturu savas spēles web-lapai, bet labāk biežāk papildiniet savu žurnālu. Dabiski, ka ir arī izņēmumi, un, piemēram, browser-bāzētai spēlei noteikti nepieciešama web-lapa.

2) piedomājiet pie spēles mērķa. Rakstīt kodu/modelēt bez šaubām ir interesanti, taču jāpadomā arī no spēlētāja viedokļa - vai viņam spēle, liksies kā spēle, t.i. vai tur būs gamepleijs. Šinī punktā arī mēs paši ar Squares 3D nedaudz izdarījām nepareizi. Galā sanāca diezgan spēlējams multiplayers, taču galīgi netika piedomāts pie single-player'a spēles un tas sanāca nedaudz paplāns. Single-player'im trūka kautkā, kas liktu vēlreiz un vēlreiz iziet spēli. Pilnīgi pietika vienreiz iziet un bija labi. Tāpēc piedomājiet pie tā, vai spēli ir interesanti iziet, lai tai ir kāds mērķis, uzdevums uz kuru virzīties, un galvenais - lai būtu interesants pats veids kā tas tiek sasniegts un izpildīts. Ja spēle ir multiplayer-only, tad situācija šajā gadījumā ir nedaudz vienkāršāka un tur drīzāk jāraizējās par citām problēmām. Taču taisot single-player'i piedomājiet pie tā, lai būtu kāds fun faktors, kas liktu iziet spēli vēlreiz un vēlreiz.

3) nesodiet spēlētāju. Nevajag spēlētājam likt vēlreiz iziet visu līmeni, ja viņš kautkur pa vidam izdara nepareizu gājienu un nomirst/nokrīt/iesprūst/aiziet nepareizi un tml.. Atļaujiet viņam tikt atpakaļ uz ceļa ar relatīvi neilgu procesu (piemēram nedaudz paejot atpakaļ, ielādējot pēdējo checkpointu). Jo citādi, ja būs jārestartē viss līmenis, tad pie nedaudz grūtākas situācijas, spēlētājam ātri vien apniks spēle, kurā kautkādā līmenī vienā un tajā pašā vietā jāmēģina pārvarēt kāds sarežģītāks šķērsls, un neveiksmes gadījumā atkal jāiet viss līmenis no jauna līdz tam pašam šķērslim. Šo punktu neievēroja vairāki pagājušā gada projekti. Un, personīgi man liekās, ka tas bija gandrīz vai lielākais mīnuss konkrētajiem projektiem. Tā vietā, lai sodītu par to, ka izdarīts kaut kas nepareizi, labāk apbalvojiet spēlētāju, ja tas ir izdarījis kautko labāk/ātrāk. Ar apbalvot es domāju kautko tādu, ka, piemēram, iedodiet spēlētājam kautkādu itemu, kas turpmāk ļautu vienkāršāk/vieglāk/ātrāk iziet nākamo līmeni.

4) piedomājiet pie konsekvences grafikā. Bija dažas spēles, kurā bija dikti greizi tika izmantotas tekstūra. Tās bija pārāk iztieptas tādējādi radot pamatīgu aliasing efektu - bija redzami pamatīgi lieli tekstūru pikseļi uz teksturētajiem objektiem. Spēle izskatījās vizuāli dikti nepievilcīga. Nevajag 64x64 tekstūru izstiept pār objektu, kura izmērs ir vairāku ekrānu platumā. Labāk atrast kādu tail'ojošu tekstūru un to atkārtot vairākas reizes.

5) netaisit spēles Main Menu, pirms neesat uztaisījuši spēli. Nav vērts no pamatīga bling-bling meņuča, ja pati spēle ir primitīvs tetris. Pie meņu izveides piedomājieg projekta beigu posmā, un sliktākajā gadījumā, ja vairs nav laika, izveidojiet tikai divas izvēles - Sākt spēli un Iziet no spēles. Galu galā - galvenais šajā konkursā, kas jums jāuztaisa, ir spēle, nevis Main Menu. Un braukāšanu pa spēles izvēlni par spēli ir grūti nosaukt :)

6) taisiet bekapus. Ir jau zināms, ka "īsti vīri bekapus netaisa" :) Taču uztaisiet kaut reizi divās nedēļās. Ja nu kautkas svarīgs un ilgi taisīs izdziest vai tiek pārrakstīts pāri ar nestrādājošu kodu? Pašam vien tik būs sliktāk, ka būs atkal viss jātaisa no nulles. Un ko darīt, ja tas notiek pēdējā konkursa nedēļā? Pret šādām nelaimēm var labi līdzēt kāda versiju kontroles sistēma (CVS, SVN, VSS, ...), bet nu to te aprakstīt man nav man plānots. Ja gribat ērti uzturēt sourci, ar visiem bekapiem un vecākām versijām, tad iesaku uzgūglēt SVN un paskatīties, kas tas ir par zvēru.

Ceru, ka kādam drusciņa no manis teiktā tikai palīdzēs un mēs sagaidīsim tikai labākas spēles par iepriekšējā gada spēlēm. Lai veicās visiem pieteiktajiem projektiem!
Back to top
View user's profile Send e-mail
HangmaN



Joined: 08 Jun 2007
Posts: 23

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 8:59 pm    Post subject:

1. Check. Izrādās esam pie izņēmumiem.
2. Check. Tiek pildīts jau sen un cītīgi.
3. Check. Tiek plānoti neveiksminiekiem palīdzība. Šit happens.
4. Check, neattiecās uz mums.
5. Check, neattiecās uz mums.
6. Hmm, not check, iešu googlēt, kas par zvēru ir tas SVN.
EDIT: Check.

P.S. Paldies par info. Wink
_________________
"Hercoga" Kalps.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 9:45 pm    Post subject:

Quote:
6) taisiet bekapus.

Man tomeer vienkaarshaak liekas nopirkt vienu CD (veseli 50 santiimi maksaa). Biezie jau var atljauties DVD (shis buus jau krietni daargaks - 90 santiimi). Atveram programmu, kas ir speejiiga kautko iecept apaljajaa priekshmetaa. Izveidojam tajaa mapiiti ar nosaukumu, kas seko shaadam templeitam (obligaati shaadam!) meeneshadiena_meenesis_gads. Tad njemam visus .cpp un .h (atkariigs no valodas, kuraa drukaajat) failus un iekopeejam shajaa folderii. Tad spiezham (Nero un veel dazhu rakstiitaaju gadiijumaa) podzinju burn.

Plusi:
Aatri
Neviens datiem netiek klaat (skat miinusus)

Miinusi:
Tas ir ljoti ljoti daargi un ne katram tas ir pa kabatai
Datiem tiek klaat visi, kas var nozagt sho ripuli (skat plusus)
Ierobezhota vieta (biezie var nopirkt jaunu ripuli un markjieri un numureet diskus. Plaanajiem gan naaksies uzgoogleet SVN)
Ripuljiem ir liels zuudamiibas koeficients (biezie var noalgot sargus, plaanie - buut kaartiigi)
Shii metode apsaukaaja manu braali(!)
Shii metode palaida karstumu vasaraa(!)

Miinusu gan sanaak ljoti daudz, bet nu spriediet pashi.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
tres^
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 03 Jul 2006
Posts: 16

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 10:26 pm    Post subject:

+1 bubu
_________________
šmaraksts
Back to top
View user's profile
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 10:45 pm    Post subject:

Tas nebija uzbrauciens tiem, kas izmanto SVN, vienkaarshi kameer es (un nedomaaju, ka jaunajiem censonaam ir savaadaaka situaacija) netaisu grandiozus projektus, kuriem vajadziiga koda apmainja ar vechiem citaa pasaules malaa, taa tomeer laikam ir lieka laika teereeshana (vajag SVN serveri palaist utt.). Varbuut es kljuudos, nezinu.
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Jun 10, 2007 10:47 pm    Post subject:

elvman wrote:
Man tomeer vienkaarshaak liekas nopirkt vienu CD..

Nav jau svarīgi kā taisīt bekapus. Arī tavs variants ir labs. Ja gribas lētāk, un ir pieejami divi cietie diski (nevis partīcijas), tad pilnīgi pietiks, ja diska ierakstīšanas vietā tiks nokopēts folderis uz otru hdd.

Man gan patīk lietot versiju kontroles sistēmu, jo brīžiem ļoti vajag un nākas izmantot vienu no tās galvenajām priekšrocībām - ētri un ātri atgriezties/apskatīt/salīdzināt failu vecākas versijas. Bez versiju kontroles sistēmas tagad grūti sevi iedomāties programmējam ;) Agrāk gan arī likās, kam tik sarežģītas lietas vajag.. Pats tagad arī savam kodam, kuru rakstu pats priekš sevis (nevis vairāki komandā), izmantoju SVN. Tas nemaz nav sarežģīti. Pat serveri nevajag palaist. SVN klients = SVN serveris, atliek tikai norādīt folderi, kur glabāt repozitoriju ("serveri").
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 9:43 am    Post subject:

Elvman rakstija:

Miinusi:
Tas ir ljoti ljoti daargi un ne katram tas ir pa kabatai.


Nu, nu, vai tad ir cilvēki, kuriem CD-RW ir ne-pa-kabatai?
Bomzim varbūt, bet ne kādam developerim. Starpcitu, laba metode.

To bubu:

Labs raksts!
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
kovacs
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 16 Mar 2007
Posts: 51

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 10:00 am    Post subject:

ja pasham negribas svn serveri laist un neko baigi sleept, tad var taksh piemeeram sourceforge vai tml izmantot...
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 10:30 am    Post subject:

kovacs wrote:
ja pasham negribas svn serveri laist un neko baigi sleept, tad var taksh piemeeram sourceforge vai tml izmantot...


Vai ta sourceforgē var hostēt ne-opensource projektus?
Back to top
View user's profile Send e-mail
kovacs
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 16 Mar 2007
Posts: 51

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 10:48 am    Post subject:

bubu wrote:
kovacs wrote:
ja pasham negribas svn serveri laist un neko baigi sleept, tad var taksh piemeeram sourceforge vai tml izmantot...


Vai ta sourceforgē var hostēt ne-opensource projektus?


taapeec jau bija atruna "neko baigi sleept"... :D

aniivej, imo source controle ir ljoti vajadziiga lieta ja vienlaiciigi vienu un to pashu kodu baksta vairaaki cilveeki + tas lauj vairaak niekoties ar visaadaam fiichaam un vienmeer dod iespeeju "patiiit filmu" atpakalj.

+ kas man liekas vienmeer ir laba lieta ir tureet pilnu visu games assetu kopiju (kods, content, etc) vienuviet, lai vienmeer var pieiet pie datora kursh ir uzlikts no 0, iekopeet to visu un saakt developmentu peec 30min.
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 11:49 am    Post subject:

kovacs wrote:
taapeec jau bija atruna "neko baigi sleept"... :D


Baiga slēpšana ir viena lieta. Cita lieta ir, ka pēc konkrētās licences tavu kodu/kontentu pilnīgi legāli varēs izmantot citi pēc saviem ieskatiem.

kovacs wrote:
+ kas man liekas vienmeer ir laba lieta ir tureet pilnu visu games assetu kopiju (kods, content, etc) vienuviet, lai vienmeer var pieiet pie datora kursh ir uzlikts no 0, iekopeet to visu un saakt developmentu peec 30min.

Ar ko parasts rar arhīvs zaudē šajā + punktā?
Back to top
View user's profile Send e-mail
Bencikx



Joined: 12 Nov 2006
Posts: 17

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 11:58 am    Post subject:

EDDY wrote:
Elvman rakstija:

Miinusi:
Tas ir ljoti ljoti daargi un ne katram tas ir pa kabatai.


Nu, nu, vai tad ir cilvēki, kuriem CD-RW ir ne-pa-kabatai?
Bomzim varbūt, bet ne kādam developerim. Starpcitu, laba metode.


Man liekas tu vinju parprati drusku Smile
Un jaa backup ir loti vajadziga lieta, jo nav nekas stulbaks, ka pazaudeet visu, kas dariits pedeja pusgadaa Wink
Back to top
View user's profile
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 1:18 pm    Post subject:

Quote:
Miinusi:
Tas ir ljoti ljoti daargi un ne katram tas ir pa kabatai.

EDDY, laikam nesaprati, ko es gribeeju pateikt.
_________________
long time; /* know C */


Last edited by elvman on Mon Jun 11, 2007 2:19 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
HangmaN



Joined: 08 Jun 2007
Posts: 23

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 2:18 pm    Post subject:

elvman, use more tags

[ironija][/ironija]
[kritika][/kritika]

:)
_________________
"Hercoga" Kalps.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jun 11, 2007 3:31 pm    Post subject:

Nu, paskaidro cilvēkam no mēness. Razz
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2007 All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group