dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Brūkošs mūris.

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija
View previous topic :: View next topic  
Author Message
coderpp



Joined: 20 Aug 2005
Posts: 167
Location: Rīga, Koknese, Gajiena

PostPosted: Fri Jun 15, 2007 11:05 pm    Post subject: Brūkošs mūris.

Pēc kādiem atslēgas vārdiem, lai googlē meklē. Mēģināju kautko atrast, bet nesanāk. Piemēram es kādā programmā uztaisu mūri, tad to ielādēju savā programmā. Vai es to varēšu sabrucināt? Ir kādas bibliotēkas, kas šo darbu padara vieglāku?
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 12:26 am    Post subject:

Tas nav tik vienkārši. Ja vajag to tavu sienu tīri 2D spēlē, tad meklē kādas animācijas programmas (3dmax, maya, blender, u.c.), kurās tu uzmodelēsi to sienu, norenderēsi spraitus, un tos pēc tam animēsi savā spēlē (rādīsi bildīties vienu pēc otras).

Ja spēle ir 3d, tad visdrīzāk tev vajag lietot kādu fizikas dzini (newton, ode, physx, u.c.). Ar tā palīdzību to nodefinēsi sava mūra objektus - ķieģeļus, to masu, izmērus u.c. fizikālos parametrus. Tad tos novietosi savā scēnā (3d pasaules koordinātes/rotācija) un tad palaidīsi fizikas simulāciju, kura tad kustinās tos ķieģeļus un paziņos tev par ķieģeļu jaunajām koordinātēm. Šīs jaunās kordinātes tu izmantosi, lai zinātu, kur zīmēt katru no ķieģeļiem.
Back to top
View user's profile Send e-mail
coderpp



Joined: 20 Aug 2005
Posts: 167
Location: Rīga, Koknese, Gajiena

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 12:54 pm    Post subject:

bubu wrote:
Ja spēle ir 3d, tad visdrīzāk tev vajag lietot kādu fizikas dzini (newton, ode, physx, u.c.). Ar tā palīdzību to nodefinēsi sava mūra objektus - ķieģeļus, to masu, izmērus u.c. fizikālos parametrus. Tad tos novietosi savā scēnā (3d pasaules koordinātes/rotācija) un tad palaidīsi fizikas simulāciju, kura tad kustinās tos ķieģeļus un paziņos tev par ķieģeļu jaunajām koordinātēm. Šīs jaunās kordinātes tu izmantosi, lai zinātu, kur zīmēt katru no ķieģeļiem.

Bet vai es to vareshu izdariit, ja kādā programmā uztaisishu muri no ķieģeļiem, un to ielādēšu sava spēlē? Nu vai es vareshu ķieģeļiem piesaistīt fizikas dzini? Kādu dzini Tu man ieteiktu?
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 1:19 pm    Post subject:

Piesaistīt ta varēs, bet tas nebūs viena/divas rindiņas. Tur būs pašam tev kods jāraksta priekš tā visa, automātiski tas nenotiks.

Vari izvēlēties pats kādu no šīm: http://abattoir.wolfpaw.net/personal/gamelibs.php#maths
Es esmu lietojis tikai Newton un ODE. Pēdējā laikā gan tikai Newton's ir lietots. Taču tagad sāku skatīties pamazām arī uz PhysX (tā gan ir par brīvu tikai non-commercial lietošanai).

Vēl vari skatīties uz vdl iedoto linku: http://dev.gamez.lv/viewtopic.php?t=1346
Back to top
View user's profile Send e-mail
coderpp



Joined: 20 Aug 2005
Posts: 167
Location: Rīga, Koknese, Gajiena

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 6:15 pm    Post subject:

Paņēmu Newton-u. Paskatijos pamācības, kas tam nāk līdzi un tāpat nesapratu kā pielitot šo dzini. Sākumā gribu uztaisīt sadursmju pārbaudi starp diviem ķieģeļiem.
Code:
void DrawBrick(){
glBegin(GL_QUADS);
   glColor3f(0.0f,1.0f,0.0f);
   glVertex3f( 1.0f, 1.0f,-1.0f);
   glVertex3f(-1.0f, 1.0f,-1.0f);
   glVertex3f(-1.0f, 1.0f, 1.0f);
   glVertex3f( 1.0f, 1.0f, 1.0f);
        ...
glEnd();
}
int main(){
...
brick1 = brick1 + 0.01;
brick2 = brick2 - 0.01;
glPushMatrix();
   glTranslatef(brick1, 0.0f,-20.0f);   
   DrawBrick();
glPopMatrix();
glPushMatrix();
   glTranslatef(brick2, 0.0f,-20.0f);
   DrawBrick();
glPopMatrix();
...
}

No paraugiem sapratu ka programmas sākumā jāpielieto NewtonCreate(..., ...) un programmas beigās NowtonDestroy(...). Kā lai izveidoju sadursmju pārbaudi ar Newton-u? Un vai internetā ir vienkārši paraugi kā pielietot newton-u? Meklēju google, bet neko labu neatradu. Sad
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Jun 16, 2007 8:56 pm    Post subject:

Vienkārši paraugi Newton SDK nāk līdzi. Atver samples direktoriju un skaties tutorial_01_..., kad tā sourci būsi izpētījis un sapratis, tad skaties uz tutorial_02_... u.t.t. Vēl zem doc direktorijas ir Word dokumenti tutorialX_..., kuros īsi aprakstīts, kas tajās tutoriāļa sourcēs tiek darīts. Un zem bin direktorijas var atrast nokompilētā veidā to turoiāļu exe'es. Iesaku paspēlēties ar tutoriāļu sourci - pamaini kautko, paskaties kas un kā mainās. Tā vismaz es darīju. Nu un pēc tam atliek lasīt manuāli un/vai iegriezties newton forumā.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Grafikas programmēšana un teorija All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group