dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Ļoti tumšas light-mapes
Goto page 1, 2  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL
View previous topic :: View next topic  
Author Message
programmer



Joined: 15 Sep 2006
Posts: 71
Location: Latvija, Limbaži

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 4:56 pm    Post subject: Ļoti tumšas light-mapes

Es nesaprotu kāpēc uzliekot lightmap, tikai knapi var redzēt gaišu plankumu uz poligona. Lightmap textūra ir pat ļoti gaiša un ir skaidrs, ka šis nav pareizais rezultāts, kādu man būtu jāsaņem. Editorā, kurā uzrenderēju lightmap viss bija normāli.
Es izmantoju multi-texturingu kā rakstīts vairākos tutoriālos, piemēram šeit.
Ceru, ka kāds no jums zina, kāpēc tā notiek.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 5:25 pm    Post subject:

Zināt tavu kodu vari tikai tu pats. Citi var tikai tējas biezumos to zīlēt.
Back to top
View user's profile Send e-mail
programmer



Joined: 15 Sep 2006
Posts: 71
Location: Latvija, Limbaži

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 5:32 pm    Post subject:

Kādu kodu tad Jums tieši vajag? Es jau iedevu to multi-texturinga kodu.
Es prasu, kas varētu būt pie vainas šādā gadījumā? Es iedomājos par ambient lightning, bet laikam jau šajā gadījumā tas neko nenosaka.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 5:39 pm    Post subject:

tajā kodā, ko tu iedevi, trūkst dažu detaļu... labāk iedod savējo, un...
paskaties, kas ar blending'u, alpha, un katras tekstūras uzstādījumiem... tiešām, pēc šī koda nevar pateikt, kā tas strādā/nestrādā tev! un vēl - screenshots noderētu...
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
programmer



Joined: 15 Sep 2006
Posts: 71
Location: Latvija, Limbaži

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 5:58 pm    Post subject:

Būtu pateikuši, tieši kuru koda daļu vēlaties redzēt. Tas ir samērā liels projekts, tādēl nevaru iepostēt te visu kodu. Domāju, ka screenshotam nebūs liela nozīme, tāpat ir skaidrs kā tas varētu izskatīties.
Textūras uzstādījumi bija tajā tutoriāli parādīti - tādus arī es lietoju. GL_BLEND man ir izslēgts, jo tas tāpat neko nemainīja. GL_LIGHTING arī izslēgts.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 6:38 pm    Post subject:

nu diemžēl es arī nezinu, kāds kur tavā nezcik lielajā projektā kods...
bet iepostē tās koda daļas, kuras saistītas ar multiteksturēšanu-lightmap'iem
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 7:13 pm    Post subject:

GL_TEXTURE_ENV_MODE. esi pareizus salicis abiem texture-unitiem?
Ja GL_LIGHTING esi izslēdzis, tad vai pareizus glColor esi salicis?
Back to top
View user's profile Send e-mail
programmer



Joined: 15 Sep 2006
Posts: 71
Location: Latvija, Limbaži

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 10:24 pm    Post subject:

Nu tieši tā, pie vainas bija GL_TEXTURE_ENV_MODE, par ko tajos tutoriālos nebija ne miņas.
Pašlaik uzliku
Code:
glTexEnvi(GL_TEXTURE_ENV, GL_TEXTURE_ENV_MODE, GL_COMBINE_EXT);
glTexEnvi(GL_TEXTURE_ENV, GL_COMBINE_RGB_EXT, GL_ADD_SIGNED_ARB);
un rezultāts ir labs, tikai tumšie apgabali ir mazliet par gaišu. Būtu labi ja varētu dabūt tieši tā kā renderē editors, taču visumā to sīkumu var arī pieciest.

Nu tā, tagad mani nomoka cits jautājums, šoreiz par īstajām gaismām.
Es nesaprotu kādā veidā var iztikt ar 8 gaismām, ja man scēnā ir, piemēram, 100 gaismas? Es domāju, ka tur noteikti ir kāds algoritms, kā tās gaismas pārvietot tur, kur atrodas kamera. Rodas jautājums, kas notiek ar tām gaismām, kas ir kautkur tālumā, kur joprojām tās ir redzamas?
Varbūt es nošāvu galīgi greizi ar augšminēto Very Happy Varbūt var kautkā renderēt scēnu tā ka norenderē 8 gaismas vienā vietā, tad 8 gaismas otrā vietā, un tā kamēr visas gaismas ir norenderētas?
Internetā es jau vairākas reizes esmu iemetis aci, bet neko labu neesmu atradis. Būtu labi, ja kāds verētu ieviest skaidrību un/vai iedot kādus materiālus par šo tēmu. Smile
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 10:57 pm    Post subject:

Ja gaismas spīd uz statiskiem objektiem, tad tās izrēķina līmeņa veidošanas laikā kā lightmapes.

Ja gaismas spīd uz dinamiskiem objektiem - tad vai ir jēga spīdināt gaismu, kas ir 500 metrus tālāk, piemēram, uz ieroča modeļa?

Un nekāda algoritma nav - gaismas avoti jau nekur netiek pārvietoti. Tie atrodas nekustīgi world koordinātēs. Turpretī kamera pārvietojas gan. Atliek noskaidrot 8 tuvākās gaismas kamerai, un uzstādīt attiecīgo gaismas avotu koordinātes.

Viens veids kā dabūt vairāk kā 8 gaismas ir multi-pass rendering - objekts tiek zīmēts vairākas reizes, katru reizi izmantojot citas gaismas. Izrēķinātie pikseļi uz ekrāna tiek sarēķināti kopā izmantojot dažādas blend modes. Bet tas man liekas, ka būs diezgan palēns variants.

Cits veids (advancētāks un universālāks, bet diezgan sarežģītāks) ir deferred shading. Visi objekti tiek renderēti offscreen tekstūrās "plikā" veidā, tb bez apgaismojuma - tiek "renderētas" normāles, pozīcijas, materiāli utt arī offscreen tekstūrās. Pēc tam ar speciālu šeideri šīs offscreen tekstūras apvieno vienā gala rezultātā, kuru parāda uz ekrāna. Šim veidam ir diezgan lielas priekšrocības ātruma ziņā pie lieliem ģeometrijas uz gaismas avotu apjomiem.

Vēl izlasi šo: http://opengl.org/resources/faq/technical/lights.htm#ligh0070
Back to top
View user's profile Send e-mail
programmer



Joined: 15 Sep 2006
Posts: 71
Location: Latvija, Limbaži

PostPosted: Thu Aug 30, 2007 11:50 pm    Post subject:

Paldies, bubu! Smile Kautkas kļūst skaidrāks.
Pieņemsim ka ir šāda situācija. 500 metrus tālāk atrodas dinamisks modelis, kuram blakus atrodas gaismas avots. Šādā situācijā man taču ir jāredz viņš apgaismots, nevis melns, kaut arī tas ir tālumā. Kā tad es varu šo modeli apgaismot, ja visas 8 aktīvās gaismas ir piesaistītas tuvākajām gaismām atiecībā pret kameru?
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 12:01 am    Post subject:

Tak katram modelim būs savas 8 tuvākās gaismas. Tās arī tad ieslēdz, kad zīmē konkrēto modeli. Nav jau globāli uz visu scēnu tikai 8 gaismas jāieslēdz. Uz katru modeli (jeb poligonu) tu vari koriģēt jebkādus OpenGL/D3D parametrus - gaismas, tekstūras, krāsas, normāles, utt..
Back to top
View user's profile Send e-mail
programmer



Joined: 15 Sep 2006
Posts: 71
Location: Latvija, Limbaži

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 1:47 am    Post subject:

Ā, pareizi! Very Happy Jāiet izgulēties, lai nenāk tādas muļķības vairs galvā.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 12:23 pm    Post subject:

Kādā rakā tu esi izslēdzis GL_BLEND?
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 6:35 pm    Post subject:

Tāpēc, ka lightmapes bez šeideriem realizē ar multi-texturingu: 0-tais units ņem parastu tekstūru, bet 1-ais units reizina to ar lightmapes krāsu (vai arī skaita klāt un atņem 0.5). Un tam OpenGL blend modes nav vajadzīgas.
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Fri Aug 31, 2007 6:50 pm    Post subject:

ar tām gaismām - vajadzēs kādu "tree" laikam izmantot, lai nesanāk tā, ka tuvākā gaisma ir aiz sienas... nebūs tad labi..
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> OpenGL All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2  Next
Page 1 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group