dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Datorspēļu nākotne
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 1:07 pm    Post subject: Datorspēļu nākotne

Es tā šodien saskatījos Crysis ekrānšāviņus un nodomāju - ar ko viņi domā pārsteigt nākošajā spēlē. Tas ir - kādas būs nākamās paaudzes spēles?

Smukie modelīši ir, dinamiskie šeideru effekti ir, post-effekti ir, arī fizika rullē, AI neatpaliek.

Vēl pirms gadiem 5 zināju, ka ir kur tiekties gamedeviem, bet nu tagad jāsāk paanalizēt:

1. Tehnoloģiski jaunāki risinājumi, kas aizstās vecos: displacement mapping - te var bump effekts iet nošauties. Paralax mappings vēl ir pārāk smags. Bet īstais displacement, tas kurš reāl-timē spētu izkropļot arī skatu no sāniem (stūru problēma).
2. A.I. kā neironu tīkls. - Universāla sistēma, kur var ieregulēt cilvēka tipu, emocionālo stāvokli, bioloģisko kalendāru.
3. Virtuāla spēles projecēšana spēlētāja acu priekā. Nāk prātā virtuālās brilles, bet tomēr nav tas.
4. Programmējamās tekstūras. Nav vairs jāglabā lielie tekstūru faili, bet to var matemātiski uzprogrammēt. Saucamas vēl par proceduālām tekstūrām. Nav jaunums, zinu.

----------------

Lēnām jau uz to iet. Un skatoties jaunākos nVidia un AMD/ATI SDK piemērus, varam nojaust tikai grafisko pusi.

Moš kādam ir kāda nojausma, kurā virzienā kratās šī trakā industrija?
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 3:09 pm    Post subject:

Domāju, ka vari nesatraukties, spēļu industrijai vienmēr būs kur iet un diez vai kas apstāsies. es nezinu par tiem svešvārdiem, kurus te topikā sarunāji, bet ir vēl tāda lieta, kā gameplejs, tur nu vēl daudz ko var mainīt un tiekties uz ideālu. Kas attiecas, ka AI ir pilnīgs, nu nezin, varbūt ka action tipa spēlēs ir panākts kāds progress un par to var nesatraukties, bet stratēģijās, RPP (arī MMRPG) ir vēl daudz darāmā.
Man būtu liels prieks, ja developeri pievērstu daudz lielāku uzmanību tieši šīm lietām un tas ir labi, ka grafika paņem arvien mazāk spēkus un var koncentrēties uz AI izstrādi un gamepleju.
Tehnoloģijas protams atīstīsties, būs jauni dzinēji ar jaunām iespējām un būs arvien vieglāk un vieglāk radīt vienkāršas spēles, bet būs ļoti jāpiedomā, lai ieinteresētu spēlētāju nopirkt spēli...
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 3:29 pm    Post subject:

Es īsti neizprotu to jēdzienu gameplay. Vai tas ir tas groove, kas aizrauj?
Man ļoti patīk Contra (tā, kas uz konsolēm vecām), vai Monsters in my pocket ... Quardian Legends. Bet tās ir ļoti vecas spēles.

Es tik domāju, ka tieši tagad mums ir iespēja ielikt jaunās fīčas jaunos scenārijos. Paskat, HL 1, visi mēmi. Paskat HL 2 - jau iespēja runāt un no *.wav faila. Tagad iedomājies, ka 1 minūti HL 1 lelle kaut ko mēģina runāt. Vai mums nepaliks garlaicīgi?
Iekš HL 2 tas jau IR smuki. Bet iekš Crysis ar tā sejas smukiem šeideriem u.t.t. - pārāk smuki. Tad var vairāk pievērsties scenārijam.

Te nu gan ir kur iet, tieši scenāriju/dialogu ziņā. Un tas jau paver RPG un Kvestu līmeni. Vai nebūtu forši kvests uz CryEngine 2 dziņa?
Nekādu pre-rendered skatu, viss tikai real-time?!?!
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday


Last edited by EDDY on Tue Sep 18, 2007 3:32 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 3:30 pm    Post subject: Re: Datorspēļu nākotne

EDDY wrote:
1. Tehnoloģiski jaunāki risinājumi, kas aizstās vecos: displacement mapping - te var bump effekts iet nošauties. Paralax mappings vēl ir pārāk smags.

Nezinu kāpēc tev parallax mappings ir pārāk smags. Tas no bump-mappinga atšķirās tikai ar papildus vienu tekstūras lookupu un vienu 2d vektora saskaitīšanu (tekstūras koordināti). Es gluži otrādi teiktu, ka parallax-occlusion mappints ir tuvākā nākotne. Displacement mappings var iet nošauties - tas jaunākajām-viduvējam videokartēm (8600gt) ir diezgan par smagu.

Quote:
2. A.I. kā neironu tīkls. - Universāla sistēma, kur var ieregulēt cilvēka tipu, emocionālo stāvokli, bioloģisko kalendāru.

Šis vēl nebūs vismaz gadus desmit/divdesmit. Nezkāpēc visi samācījušies krutus terminus (neironu tīkls) un domā, ka tagad būs baigā mega-smadzene. A lūk nebūs gan. Tu pamēģini saprast kā neironu tīkls strādā, tad arī redzēsi, ka no cilvēka domāšanas tam ir tikpat tālu kā mušai līdz saulei. Neironu tīkls ir tikai matemātisks aparāts, kā kautko izrēķināt. Bet ko - tas ir īstais jautājums - nav nevienam īsti skaidrs, lai simulētu tavis pieminētās lietas.

Quote:
3. Virtuāla spēles projecēšana spēlētāja acu priekā. Nāk prātā virtuālās brilles, bet tomēr nav tas.

wtf? Kas ar to ir domāts?

Quote:
4. Programmējamās tekstūras. Nav vairs jāglabā lielie tekstūru faili, bet to var matemātiski uzprogrammēt. Saucamas vēl par proceduālām tekstūrām. Nav jaunums, zinu.

Tas nav ne tikai jaunums, tas ir pamatīgs vecums. Ģenerētas tekstūras tiek lietotas jau kopš 90-tajiem gadiem filmu industrijā.
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 3:36 pm    Post subject:

EDDY wrote:
Es īsti neizprotu to jēdzienu gameplay.

Šī arī ir problēma patreizēji iznākušās 80% spēlēs. Visi tik dzenās pēc grafiskā smukuma, bet galīgi aizmirst par to, ka spēle tomēr ir spēle - to ir jābūt interesanti spēlēt.

Quote:
Man ļoti patīk Contra...

Redzi, tas ir tas, ko ra saka. Contrā tev bija neironu tīkls? bija displacement mappings? Nebija! Bet tajā bija labs geimplejs.

Quote:
Nekādu pre-rendered skatu, viss tikai real-time?!?!

A kāda jēga no šī? Tikai lieki piespiest spēļu pircējiem upgreidot datoru, lai paspēlētu konamja evitu 3000 ? Normāli spēļu developeri prerenderē un preprocesē un prerēķina visu, ko vien iespējams, lai pēc iespējas mazāk noslogotu gala lietotāja datoru. Tā vietā, lai lieki kautko rēķinātu, labāk ir daudz vairāk fīču un iespēju spēlei piekārtot.
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 3:45 pm    Post subject:

Tavs lookup paralax mapping modelis ļoti atšķirās no displacement.
Jo redz, no sāniem nebūs kropļojumu. Bet iedomājies par truesmooth no ATI un kas liedz izveidot priekš_izskaitļošanu displacement mappinga gadījumā.

Nu nez, to A.I. modeli kā neironu tīklu es tikai iedomājos kā apzīmējumu/kopteicienu. Var A.I. izveidot kā cilvēkam, bet datorspēles līmenī. Čuvakam nav jādomā par ģimeni (hmm ... vai Sims???) ... un to - ir Dievs vai nav.

Virtuālā projicēšana - nāk prātā pāreja uz hologrammiskiem 3D skatiem, jeb virtual-reality=> just sāpes spēlē, uguns klātbūtni ... laikam pārāk aizdomājos ...

Programmējamās tekstūras kā šeideri, balstīti uz matemātiskām formulām. Neliekas, ka gadus 10 atpakaļ varēja uzprogrammēt reālistisku ūdeni, vai uguni. (Par to bij raksts iekš ЖЕЛЕЗО 06/2007).


-------------

Nu, bet gameplay nav jaunums ... tās ir emocijas, kas aizrauj. Quardian Legend - dēļ tā, ka laba grafika un dēļ klaiņošanas - sava veida RPG un Action. Bet šodien? Tik par vidusslaikiem - Fable, OverLord, Bird's Tales, Neverwinter nights (neesmu drošs). Vai on-line spēles - offic kaut kādi elfi un gnomiki.

Bet par gaumi jau nestrīdās. Bet man liekas, ka gamedevi skrien pēc klonu radīšanas.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday


Last edited by EDDY on Tue Sep 18, 2007 3:54 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 3:52 pm    Post subject:

EDDY wrote:
Tavs lookup paralax mapping modelis ļoti atšķirās no displacement.

Kāds vēl mans? Tu pats to sākumā pieminēji kā salīdzinājumu.
Pikseļ-šeideros parallax mappings var pamainīt z-koordināti un nebūs nekādu kropļojumu. Pats to biju darījis un zinu, ka viss notiek.

Quote:
Programmējamās tekstūras kā šeideri, balstīti uz matemātiskām formulām.


Iepriekš par šeideriem nebija ne runas. Es ar tavu:

Quote:
4. Programmējamās tekstūras. Nav vairs jāglabā lielie tekstūru faili, bet to var matemātiski uzprogrammēt. Saucamas vēl par proceduālām tekstūrām. Nav jaunums, zinu.

sapratu kā vienkārši ģenerējamu bildi on-the-fly. Neesi nekad redzējis vecus scēnu demo/intro no DOS vai pat pre-DOS laikiem (tipa Amiga, Commodore)? Tur šāda veida tekstūras izmantotas tika diezgan bieži.
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 3:58 pm    Post subject:

Tad nu pasaki, kur vēl var tiekties? Izņemot, protams, gameplay.
Bet bez - nu labāka grafika, labāki effekti.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 4:12 pm    Post subject:

bubu wrote:
EDDY wrote:
Es īsti neizprotu to jēdzienu gameplay.

Šī arī ir problēma patreizēji iznākušās 80% spēlēs. Visi tik dzenās pēc grafiskā smukuma, bet galīgi aizmirst par to, ka spēle tomēr ir spēle - to ir jābūt interesanti spēlēt.
nu tur es nevareeshu piekrist... ir tieshaam labas speeles, kuras gan grafiski ideaalas, gan gameplay forshs - ubisoft'a radiijumi: tom clancy's ... R6:Vegas, Splinter Cell visas daljas, un arii jaunais Unreal - veel nav iznaacis, jo vinji saka, ka labaak izlaist speeli veelaak un kvalitatiivaaku!
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Tue Sep 18, 2007 4:13 pm    Post subject:

EDDY wrote:
Tad nu pasaki, kur vēl var tiekties? Izņemot, protams, gameplay.
Bet bez - nu labāka grafika, labāki effekti.
skanju tu pavisam esi kautkur aizmetis... kaa arii vadiibas eertumu jau defaultaa, zemas minimaalaas prasiibas, kvalitaati... tev manliekas pasham veel jaamaacaas par speeleem daudz pirms vareesi taisiit!
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Wed Sep 19, 2007 9:59 am    Post subject:

Kāds sakars ar skaņu? Te nav kur tiekties, Dolby Surround un skaņas ģenerācija ir līmenī.

Vadībai tāpat nav kur tiekties, ja nu neizdomā kaut kādu ūber Wii paveida verķi ar 3D lāzera pozicionēšanu. (WTF)
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Wed Sep 19, 2007 1:53 pm    Post subject:

nu nu... skanja naz tik labaa liimenii, kaada taa veel vareetu buut...
UN es nerunaaju par skanjas tehnologijaam (tu atkal manupraat domaa, ka speeles ir tikai tehnologijas) es runaaju par soundtrack'iem, skanju efektiem, un muuziku, kuru dazhaas speelees vsp kautkaa diivaini atlasa un iegruuzh iekshaa!
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Wed Sep 19, 2007 2:08 pm    Post subject:

Bet es runāju par tehnoloģijām!
Tā paša Quardian Legend soundtrack uz 90. gadu konsoles ir labāks par "ta vienalga ko citu".

Ir jāmaina domāšana/pieeja datorspēlēm.

Un ļoti šaubos, vai mani (grafikas baudītāju) pārliecinās, ka FarCry nav gameplay. Es to spēli esmu izgājis reizes 3, pat gribēju iet 4. reizi ... un ja tam būtu grafika kā pirmajam unreal, tad nekas mani nepārliecinās to spēli pirkt. Rekur vakar izprovēju Timeshift demo un nepatīk man grafika. Līdz ar to uz gameplay varu neskatīties. Nav harmonijas.
Tāpēc GTA man riebās ... bet Flatout 2 ... nu konfekte.
Pat, ja tur nebūtu tas draivs, vienalga spēlētu dēļ tās šmukās bildes.

Protams, uz konsolēm ir otrādi. Provēju Tekken 3 uz PS1 emulātora.
Gameplay aizrauj, grafika suckss ...

Bet par gaumi nestrīdās: graphic versus gameplay.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Wed Sep 19, 2007 2:56 pm    Post subject:

vsp man arii GTA liekas garlaiciiga speele...
man ir taada doma - ja jau speelei daudz (ljooti++++) modus veido, tad speele nav iznaakusi laba - tas par GTA...
Flatout 2 grafikas zinjaa ir ideaala - dzinis straadaa aatri, ziimee forshas bildes! gameplay - taads pagruuts, taapeec nepatika...
esi speeleejis "World's Scariest Police Chases" uz PS1? nenormaali laba speele, taakaa GTA, bet tikai braukaat var... bet KAAADA pilseeta... taadeelj vien gribaas to speeli speeleet veel un veel, pat GTA3 pilseeta un GTAVC pilseetas kopaa nav tik lielas, kaa WSPC pilseeta! uz PS1 bija kvalitaate, uz PC ir tikai patchi...
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Wed Sep 19, 2007 6:49 pm    Post subject:

Manuprāt tur ir visam vēl daudz un kur attīstīties, piemēram skaņai - var veidot aprēķinus molekulārā līmenī, kas ģenerē attiecīgi atbilstoši skaņu, visas skaņu kolīzijas un pat pārvietošanās ātrumu telpā u.tt u.tjp.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group