|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Vilx-
Joined: 10 Nov 2007 Posts: 34
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 4:09 pm Post subject: |
|
Pfft, un es biju domājis, ka tie "šeideri" ir kaut kas no jaunajām lietām, bez kurām tīri labi var iztikt. Vispār - cilvēki taču daudzus gadus bez tiem mierīgi iztika, ne? I mean - tā taču ir tāda ekstra smukākiem efektiem, ne?
Tas, ka MDX vairs nav jaunu fīču, mani tā pārāk neuztrauc - galu galā, tur jau pa lielai daļai viss DirectX ir iekšā, ne? Trūkst tikai pašas jaunākās un spīdīgākās lietiņas. Tā kā mana grafikkarte ir diezgan paveca, un es, lai arī ko taisītu, netaisos to taisīt ar tip-top grafikām, tad domāju, ka man pavisam pietiks ar to, ko tas piedāvā. Principā, es nedomāju, ka es taisīšu kaut ko tādu, kam nepietiktu ar, teiksim, GeForce2 vai Radeon 9200. Tikai tiem nav to Shaderu. :P
Pievienots: Scrap the first part. Izlasīju Wikipēdijā kārtīgi, kas tie šeideri tādi ir. Pie reizes arī sapratu, kas ir paiplaini. OK, tātad šeideri ir principiāli jauns veids (salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi), kā veikt renderēšanu. Savā ziņā varētu uzskatīt, ka iepriekšējā paaudze arī piedāvāja tos, tikai nevis varēja rakstīt savus, bet gan bija izvēle starp dažiem hardkodētiem šeideriem. Hmm... tas, protams, visu izmaina... Redzu, ka tie patiesi ir Spēks, taču savietojamība arī ir problēma... Eh, laikam jau nāksies ignorēt vecās kartes. Man mājās esošie kompji laikam saprot PS2.0, tāpēc izvēle ir izdarīta. Ja kādam ir vājāka karte - tough luck! |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 6:51 pm Post subject: |
|
Jep, tieši tā. Pareizi esi sapratis.
Šeideri dod gan papildus iespējas visādu bling-bling efektu ziņā, gan arī performances ieguvumus (jo vari nerakstīt un nerēķināt lietas, kuras nevajag vai nav tik svarīgas). Kā arī tie atvieglo pašu veidu kā padot šo informāciju videokartei - ir mazāk visādas konstantes un stāvokļi jāatcerās. |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 8:49 pm Post subject: |
|
Vilx- wrote: | Labrīt!
Plus, tāpat kā MDX, XNA ir wrapperis ap parasto COM+ DirectX. |
Paraadi man avotu vai arii atziisties ka izdomaaji sito xD
Just to make sure:
The question is:
Quote: | "XNA is wrapper about COM+ DirectX - true?" |
Ansver:
Quote: | "You are correct that XNA Framework (and Managed DirectX before it) is a managed wrapper over native DirectX.
However its not done using COM or COM+ as most people think of it... its closer to PInvoking than COM" |
Par saderiem... Iemaaciisies vienaa dienaa un tad smiesies ka vispaar taisiiji diskusiju par to cik tas ir labi/slikti. Runaajot par saderu atbalstu -> vai tiesaam kaads cer speeleet speeles ar par 5gadiem vecaaku karti?! FX seerija nvidia iznaaca 2002gadaa, tas ir pirms 5(!) gadiem! Un tai jau bija 2.0 shaderi! Manupraat nemaz nevajag teemeet uz neko zemaaku par 2.0 vai labaakajaa gadiijumaa 3.0 (iznaaca 2004 -> pirms 3gadiem), sitaadaa veidaa developeri sev pasi apgruutina dziivi, jo ja neviens netaisa speeles, kas izmanto jaunaakaas tehnalogijas, tad arii neveidojas nekaada zinaasanu baaze, lietotaajam nav stimuls izmest aaraa viereiz savu veco FX un iegaadaaties par smiekliiigu cenu kaadu no jaunajaam 8 seerijas karteem (ir pat taadas pa ~30ls , paskatiijos ), kuras jau supportee 4.0! |
|
Back to top |
|
|
Vilx-
Joined: 10 Nov 2007 Posts: 34
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 8:49 pm Post subject: |
|
PS. Bubu - akceptēsi mani MSN? |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Nov 20, 2007 9:18 pm Post subject: |
|
Un kas tad īsti ir COM (vismaz metožu izsaukumu ziņā? Vai tad nav vienkārši virtuālu metožu izsaukšana? Tad kā gan tas var būt kautkas savādāks, ja tu saņem pointeri uz klasi, kurai ir kaudze ar pure virtual metodēm?
Storm wrote: | FX seerija nvidia iznaaca 2002gadaa, tas ir pirms 5(!) gadiem! Un tai jau bija 2.0 shaderi! |
FX 5200 karte ar saviem 2.0 sūkā pamatīgi. Tā strādā daaaudz labāk un daaaudz ātrāk bez nekādiem šeideriem - pat ar visprimitīvāko NdotL.
Quote: | taadaa veidaa developeri sev pasi apgruutina dziivi, jo ja neviens netaisa speeles, kas izmanto jaunaakaas tehnalogijas, tad arii neveidojas nekaada zinaasanu baaze, lietotaajam nav stimuls izmest aaraa viereiz savu veco FX un iegaadaaties par smiekliiigu cenu kaadu no jaunajaam 8 seerijas karteem (ir pat taadas pa ~30ls , paskatiijos :D), kuras jau supportee 4.0! |
Diemžēl piekrītu.. tā nu tas ir.
Vilx- wrote: | PS. Bubu - akceptēsi mani MSN? ;) |
Kad būšu mājās, tad akceptēšanu. Patlaban vēl darbā sēžu ;) |
|
Back to top |
|
|
Vilx-
Joined: 10 Nov 2007 Posts: 34
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 11:27 am Post subject: |
|
Hmm... Tu laikam darba laikā neizmanto MSN, tā? Es atkal mājās viņu mazāk izmantoju. |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 4:50 pm Post subject: |
|
Cik taalu esi ticis ar to XNA? |
|
Back to top |
|
|
Vilx-
Joined: 10 Nov 2007 Posts: 34
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 6:14 pm Post subject: |
|
Šobrīd mazliet nav laika. Un vietas uz HDD. Es esmu cietā diska tīrīšanas & sakārtošanas procesā. Tas varētu pabeigties kaut kad vīkendā, un tad arī mēģināšu kaut ko padarīt.
Pa to laiku, jūs man varētu aiztaupīt mazliet darba (gūglēšanās) iesakot kādu labu saitu, kur var dabūt bezmaxas 3D modeļus. DeviantArt jau zinu. Vairāk kinda interesē fantasy tēmas (pūķi, troļļi, utml.), bet derēs arī citi. ;)
Es un māksla ir divi nesavienojami jēdzieni, tā kā par pašrocīgu 3D modelēšanu es pat nesapņoju šobrīd. |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 6:25 pm Post subject: |
|
Kurs gan no mums negrib par briivu - piniibaa skinotus, animeetus 3D fantasy modeljus, ar normal/specular mapeem
Diemzeel vislabaakais lists arii buus seit xD
http://www.google.com/search?hl=en&q=free+3D+models
Bet reaali -> tev nemaz nevajadzees neko taadu no saakuma(kur tu vinjus lietosi? vai arii tev jau ir plaans par MMORPG? ) un peec tam arii visticamaak - ja jau taisiisi savu speeli tad savi modelji ir neizbeegami, sadarbosies ar kaadu artistu vai arii pats kljuusi par taadu +-.
Bet es nedomaaju ka vajadzeetu uzreiz mesties uz 3D pameegini vismaz kaadu nelielu 2D vienu nedeelju pataisiit... |
|
Back to top |
|
|
Vilx-
Joined: 10 Nov 2007 Posts: 34
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 8:18 pm Post subject: |
|
What's the point, ja 2D grafiku mūsdienās vairs nekas neatbalsta, un tāpat tas ir jāemulē ar 3D? Plus, kāds mans draugs (kurš ir diezgan liels specs šajās lietās) teica, ka lielu daļu 2D operāciju var aizstāt ar daudz efektīvākām 3D operācijām. Un es arī gribu vismaz pamatos apgūt to 3D stafu, jo man ir tāda sajūta, ka tas ir robs manās zināšanās. Un vispār - it's fun. |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 8:43 pm Post subject: |
|
Pirmkārt, 2D joprojām mūsdienās ir aktuāls. Jo sevišķi iesācējiem geimdeviem.
Otrkārt, tas tiesa, 2D taisa ar 3D, pie tam, ļoti efektīvi. Bet šādā gadījumā nekādi 3D modeļi nav nepieciešami. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
Vilx-
Joined: 10 Nov 2007 Posts: 34
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 8:54 pm Post subject: |
|
Piekrītu. Taču - kā jau teicu, gribu apčamdīt arī 3D.
Patiesībā es pat neesmu drošs, ka es beigās radīšu kādu spēli. Mana pieredze ar entuziasmu ir tāda, ka tas mēdz pēc pāris nedēļām apsīkt. Un šobrīd man arī nav īpaši labu un oriģinālu ideju, ko taisīt. Tāpēc tagad iesākumā gribu saprast, kādi ir man pieejamie rīki, ar ko varu taisīt spēli. Tas iekļauj gan 2D, gan 3D. Gan arī 3D, lai taisītu 2D. |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 9:45 pm Post subject: |
|
Konkreeti XNA iekljauj sevii klasi SpriteBatch, kas ziimee 2D ar 3D (arii pareizi setto visus rendersteitus, renderee tekstu (tur gan jaaizveido xml fails kuraa apraksta fonta parametrus, izmanoto charsetu etc..)) Turklaat to dara loti aatri (ja maak lietot, protams XD) Izveidot savu 2D quad klasi arii ir triviaali un par to nebuutu jaauztraucaas. Nemot veeraa apaksaa esoso struktuuru, tu vari savu 2D drawingu ziimeet pa taisno izmantojot savu shaderiiti Un kaada jeega sapnjot par 3D ja tu par iisti nezinaasi kaa pievienot kontentu, uzrendereet paaris vaardus vai vienu bildiiti, kaa ieguut primitiivaako inputu, skanju etc...
Par entuziasmu... maybee labaak nemaz nesaac gamedevu? |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 9:51 pm Post subject: |
|
Quote: | Par entuziasmu... maybee labaak nemaz nesaac gamedevu? |
vovo, vai uzreiz mācies veidot labu spēli, tā, ka to katru reizi spēlējot gribētos to papildināt un uzlabot!
bez šādas metodes es Payback Hour varbūt būtu ne tik labi pabeidzis..
viss vienkārši - paspēlē spēli, padomā, cik laba tā ir, atpūties, padomā, kas būtu spēlei jāpieliek klāt/ jāpalabo/u.t.t. un sāc rīkoties!
vienkārši, vai ne? _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
Vilx-
Joined: 10 Nov 2007 Posts: 34
|
Posted: Thu Nov 22, 2007 9:51 pm Post subject: |
|
Ko gribēšu, to sākšu.
Pievienots: Offtopic: cik nopietni te skatās uz avatāra izmēra ierobežojumiem? 80x80x6KB man šķiet biki drastiski... |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|