dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Ierosinājums, kā uzlabot Indago
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2007
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 11:29 am    Post subject: Ierosinājums, kā uzlabot Indago

Vispār vispirms es šo ierakstīju Indago mājaslapā, komentāros, bet tad nospriedu, ka tas varētu būt aktuāls jautājums un pārpublicēju to šeit.

Viss sākās ar snake5 izteikumu:

Quote:

ak, nu jā skaidrs..
gameplay = 0
bet nez kā par pārējiem vērtējumiem?


Uz kuru atbildēju:

Šis jautājums brīnišķīgi apkopo un īsi raksturo visas Indago problēmas.

Geimplejs jeb spēles procesa interesantums ir vissvarīgākā datorspēles sastāvdaļa. Ja nav geimpleja, nav spēles. Ja geimplejs ir 0, tad tava spēle ir 0. Simple as that.

Un mani izbrīna, ka Indago žūrijas vērtēšanas tabulā faktiski nav sadaļas "Geimplejs", bet ir daudz citu nevajadzīgu kategoriju. Un, kamēr Indago netiks uzsvērta Geimpleja nozīme iesniegtajās spēlēs, mūs sagaidīs šādas te spēles.

Ierosinājums ir vienkāršs -- Indago organizatori, atmetiet pilnīgi visus pārējos kritērijus spēlei (vismaz galvenajam topam). Lai ir viens vērtējums -- cik interesanti spēlēt, geimplejs. Un, ja spēle būs interesanta, grafika būs sekundāra. Tad būs progress un tad būs "industrijā" attīstība, jo tiks taisītas spēles spēlētājiem nevis, praktiski, sev.

Un pirms brēkt, padomājiet, kas īsti ir līdz šim uzvarējis Indago konkursos? Tieši tā -- tās vienīgās spēles, kurām bija geimplejs. Jūs gribat vairāk Paradise Isles, THEEP'us, 3D Squares? Uzstādiet geimpleju, kā prioritāti!

Ja būs labs geimplejs noteikti atradīsies palīgi, kas uzlabos grafiku, ja pats veidotājs nevarēs. Ja spēlei ir geimplejs, tai ir nākotne, jo geimplejs nenoveco (Warcraft, Doom, Minesweeper, tetris, mario anyone?), kamēr grafika noveco ātrāk nekā jūs pagūstat to uztaisīt. Nav jēga sākt ar smuko ārieni -- jāsāk ar minimālismu tikai ar domu, lai būtu interesanti spēlēt.

Rezumējums:

Piedāvāju revolucionāru ideju konkursa attīstībai -- atstāt tikai vienu vienīgu vērtējuma kategoriju spēlei -- spēles procesa interesantumu jeb geimpleju.

Nopietni.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 11:50 am    Post subject:

Jep, mani arī nepatīk, ka ir tik daudz vērtēšanas kategoriju. It īpaši tāda līmeņa spēlēm, kādas patlaban Indago tiek pieteiktas. Pilnībā pievienojos Kamazam.

No sevis ieteiktu arī samazināt piešķiramo punktu skaitu no 10 līdz 5. Citādi, vismaz man personīgi, tā ir pārāk liela izvēle un nav viegli kautko objektīvi piešķirt. Bet nu šis nav tik svarīgi kā tas, ko Kamazs saka. Var arī palikt kā ir.
Back to top
View user's profile Send e-mail
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 12:42 pm    Post subject:

Es nevienā šī gada spēlē nebiju manījis neko, kas liecinātu, ka prioritāte būtu kaut kas no tiem vērtēšanas kritērijiem. Visas spēles bija stipri zem viduvējā pēc jebkādiem kritērijiem. Tas manuprāt liecina par to, ka vērtēšanas kritērijiem ir maza nozīme gala rezultātam Indago.

Pati par sevi šī ideja laba. Noteikti atvieglos vērtēšanu.
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 1:17 pm    Post subject: Re: Ierosinājums, kā uzlabot Indago

Kamazs wrote:

Rezumējums:

Piedāvāju revolucionāru ideju konkursa attīstībai -- atstāt tikai vienu vienīgu vērtējuma kategoriju spēlei -- spēles procesa interesantumu jeb geimpleju.

Nopietni.


Nav problēmu.
Mums šogad ieplānots pārskatīt ne tikai noteikumus, bet visu Indago būtību un formātu.
Neuztraucieties, tas noteikti tiks publicēts un tiks apspriests arī publiskajā telpā, bet noteikti gadām ierosinājumus un idejas no Jums, jo tas ir mūsu visu konkurss nevis tikai mans un BalckSnake.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Andza



Joined: 20 Jan 2003
Posts: 44
Location: In Ikskile was the first stone building in all Baltija.

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 1:18 pm    Post subject:

Es tam pilnībā pievienojos un uzskatu, ka to ir svarīgi pozicionēt un afišēt, lai visiem dalībniekiem uzreiz būtu skaidrs, ka, lai saņemtu balvas, pirmkārt, viņiem jādomā par spēle saturu no interesantuma viedokļa, nevis par to, kā uzprogrammē 3D līmeni.

Ja tas tiks uzsvērts, kā pats svarīgākais, tad noteikti tas varētu atstāt iespaidu uz to, kā dalībnieki gatavosies nākamajam Indago. Savādāk, man ir aizdomas, ka šobrīd Indago pārāk ir atvasinājies no CGImage, kur galvenais ir vizuālais un grafiskā modelēšana.
_________________
Atmosfeera ir nepraatiigi svariiga, kad es jums saku!
Back to top
View user's profile
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 2:24 pm    Post subject:

+1 balss par Kamaza teikto. Tomēr no citas puses uzskatu, kad tehnoloģiskā puse būtu jāvērtē arī. Piemēram šogad iznāca piedalīties Indago un nācās izstāties praktiski dēļ tā, kad man nebija jau laikus izveidotas visas nepieciešamās tehnoloģijas un tūļi(esmu c/c++ useris). Un vēl joprojam tos veidoju nepieskaroties gameplay vispār un vismaz mēnesi vēl to naksies veidot līdz tikai nonākšu pie gameplay. Protams varēju sagatavot to visu iepriekš.

Būtībā ideja ir tāda GameMaker lietotāji ja veido spēli tikai uz Indago un vērtē pēc gameplay ir priekšroka par tiem dalībniekiem, kas veido spēli ilgstošākam laika posmam un izstrādā arī attiecīgās tehnologijas(tas ir īpaši
online spelēm, kā nekā to šogad bija trīs un visi trīs izstājās), zaudē. Tas pat attiecās uz maziem online projektiem. Vienīgais veids, tad viņiem būtu veidot 1-2 gadus iepriekš. Es domāju tas ir muļķīgi no vienas puses priekš latvijas, kur ir jau tā maz cilveki, kas ar to nodarbotos.
Indago konkursa garumu derētu izveidot garāku un neaizliegt piedalīties komerciāliem projektiem. Jo izstrādātaji Indago var izmantot priekš sponsoru piesaistīšanas.
Back to top
View user's profile
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 3:01 pm    Post subject:

Tenjou wrote:

Indago konkursa garumu derētu izveidot garāku un neaizliegt piedalīties komerciāliem projektiem. Jo izstrādātaji Indago var izmantot priekš sponsoru piesaistīšanas.


Nu par garumu nedomāju, ka vajag atlikt reizi dovos gados, tad ir grūti uzturēt sponsoru interesi par pasākumu.
Kas attiecas uz komerciāliem projektiem, tad tie neatstās nekādas cerības iesācējiem, bet tieši tiem šis konkurs ir domāts, lai varētu atsperties un kaut ko darīt ar mērķi. Te gan minēja, ka izstrādāt spēles tieši uz Indago ir slikti, taču, vienkārši buroties ar kodu intereses pēc bez jebkāda mērķa un nezinot ko par šo projektu domā citi ir divtik grūti. To var darīt cilvēki, kuri gamedevā nav pirmo reizi un ne pirmo gadu, bet iesācējam to darīt ir praktiski neiespējami.


Last edited by ra001 on Tue Dec 04, 2007 4:06 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 3:09 pm    Post subject:

Mazliet pārprati, palabošu savu teikto:
Būtība viss atkarīgs uz kādu developeru grupu Jūs gribat Indago bīdīt, kā priekš nakotnē komerciāliem projektiem Indago patreizejā formātā neder. Jo es pat nezinu vai varēšu nakamgad ar to pašu projektu pieteikties nepārkāpjot noteikumus.

Indago jābūt katru gadu, par tiem diviem gadiem bija tā, ka priekš online projekta vajag vienu-divus gadus, lai parāditu gameplayu.
Projektiem kuriem jau ir sponsors nedrikst piedalīties, bet tādi kuri meklē tos
un jau apzīmē sevi kā komerciālu(lai gan vēl īsti neko nepelna) vajadzetu drīkstēt peidalīties un tas būtu godīgi manuprāt.
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 3:30 pm    Post subject:

5.8.1. Programmēšana – spēles tehniskais izpildījums.

To neviens neredz, ja vien runa nav par optimizēšanu.

5.8.1.1. Aktualitāte – izmantoto programmēšanas metožu laikmetīgums.

Kas tas ir? Grafika? Jaunākie algoritmi? DirectX 10.1? Nepaspēsim ...

5.8.1.2. Interfeiss – programmas uzstādīšanas/novākšanas un lietošanas ērtības nodrošinājums.

Par to lai rūpējās programmas instalātori.

5.8.1.3. Kvalitāte – programmas izpildījuma kvalitāte, kļūdu daudzums.

To redz vai neredz tikai pats programmētājs. Bet zināms, ka jebkurā kodā ir kļūdas. Varbūt kļūda nav kļūda, bet easter egg?

5.8.2. Grafika – spēles vizuālais noformējums.

Nav zemē metama lieta. Grafika versus Gameplay? Te var strīdēties ...

5.8.2.1. Vide – kopējais grafiskais noformējums, interfeiss, atmosfēra.

Lieki ... pie tēla var pielikt.

5.8.2.2. Personāži – spēles personāžu/tehnikas dizains.

Pie grafikas ...

5.8.2.3. Specefekti – izmantoto vizuālo specefektu daudzums un kvalitāte.

Pie grafikas ....

5.8.3. Promocija – spēles kopskats mūsdienu spēļu industrijas kontekstā.

Nesaprotami ...

5.8.3.1. Ideja – idejas/satura svaigums, oriģinalitāte, interesantums.

Katrai jaunai spēlei jāatšķirās no citas ar šo. Varētu palikt.

5.8.3.2. Tēls – vizuālā un audiālā pievilcība.

Pie grafikas ...

5.8.3.3. Produkts – spēles, kā produkta pasniegšanas veiksmīgums, reklāma.

Te nav mārketinga birojs un ne visiem pulciņā ir web programmētājs.

--------------

Any questions?

Ar sarkano iezīmētie ir jāsvītro ārā, dzeltenie zem ???, bet zaļie lai paliek.
Tāpat arī gameplay, bet tas ir tīri katra interesēs un nekad nav objektīvi.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 4:12 pm    Post subject:

Tenjou wrote:
apzīmē sevi kā komerciālu(lai gan vēl īsti neko nepelna) vajadzetu drīkstēt peidalīties un tas būtu godīgi manuprāt.


Tagad jau principā nav iespējas kontrolēt vai projekts ir komerciāls vai nē, tas ir vai tam ir finansējums vai nav, jo es kā vienkārši naudīgs vecis varu savākt grupu ar darboņiem, kas programē un zīmēs un vēl nezin ko, bet oficiāli tas nebūs komerciāls projekts, bet domāju, ka tādam iespēja uzvarēt ir daudz lielāka.

Ja projekts tiek izlikts kā komercials t.i to grib pārdot tirgū, tas netraucē tam piedalīties Indago, tikai visi Indago projekti ir brīvi pieejami un līdz ar to kādēļ kādam maksāt par to naudu, ja to var brīi nokačāt no Indago... Vienīgi pēc Indago pieliekot klāt kādas fīčas un tad sāk tirgot, bet tas netraucē piedalīties Indago, jo nav pretrunā ar noteikumiem.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Tue Dec 04, 2007 5:23 pm    Post subject:

oh, smuki Very Happy
būtu tas labi, ka palabotu tur šo to...
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Wed Dec 05, 2007 11:34 am    Post subject:

Noteikti jaabuut taadai lietai kaa PERFORMANCE Kamoon, nu jau sobriid tiek veidotas vnk slimi leeniigas un neoptimizeetas taas speeles, ir noteikti labi jaastimulee izstraadaataaju speeli optimizeet (piemeeram atnemt punktus ja speele ir neadekvaati leena)
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Wed Dec 05, 2007 11:39 am    Post subject:

Bet varbūt tā ir lēna tāpēc, ka tur apakšā ir Spider algoritms? :roll:

Un perfomance nav latvisks vārds ...
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Wed Dec 05, 2007 11:42 am    Post subject:

Būtu labi, ja savus ieteikumus varētu formēt tādā pusgatavā formā, ne tik gari kā EDDY, bet apmēram šādi

Žūrijas vērtējums

    gameplay
    performance
    grafika
    pasniegšanas prasme
Lietotāju balsojums

    gameplay
    grafika
    tehniskais izpildījums
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Wed Dec 05, 2007 11:42 am    Post subject:

Storm wrote:
Noteikti jaabuut taadai lietai kaa PERFORMANCE Kamoon, nu jau sobriid tiek veidotas vnk slimi leeniigas un neoptimizeetas taas speeles, ir noteikti labi jaastimulee izstraadaataaju speeli optimizeet (piemeeram atnemt punktus ja speele ir neadekvaati leena)


Kad pāris kluči uz ekrāna rada slideshow uz jaudīgiem datoriem, nav vainīga optimizācija, bet drīzāk fundamentālu zināšanu trūkums.
Protams par ātrdarbību varētu ielikt papildus punktus, taču sākumā vajadzētu dabūt gatavu kaut ko, ko būtu vērts optimizēt.


EDIT:

Žūrijai:
gameplay (līdz 10),
grafika, skaņa, pasniegšana un citas lietas kopā ņemot dod vienu atzīmi (līdz 10)

Citi:
gameplay,
grafika,
sižets,
skaņa
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.


Last edited by DeRatizators on Wed Dec 05, 2007 11:46 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2007 All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 1 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group