dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Loot algoritmi
Goto page Previous  1, 2
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Sun Mar 30, 2008 2:38 pm    Post subject:

Es spikotu no wow - tu mazliet esi iecentreejies uz tiem mineraaliem... Iedomaajies ka tu to pasu sisteemu vareetu izmantot "herbaalismam" vai kaadam citam "vaaksanas" skilam... Katram paartaisiisi? Vai nav labaak izdomaat kko kas der visam?

WoW'aa :

1) Noteikti mineraali mainojaas no noteiktiem mainiem - tiem ir savs izskats un atrasanaas vietas.
2) Skils nosaka tikai to kaadus mineraalus (augus) tu vari ievaakt. Ievaacot augstaaka liimenja augus celjaas skills.
3) Kad tu ievaac mineraalu/augu - tas ir taa pat kaa nogalinot kaadu apkaart skraidosu kreepu - vnk loot tabula ar iespeejamajiem ieguutajiem mineraaliem, piemeeram, no sudraba raksanas vietas pastaavees 60% iespeeja ka izbirs 1 sudraba ruuda; 20% - ka divas; 10% - ka triis; 10% - nekas.
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 30, 2008 2:45 pm    Post subject:

Storm, kāpēc taisīt kā citiem, ja var labāk?

Citāts no intervijas ar MUD radītāju Richard Bartle:
Quote:
- If you could take over control of one major MMORPG - which would you choose and what would you do with it?

- I'd take over World of Warcraft and I'd close it. I just want better virtual worlds. Sacrificing one of the best so its players have to seek out alternatives would be a sure-fire way to ensure that unknown gems got the chance they deserved, and that new games were developed to push back the boundaries.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Sun Mar 30, 2008 4:10 pm    Post subject:

Bubu neizlasiiji raksinju :P

Kapeec wow ir tik populaars? Jo ir VIENKAARSH! Nevienam nepatiik sarezgiiti mulkjiigi, reaalistiski speeles mehaanismi.
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
Vilx-



Joined: 10 Nov 2007
Posts: 34

PostPosted: Sun Mar 30, 2008 4:20 pm    Post subject:

Storm - kāpēc Tev šķiet, ka tur kaut kas būs reālistisks? Spēlētājam jau arī viss būs vienkārši!

He, tad, kad šķiet, ka beidzot visu zini, tikai tad Tu saproti, ka patiesībā ir tikai vēl vairāk jautājumu. :D

Eku, vēl viens: Pieņemsism, ka ir zemes gabals, kurā ir tikai 1 minerāls - 100% dzelzs rūda. Dzelzs rūdas grūtība ir 25, bet Tavs skills arī ir tieši 25. Kādas ir Tavas iespējas izrakt šo rūdu, un kādus daudzumus (ar kādām iespējām) Tu vari izrakt? :P

Taču man jau sāk apnikties jautāt, tāpēc izteikšu variantu.

Visi aprēķini dalās 2 daļās. Pirmā daļa nosaka, ko Tu izraksi (ja vispār). Ja pirmā daļa bijusi veiksmīga (Tu kaut ko izroc), tad otrā daļa nosaka, cik daudz Tu izraksi.

Pirmā daļa rēķinās tā - katram minerālam ir zināma iespējamība, ka Tu viņu vari izrakt. Šī iespējamība ir minerāla procentuālais daudzums lauciņā (D) reizināts ar Tava skilla koeficientu (K). Skilla koeficients arī ir procentos, un tas tiek rēķināts kā 50 plus skilla pārsvars pār minerāla grūtību. Tātad, ja Tavs skills ir precīzi vienāds ar minerāla grūtību, tad K=50%. Ja Tavs skills ir par 5 punktiem lielāks nekā minerāla grūtība, tad K=55%. U.t.t. Ja K pārsniedz 100%, tad K tiek padarīts par 100%. Ja K ir mazāks par 50% (t.i. Tavs skills ir mazāks nekā minerāla grūtība), tad K tiek padarīts par 0%.

Tas viss ir gana murgaini, tāpēc došu pāris piemērus. Pieņemsim, ka Tavs skills ir 52. Dzelzs grūtība ir 25, sudraba grūtība ir 50, bet zelta grūtība ir 75. Tagad, ja:
  • Lauciņā ir 100% dzelzs. Tavs skilla pārsvars pār dzelzs grūtību ir 52-25=27. Tātad, K=50+27=77%. Tātad, Tava iespējamība izrakt dzelzi ir 100%*77% = 77%.
  • Lauciņā ir 60% dzelzs un 40% sudraba. K dzelzij, kā jau noskaidrojām, ir 77%. K sudrabam ir 52%, jo Tavs skilla pārsvars pār sudraba grūtību ir 2. Tātad, šajā scenārijā Tev ir 60%*77%=46.2% iespējamība izrakt dzelzi, un 40%*52%=20.8% iespējamība izrakt sudrabu.
  • Lauciņā ir 40% dzelzs, 40% sudraba un 20% zelta. Dzelzs iespēja būs 40%*77%=30.8%. Sudraba iespēja būs tāda pati kā iepriekšējā piemērā - 20.8%. Zelta K savukārt ir 0%, jo Tavs skills ir pārāk zems. Tātad, zelta iespējamība ir 20%*0%=0%.
Attiecīgi tālāk - zinot iespējamību procentus, ņem vienu random skaitli un skaties, kas tur sanāk. Ja Tavi skilli būs perfekti, tad visi iespējamību procenti sasummēsies uz 100%, un Tu vienmēr kaut ko izraksi. Bet pārsvarā tomēr būs iespējamība neko neizrakt.

Par izrokamo daudzumu ir vienkāršāk - ir skaitlis Q, kurš rēķinās kā 1 + Tavs skills - Grūtība. T.i. Tava skilla pārsvars pār grūtību, plus vēl viens. Tagad ņem random skaitli robežās no 1 līdz Q, un tas arī būs meklētais daudzums. Rezultātā - jo augstāks skills, jo vairāk Tu vari izrakt, bet patiesais daudzums vienmēr būs random. Vidējais izraktais daudzums arī ies uz augšu.
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 30, 2008 4:23 pm    Post subject:

Storm - un kur es apgalvoju, ka vajag taisīt sarežītu un reālistisku sistēmu?
Es tikai gribēju pateikt, ka špikojot no wowa neuztaisīsi neko labāku - sanāks tas pats vien wows (+/-). Un kāpēc gan taisīt plaģiātus vienu otram līdzīgus, ja var labāk!
Back to top
View user's profile Send e-mail
Lynx
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 70
Location: Rīga

PostPosted: Sun Mar 30, 2008 5:24 pm    Post subject:

O, Vilx-, paldies. Smuki realizēta sistēma. Patiesi daudz labāka par manu variantu.

Izskatās, ka vienīgi iespējams būs nedaudz japamaina % apreiķini uz lauka esošajiem metāliem. Attiecīgi jaņem vērā tikai tie resursi, ko spēlētājs var izrakt. Piemēram, tavā 3ajā variantā, lai arī ir zelts uz lauka, spēlētājs to nevar rakt, un dzelts un sudrabs attiecīgi pārvēršas katrs par 50%. Būs japaeksperimentē un jāredz spēlētāju viedokļi.

Jo pašreizējā variantā var gadīties ka kaut kādu primitīvu metālu ir ļoti grūti izrakt konkrētājās raktuvēs un rast cilvēkiem nesaprašanu. No otras puses tavs varants ir loģiskāks un cilvēks var izsecināt, ja slikti rokas zemi metāli tur noteikti ir daudz augsta ranga metāli un noteikti ir jaatgriežas vēlāk.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Vilx-



Joined: 10 Nov 2007
Posts: 34

PostPosted: Sun Mar 30, 2008 6:07 pm    Post subject:

Nu, kalibrēt to visu pasākumu noteikti vajadzēs. Kauču vai tāpēc vien, ka es nezinu, cik viegli ir paaugstināt skillus. Ja tas nāk lēni un sāpīgi, tad katru punktu vajadzētu padarīt vērtīgāku. Vai arī, ja tos var ļoti viegli dabūt, tad tieši pretēji. Un vēl daudz citas vietas šeit var un vajadzēs mainīt. To varēs noteikt tikai spēlējot.

Par to pēdējo piemēru ar 0% zeltu - tas tā bija tīšām. Kā redzi, arī pārējos piemēros visu gala procentu kopsumma nesasniedz 100%. Ja tā būtu, tad būtu garantēts ka Tu kaut ko izraksi. Un, ja tur ir 10% dzelzs un 90% zelta, un Tev nepietiek skilla zeltam, tad (manuprāt) tomēr būtu tikai loģiski, ka Tu to dzelzi nevari tik viegli dabūt, jo gluži vienkārši viņa tur ir maz.

Starp citu - šeit arī parādās iespēja jau pašā sākumā zemē ielikt, piemēram, tikai 10% dzelzs un neko citu, šādējādi padarot gabaliņu vienkārši neizdevīgu, lai arī ne pilnībā tukšu. Wink Tomēr pārsniegt 100% summā gan nevajadzētu, jo tad pārāk viegli būs dabūt variantu, kur vienmēr kaut kas izrokas. Vai arī kaut ko nekad nevarēs izrakt, jo pārējie jau summā sastādīs 100%, bet random vērtība ir tikai robežās no 0-100.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group