|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Mon Jun 23, 2008 6:43 pm Post subject: mazs fizikas dzinis |
|
Tests:
Press here
būtībā es testēju uz ātruma 1000, bet tas partiklis tāpat neizlidoja ārā (sienas iekļautos 200x200 AABBoxā)
lūdzu testēt un šeit iepostēt ātrumu, ar kādu partiklis izlidoja ārā, ja vispār izlidoja
pagaidām ir fiksēts timesteps tur, bet es domāju, ka ar mainīgu viss būtu ok ;)
būtībā sākums šķiet tīri OK, drīz partiklim piemetīšu atsitiena spēku un berzes spēku, pēc tam būs grūtākais - ķermeņi, un murgu murgs - divu un vairāku ne-statisku ķermeņu sadursmes, bet, ceru, ka šo dzini kaut kā uz priekšu aizbīdīšu _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Mon Jun 23, 2008 10:21 pm Post subject: |
|
pirmais updeits ar atsitiena spēka un berzes spēka pievienošanu sadursmju procesēšanā ;)
links updeitots
labprāt sagaidīšu komentārus un testu, kuri iekļaujas normālajos parametros ( friction un restitution iekš [0;1] ), rezultātus
EDIT: pats pamanīju vienu "joku" ar partikļa palēnināšanos, drīz vajadzētu būt izlabotam
EDIT2: ir salabots un links updeitots _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Jun 24, 2008 2:06 pm Post subject: |
|
Šitais jau atgādina Edija rotējošo kubu... šņaks tik vēl nav ticis līdz 3d ;)
Diezgan dīvaini nosaukt viena pārtikļa (vai pat vairāku, ja būtu) kustību par fizikas dzini. Ok, es vēl saprastu, ja tur būs pilnvērtīgs normālu ķermeņu simulācijas atbalsts, bet tikmēr... nezinu vai kādam tava exe liksies noderīga. Pie tam būvējot nopietnus fizikas dziņus diez vai kas šādā viedā sanāks sakarīgs, ja no partikļu izveidošanas tālāk mēģinās iestūķēt turpatās normālus ķermeņus. Tur pavisam specifika un citādākas prasības pret dziņa uzbūvi un strūktūru.
Paskaidro lūdzams man, kā potenciālajam, tavam "fizikas" dziņa lietotājam - kāds tavam "dzinim" būs labums fīčās vai kur citur pār citiem analoģiskiem jau esošiem dziņiem, kas liktu man izvelēties lietot tavu "fizikas" dzini? Piemēram to pašu Box2D, kura community, kas mērāms simtos vai iespējams pat tūkstošos, garantē to, ka dzinis ir kvalitatīvs un nesatur kļūdas, un ja arī tiek kāda atrasta, tad tas notiek diezgan ātri un operatīvi tiek novērsts. Atbilde: "mans būs labāks" netiek ņemta par pilnu.
Būtu labāk kontributējis jau esošajam kādamopen-source projektos, uzlabojot/attīstot tos vai labojot bugus (lai gan pazīstot tevi varu saprast, ka daudzi developeri atteiktos ar tevi sadarboties). Tad tam visam būtu lielāka jēga nekā ikkatru tavu wannabe konkurentu likt te. Drīz laikam sagaidīsim tavu grafisko API, kas būs viskrutākais, jo optimizēts assemblerī, vai pat tavu OS...
Quote: | drīz partiklim piemetīšu atsitiena spēku |
Kas pie joda ir atsitiena spēks... savos terminu izgudrojumos tu, kā redzams, joprojāms esi zirgā.
Quote: | murgu murgs - divu un vairāku ne-statisku ķermeņu sadursmes |
Kāds vēl murgs? Tā ir tīrākā matemātika. Attiecigie algoritmi/sistēmas/formulas ir diezgan daudz aprakstītas un iztirzātas attiecīgajā literatūrā.
Un vēl - tu pārkāp SDL licences (LGPL) noteikumus, izplatot savu programmu tikai kā exe failu, kurš statiski salinkots ar SDL. |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Tue Jun 24, 2008 2:51 pm Post subject: |
|
kāpēc viņš varētu iznākt OK?
tāpēc, ka, kā redzi, viņš jau tagad ir ļoti stabils, un partiklis pie milzīgiem ātrumiem neizlido cauri nekam
par SDL licenci man pagaidām stipri vienalga, jo SDLam nepatīk tas, ka es statisko runtime libu lieku klāt
Yeah, right!
tīri vienkārši izdomāt, kā daudzi ķermeņi savā starpā sadursies, lai pie lieliem ātrumiem neizlido viens otram cauri + vēl līniju/paralelogramu sadursme
gribētu redzēt "attiecīgās literatūras" piemēru, kaut ko tādu, kur nav aprakstīts tikai "dari kaut kā tā lai būtu tas, izlabo 100 problēmas un varbūt korekti ies" stilā
atsitiena spēks - restitution, c'mon, nedomāju, ka šito būs TIK grūti saprast
Quote: | nezinu vai kādam tava exe liksies noderīga. |
demonstrācija, un tikai
Quote: | Pie tam būvējot nopietnus fizikas dziņus diez vai kas šādā viedā sanāks sakarīgs, ja no partikļu izveidošanas tālāk mēģinās iestūķēt turpatās normālus ķermeņus. |
reku tavs "krutais" termins - "normāli ķermeņi"
mana dziņa ķermeņi arī var būt normāli!
es vienkārši tos ķermeņus varu definēt nedaudz citādāk! _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Jun 24, 2008 3:24 pm Post subject: |
|
snake5 wrote: | par SDL licenci man pagaidām stipri vienalga, jo SDLam nepatīk tas, ka es statisko runtime libu lieku klāt |
Tāpēc, ka by default tie libi, kas no libsdl.org novelkami ir salinkoti ar dinamisko C/C++ runtime bibliotēku. Ja nepatīk - neviens neliedz no sourcēm uzbūvēt sdl dll failu ar citādākiem settingiem. Vienkārši jāatver studijas projekts, jānomaina settingi un jāuzspiež build.
Tas, ka tev stipri vienalga par licenci, nenozīmē, ka tev tā nav jāievēro. Kad dabūsi automašīnu un tiesības, tad arī neievērosi CSDD likumus?
Quote: | tīri vienkārši izdomāt, kā daudzi ķermeņi savā starpā sadursies, lai pie lieliem ātrumiem neizlido viens otram cauri + vēl līniju/paralelogramu sadursme |
Kāpēc tas ir jāizdomā? Tas ir jāizrēķina. Tas saucās continuous collision, un literatūrā par to ir diezgan daudz.
Neviens sakarīgs (ar domu - izmantojams reāla laika simulācijai) fizikas dzinis nesimulēs visus pasaules objektus tādā viedā. Tas ir pārāk liels overheads, tb bremzēs viss tas pasākums. Piemēram, Newton Game Dynamics vai Havok dara tā, ka katram objektam individuāli var uzlikt, ka šī objekta kolīzijām jāizmanto continuous kolīzciju meklēšana (nevis diskrēta).
Kur vispār problēma noteikt līnijas krustošanas ar paralelogramu? To pat ar 9. klases ģeometriju var izdarīt.
Un restitution nav nekāds spēks. Tas ir koeficients - bezdimensionāls. Diemžēl neatceros kā to latviski sauca. |
|
Back to top |
|
|
Vecais_Dumais_Laacis Guru
Joined: 29 Jan 2004 Posts: 800
|
Posted: Tue Jun 24, 2008 3:40 pm Post subject: Re: mazs fizikas dzinis |
|
snake5 wrote: | lūdzu testēt un šeit iepostēt ātrumu, ar kādu partiklis izlidoja ārā, ja vispār izlidoja
|
tev tas softs randomaa uz dazhaadiem pc dazhaadi straadaa ka pats nevari notesteet? _________________ ...un ja bites buutu laachi... |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Tue Jun 24, 2008 4:30 pm Post subject: |
|
bubu,
labi, tā nokompilēšu SDL dll
ķermeņus var definēt dažādi, tur tā domāšana par to, kā statisks ķermenis sadursies ar dinamisku un kā divi dinamiski ķermeņi sadursies!
iespēju nav maz, bet visgrūtāk (!) ir izdomāt to, kā pilnīgi visi ķermeņi neatkarīgi no situācijas neaizlidos viens otram garām!
VDL,
nū, ja ir kāds ātrums, pie kura partiklis tomēr (maza gan iespēja) izlec, tad man to vajadzētu zināt, lai es varētu salabot! _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Tue Jun 24, 2008 5:26 pm Post subject: |
|
snake5 wrote: | nū, ja ir kāds ātrums, pie kura partiklis tomēr (maza gan iespēja) izlec, tad man to vajadzētu zināt, lai es varētu salabot! |
Tu nesaprati, ko vdl tev saka.
Vai uz tava datora ātrumi darbojās citā dimensijā un citos lielumos, ka tas jādod "pārbaudīt" citiem? |
|
Back to top |
|
|
Arrovs
Joined: 10 Mar 2007 Posts: 96 Location: Saldus
|
Posted: Wed Jun 25, 2008 9:37 am Post subject: |
|
tur rakstīts, ka negatīvs skaitlis ir uz augšu! Nu tas tā - īsti nesapratu, bet tomēr pie negatīviem saitļiem un pārējām lietām uz 0.5 tas mazais asinsūcējs pēc atsišanās izlido ārpus ekrāna! _________________ Arrovs komanda |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Wed Jun 25, 2008 10:32 am Post subject: |
|
tas ir y ātrums, ierakstīju to tāpēc, ka grafikos parasti lielākas y vērtības ir uz augšu, bet šeit ir otrādi ;)
btw, paldies, tagad salaboju nelielo precīzās sadursmes kļūdu (kad lietoti tādi y ātrumi, kurus ar veselu skaitli reizinot var dabūt 100) upload links būs salabots drīz ;)
bubu, ja es tad nesapratu, tad tagad es vēl vairāk nesaprotu
ātrumi citā dimensijā un lielumos? lai kā tas būtu iespējams, tas nav iemesls, kāpēc dodu testēt
meklējot kļūdas, jo vairāk acis skatās, jo ātrāk un vairāk kļūdas var atrast _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
elvman Indago Uzvarētājs
Joined: 09 Apr 2003 Posts: 1278 Location: Kuldiga
|
Posted: Wed Jun 25, 2008 2:32 pm Post subject: |
|
Es programmu neesmu mēģinājis, bet nesaprotu, tu uz sava datora nevari uzlikt ātrumu uz pāris miljoniem? Tad arī redzēsi vai izlido vai nē, kāpēc tev vajag lai to dara citi? Vai arī vienkārši gribēji padižoties ar savu veikumu? _________________ long time; /* know C */ |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Wed Jun 25, 2008 3:31 pm Post subject: |
|
esmu slinks :D
redz, ka es vienu kļūdu tik ātri neatradu! _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Sat Jun 28, 2008 12:44 pm Post subject: Re: mazs fizikas dzinis |
|
Normaljna, es domaaju ka ir Ok, arii nemot veeraa autora vecumu un iepriekseejo pieredzi
Runaajot par divu kustiigu objektu sarudsmi, vienu var vienmeer padariit par "nekustiigu" atnjemot taa velocitaati otram ;P _________________ Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552 |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Sat Jun 28, 2008 3:38 pm Post subject: Re: mazs fizikas dzinis |
|
thanks!
Storm wrote: | Runaajot par divu kustiigu objektu sarudsmi, vienu var vienmeer padariit par "nekustiigu" atnjemot taa velocitaati otram ;P |
šeit es arī tā biju domājis, bet sadūros ar problemātisku gadījumu, kurā 3 objekti saduras, tāpēc vēl neesmu izdomājis, kā darīt.. _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
Kamazs Guru
Joined: 17 Jan 2003 Posts: 829 Location: The glorious ancient city of Loja
|
Posted: Sun Jun 29, 2008 9:28 am Post subject: |
|
Ir tāds superpozīcijas princips. Sarežģītas sadursmju kombinācijas reducē uz atsevišķu objektu mijiedarbību pa pāriem un tad atrod rezultējošo vektoru. _________________ ...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|