dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Unnamed rts/rpg by Storm, again
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Tavi projekti
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 6:19 pm    Post subject:

Grafu teorija nav vienkārši nožu savienošana un atvienošana. Grafu teorijā ir milzum daudz visādu algoritmu un principu kā apstaigāt un apstrādāt grafu noteiktiem uzdevumiem (atver to manu liku uz wikipēdiju un palasi kaut tikai virsrakstus). Ja jau tu, acīmredzot, nezini grafu teoriju, tad nevajag uzskatīt ka tā neeksistē vispār.

Un neesi iedomājies, ka tie, kas to zin (vai spēj izdomāt), tie nesēž primitīvos interneta forumiņos un netroļļojās? Cilvēki zinātni augstā līmenī (teoriju & stuff) nebīda interneta forumos par spēļu izstrādes. Nesaprotu kāpēc par to būtu jāizsakās "lol". Man tas šķiet ļoti dabiski.

Pats es īsti nespēlēju stratēģijas vai rpg, bet es apšaubu tavu apgalvojumu par tiem tailiem. Esmu drošs, ka noteikti vairākās spēlēs ir ne-tailiska kustība.
Bet no otras puses - gan jau tailiem ir arī savs iemesls, tikt tādiem mērķiem izmantotiem. Neesi iedomājies, ka skaitļošanas jauda/atmiņa var nepietikt pilnīgi patvaļīgām kustībām nopietnā spēlē?
Back to top
View user's profile Send e-mail
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 6:58 pm    Post subject:

Reaali gandriiz jebkuraa rpg ir kvadraatinju sisteema, BET tas ir prieks statiskaam lietaam. Prieks dinamiskaam - kaa nu kurs, vai vienkaarsi uztaisi ka vieniibas paarvietojas tikai no laucinja uz laucinju un dziivo laimiigs (Age of Empires II) vai arii veido sisteemu kuraa dinamiskas vienibias paarvietojas briivi (Warcraft III). Ieteikumi, kljuudu apiesana un pat generaala straadaajosa ideja briivajam variantam neparaadaas vispaar nekur... Man jau iet vismaz piektaa iteraacija sitam visam, gaisma tunelja galaa ir, bet taa visa masiina ir kompliceeta. Un nav iisti daudz laika guleet un skatoties griestos domaat savu geniaalo ideju kas visas paareejaas probleemas mazaakaa vai lielaakaa meeraa atrsisina pasas no sevis. Research nekaads nav, visi lielie gamedevi savu koda dalju un idejas/paneemienus sleepj. Pat visus AAA variantus visi vienmeer nozaakaa, neesmu redzeejis kur kaads buutu teicis ka patfinding(taa tauta sauc obstacle avoidance, ne jau patfinding ir vaina) straadaa uz 8/10.

Vairaak par teemu, mazaak par to ka man nemaacija kas ir Graph, vajadzees un visu atradiisu, dokumentaacija vairaak nekaa speej izlasiit.
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 7:15 pm    Post subject:

Quote:
Vieniigas ko netaa var atrast ir tas steering behaviors saits (izmanot konceptus nepieljaujamus organisku vieniibu kustiibaas piem bremzeesanu vai aatruma palielinaasanu) Un viens raksts ieks gamasutra par sito lietu in Age Of Empires, kas ir novecojis, variants 2D un vieniibas kustaas tikai no laucinja uz laucinju un veel piedevaam rezultaats ir vnk briesmiigs tajaa Ages Of Empires.

Visaas iespeejamaas vietaas kur pajautaa par dinamisku objektu apiesanu iestaajas klusums un neviens neko nezin lol. Taapeec arii faktiski nav neviena indie strateegija vai normaals rpg, un ja ir tad pathfinding ir marazma liimenii piemeram ka vieniba kustaas TIKAI no viena kvadraatiksa taila centra uz otru...


Storm, lai kas arī būtu izmantots "Age of Empires", tas noteikti nebija "dinamiska kustības plānošana". Lūdzu iztulko pats savu tekstu uz angļu val. un ieraksti googlē.

Kustības plānošana spēlē ir tad, kad tev ir vairākas kustības animācijas ar dažadām sekām bet līdzīgu nozīmi.
Piemēram: ieskriešanās un leciens, skriešana, iešana un īstā dinamiska kustības plānošana izdomā, kā tos salikt kopā, lai nonāktu galamērķī zinot vai daļēji zinot maršrutu un lietojot spēles noteikumus.
Tas ko tu sauc par "dinamiska kustības plānošana" pilnīgi noteikti ir kaut kas cits jo tevis nosauktos piemēros nav nekā pat līdzīga.

Netā ir pilns informācijas, gan par šķēršļu apiešanu, gan par maršrutu plānošanu. Googlē pareizie vārdi jāieraksta. Te nav nekāda Masonu sazvērestība, lai nabaga Storms nevarētu uztaisīt savu RPG.

Un vispār, tev jāsāk ar grafiem :D

Quote:

Kas tur ko nesparast lol . Vienkaarsh koncepts par elementu salinkosanu un papildus info par savienojuma veidu. Runa iet par to ka tas neko neatrisina, no graph te nav nekaadas jeegas vismaz no grapha grapha deelj, Tikpat labi es varu katrai vieniibai pielikt listu ar vieniibaam uz kuraam vins gaida.


Par to listu tu mani sasmīdināji. Kad tu katrai vienībai pieliksi sarakstu uz kuru tā gaida, tu arī iegūsi grafu, par kuru es runāju. Vai arī tu domā, ka tam obligāti jābūt ieskribelētam burnīcas lapā ?


Quote:
Tas ka vins domaa ka Starcrat un Warcraft viss notiekaas magiskaa kaartaa tikai pats no sevis un vieniigas kas tur ir ir paarvietosanaas no viena punkta uz otru un animaacijas mainiisana gan ir LOL Very Happy


Lūdzu citātu.
Un par kādu animācijas mainīšanu iet runa ? Tajā video nekā tāda nav un war3 neesmu redzējis nekādu animācijas maiņu, kas būtu saistāma ar šo tematu (bet to es jau teicu sākumā). Lai uztaisītu to, kas redzams video pilnīgi pietiek ar pathfinding + ko es piedāvāju par sastrēgumiem.
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 7:33 pm    Post subject:

Interesanti kaa tu domaa grafs magiski liks vinjam atrast celju tikai taapeec ka vins zin kas vinjam apkaart un traucee lol.

Izdomaaju variantu tikko.

1. Visi dinamiski objekti ir reprezenteeti ar rinkji (2D) vai kapsulu. Rinkjis ja vieniiba statiska un kapsula ja kustiiga. (kapsulas saakuma punks buus patreizeejaa vieniibas poziicija un kapsulas beigu poziicija buus punkts kuraa beidzaas solis). Raadiusi atkariigi no vieniibas izmeera.

2. Vispirms kaa jau ieprieks mineeju atrast un saakt izpildiit soli (liidz ar to arii izveidojot kapsulu) visaam vieniibaam kas to speej izdariit bez papildus iejauksanaas.

3. Raytracing! Izveidot raytracing baazeetu patfinderi kas atrod celju starp visaam kapsulaam, rinkja liinijaam un vienkaarsi liinijaam (kas norobezo visus statiskus necaurejamus apgabalus)

Vieniigas sanaaks veidot taadu diivainu to "Raytracing" nemot veeraa ka staram piemitiis platums.

Rezultaata sanaak vienkaarsi un geniaali - apmeeram tiesi taa pat kaa cilveeks atrastu celju - ar aciim nomeera visas vietas kur driikst kur nedriikst iet, nem veeraa to ja kaads kustaas, nemeeginot vinju notriekt no kaajaam, bet apejot apkaart un iesana arii - soli pa solim nevis peec katra centimetra paardomaa.

Probleemas - performance patfindingam pirmais (iespeejams), otrais - jaatrod vismaz daljeeji jauns celjsh peec katra solja (atkal performance), tresais - dancosana - bija celjs aiznemts - gaaju uz to pusi, paspeeru soli, celjs tagad briivs, izdomaaju iesu atpakalj utt. To peedeejo gan var pieciest jo taa nav dancosana 10 reizes sekundee, bet tikai pa soli.
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 7:44 pm    Post subject:

Storm, kāpēc vispār vajag tādu "pieklājību" pathfinding'ā? Kāpēc nevar vienkārši aizstumt prom / likt paiet malā visu, kas ceļā? Nav jau nekādi akmeņi... Warzone 2100 tā dara un nekādas problēmas.. un tai spēlei source kodu var dabūt: http://developer.wz2100.net/browser/trunk/src
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 7:51 pm    Post subject:

Taapeec ka ja tu speeleesi ar vienu sevis konroleetu "Hero" vieniibu un cits tev liks paiet malaa es nedomaaju ka tu buusi laimiigs.

Un warzone veesaa mieraa var lietot (un lieto ) sito : http://www.red3d.com/cwr/steer/ jo visas vieniibas cik maniiju ir kaut kaadi tanki kas braukaajaas.
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 8:53 pm    Post subject:

Storm wrote:
Interesanti kaa tu domaa grafs magiski liks vinjam atrast celju tikai taapeec ka vins zin kas vinjam apkaart un traucee lol.


Smags gadījums. Nu ok, whatever...
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 9:04 pm    Post subject:

Storm wrote:
Taapeec ka ja tu speeleesi ar vienu sevis konroleetu "Hero" vieniibu un cits tev liks paiet malaa es nedomaaju ka tu buusi laimiigs.

Nu tad Hitman stila apiešanu var lietot. Kad viens mēģina iet cauri otram, tad abu 3d modeļi tiek pabīdīti tā, lai nesaskaras. Ja tālāk bīdīt nevar, tiek izmainīts kustības ātrums.

P.S. Nevajag te pārcensties un simulēt programmā to, ko nevajag. Vajag tikai, lai izskatās, ka strādā pareizi. Kā piemēru varu dot "apjukušo mašīnas šoferi" no Max Payne. Lai izskatītos, ka iela nav tukša, ielika vienu mašīnu, kura visu laiku brauc pa ielu, katrā galā apgriežoties uz otru pusi. Ja nečīto, nevar pamanīt, ka tā ir viena mašīna. Tas, ko tu tagad mēģini darīt, būtu tas pats, kas, ja Max Payne veidotāji izveidotu kartē mašīnu radīšanas objektus un mašīnu dzēšanas objektus, un visu laiku kartē, kā jau reāli tas dzīvē ir, atbrauktu un aizbrauktu mašīnas. Rezultātā nepieciešama lieka objektu radīšana / dzēšana, iespējams pat dzinēja pārveidošana, ja tas nevar radīt tāda veida objektus tajā brīdī.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 10:07 pm    Post subject:

DeRatizators stop talking nonsense.

Snake - neciesu leetos variantus. Un sajaa gadiijumaa ja izskatiitos pareizi tad arii buutu pareizi, kustiibai nekaadus cheats nevar iestraadaat.

Un negribu buuveet visu uz putekljiem - kustiibas aatruma izmainiisana speelee kur piem buus itemi kas dod +X% move speed etc - NO. Visa taa speele ir viena liela kustiiba un manevreesana, tas ir svariigs aspekts. Protams var uztaisiit sapraatiigaa liimenii kad no speeleetaaja pasa prasa lai vins pakorigee kur iet (kaa diablo stilaa), bet juus jau buusiet tie kas njaudees - aah aah, patfinding sux Very Happy
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 10:48 pm    Post subject:

Quote:
Snake - neciesu leetos variantus.

Ja neesi pamanījis, labi veidotās spēlēs tādu ir daudz. Tāpēc jau spēļu līmeņus nebūvē tik lielus kā reālas pilsētas, bet tikai tik daudz, cik spēlētājs varēs redzēt. Kamēr nečīto vai pats nenodarbojies ar spēļu veidošanu - nepamanīsi.

Un DeRatizators tev atbildēja uz tavu jautājumu. Tev vajadzēja datu struktūru, viņš pateica, ka grafi jālieto.

P.S. Tas video, ko tu parādīji, izskatās pēc primitīva A* ar tailu modifikācijām, un situācijas izvērtēšanu - vai ir jēga pārrēķināt ceļu, vai labāk pagaidīt.
P.P.S. Vēl man bija tāda ideja ienākusi prātā par speciāliem punktiem path'ā, kurus būs obligāti jāšķērso (kurus var arī manuāli kartē salikt) - tad var izrēķināt tikai ceļu starp šādiem punktiem un to lietot kopā ar pārējo izrēķināto ceļu. Nav nekāda ūberideja, bet varētu strādāt..
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Sun Aug 09, 2009 11:48 pm    Post subject:

1. Es tev SPECIAALI (zinaadams tavas mulkjiibas) teicu:
Quote:
Un sajaa gadiijumaa ja izskatiitos pareizi tad arii buutu pareizi, kustiibai nekaadus cheats nevar iestraadaat.
un tomeer tu pamanies kaut ko taadu pateikt.

2. DeRatizators man ieteica nevis datu stuktuuru kur vajag fiksus remove un paarvietosanu no viena lista uz otru, bet ieteica man izveidot graphu kurs sastaada informaaciju par to kura vieniiba blokjee kuru un tad blenzt ekraanaa laimiigam.

3. Warcraft III nemaz neizmanto A* taa, btw. Un primitiivs tev tikai taa liekaas jo pats neko taadu nekad netaisi.

4. Obligaati jaaskeerso LOL. Tos sauc par waypointiem un nee- tas nekaadu probleemu neatrisina. Un par manulaalu saliksanu - dubults LOL, dariit man nav ko likt ar roku to ko var uzgenereet daudz gudraak...
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Mon Aug 10, 2009 12:43 am    Post subject:

Storm wrote:


2. DeRatizators man ieteica nevis datu stuktuuru kur vajag fiksus remove un paarvietosanu no viena lista uz otru, bet ieteica man izveidot graphu kurs sastaada informaaciju par to kura vieniiba blokjee kuru un tad blenzt ekraanaa laimiigam.



Haha, sorry, bet pēc šitā nevarēju noturēties.
Grafs arī ir datu struktūra ! Es tev iepriekš to pat boldā izcēlu... Tā ir, ka tu lasīt nemāki, tik bildes skatīties.
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Aug 10, 2009 12:53 am    Post subject:

Quote:
DeRatizators man ieteica nevis datu stuktuuru kur vajag fiksus remove un paarvietosanu no viena lista uz otru

.. datu struktūru, kur vajag pārvietošanu no viena lista uz otru..? Kā tev var kaut ko ieteikt, ja tu turies pie sava list'a?
Quote:
Un primitiivs tev tikai taa liekaas jo pats neko taadu nekad netaisi.

Neredzu tur baigās problēmas, bet nu ok..
Quote:
Obligaati jaaskeerso LOL. Tos sauc par waypointiem un nee- tas nekaadu probleemu neatrisina. Un par manulaalu saliksanu - dubults LOL, dariit man nav ko likt ar roku to ko var uzgenereet daudz gudraak...

Waypointi man saistās ar kaut ko nedaudz citu..
Quote:
Un sajaa gadiijumaa ja izskatiitos pareizi tad arii buutu pareizi

Nu ja tu savu variantu uzskati par vienīgo iespējamo, tad jā..
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Mon Aug 10, 2009 2:25 am    Post subject:

DeRatizators wrote:

Haha, sorry, bet pēc šitā nevarēju noturēties.
Grafs arī ir datu struktūra ! Es tev iepriekš to pat boldā izcēlu... Tā ir, ka tu lasīt nemāki, tik bildes skatīties.


Haha sorry nevareeju notureeties, es tev jautaaju datu struktuuru prieks konkreeta uzdevuma, bet tu saac runaat par savaam fantaazijaam (kur tu izraavi ka es prasiiju datu struktuuru prieks taa lai vienibas zina uz ko vinjas gaida??!) Es loti skaidri uzrakstiiju PRIEKSKAM, bet nee - saak uzbaazties ar kaut ko pavisam citu.

DeRatizators wrote:

Grafs arī ir datu struktūra !


Omfg?! Jaa?! Tiesaam?! Nu paldies ka pateici, to jau tikai taadi geeniji kaa tu speej izdomaat un takaa tu esi mums taads loti kruts geenijs tad taada pasapzinja ka citi varees iedomaaties ka mineetais grafs nav datu struktuura, bet gan burkaanu miza ir pilniigi normaali. Paldies ka pateici veelreiz, es nekad nebuutu iedomaajies ka tas tomeer nav ar burkaaniem saistiits.

Un visticamaak tas ko es gribeeju dzirdeet ir - skip list.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skip_list
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Mon Aug 10, 2009 9:45 am    Post subject:

Quote:

DeRatizators wrote:

Grafs arī ir datu struktūra !


Omfg?! Jaa?! Tiesaam?! Nu paldies ka pateici, to jau tikai taadi geeniji kaa tu speej izdomaat un takaa tu esi mums taads loti kruts geenijs tad taada pasapzinja ka citi varees iedomaaties ka mineetais grafs nav datu struktuura, bet gan burkaanu miza ir pilniigi normaali. Paldies ka pateici veelreiz, es nekad nebuutu iedomaajies ka tas tomeer nav ar burkaaniem saistiits.

Un visticamaak tas ko es gribeeju dzirdeet ir - skip list.
http://en.wikipedia.org/wiki/Skip_list


Acīm redzot tev tas par grūtu, jo tu pats pirmīt teici:

Quote:

Kas tur ko nesparast lol . Vienkaarsh koncepts par elementu salinkosanu un papildus info par savienojuma veidu. Runa iet par to ka tas neko neatrisina, no graph te nav nekaadas jeegas vismaz no grapha grapha deelj, Tikpat labi es varu katrai vieniibai pielikt listu ar vieniibaam uz kuraam vins gaida.


Quote:

2. DeRatizators man ieteica nevis datu stuktuuru kur vajag fiksus remove un paarvietosanu no viena lista uz otru, bet ieteica man izveidot graphu kurs sastaada informaaciju par to kura vieniiba blokjee kuru un tad blenzt ekraanaa laimiigam.


Varbūt tu pats uzfantazēji uzdevumu, bet aizmirsi to kārtīgi uzrakstīt, lai citi saprot tavas fantāzijas ?

Storm wrote:

Haha sorry nevareeju notureeties, es tev jautaaju datu struktuuru prieks konkreeta uzdevuma, bet tu saac runaat par savaam fantaazijaam (kur tu izraavi ka es prasiiju datu struktuuru prieks taa lai vienibas zina uz ko vinjas gaida??!) Es loti skaidri uzrakstiiju PRIEKSKAM, bet nee - saak uzbaazties ar kaut ko pavisam citu.


Es tev jau sākumā centos ieskaidrot ka
1) uzdevums ka arī tavs risinājums galīgi garām un kāpēc [neredzu jēgu piedāvāt struktūru līkam uzdevumam, tapēc piedāvāju savu]
2) satur pašizdomātus terminus un lūdzu tevi tos paskaidot
3) ko nu izdevās izlobīt, uz to arī atbildēju

Tas obsticle avoidance ir pieejams netā ar visu kodu. Ja reiz tu pats zini, ka tev vajadzīgs obstacle avoidance, tad taču izmanto to, kāda problēma ? Gan jau ka melni helikopteri nenosēdīsies tavas mājas pagalmā, ja izmantosi to kodu savā spēlē, lol.
Ja netaisies neviena ieteikumus ņemt vērā, tad vari nepūlēties kaut ko šeit jautāt.
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Tavi projekti All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group