dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Flex Builder vs Adobe Flash

 
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana
View previous topic :: View next topic  
Author Message
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Fri Oct 31, 2008 12:03 am    Post subject: Flex Builder vs Adobe Flash

Neliels jautājums par izstrādes vides izvēli.

Visu laiku biju domājis, ka Adobe Flash ir de-facto standarts priekš spēļu izstādes priekš Flash Playera, bet te pēdējās dienās, sākot interesēties par Flash developmentu, pamanīju, ka ir arī tāds brīnums kā FlexSDK un priekš viņa toolis Flex Builder, kas arī ļauj rakstīt iekš AS3 un dod ārā .swf failus.

Pagaidām izskatās, ka Flex Builder ir kaut kas līdzīgs man ierastajai Visual Studio - uz kodu centrētam developmentam. Izskatās daudz pielietojamāks, ja projektā paredzama vesela kaudze ar koda failiem. Bet Flash izskatās vairāk uz vizuāli centrētu developmentu - mazākām spēlītēm, kurās lielāko daļu izdarītu ar vizuālo tūli pašā .fla failā un koda būtu relatīvi nedaudz.

Varbūt kāds var padalīties pieredzē? Varbūt ir kādi izteikti plusi / ierobežojumi lietojot kādu no viņiem? Vai arī būtībā sanāk, ka tas ir tikai developmenta vides gaumes jautājums, un galu galā ar abiem varēs izdarīt to pašu?

Paldies Smile
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Fri Oct 31, 2008 11:53 am    Post subject:

Pats jau kaadu laiku developeeju flashaa, bet ar FLEX paaraak daudz neesmu njeemies. Ja ir doma iegaadaaties vienu no abiem, tad es njemtu Flash IDE, jo FLEX ir tiiri programmeshanas riiks, bet ar Flash ir visas shiis te vizuaalaas fignjas. Pie tam netaa tomeer vairaak atrodami Flash IDE tutoriaali. Ja doma tieshaam kaut ko lielu kodeet, tad FLEX buus izdeviigaas, deelj shiim kodeeshanas fignjaam (koda organizeeshana, eerts refactoring riiks un visaadas tamliidziigas noderiigas lietas). Bet ja ir veelme veidot aplikaaciju (laikam tu runaa par speeli) ar dazhaadaam animaacijaam, tad eertaak buus Flash IDE. Pats esmu mazaas speeliites stundas laikaa izstraadaajis - tik samet dazhaadas animaacijas vienaa movieclipaa, uzkodee, kaa gribi lai animeejas un aidaa - speele gatava!
Reku te uzmekleeju dazhus saliidzinaajumus:
http://www.scottklarr.com/topic/39/adobe-air-vs-flash-vs-flex-vs-microsoft-silverlight/
http://flashenabledblog.com/2007/02/23/flex-vs-flash/
http://www.pasz.com/blog/2006/05/flex-vs-flash-ide.html
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Fri Oct 31, 2008 2:16 pm    Post subject:

Imo svarīgs bonuss Flex SDK labā ir tas, ka tas ir bez maksas un tam ir visādi open-source builderi.

Bet es pats kaut kā pagaidām izmantoju Flash. Lai gan, ja ir doma rakstīt optimālas swf aplikācijas, tad tur no FLASH IDEs maz ko var izmantot -- lielākoties tāpat sanāk no koda loadot un ar bitblitu pārzīmēt.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Fri Oct 31, 2008 2:43 pm    Post subject:

Bezmaksas produkts / cena šoreiz nebūs faktori, nauda ir, ja būs nepieciešams, abiem diviem.

Šoreiz galvenais faktors ir tikai projekta specifika:
1) Tas noteikti ir vairāk kā pāris stundu, vai pat nedēļu projekts, solās būt ļoti daudz koda - jo ērtāk strādāt ar kodu, jo labāk. Šeit laikam Flex > Flash IDE.
2) Solās būt ļoti daudz artworka - cik nu es līdz šim esmu no flash sapratis, to nebūs ērti handlēt vienkārši iekļaujot to .fla failā un tad ļaujot notikt defaultajam load procesam. Negribās man likt spēlētājam gaidīt 5 minūtes loading screen'ā, kamēr pa trubu atnāk visas spēles grafika. Labāk loadēšu un zīmēšu visu no koda, tādējādi ielādējot resursus tikai "on demand" - tikai to, kas katram atsevišķam līmenim vajadzīgs. Šeit laikam arī Flex > Flash IDE.
3) Plānots izspiest no flash grafiskajām iespējām visu, ko vien var. Ja lietojot Flash IDE specifiskās fīčas ir problēmas ar performanci, kā Kamazs saka, un to pašu var iegūt efektīvi uzrakstot kodu, tad arī šeit Flash zaudē savu pievilcību salīdzinot ar Flex.

Izskatās, ka šeit Flex būs the right tool for the job. Ja nu vienīgi Flashā tiešām ir kaut kas tāds, ko nu nekādīgi nevar ar Flex panākt?

Anyway, paldies par viedokļiem - bija noderīgi.
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
gazz



Joined: 03 Jan 2004
Posts: 355
Location: Teika

PostPosted: Fri Oct 31, 2008 9:58 pm    Post subject:

ikdienaa lietoju Flex Builder 3. tas ir buuveets uz Eclipse baazes un pieejams arii kaa plugins, attieciigi - ja daudz sanaaks ar kodu groziities, tad Flash diez vai atsveers sevi jau diezgan pieraadiijushas IDE iespeejas. Protams var izmantot arii briivi pieejamaas IDEs, kaa piemeeram FlashDevelop un buildot ar bezmaksas pieejamo FlexSDK, bet kaa lielaako miinusu varu mineet iebuuveeta debuggera neesamiiba. Savukaart FlexBuilderam ir ideaals debuggeris, kas jebkuram eclipse lietotaajam buus "kaa maajaas". Es gan nezinu kaadas ir debugeeshanas iespeejas ieksh Flash. Runaajot par pashaam Flex biblioteekaam, tas ir vienkaarshs UI freimworks, kas nebuut nav jaaizmanto, ja veelamies optimizeet ar izmeeriem. aaa - un Flex prasa obligaatu AS3 un attieciigi vismaz Flash9 playeri.
Back to top
View user's profile Send e-mail
GiGa
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 25 Sep 2003
Posts: 887

PostPosted: Tue Nov 04, 2008 2:27 pm    Post subject:

Negribās sīkam jautājumam jaunu topicu. Sāku spēlēties ar Flex un AS3, pagaidām cenšos piedabūt vidi maksimāli tuvu tam, kam esmu pieradis strādājot ar C++, un tad nu radās problēma. Parasti lietoju #ifdef lai spēlēs iebūvētu, piemēram, editoru, kuru release buildā izņemu ārā, izņemot kaut kādu define. Šeit arī pieejams conditional compiling, bet nekur nevaru atrast dokumentāciju par iebūvētajiem defainiem. Piemēram, kā es varu rakstīt kodu, kas kompilēsies tikai debug builda gadījumā? Negribās man pašam taisīt savu definu, kuru manuāli mainīt, kad sagribēšu release buildu.

Edit: runa iet par Actionscript Project.
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Programmēšana All times are GMT + 2 Hours
Page 1 of 1

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group