dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Vajag apvienoties
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Meklēju sadarbību
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Eximo
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 106
Location: Rīga

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 4:22 pm    Post subject:

Namjoku tur nekādu nebija. Smile
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Angel



Joined: 02 Jan 2005
Posts: 113
Location: Latvija

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 7:13 pm    Post subject:

[Offtopiks]
Es taa arii neesmu sapratis kapeec Laachausis "nobeidzaas". Varbuut varetu atsaakt darbu pie shii projekt, tikai tagad var piedaliities tie kas veelas un bez nekaada vadiitaaja. Vnk ir vieta, kur apspriez idejas par to, kas un kaa, un straadaa arii tie, kas kaut ko grib. (piem.
1. Vienoties kaadus modelus izmantos t.i. .3ds, .md3, .md2, jo pasham izveidot redaktoru ir baigi gruuti. Un taa, kaads panem un to pieliek klaat projektam. Kad tas ir izdariits: 2. sarunaa kaadu, kas paziist sho lietu saak ziimeet modeljus.
3. Dazhi tikmeer taisa kartes redaktoru (ir gruuti, bet tas peec manaam domaam ir labaakais variants vai vnk. ieksh kaadas programmas veido kartes.
4. Visi kam ir veeleeshanaas veido skripting engine...
5. ...

Labi, zisnu ka esmu sapnotaajs bet tomeer...
Viela paardomaam Very Happy
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 7:25 pm    Post subject:

Quote:
Es taa arii neesmu sapratis kapeec Laachausis "nobeidzaas"

Jo RPG ir sarežģīti taisāms.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Eximo
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 106
Location: Rīga

PostPosted: Wed Mar 09, 2005 7:57 pm    Post subject:

Quote:
tikai tagad var piedaliities tie kas veelas un bez nekaada vadiitaaja.

Tā jau arī Lāčauša projektā apmēram notika. Manuprāt, kaut ko uztaisīt bez vadītāja ir pat vēl grūtāk nekā ar vadītāju. :)
Back to top
View user's profile Visit poster's website
anggelus



Joined: 23 Feb 2005
Posts: 383
Location: Rīga (LV)

PostPosted: Thu Mar 10, 2005 12:24 am    Post subject:

Angel wrote:
Varbuut varetu atsaakt darbu pie shii projekt, tikai tagad var piedaliities tie kas veelas un bez nekaada vadiitaaja.

Ja projektam nebūs vadītāja, tad to uzreiz var uzskatīt par norakstītu, jo bez vadītāja vispār nekas nav iespējams.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Mar 10, 2005 11:44 am    Post subject:

BTW, Laachausha projektaa kaa reiz nebija neviena vadiitaaja.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Angel



Joined: 02 Jan 2005
Posts: 113
Location: Latvija

PostPosted: Thu Mar 10, 2005 7:50 pm    Post subject:

Nu, lab... Domaaju kaa labaak (laachausi izskatiijaas labs projekts) - sanaaca kaa vienmeer (nevienc neko negrib dariit lietas labaa).
_________________
Back to top
View user's profile Send e-mail
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Mar 10, 2005 8:19 pm    Post subject:

Ko tad tu tādu labu "Lāčauša" projektam vari piedāvāt? Dot rīkojumus un padomus kā to organizēt pareizi?

Sorry, ja izklausos it kaa man "smiltis buutu vagiinaa", es negribu tevi apvainot, bet peedeejaa laikaa mani riktiigi tracina shie "apvienojamies!" aktiivisti. Negribu teikt, ka es buutu kaads krutaks or smth., bet kamoon - kaa apvienoties var normaali aicinaat kaads, kuram nav nekaadas pieredzes, riiciibas plaana utt - sava produkta? Ja tu gribi normaalu rezultātu,saac ar to, ka biki pastraadaa un sagatavo piedaavaajumu rakstiskaa formaa ko tieshi un kaa tu vari piedaavaat un kaa risinaat potenciaalaas probleemas un vai tu maz zini, kaadas buus potenciaalaas probleemas.

Laachausha komandai bija viss vajadziigais, lai uztaisiitu speeli. Gan vairaaki maakslinieki, gan vairaaki (nopietni) koderi, gan veesturnieks, gan veel tur kaut kas, kurus salasiija she pat no foruma. Bet tik un tā nekas neiznāca, jo..jo neviens nekad nebija taisiijis RPG un saakot taisiit - "jo dziljaak mezhaa jo vairaak koku efekts". RPG ir sarezhgjiits zhanrs, tas nu ir tiesa. Es uzskatiiju, ka taa nav un..jaaatziist..taa ir. Daudz siikumu, kuri jaanjem veeraa un kurus ir nogurdinoshi kodeet un debugot...liels daudzums animaacijas, kopeejaa komlicitaate utt. - tas viss naaca tomeer nedaudz negaidiiti, jo nevienam no mums nebija RPG bijis.

Domaaju kvestu uztaisiijushi speeleejamu jau uzreiz buutu, kaut vai taapeec, ka man ir pieredze ar taadiem:D. Un galvenokaart tamdeelj, ka tas ir vienkaarshs (peec struktuuras).
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
zutiic
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 12 Jan 2004
Posts: 140
Location: Rīga

PostPosted: Sat Mar 12, 2005 10:47 am    Post subject:

aamen, kamaz! Very Happy
Back to top
View user's profile Send e-mail
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Fri Mar 25, 2005 1:07 pm    Post subject:

Mjaa... tas viss nemaz nav tik vienkārši, kā izskatās. Būt vadītājam ir arī liela atbildība. Ja kritīsi tu, kritīs visa komanda.

Bet rodas jautājums - kādai ir jābūt komandas struktūrai? Kāds ir katra uzdevums? Nu teiksim, ir vadītājs [kas lielākoties ir arī galvenais programmētājs], programmētāja palīgs, grafiķis, skaņas operātors un vēlkāda nenozīmīga vienība. Tālāk, piesaistam katram darbu.

Vadītājs (galvenais programmētājs) - Viņš saka, ko lai pārējie viņam uztaisa, lai viņš var to iekļaut kodā... ja galvenajam programmētājam pietrūkst laika un viņam nākas izstāties no komandas, krīt viss projekts, jo projekts ir zaudējis ne tikai programmētāju, bet arī vadītāju (Lāčauša variantā pēc manām domām bija līdzīgi). Attiecīgi - paliek tikai grafiķi un citas nenozīmīgas vienības, kas projektu nu nekādi nevar pabeigt.

Programmētāja palīgs - kas ellē tas tāds?! Ko viņš lai dara? Sēž un gaida, kad vajadzēs kādu koda gabaliņu uzdrukāt? 2 cilvēki reizē kodu nevar drukāt... viens drukā un padod kaut kādus darbiņus otrajam? Hm... kurš gribētu būt otrais? Razz Manuprāt, būtu grūti atrast cilvēku, kas vienkārši sēdētu un gaidītu, kamēr viņam iedos kādu problēmu, kuru viņam jātrisina... tad drīzāk, programmētāja palīgs varētu būt projekta vadītājs, jo tad viņam ir lielākas privilēģijas dīdīt citus. Zūdot šajai vienībai, projekts turpina gaitu, jo nav zuduši vitāli svarīgie elementi... un kamēr vēl darbam tiek savililkti gali, pa starpai var tikt meklēts cits programmētāja palīgs, kas iegūst arī vadītāja statusu.

Grafiķis - Vai grafiķis maz ir nepieciešams, ja nemaz nav gatavs pamata dzinis? Manuprāt, vispirms vajag programmētājam uztaisīt visu pamata dzini, lai sāktu aicināt kādu grafiķi.

Skaņas operātors - lieki piebilst, ka šie cilvēki arī nebūs vajadzīgi projekta iesākumā.


Tātad, velkot galus kopā, nonākam pie secinājuma, ka ir jātrod tīri brīvs cilvēks, programmētājs, kas uzņemas projekta vadību un atrod kādu citu cilvēku, kas progammē visu spēles dzini. Rodas tāda stulba situācija - viens cilvēks komandē otru un vairāk cilvēku nemaz nav vajadzīgi iesākumā... bet kurš gribētu vienkārši sēdēt un kodēt to ko viņam prasa?


So, pirms bļaujam "sametamies un ko uzceļam", vajag pašam uztaisīt jau puslīdz gatavu dzini, kuram vēlām tu vienkārši piemeklē grafiķus un citus cilvēkus, kas tev palīdz... tātad, pēc maniem uzskatiem - komandas darbs [vismaz nekomerciālā projektā], pirms projekts ir vispār sākts, ir neiespējams.
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Eximo
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 106
Location: Rīga

PostPosted: Fri Mar 25, 2005 1:41 pm    Post subject:

Vēl varētu izdalīt tādu grupu kā spēles dizaineri. Ar spēles dizaineri es saprotu cilvēku, kurš ģenerē idejas, veido spēles koncepciju (kas ir ļoti svarīga), spēles līmeņus, drošvien arī scenāriju, risina ar gameplay saistītos jautājumus. Spēles dizaineri var būt gan tie paši programmētāji un mākslinieki, gan cilvēki, kas no tehniskajām un grafiskajām lietām neko nesaprot. Smile
Galvenajam spēles dizainerim, protams, būtu jābūt vadītājam.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Fri Mar 25, 2005 1:45 pm    Post subject:

Cienajamais AnetiX! Tavaa apgalvojumaa var saskatiit pieredzes truukumu. Nav jau taa ka es vai kaads te ir ar baigo staazu, bet tomeer, ideja pamataa ir interesanta.

Dzinis: Nepiekriitu, saakumaa nav jaaizstraadaa dzinis, saakumaa ir jaaizstraadaa detalizeets speeles koncepts no kaa vadoties var veidot jau konkreetus tehniskos risinaajumus. Buutiibaa taa ir pamatkljuuda kas vienmeer tiek pieljauta, un visi to ir piedziivojushi neskatoties uz pieredzeejushu koleegju briidinaajumiem.

Vadiitaajs = galvenais prog.
Diskutabls jautaajums. Man patiik divi preteeji piemeeri, JKarmaks un Moline (Peter Molyneux) - Lionhead vadiitaajs.
Pirmais veido dzini un uz taa tiek veiidota speele.
Otrais veido speeles dizainu - konceptu un no taa programeetaaji veido speeli.
Un te ir jautaajums, kuram produktam ir lielaaka radoshaa un maakslinieciskaa veertiiba? Protams te var teikt ka D3 piedaavaa veselu guuzmu ar iespeejaam - bullshits, neko labaaku par melniem koridoriem vinji taa arii neuztaisiija. Kameer Lionhead ir veidojushi daudz origjinaalaakus projetus (B&W) neuzstaadot par pasmeerkji paarspeet vissas iespeejamaas tehnologjijas.

Prog paliigs? Nopietni? Kas tas taads? Un kur ir probleemas ar kooperatiivu koda rakstiishanu?

Maaxlinieks: Projekta saakumaa ir absoluuti nepiecieshams, lai paliidzeetu izveidot grafisko konceptu un citus vizuaalos elementus kas nepiecieshami lai vareetu saakt programeet. Un kad programeeshanas ir saakta, tb. speeles dizains ir zinaams, var veidot grafiskos elementus.
Te arii ir viena probleems kas ir iesaakumaa. Ja tiek veidots dzinis un tikai peec tam grafika tad, pirmkaart projekts prasiis daudz vairaak laika un otrkaart buus nepiecieshams izveidot daudz universaalaaku dzini ar tooljiem, utt. Kas gadiijumaa ja darbs noris paraleeli var nebuut vajadziigs un grafika var tikt iestraadaata speelee, hardkodeeta, bet tas jau atkal ir atkariigs no speeles koncepta.

Skanotaaji: Piekriitu, nav iipashi neppiecieshami saakumaa.
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Digital-X



Joined: 11 Jan 2004
Posts: 79

PostPosted: Fri Mar 25, 2005 2:28 pm    Post subject:

Quote:
saakumaa ir jaaizstraadaa detalizeets speeles koncepts no kaa vadoties var veidot jau konkreetus tehniskos risinaajumus.

Piekrītu, tā ir lielākā problēma iesācējiem. Pie savas spēles (BBMMORPG) koncepta strādāju apmēram 4,5 mēnešus. Šo, to īztenoju arī kodā, taču lielākā kodēšana sākās marta sākumā Smile . Arī pats koncepts vēl jāpilnveido.

Par vadītāju, kā galveno programētāju arī nepiekrītu. Manuprāt vadītāja galvenais uzdevums ir izdomāt un pa sīkumiem sastādīt spēles konceptu.
_________________
Security: http://www.netsec.lv/forums/
Back to top
View user's profile
AnetiX
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 05 Jun 2003
Posts: 573

PostPosted: Fri Mar 25, 2005 4:21 pm    Post subject:

Piekrītu, Hobits, mana pieredze līdzinās 0. Smile Es tikai izteicu savu viedokli. Smile
_________________
Miljons iemeslu, kāpēc Latvija ir labākā valsts pasaulē
http://www.millionreasonswhylatviaisthebestcountryintheworld.com
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Hobits
Indago organizātors


Joined: 04 Jul 2003
Posts: 491
Location: Riga

PostPosted: Fri Mar 25, 2005 4:26 pm    Post subject:

Ok,
es gan to nedomaaju kaa apvainojumu, tikai konstateeju faktu ka viedoklim var arii nepiekrist :)
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Meklēju sadarbību All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group