|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sat Apr 09, 2005 11:03 am Post subject: |
|
Tā jau parasti notiek, ka ir viens bīdītājs un pārējie daudz maz pakārtoti viņam. Bet tas vairāk attiecas uz kādu 100 cilvēku komandu.
Mazākās studijās, kur nav vairāk par 25 cilvēkiem, tas nav nepieciešams.
Piemēram, Starbreeze visi piedalās spēles koncepta izstrādē, pašas spēles izstrādes laikā arī visi kopīgi izlemj kādas fičas pievienot vai noņemt.
Cik es te palasīju vienmēr kā gandrīz galvenais tiek uzskatīts programmētājs, bet tā nav. Labs mākslinieks un modelētājs var izdabūt no pat vissliktākā dzinēja iespaidīgus skatus. Tāpat ir ar skaņu un mūziku, kaut gan vienm;er tiek pievērsta uzmanība tieši grafikai, bet no skaņas un mūzikas atmosfēras ir ļoti daudz kas atkarīgs. Slikti skaņas efekti un nepareiza mūzikas atmosfēra atvirza spēlētāju no spēles. Ar to es gribēju pateikt, ka visi ir vienlīdz vajadzīgi un neviens nav sliktāks par otru.
Kāda jēga, ka programmētājs uzraksta super modernu dzini ar jaunākajiem efektiem, ja nav mākslinieka, kas tos efektus īstenos. Gala lietotājs tak nelasīs programmas kodu un neiedomaasies kā tas varētu dzīvē izskatīties _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
kaszu
Joined: 28 Dec 2004 Posts: 103 Location: Iceberg, Northpole
|
Posted: Sat Apr 09, 2005 11:09 am Post subject: |
|
Taatad tas "biidiitaajs" buutu projekta vadiitaajs, kurss beigaas visu saliktu kopaa vai arii tas buus kaads cits, jo ar radosso garu vien ir par maz, lai speetu vadiit speeles izstraadi, ir vajadziigs cilveeks ar pieredzi saadaas lietaas, saliktu kopaa visus speeles gabalinus nav lego. |
|
Back to top |
|
|
zutiic Indago dalībnieks
Joined: 12 Jan 2004 Posts: 140 Location: Rīga
|
Posted: Sat Apr 09, 2005 11:29 am Post subject: |
|
shitajaa gadiijumaa tas biidiitaajs buutu ar milziigu radosso garu un veelmi pageigt speeli - vinjam nav ofic jaabuut programmeetaajam, bet jaasaprot ko no vinjiem var prasiit.
Quote: | jo ar radosso garu vien ir par maz, lai speetu vadiit speeles izstraadi, ir vajadziigs cilveeks ar pieredzi saadaas lietaas, saliktu kopaa visus speeles gabalinus nav lego. |
kaa tas ir - salikt speeli pa gabalinjiem??? ja koncepts ir biidiitaajam, muuzika komponistam, sounda fx arii, modelji modeleetaajiem un textuuras/bildes 2d aartistiem, tad visu kopaa atliek salikt programmeetajiem, kuri uzraxta dzini, speeli un visu nokompilee un peec tam biidiitaajs dod peedeejo vaardu, notiek betatesteeshana un visu nodod izdeveejiem. vot teu speeles salikshana - katrs veido savu un peec tam kaads to visu saplichkaa vienaa gabalaa - tam nav jaabuut biidiitaajam - biidiitaajs tikai gaadaa lai kaads to saplichkaatu un paarbauda kaa sanaacis!
bahh.. pieredze... visi nav ideaali - biidiitaajs var palasiit gudrus rakstus kur citi biidiitaaji dalaas pieredzee, un kaa lai guust biidiishanas pieredzi, ja ne passam biidot kaadu projektu??
Quote: | Bet tas vairāk attiecas uz kādu 100 cilvēku komandu.
Mazākās studijās, kur nav vairāk par 25 cilvēkiem, tas nav nepieciešams. |
vnk 100/4 - buus 4x mazaak programmeetaaju, 4x mazaak maakslinieku un 4x mazaak muuzikju. |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sat Apr 09, 2005 11:39 am Post subject: |
|
Code: | tad visu kopaa atliek salikt programmeetajiem |
Tekstūras, mūziku. modeļus un skaņu nekompilē.
Praktiski viss tiek taisīts vienlaicīgi, gan modeļi, gan mūzika, gan programmēšana, vienīgi pati dzinēja programmēšana varētu būt pirms modelēšanas un skaņas, kaut gan to var arī veikt vienlaicīgi un pēc tam eksportēt modeļus, konvertēt skaņu un tekstūras vajadzīgajā formātā.
Programmētājs neko neliek kopā. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sat Apr 09, 2005 12:24 pm Post subject: |
|
Manuprāt, te cilvēkiem nav ne mazākās izpratnes par programmprodukta (tai skaitā arī spēļu) izstrādes gaitu. Tieši teorētisko pusi, ne praktisko. Kā notiek prasību analīze, specifikācijas veidošana, sistēmas projektēšana, utt |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Sat Apr 09, 2005 12:38 pm Post subject: |
|
Es jau itkā runāju par praktisko daļu. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
Eximo Indago Uzvarētājs
Joined: 08 Feb 2003 Posts: 106 Location: Rīga
|
Posted: Sat Apr 09, 2005 4:44 pm Post subject: |
|
Zutīša piemērā mēs vārdu programmētājs varam aizstāt ar tehniķis, tad viss it kā sanāk.
Pēc manas pašreizējās saprašanas ir trīs galvenās gamedev darboņu grupas:
1) Tehniskie darboņi;
2) Audiovizuāli radošie darboņi;
3) Konceptuāli radošie darboņi;
Teorētiski ir iespējams arī visu trīs apvienojums vienā - cilvēkā orķestrī. Parasti gan laikam vērojams ir 1. un 3. apvienojums, kas arī vada projektu (īpaši jau uz entuziasmu balstītu). |
|
Back to top |
|
|
Lāčblēdis
Joined: 16 Jan 2005 Posts: 113
|
Posted: Sun Apr 10, 2005 11:07 am Post subject: |
|
anggelus wrote: | Programmētājs neko neliek kopā. |
Programmētāja uzdevums pēc dzinēja ir ērta redaktora uzrakstīšana, ko tālāk izmantos dizaineris. Dizainerim nemaz nav jāprot programmēt, bet mākslinieki, programmētāji - tie ir viņa vergi, kas nedrīkst iepīksēties ar savām idejām. |
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Sun Apr 10, 2005 11:20 am Post subject: |
|
Njuu, ideaali jau protams dizainerim ir jaapaarzin tehnologjijas, nav gan obligaati jaabuut labam programeetaajam tomeer ir jaabuut saprashanai ko gaidiit no katras konkreetaas tehnologjijas.
Un to par vergiem tu droshivien biji domaajis sarkastiski! Vai taa? Jo neatkariigaa speelee kur neviens nevienam neko nemaksaa buus pagruuti notureet cilveekus pie darba ja tiks uzspiestas kaut kaadas citiem neizprotamas idejas. Indie speelees ideaali laikam ir ka visi kopeeji nolemj katru konkreeto jautaajumu, un tur jau tad dizainera loma buutu tiiri ideju gjenereeshana un biidiishana, bet ne uzspieshana! |
|
Back to top |
|
|
Eximo Indago Uzvarētājs
Joined: 08 Feb 2003 Posts: 106 Location: Rīga
|
|
Back to top |
|
|
Hobits Indago organizātors
Joined: 04 Jul 2003 Posts: 491 Location: Riga
|
Posted: Sun Apr 10, 2005 12:11 pm Post subject: |
|
Perfekta lasaamviela. Kur tu taadu izraki!
Ipashi interesanta bija ideja par projekta pielaagoshanu reaalajaam komandas speejaam taa ka uzsvars tiek likts uz speeciigajiem talantiem, ljoti reaalistisks skatiijums. |
|
Back to top |
|
|
Eximo Indago Uzvarētājs
Joined: 08 Feb 2003 Posts: 106 Location: Rīga
|
|
Back to top |
|
|
Guncho
Joined: 25 May 2005 Posts: 12
|
Posted: Wed May 25, 2005 4:51 pm Post subject: |
|
Ja kaads arii apvienosies noteikti piedalos... Man Ir pietiekoshi liela pieredze muuzikas izveidee un ir pietiekoshi daudz dziesmas ko paraadiit, domaaju ka vareetu labi nodereet
veel modeleeju 3d, un tagad pamazaam atkozju visualstudio.net un njemos ar "OGRE" 3d engini !
Saakumaa postam bij runa par to kur un kaa izdot speeli... Manupraat ljoti labs variants ir uztaisiit tik labu speeli ka to gribeetu publiceet lielas izdeveej firmas! ir bijushi taadi varianti... IMHO _________________ Un taa arii notika ... |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|