dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

game builderi un makeri
Goto page 1, 2, 3  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve
View previous topic :: View next topic  
Author Message
kkeemmss



Joined: 04 Jan 2007
Posts: 232
Location: Riga

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 6:54 pm    Post subject: game builderi un makeri

Šad un tad ir sanācis izmeigināt visādas spēļu taisāmās programas, un protams ka nekā ūber kruta jau tur nav, bet dažas no viņām tiešām stipri atvieglo vinkāršu spēlīšu radīšanu, tai pat laikā dažas no tām dramatiski samazinot ātrdarbību, citas saukārt stipri limitē iespējas, bet tā kā intereses pēc daļu no šīm programām esmu novilcis un izmeiģinājis, tad ja te kādam būtu interese par tiem krāmiem, varētu mazu rakstiņu uzrakstīt.

tad ko esmu izmeiģinātu - No Developers Network:
3d game maker "Just Click to Create"
FPS creator "Design your own first person shooter games, No coding required!"
DarkBASIC "The Ultimate 3D Games Creator" (veca programēšanas valoda ko sobrid izmeiģinu)

un daži RPG makeri 2003 , XP, un VX (līdzīgi kā map editorā taisi savu super fināl fantasy)
Un tad protams game makers (tas pats kas komentārus neprasa)
Un tad vēl visādi krāmi kas nav to vērti, lai tos atcerētos.

Man nebūtu slinkums kaut ko pa šamiem uzrakstīt, bet nezinu vai kādam tas interesēs.
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 8:14 pm    Post subject:

Nezinu, ko tu tur daudz rakstītu..
visi, kas nāk no The Game Creators neder normālai spēļu veidošanai.
Vienreiz Darkbasic iemēģināju. Likās riktīgi šausmīgs dzinis. Un, ja pilnīgi visa spēle tiek glabāta kā skripts, tad tas arī ir šausmīgi. Nav nekāds "the ultimate..."
Visi, kas ir kaut kāda žanra spēļu maker'i, nav uzmanības vērti. Kaut kā tādus neviens īpaši nepiemin.
Visi game makeri, kas taisīti ar kaut kādu spēļu veidošanas programmu, arī ir "nedaudz" dīvaini.
Game Maker no tevis nosauktajiem vienīgo pieņemu. Ar to ir izveidotas labas spēles. Vienīgās 2 lietas, kas tajā nepatīk - skripti netiek optimizēti un sadursmju funkciju trūkumi / nepilnības.
3D GameStudio (kuru nepieminēji) liekas tāds tehnoloģiski ierobežots. Tur gan nevar kontrolēt spēles izskatu tik labi, kā gribētos, gan visādi sīkumi jāraksta kodā, kurš līdzīgs C++'ā programmētas spēles kodam.
Man pašam liekas, ka pat vieglāk par visu ir paņemt kādu gatavu spēli un kodēt tai modu. Piemēram, Half-Life / Half-Life 2 modu. Arī uz HL1 (GoldSource) dziņa iespējams uztaisīt foršas lietas (skat. Paranoia modu un HLFX)

HLFX: http://www.hlfx.ru/
Paranoia: http://paranoia.level-design.ru/index_eng.htm

P.S. Es pats negribētu par tām programmām rakstīt kaut vai tāpēc, ka liela daļa no tām ar gamedev'u nav saistītas (click to create bullshits vairāk dod to kruto sajūtu, ka esi uztaisījis savu spēli, tiem, kuri nekā nesaprot no šīm lietām). Bet, ja tev ir profesionāls pētījums par šiem rīkiem, tad labprāt apskatītu.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 8:32 pm    Post subject:

snake5 wrote:
Un, ja pilnīgi visa spēle tiek glabāta kā skripts, tad tas arī ir šausmīgi.

Tam nu gan es par 100 punktiem nepiekrītu. Pēc tavas loģiskas sanāk, ka Eve Online arī nav uzmanības vērta (lasīt - eve spēles loģika gan servera, gan klienta puses ir rakstītas Python'ā, kura kods tiek glabāts kā skripts). Nez kāpēc par to tā nedomā ap 250 tūkstošiem tās spēlētāju, kas nepavisam nav mazs skaitlis.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 9:28 pm    Post subject:

Mulkjiibas ka tur kko aatraak var uztaisiit...

Piemeram - ja tev ir saglabaats uz datora kaut kaads Game making template (2D un 3D variaacijaas) kas iekljauj taas game maker iebuuveetaas fiicas kaa engine - teiksim basic 2D collision detection, kkadi particle effects, simple animation, un veel so to. Tad to pasu var izdariit arii vnk rakstot kodu nevis clickojot un dropojot velns zina ko... JA protams maak kko kodeed Laughing Un tur jau arii paraadaas gamemaker pluss - taisi speeli, nemaakot kodeed! Jo ja tu maaki kodeed - gamemaker NEDOS lielaakus plusus, kaa vienkarsi koda rakstiisana. Toties dos daudz miinusus - kavee pieredzes uzkraasanos programeejot, slikta performance, limiteetas iespeejas, neljauj lietotaajam kontroleet speeles ciklu, slikti paarredzama speeles struktuura (ja taada vispaar ir).

Visp vareetu ieriebt tam gamemaker taisiitaajam un uztaisiit identiski taadu pasu fiicu, tikai izmantojot .net valodu un rezultaataa ieguustot pilnveertiigu, kompilera optimizeetu kodu, satrauc gan ka taads gamemaker net jau bija, bet izbija... Nez cik ilgaa laikaa taadu briinumu vareetu uzkodeet? Varbuut snjaga padaliisies ar taam peec tavaam domaam noziimiigaakajaam iespeejaam gamemakerii ? (graphics, collision detection, actions)
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Sun Dec 28, 2008 9:36 pm    Post subject:

bubu wrote:
snake5 wrote:
Un, ja pilnīgi visa spēle tiek glabāta kā skripts, tad tas arī ir šausmīgi.

Tam nu gan es par 100 punktiem nepiekrītu. Pēc tavas loģiskas sanāk, ka Eve Online arī nav uzmanības vērta (lasīt - eve spēles loģika gan servera, gan klienta puses ir rakstītas Python'ā, kura kods tiek glabāts kā skripts). Nez kāpēc par to tā nedomā ap 250 tūkstošiem tās spēlētāju, kas nepavisam nav mazs skaitlis.


Domāju, ka tev īsti nepiekritīs tūskstošiem spēlētāju, jo lielāku cīņu laikā viss sāk nenormāli lagot.
(Pats neesmu spēlējis, bet nācies saklausīties daudz sūdzību Razz )
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 8:42 am    Post subject:

Pirms pāris gadiem (5) izmēģināju DarkBasic.
Normāli varēja ko ātri uzmeikot. Tagad jau laikam viss ir daudz daudz daudz advancētāks.

Pašlaik izmēģinu Xorsis3D, kas ir C++ variants.
Nav nekāds meikers, bet toties viss ir vienkāršāk, tik ļoti pierasts pie VS 2008 vides, tai pašā laikā nav jāraksta tūkstošiem rindiņu ....
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 10:27 am    Post subject:

DeRatizators wrote:
Domāju, ka tev īsti nepiekritīs tūskstošiem spēlētāju, jo lielāku cīņu laikā viss sāk nenormāli lagot.

Kāds tam ir sakars ar to vai valoda ir skripts vai nav? Domā pārrakstot spēli C#'ā, vai plikā C, tā pēkšņi maģiski sāks nelagot pie lielākas spēlētāju koncentrācijas nelielā spēles telpas apgabalā? Es domāju neviena no mūsdienu spēlēm nespēs nelagot un negļukot, ja vienuviet spēles pasaulē saskries pietiekoši daudz spēlētāju.
Back to top
View user's profile Send e-mail
elvman
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 09 Apr 2003
Posts: 1278
Location: Kuldiga

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 12:14 pm    Post subject:

Quote:
Pēc tavas loģiskas sanāk, ka Eve Online arī nav uzmanības vērta

Veel viens piemeers ir vecais labais Unreal engine, uz kura visas speeles tiek glabaatas kaa skripti (UnrealScript)
_________________
long time; /* know C */
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 5:14 pm    Post subject:

Nav ar Unreal Engine tā, ka viss spēles kods ir UnrealScript'ā
otrajam:
http://udn.epicgames.com/Two/UnrealScriptLanguageReference.html
Quote:
Each class "expands" (derives from) one parent class, and each class belongs to a "package", a collection of objects that are distributed together. All functions and variables belong to a class, and are only accessible through an actor that belongs to that class. There are no system-wide global functions or variables.


Bet es biju domājis - visa spēle ar gameloopu skriptos - slikti.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 5:43 pm    Post subject:

Neviena spēle nesastāv tikai no plika skripta.
Skriptu valodas (piemēram, Lua) ir tikai valodas iekš kaut kādas citas valodas. Un vispār tās skriptu valodas ir tikai sižeta aprakstam un parametriem (piemēram, *.xml).

... nu man tā liekas ... Embarassed
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
lietotājs vulgaris



Joined: 30 May 2006
Posts: 37

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 6:10 pm    Post subject:

Kāpēc tāda nicinoša attieksme pret skriptu valodām, pēc līdzības - jūsu glorificētais c/c++ ir nekas vairāk kā valoda priekš mašīnkoda.
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 6:15 pm    Post subject:

Tāpēc, ka cilvēki nesaprot, kā optimizē kodu. Un domā - paņemšu C/C++ un būs man mega performance. Imho mūsdienās koda optimizēšanā var piemērot to pašu veco labo 10/90 likumu - valoda ietekmē 10% optimizēšanā, pārējie 90% ir algoritmu un datu struktūru izvēle.
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Dec 29, 2008 9:03 pm    Post subject:

Un tāpēc, ka daudzas skriptu valodas slikti izveidotas.
Tas pats DarkBASIC Professional. Kaut kāds murgs ar viņu strādāt. Primitīvākās darbības (kā vektoru saskaitīšana) jāveic ASM šeideru stilā..
Jau cik neuzmanības kļūdas izdevās ielikt tāpēc, ka grūti ātri saprast koda struktūru..
šim crapam:
http://yy.lv/download.php?f=9574 (resursi no dxsdk)
pagāja nenormāls laika daudzums.
kaut kādas primitīvas lietas kā animācijas un vektorus apstrādāt - nenormāli grūti, bet kaut kādus stulbus rainbow šeiderus - viegli.
riktīgi nesakarīgs produkts.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Tue Dec 30, 2008 10:05 am    Post subject:

Manupraat faktiski jebkurs pie pilna sapraata esos cilveeks izmantos C++ apvienojumaa ar kadu scriptu valodu, vai arii C#. Bet kas attiecas uz visiem iesaaceejiem utt, ir veselaam kaudzeem pilns ar useless crap, bet nu cik ilgi kaads grib savu laiku nelietderiigi teereet, maacoties kaut kadu darkBasic, tik arii pats teeree. Var jau kko gudri muldeet par "es jau tikai taa, prieka peec, nenopietni gribu pa-gamedevoties, tapeec man aatraak ar GameMaker" bet reaalitaatee, tos simtus stundu taapat pavada, un tas nu nesanaak nenopietni, varbuut tikai retaa gadiijumaa kad personaaza interese par so sfeeru apsiik, bet taadaa gadiijumaa arii nekas uztaisiits netiks. Beigu beigaas mees nonaakam pie logiska secinaajuma ka visi sie gamemaker, darkBasic, 3D game maker, rpg maker 5000 xD utt ir labs liidzeklis tikai lai saprastu vai tu veelies turpinaat taisiit kaut ko nopietnu - bet ja rezultaataa ir interese saglabaajusies, pie siem risinaajumiem palikt ir SLIKTA izveele.

Taatad ja mees neesam siikumaini :

1. Izmeegini roku ar gameMaker un ja patiik, peec iespeejas aatraak uz 2 punktu, jo kameer tu taisi nedeelju savu naakoso uber GM gaami, buutu iemaaciijies C++ pamatus.
2. C++ vai C#
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
DeRatizators



Joined: 27 Apr 2006
Posts: 492

PostPosted: Tue Dec 30, 2008 1:00 pm    Post subject:

bubu wrote:
DeRatizators wrote:
Domāju, ka tev īsti nepiekritīs tūskstošiem spēlētāju, jo lielāku cīņu laikā viss sāk nenormāli lagot.

Kāds tam ir sakars ar to vai valoda ir skripts vai nav? Domā pārrakstot spēli C#'ā, vai plikā C, tā pēkšņi maģiski sāks nelagot pie lielākas spēlētāju koncentrācijas nelielā spēles telpas apgabalā? Es domāju neviena no mūsdienu spēlēm nespēs nelagot un negļukot, ja vienuviet spēles pasaulē saskries pietiekoši daudz spēlētāju.


Protams, ka nav teikts, ka vainīgi ir tieši skripti, bet ja reiz jāmin, tad par 99% pārliecināts, ka lagos mazāk ar pliku C, ja nekas netiks salaists dēlī Smile
_________________
Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group