|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
DeRatizators
Joined: 27 Apr 2006 Posts: 492
|
Posted: Tue Dec 30, 2008 1:10 pm Post subject: |
|
elvman (El-Vee) wrote: | Quote: | Pēc tavas loģiskas sanāk, ka Eve Online arī nav uzmanības vērta |
Veel viens piemeers ir vecais labais Unreal engine, uz kura visas speeles tiek glabaatas kaa skripti (UnrealScript) |
Daudzas lietas var būt ērti rakstīt UnrealScript (piemēram partikļu setingus un kaut ko ar UI), taču tas ir ļoti lēns.
Cik atceros, prakse ar tām UnrealScript spēlēm ir šāda (vismaz bija ar U2 un U2.5 dziņiem):
Uztaisa spēli līdzīgi kā "advancētu modu" ar skriptu palīdzību (piemērs "Red Orchestra", bija vēl kaut kādi RPG Alien stilā, tas pats bija ar vienu "zombiju survival" single player). Ja sanāk kaut kas līdzīgs spēlei, tiek lūgta sadarbība ar U dziņa autoriem, lai daļu skriptu var pārrakstīt uz C++, jo bez tā spēle gāja neiedomājami lēni.
Protams, to var saukt par optimizāciju... bet nu grūti nosaukt par optimizāciju kaut ko, kas vienkārši nestrādā kā nākas _________________ Any PANCAKE has to be long and thin and short and fat. Not to mention being an excellent insulator and a superb conductor. |
|
Back to top |
|
|
kkeemmss
Joined: 04 Jan 2007 Posts: 232 Location: Riga
|
Posted: Tue Dec 30, 2008 1:46 pm Post subject: |
|
par skriptu ātrdarbību nespriedīšu, bet storm domai varētu piekrist, šitie visi tūļi pilnīgam iesācējam ir vairāk piemēroti, kā c* , jo ar c* samērā ilgi ir jāmācās, lai pirmo trīsstūri uzzīmētu, un tad vēl cik ilgi lai kaut to pašu scroling shoter uztaisītu, un bieži tā cīnoties, bet rezultātu ekrānā neredzot, entuziasms pazūd.
Lab nesaku ka jāķerās pie 3d game maker, jo tur tiešām spēli uztaisīt nevar (tur var izvēlēties kādā gatavā iztabā, kāds pretinieks ar kādām lodēm tev šaus)
Game makers sniedz diezgan lielu brīvību, bet tā īsti nemāca programēt un veidot main loop, bet rada sajēgu par to kam domāts OOP
Bet dark basic gan iemācīs pamat funkcijas, un ļāus īsā laikā kaut ko sasniegt, bet vēlāk, kad saproti ka DB iespējas būs par maz, var ķerties pie C*
RPG 5000 būs ļoti piemērots, ja esi kaislīgs veco rpg spēļu fans, ja esi izgājis visas zelda un fināl fantasy daļas, tad neredzu iemeslu kapēc ar šo rīku nevarētu uztaisīt savu spēli.
FPS creators gan ļauj uzveidot diezgan smukas telpas, salikt dinamiskus objektus, kas pakļaujas fizikas likumiem, un vis jau būtu smuki, arī ieroču klāsts diezgan liels, un daudz dažādi pretinieki, un būtu jau diezgan neslikts darbarīks, ja pretinieki nebūtu tik stulbi.
par 3D GameStudio es tiešām neko daudz nezinu, man likās ka a6 un tagad a7 ir engines, kuras lai lietotu biski C++ vai c# jazin, bet internetā lasu arī tipa ka neko nevaig programēt, un ar grafisko interfaci var strādāt. šobrīd velku to mantu, lai kaukad pameiģinātu. |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Tue Dec 30, 2008 2:54 pm Post subject: |
|
Dark Basic īsā laikā neko neļaus sasniegt. Tur atkal - jāpēta viņu pusnaktī izgudrotā (dīvainā un nesaprotamā) koda struktūra, jātur visu laiku pie rokas pamācība, lai tikai zinātu, kā īsti sauc funkciju (loģiskā veidā to atcerēties/izdomāt uzreiz nevar) un vai funkciju izsauc ar "(..)" galā vai assembly stilā. Vēl viens mīnuss - svarīgākās funkcijas ir grūti piedabūt pie darba. Kaut kāds "make vector2" prasa gan ciparu, ar kuru identificēs vektoru, gan mainīgo, uz kuru atgriezt it kā to ciparu, ar kuru identificēs vektoru, kaut tur debuggeris rāda, ka nekas nav ielikts mainīgajā...
Ar rīkiem, kuros vajag tikai salikt dažas lietas kopā, lai dabūtu spēli, pazūd iespēja strādāt pie gameplay.
Tāpēc šos rīkus (3d game maker, FPS creator, rpg maker) neuzskatu par kaut ko vairāk kā primitīvām rotaļlietām, kurām nav nekāda sakara ar spēļu veidošanu. Bet DarkBasic ir vienkārši murgs. Uz tā var uzveidot spēli, bet tas ir pārāk grūti. Ja nu galīgs slinkums mācīties C++/C#, tad var kādu laiku pakavēties pie GameMaker, bet, kad rodas pamatota sajūta, ka GM nevar izdarīt to, kas tiešām vajadzīgs (nevis vienkārši zināšanu trūkums par iespējām), tad ir laiks iet.
P.S.
ar C++ nav grūti uzzīmēt trijstūri
tikpat viegli kā uzrakstīt šo:
Code: |
--------------#--------------
-------------##-------------
------------###------------
-----------####-----------
----------#####----------
|
|
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 8:20 am Post subject: |
|
snake5 wrote: | ar C++ nav grūti uzzīmēt trijstūri |
Gribētos redzēt, kā tu neizmantojot ne OpenGL, ne DirectX, vai kādu citu API, uzzīmētu trijstūri. _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 10:16 am Post subject: |
|
Es tikko parādīju, kā dabūt no burtiem izveidotu trijstūri Vajag programmu arī uztaisīt vai jau saprati?
Bet kāds sakars te ar API izmantošanu/neizmantošanu? |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 10:53 am Post subject: |
|
EDDY wrote: |
Gribētos redzēt, kā tu neizmantojot ne OpenGL, ne DirectX, vai kādu citu API, uzzīmētu trijstūri. |
Visnotalj intuitiivi un vienkaarsi btw;
API izmantojam, bet nekam nopietnam un iisterminjaa, tikai lai iepaziitos ar game-makingu. Es kad biju mazliet jaunaaks par snjake arii taisiiju savu rts ar game makeri ;D Kameer man noriebaas visur rakstiit scriptus un tas juceklis kas tur beigaas izvedojaas, kaa arii dizaa performance ko mums sniedz viena cilveeka izpildiijumaa rakstiits uz delphi baazeeets scriptu interpretators.
Manupraat gan diskusija paliek bezjeedziiga jo taapat visiem viss ir skaidrs un saprotams kas un kaa, un reaali ja jau pat snake skiraas no sava lolojuma (varbuut resumee finaalaa par game maker un kapeec smagais leemums ka nu jau vienkaarsu platofmeriiti jaataisa ar kko citu? ) _________________ Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552 |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 10:56 am Post subject: |
|
snake5 wrote: | Es tikko parādīju, kā dabūt no burtiem izveidotu trijstūri |
Bet tā, lai rotē? Tu tā vari? _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 11:55 am Post subject: |
|
Tā jau vairs nav trijstūra zīmēšana. Tā ir transformācija telpā/plaknē/whatever. Galu galā no transformēta trijstūra vienalga sanāk trijstūris, kuru zīmē tāpat kā "nerotētu" trijstūri. |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 1:02 pm Post subject: |
|
Storm wrote: | varbuut resumee finaalaa par game maker un kapeec smagais leemums ka nu jau vienkaarsu platofmeriiti jaataisa ar kko citu? |
Atbilde ir pavisam vienkārša - spēles FPS ir galvenais iemesls.
Tas sadalās šādi:
1. skripti netiek optimizēti;
2. GM'am nav iespējas lietot vertex bufferus pilnībā (vai vispār, es nezinu, kā tie modeļi (kurus apstrādā ar d3d_model_... funkcijām) tur taisīti);
3. nav vektoru;
4. fizikas dzini pielāgot savām vajadzībām nevar;
5. šausmīga sadursmju sistēma (nav sadursmes punkta, virsmas normālvektora, u.c. noderīgu lietu, tas jārēķina pašam);
6. katrs objekts palēnina spēli pat tad, ja tajā (gandrīz) nekā iekšā nav;
7. šausmīga failu apstrādes sistēma (gan FPS ziņā, gan vienkārši neērta);
8. GM spēles var dekompilēt;
9. sadursmes nav bāzētas uz daudzstūriem;
(10.) un varbūt vēl kaut kas, ko aizmirsu..
EDDY: Varu. Bet kāda jēga tev zināt, vai es varu vai nē? |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 3:23 pm Post subject: |
|
Apskaidrojiet man, neaptēstam, kas jūsu izpratnē ir skripts.
Ar ko tas atšķirās no programmēšanas valodās pieņemtās kompilācijas?
Es līdz šim domāju, ka skripti ir tie, kas spēlēs nosaka parametrus (menu, shader effekti, story (kurš no kura stūra un kad parādīsies)), bet izrādās, ka skripts jūsu izpratnē ir programmēšanas valoda (pithon, Lua, e.t.c). Kā tad viņi mijiedarbojas ar pašu kodolu? Un tad jautājums - Vai GLSL un HLSL arī ir skirpti?
Snake5 - ideja bija tāda, ka neizmantojot nevienu zināmo API, varēsi plikā C++ vai kādā vēlies prog. valodā uzkodēt rotējošu trijstūri. _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 4:18 pm Post subject: |
|
Par to vēl zinātnieki strīdas, EDDY, kas ir skripts un kas ir programma :)
Ar skriptu cilvēki parasti (bet ne vienmēr) domā tādu programmēšanas valodu, jeb valodas source kodu teksta veidā, kurš nekompilējas uz izpildāmu mašīnkodu, lai varētu to izpildīt.
Last edited by bubu on Mon Jan 05, 2009 9:20 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
kkeemmss
Joined: 04 Jan 2007 Posts: 232 Location: Riga
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 9:03 pm Post subject: |
|
tad jautājums ko satur tas spēles exe fails, kad mana mīļā programa to ir izveidojusi? |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Mon Jan 05, 2009 9:22 pm Post subject: |
|
kkeemmss wrote: | tad jautājums ko satur tas spēles exe fails, kad mana mīļā programa to ir izveidojusi? |
vismaz mašīnkodu.
viss pārējais atkarīgs no programmas, ar kuru veidots exe fails. |
|
Back to top |
|
|
kkeemmss
Joined: 04 Jan 2007 Posts: 232 Location: Riga
|
Posted: Tue Jan 06, 2009 12:21 am Post subject: |
|
nu labi kas tad ir lacītim vēderā?
nu tam pašam dark basic, un laikam jau arī game maker ja tās ir skriptu valodas, tad exe fails saturēs pašu skriptu un informāciju kā to skriptu lasīt, un izpildīt pa daļām? |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Tue Jan 06, 2009 6:17 am Post subject: |
|
Visp jau dark basic skaidri un gaisi rakstiits ka saturees nevis scriptu bet assambleri. EDDY, pithon, jaa pitons, riktiigi laba valoda, taada snjake ;D Un par apskairdrojumu runaajot, google un wikipedia, lol http://en.wikipedia.org/wiki/Scripting_language
Man prieks ka snake ir izveidojis taadu skaistu resume par Game Maker, es domaaju labaaku nekaa keems speetu jo snake to lietoja reaalaa situaacijaa nevis piecas minuutes pakeemojas.
Un vispaar, ir tik daudz jauki, vienkaarsi triviaali C++ un C# iesaaceeju tutoriaali, es nespeeju noticeet ka meenesa vai nedeeljas laikaa pamatus nevar iemaaciities, lai nav pieci meenesi jaataisa speele ar ...khemm xD _________________ Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552 |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|