dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

#1714
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> fleims/offtopics/draza
View previous topic :: View next topic  
Author Message
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sat Mar 21, 2009 5:47 pm    Post subject:

1. Spēles struktūra nav jāpārstrādā, lai spēle atbalsta vecas videokartes, ar to atbalstīšanu jāsāk, un problēmu nebūs.
2.
Quote:
Laba developera laiks ir ārkārtīgi dārgs
Pēdējā laikā to labo palicis pavisam maz. Tā kā nedomāju, ka viņi tur tik ļoti pārtērēsies..
3.
Quote:
augstāki šeider modeļi ir tikai ērts un vienkāršs veids kā likt videokartei darīt to, ko vēlies.
Ok, tad nosauc to, kas jāmaina, lai SM 2.0 līmeņa šeideris, kuru kompilē ar SM3.0 kompilētāju, ietu uz SM2.0 kartēm (izņemot ps_3_0 nomaiņu uz ps_2_0 un līdzīgo darbību ar vs_3_0).
4.
Quote:
Nejauc optimizāciju ar šeidera modeļiem.
Es nejaucu. Tur es biju domājis slikta programmētāja darba rezultātu.
5.
Quote:
Kādēļ gan vinjiem vajadzētu optimizēt, ja apmierina mērķauditoriju?
Nu cik nu apmierina.. Jau tāda čupa ar SM2 līmeņa grafikas spēlēm ar SM3 minimālajās prasībās. Un ir daudz labas ATI videokartes ar SM2 atbalstu, kuras vairs nekam neder dēļ tiem idiotiem, kuri nemāk saviem 2 šeideriem ps_3_0 nomainīt uz ps_2_0
Jau sen Direct3D efektu kompilētājā visas SM2 kļūdas salabotas, tā kā arī ar to problēmu nav.

P.S.
Quote:
Sevišķi atdarinot efektus, kurus ar SM ir triviali implementēt...
Haha.. HLSL atļauj uzstādīt jebko katrā pass'ā, tāpēc to lietojot, arī ar FFP ir ļoti vienkārši.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Sat Mar 21, 2009 11:54 pm    Post subject:

Snake tu officiaali esi shader-retarded, un tavs komentaars vispaar ir bezveertiigs savaarstiijums, ko tu tur vari muldeet ja tu neesi LIETOJIS saderus un esi paaraak shader-retarded vai kaa citaadi apdaliits indiviids lai vinjus nelietotu/nemaaceetu lietot. Un tev laikam ir iisavienojums domaasanaa lai no divaam lietaam (fixed function vs shaders) izveeleetos absurdaa kaartaa sliktaako un veel meeginaatu citiem ieskaidrot ka tu dari pareizi.

- Shaderi straadaa aatraak nekaa fixed function
- Shaderi veido vieglaak paarskataamu kodu (tev ir nevis kaut kaadu diivainu fixed function izsaukumu samurckaajums, bet vienkaarsa matemaatiska funkcija saderii)
- Ar shaderi tu vari uztaisiit to ko tu nevari uztaisiit ar fixed function
- DX10 un uz prieksu fixed function neeksistee
- Visas speeles jau gadiem ilgi nelieto vairs fixed function

Par shader model versijaam - taa ir tehniska iespeeju specifikaacija - cik daudz instrukcijas tu vari atljauties, vai ir pieejamas konkreetas funkcijas un cik vinjas ir laiku aiznemosas, vai ir pieejami peldosaa punkta tekstuuru formaati un vai lasiijumi no taadas tekstuuras ir iespeejami ar filtraaciju (trilinear/bilinear/anisotropic) nevis tikai point. Taalaak vai ir iespeejams tekstuuru nolasiit vertex saderii, vai ir iespeejams lietot flow control (if-us) saderii, un veel un veel.

TURKLAAT SM 2.0 vispaar ir ARHAISKS, varbuut kaut ko taadu lieto tikai kaut kaads alu cilveeks kuram nepietiek smadzenju peleekaas massas lai par nieciigu naudu nopirktu jaunu videokarti, vai arii vinjam nevajag jaunu videokarti - speeles nespeele, vai speeles speelee tikai pong,tertris un super-casual garaa, kur visticamaak nebuus vajadziibas izmantot kaadu augstaakas sader model versijas iespeeju, bet ja es kaa developeris piemeeram gribeet taisiit muusdieniigu pong, es izmantotu arii taas iespeejas lai uztaisiitu speeli kas nav kaa no 10 gadu senas pagaatnes izrauta, un lai tas casual speelmanis raud man buutu vienalga, taadi nav daudz. Pat ja visregulaaraakaa tante grib nopirkt visregulaaraako, casuaalaako datoru, vinjai buus videokarte ar SM 4.0 jo savaadaaku nopirkt nemaz nevar, varbuut nebuus jaudiiga videokarte, bet gf6200 jau nu tiesaam tas nebuus.

un TAAPEEC mees:

1) Lietojam saderus nevis fixed function
2) Lietojam muusdieniigu (vismaz SM3.0) sader model versiju un neatsakaamies no iespeejama performances un/vai vizualaas kvalitaates ieguvuma, lai tikai izmantotu SM2.0
3) Kaa indie arii neveidojam vairaakus SM celjus - tiek pateereets paaraak liels laiks.

Un pirms tu kaut ko saki snake, paarlasi veelreiz.
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Mar 22, 2009 12:59 am    Post subject:

Quote:
Un tev laikam ir iisavienojums domaasanaa lai no divaam lietaam (fixed function vs shaders) izveeleetos absurdaa kaartaa sliktaako un veel meeginaatu citiem ieskaidrot ka tu dari pareizi.

Kad fixed function pavisam pazudīs, un šeideri dos redzamu attēla uzlabojumu lielākam spēļu skaitam, tad būs citādi.

Quote:
Shaderi veido vieglaak paarskataamu kodu

Atkārtoju vēlreiz: HLSL efekta katrā pass'ā var norādīt jebko, kas attiecas uz FF.
Quote:
Visas speeles jau gadiem ilgi nelieto vairs fixed function

Ir spēles, kuras lieto.

Quote:
taa ir tehniska iespeeju specifikaacija

Kāpēc tu man to tagad skaidro?

Quote:
lai par nieciigu naudu nopirktu jaunu videokarti

Kuru? Kādu no tām īpaši lēnajām vai no tām, kurām ir kaut kāds nepilns SM3?

Quote:
TURKLAAT SM 2.0 vispaar ir ARHAISKS

Kāpēc? Es pirms kāda laika runāju ar vienu citu spēļu veidotāju, kurš atbalstīja ideju par SM2 lietošanu SM3 vietā spēlēm. Btw, viņam arī īpaši nepatika FF.

Quote:
Kaa indie arii neveidojam vairaakus SM celjus

1. Kas tad mēs esam?
2. Man, piemēram, spēlē ir izveidota normāla sistēma, kurā nav nekādu ierobežojumu sakarā ar šeideriem, un tā es varu lietot gan FF, gan SM3 savā HLSL efektā un attiecīgi lietots šeideris ar visjaunāko SM no tiem, kurus atbalsta videokarte. Gandrīz nekāds papildu laiks netiek patērēts, ja vajag defaulto efektu, uztaisu attiecīgi tehniku T00 (00 - fixed function, pārējie cipari - SM versijas bez punkta vidū) ar vienu pass'u, kurā tiek tikai uzstādīts viens sampler'is (sampler[ 0 ] = <smp>Wink. Nu nekas traks tur nav..
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 22, 2009 2:48 am    Post subject:

sneik, ko tu gribi ar to visu panākt? Jā, tu māki programmēt ar FFP, to mēs redzam. Nu un? Runa nav par to, ko var panākt ar FFP. Ja tev ar to pietiek, tad lieto laimīgs. Bet runa ir par to, ka šeideri videokartēs jau labu laiku ir mūsdiena un nav neviena racionāla iemesla izvairīties no tiem. Teikt, ka programmēt ar šeideriem ir neprāts un nav vērts - tas ir absurdi.
Kāpēc mūsdienās cilvēki PC neprogrammē ar perfokartēm, bet pārgājuši uz general purpose valodām (asm/C/C++/C#/Java/...) un arhitektūru (x86 un citas)?
Tāpēc ka tas ir ērtāk un izdevīgāk. Hardwarē iešūtai funcionalitātei nav mūsdienās jēga un nākotnes uz PC. Tas tak katram developerim ir skaidrs. Izņemot tevi, protams.

Quote:
Kad fixed function pavisam pazudīs, un šeideri dos redzamu attēla uzlabojumu lielākam spēļu skaitam, tad būs citādi.

Kautkādas aplamības tu runā. Šeideri paši par sevi neko nedod. Neesi joprojām to sapratis... Šeideri ir veids kā videokartei pateikt, kā pats tu gribi skaitļot un rādīt. Tas, ka citi nemāk to pareizi izmantot, tā nav šeideru vaina. Tāpēc nevajag teikt, ka tos nav jālieto un jāizvairās no tiem. A tu tik vienu un to pašu dziedi... šeiderus nevajag, FFP vajag..
Lai nu kā šoreiz Storm ļoti prātīgi un korekti izteicās. Viņa teiktajam piekrītu par visiem 100 punktiem.

Quote:
Atkārtoju vēlreiz: HLSL efekta katrā pass'ā var norādīt jebko, kas attiecas uz FF.

Un aplami atkārto. HLSL = šeideru valoda (pēc definīcijas). Ar FF tam sakars ir apaļa nulle. Tu tur visdrīzāk runā par efektu freimorku DX'am. Kas ir tīri CPU fīča, un ar videokartes iespējām tam maz sakara (tā vietā var daudz ko citu, kaut savis rakstītu freimworku izmantot). Nevajag jaukt terminus. Tā tikai neviens tevi nesapratīs. Un Storms ar "Shaderi veido vieglaak paarskataamu kodu" nedomāja kaut kādus tavus passus. Tas drīzāk tika domāts, ka tu šeiderī ieraksti - a = b*c + d*sin(x). To vielgli pārredzēt, saprast un uzturēt. Pamēģini vien ko tādu ar FF izdarīt. Cik tur n-tās rindiņas koda vajadzēs.
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Mar 22, 2009 12:41 pm    Post subject:

bubu wrote:
Teikt, ka programmēt ar šeideriem ir neprāts un nav vērts - tas ir absurdi.

Es nesaku, ka nav vērts. Es saku to, ka daudzi gan nespēj izveidot labu grafiku ar šeideriem, lieto pārāk augstu šeideru modeli, u.tml. - pietiekami daudz iemeslu, lai viņi aizietu nedaudz atpakaļ un pastudētu arī vakardienas un vecāku tehnoloģiju iespējas. Tātad neatbalstu to, ka jaunai spēlei vienkārši tiek paņemtas jaunākās tehnoloģijas, neskatoties uz to, cik tās ir vajadzīgas.

Quote:
Hardwarē iešūtai funcionalitātei nav mūsdienās jēga un nākotnes uz PC.

Es kaut kur pretējo apgalvoju? FF manuprāt vairāk strādā kā māksliniecisko ideju radītājs. Agrāk par tādiem strādāja lēnie procesori. Vairs nevaru atrast to foršo citātu, bet doma bija tāda, ka ierobežojot iespējas, uzlabojas idejas un palielinās to skaits. Tā ir gandrīz visa FF jēga mūsdienās.

Quote:
Tāpēc nevajag teikt, ka tos nav jālieto un jāizvairās no tiem.

Es arī nesaku. (Kāpēc tad es pats savai spēlei būtu ielicis šeideru atbalstu?) Es saku, ka jāizvēlas tehnoloģija, kura dod pēc iespējas labāku ātrumu un strādā uz vairākiem datoriem.

Quote:
Un aplami atkārto. HLSL = šeideru valoda (pēc definīcijas). Ar FF tam sakars ir apaļa nulle. Tu tur visdrīzāk runā par efektu freimorku DX'am.

Mhm, sorry, sajaucu.

Quote:
Tas drīzāk tika domāts, ka tu šeiderī ieraksti - a = b*c + d*sin(x). To vielgli pārredzēt, saprast un uzturēt. Pamēģini vien ko tādu ar FF izdarīt. Cik tur n-tās rindiņas koda vajadzēs.

Jā, ja vajag paķēmoties ar visādām funkcijām, tad šeideri ir labāki. Bet, lai izveidotu parastu grafiku spēlei, nemaz tik daudz tās funkcijas netiek lietotas.

P.S. Tad es arī gribētu uzzināt, kāpēc SM2 (pēc Storm'a domām) jau sucks.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Mar 22, 2009 12:55 pm    Post subject:

Kautkādi aplami tavi apgalvojumi..

> Es saku, ka jāizvēlas tehnoloģija, kura dod pēc iespējas labāku ātrumu un strādā uz vairākiem datoriem.
Un apalami saki. Jāizvēlas tehnoloģija, kura ir lētākā (ne tikai naudas nozīmē, bet arī izstrādes laika/ērtuma ziņā). Un tas attiecas ne tikai spēļu developēšanu.

Vienk izklausās, ka tev nav ne nojausmas kā taisa spēles (un softus in ženeral IT industrijā). Pats esi kaut ko izdomājis, un tagad visiem to stāsti kā standartu. Tak palasi rakstus internetā, pasēdi developeru forumos un palasi kā notiek AAA spēļu developēšana. Neviens nesaka, ka tā ir ideāla, bet nu līdz absurdam, kā tu, nevajag nolaisties.
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sun Mar 22, 2009 1:08 pm    Post subject:

Quote:
pasēdi developeru forumos un palasi kā notiek AAA spēļu developēšana

No tā crap'a, kas pēdējā laikā nāk ārā, nav jēgas mācīties. Un vispār mēs neesam nekādi AAA.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Sun Mar 22, 2009 1:41 pm    Post subject:

Man liekas ir vienalga, kādu pieeju, metodi izvēlies, taisot spēli. Svarīgākais mūsu līmeņa gameDEViem ir -- "vai tu uztaisi spēli" un AAA līmeņa gameDEViem -- "cik ātri un lēti tu uztaisi šo spēli". Dari kā gribi, galvenais, lai vispār kaut ko uztaisi. Un ja ir vienkāršs veids, kuru atbalsta kaut 75-80% tipisku datoru, kāpēc to neizmantot?
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Mar 23, 2009 9:25 am    Post subject:

Tad nu Snake5, velti pāris minūtes sava dārgā laika un uztaisi manu rotējošo plakni pēc savas tehnoloģijas!

Es gribu salīdzināt, kā tev tas izdosies. Varbūt tiešām nav vērts veidot papildus SM reading funkciju (ietaupīsim koda rindas, un arī exe fails paliks mazāks). Pie reizes es arī sapratīšu kā to dara.

Un galvenais, arī vecās dinozaurkartes atbalstīs manu spēli.
Es saprotu, ka tu vēlies, lai uztaisu savu Sudoku Puzzle 3D bez jebkāda Shader Modeļa.

Te nu tev ir iespēja izpausties. Tikai viens piemērs no tavas puses un es nelietoju SM vispār. Kaut vai tāpēc, ka manā spēlē galvenais ir efekti. Kurus cik noprotu, tu vari realizēt ar Fixed funkcijām.
--------------------------
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
Arrovs



Joined: 10 Mar 2007
Posts: 96
Location: Saldus

PostPosted: Mon Mar 23, 2009 4:05 pm    Post subject:

Kāpēc man šķiet, ka viss šeit tiek pamatīgi sarežģīts. To sudoku tiešām var reāli viegli uztaisīt un kāpēc taisīt rotējošu laukumu, ja var veidot rotējošu kameru. Kaut arī rotējoša plakne nav par 5% grūtāka. Un kur nu vēl lauciņu izvēle skaitļu likšana un pārbaude.
Vienīgā grūtība ir iekačāt to kombināciju ģeneratoru - kas protams kā jau teicāt ir nozogams netā.

Par visiem tiem atbalstiem precīzi nezinu. Man pietiek ar statisku pielāgotu atbalstu.
_________________
Arrovs komanda
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Mar 23, 2009 4:43 pm    Post subject:

EDDY:
1. ja gribi, lai es kaut ko tur izveidoju, atsūti tekstūras un visu plaknes kodu. (Liela daļa jau ir šeiderī, bet negribētos ielaist kādu kļūdu, ja nu tomēr kaut kas svarīgs pietrūkst).
2. Mans mērķis nav piespiest tevi lietot kādu konkrētu tehnoloģiju. Viss, ko tev vajadzētu izdarīt - optimizēt. Pēc optimizācijas sekotu arī tā iespēja iegūt vairāk spēlētājus, lietojot FF.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Mar 24, 2009 9:01 am    Post subject:

Optimizēt?

Pat uz manas lēnās kastes viss noris pie 600-900 FPS, kāpēc te vēl ko optimizēt? Veidot uz Shader Model 2?

To Arrovs: Nav jau arī grūti izveidot to skaitļu ģenerātoru un pašam izveidot savu Sudoku solver. Bet gan jau arī tas izrādīsies kāda cita izdomāts variants. Es vēl tik domāju kādu API ņemt.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Tue Mar 24, 2009 2:48 pm    Post subject:

EDDY wrote:
Optimizēt?
Kāpēc te vēl ko optimizēt? Veidot uz Shader Model 2?

Optimizēt kaut vai tāpēc, lai zinātu, kā to dara. Kā laba analoģija te nāk prātā kvadrātvienādojums. Skolotāja tev taču ir devusi saīsinātās sakņu atrašanas formulas, vai ne? Ieguvējs no tām biji tikai tu. Šeit ir tas pats.
Iemācies pre-procesēt visu, ko vien vari. Pre-procesēšana ir labāka par izvēli, vai darbu nogrūst uz GPU, vai uz CPU.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Tue Mar 24, 2009 3:41 pm    Post subject:

Interesanti, kā tu OpenGL funkcijas vari nogrūst uz CPU?!?!?!
Softwāriski emulēt dažas videokartei domātās funkcijas?
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Tue Mar 24, 2009 5:44 pm    Post subject:

EDDY wrote:
Interesanti, kā tu OpenGL funkcijas vari nogrūst uz CPU?!?!?!
Softwāriski emulēt dažas videokartei domātās funkcijas?

Ehh..
Nevajag pārprast manu teikto. (to jau tik bieži dara, ka sāk apnikt Sad , tāda sajūta, ka speciāli cenšas izvilkt kaut ko nepareizu)
Vai tad tu rokas kustību arī sauc par darbu?
Es ar vārdu "darbs" domāju kaut ko tādu kā līmeņa ēnošanu/apgaismojuma rēķināšanu (CPU - parastais variants, GPU - deferred shading, pre-procesējot - lightmapes).
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> fleims/offtopics/draza All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5  Next
Page 2 of 5

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group