|
dev.gamez.lv Latvian Game Developers Community
|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Thu Mar 19, 2009 9:54 am Post subject: |
|
EDDY ka piemeru mineshu 3D Brick Breaker uz iPhone, no sheideriem tur nav ne smakas, bet visualais ir cool, nostradats perfekti Un geimplejs ari nav sabojats.
http://toucharcade.com/2009/02/28/a-quick-look-at-brick-breaker-revolution-3d/
Vienkrashi nevajag grust afigenos efektus tur kur vinus nevajag. _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
Storm
Joined: 11 Apr 2006 Posts: 742
|
Posted: Thu Mar 19, 2009 4:03 pm Post subject: |
|
anggelus, snake, eddy -> jums *vispaar* nav nekaadas nojeegas par saderiem un visp grafiku, jeezinj,
Sitas nav spams! Informatiivi - LASAM:
Vienkaarsi dokuments par grafikas dzini, lai viekaarsi sajeegtu kaut ko aarpus sava textured-lit boxinja... (sitaadi ir lielaakajai daljai speelju, google) BET TIESAAM IZLASIET!
http://ati.amd.com/developer/SIGGRAPH08/Chapter05-Filion-StarCraftII.pdf
Taalaak - paskatamies, kaadas izskataas speeles patiesiibaa (veel labaak arii novelkam un paspeeleejam, es jaunaakaas vienmeer novelku un paspeeleeju, gamepleju paskatos, grafiku, pix uzlaizu virsuu ;D ) -
http://www.youtube.com/watch?v=4gAcEAylsY8 (HD jaaaskataas, savaadaak nevar saprast)
Un tad kad mees esam izlasiijusi labu gabalu no pieejamajiem dokumentiem par grafiku, gamepleju un pievienojusi savam bookmark listam vismaz
gamedev.net
gamasutra.com
beyond3d.com
forums.indiegamer.com
gamespot.com, ign.com (jaa, nepaarklausiijies, speeles ir jaaspeelee - grafika jaaredz, jaapadomaa, gameplays jaanoveertee, interesantas idejas jaapskataas)
plus juusu iecieniitaas platformas/api lietotaaju blogus
- es saubos ka kaads pateiks klisejisko "saderi sux" tikai taapeec ka kaads vispaar pat nezin neko par labaam speeleem un kas veido labu speeli vispaar (seit jaapiemin gamastura.com kur ir neskaitaami raksti par so teemu) Veiksmi! ;)
Nobeigumam, noskatamies sito http://www.youtube.com/watch?v=EhqZ0RU95d4 (pasi sapratiisiet) _________________ Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552 |
|
Back to top |
|
|
anggelus
Joined: 23 Feb 2005 Posts: 383 Location: Rīga (LV)
|
Posted: Thu Mar 19, 2009 4:28 pm Post subject: |
|
piedod atvaino viszinoshais storm lol _________________ No comprendo lo que dice. |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Thu Mar 19, 2009 7:07 pm Post subject: |
|
Pirms beidzam, atļaušos tikai pateikt, ka spēlei Killzone 2, ko rādīji, ir D3D8 līmeņa grafika. (tas nozīmē, ka to var izveidot, izmantojot tikai D3D8 iespējas, lūdzu nepārprast, nedomāju, ka šo varētu palaist uz D3D8 līmeņa HW) D3D8 bija ar SM1.1. Šeideri nesux, bet tavam "textured-lit" box'am nevajag izmantot SM3 tikai tāpēc, ka visvairāk instrukcijas salīdzinājumā ar citiem SM'iem šeideris atļauj glabāt. |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Fri Mar 20, 2009 10:51 am Post subject: |
|
Nesaprotu, kāds tam visam sakars ar manu spēli, ņemot vērā, ka tu jauc žanrus!?!?
Zini kāda ir standarta Sudoku spēle?
Vai esi redzējis Sudoku spēli 3D, kur shader efekti laistās un mirdz?
Es arī ne... _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Fri Mar 20, 2009 11:54 am Post subject: |
|
EDDY, tu sāc izklausīties pēc sneika, kurš arī uzskata, ka šeideris == efekti. Kas nebūt tā nav. Šeideris ir veids kā videokartei likt skaitļot to, ko tu gribi. anggelus jau saka - smukus efektus panākt var tikpat labi arī bez šeideriem. Galvenais ir labs mākslinieks un smukas tekstūras. |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Fri Mar 20, 2009 12:31 pm Post subject: |
|
Bet rēķina un skaitļo taču efektus, vai ko citu?
Spēles fiziku, piemēram? _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Fri Mar 20, 2009 1:46 pm Post subject: |
|
bubu wrote: | EDDY, tu sāc izklausīties pēc sneika, kurš arī uzskata, ka šeideris == efekti. Kas nebūt tā nav. Šeideris ir veids kā videokartei likt skaitļot to, ko tu gribi. anggelus jau saka - smukus efektus panākt var tikpat labi arī bez šeideriem. Galvenais ir labs mākslinieks un smukas tekstūras. |
1. Manuprāt šeideri ir kā māksliniekam jaunāka ota/jaunāka Photoshopa versija/kaut kas līdzīgs. Labs mākslinieks no tās izdabūs visu iespējamo, kamēr slikts, to pērkot, būs vienkārši iztērējis naudu, jo tā viņa mākslas darbus labākajā gadījumā tikai minimāli uzlabos.
2. To, ka smukus efektus var panākt bez šeideriem, saku arī es un jau cik ilgi...
EDDY: var arī fiziku. Bet ja saistībā ar grafiku - pikseļa krāsu / vertex'a parametrus. |
|
Back to top |
|
|
EDDY
Joined: 07 Oct 2005 Posts: 1610 Location: Dzimtā zeme, Latvija
|
Posted: Fri Mar 20, 2009 2:50 pm Post subject: |
|
Nosauc tos efektus, kas nav veidoti ar kādu no Shader Model versijām.
Caurspīdīgumu nejauc iekšā. _________________ Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Fri Mar 20, 2009 8:04 pm Post subject: |
|
"nav veidoti"?
Ir taču D3D10, kur bez šeideriem nevar.
Bet nu reku laba liste ar efektiem, kurus cilvēki ir panākuši bez šeideriem (slinkums tulkot):
Shadow mapping
Bloom
Vienkāršs (ne pavisam reāls, bet nu kuram gan reālismu..) HDR
Fake water refraction (vienā vecā konsoļu spēlē)
Fake water reflection
Fake DOF (nāk no GM usera)
Bump-Mapping ar virziengaismu
Light-Mapping
Dinamiskās tekstūras
Particle efekti (!!!)
Parallax Mapping (šim vienu veidu, kuru var panākt ar vismazāko iespēju skaitu, pat uz GM, pats esmu izdomājis >_>)
Cube mapped reflections
BumpMapping with Self Shadowing (dxsdk)
Blur (wtf, ne?)
Vertex lighting ()
viļņojošā ūdens efekts ()
Detail Mapping
Decals
Projected textures
..Un vēl daudzi prikoli, kurus var dabūt, lietojot render target tekstūras, piemēram procedurālie mākoņi...
Vispār, ko tu centies pierādīt, šie ir tikai paši pazīstamākie efekti, aizej uz ATi mājas lapu un apskaties direct3d paraugu arhīvos. Aplauzīsies redzot, ko cilvēki ir panākuši ar D3D7 un vecākiem... |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sat Mar 21, 2009 2:37 am Post subject: |
|
Kautkādā absurdā šitā diskusija brauc... (nu jā, nav jau ko brīnties - tāpēc atbilstoša sadaļa). Spēles neviens netaisa domājot - "paņemšu SM5 šeiderus - un būs man spēlei ūberīgi efekti kā nevienam". SM modeļi domāti tikai developera ērtībām uztasīt tādu vai savādāku "efektu", t.i. likt videkartei darīt to, ko gribi. Joprojām jūs to nesaprotat.
snjak, nevajag jau pārspīlēt. Edijs droši vien prasīja tev nosaukt, ko tādu, kuru var realizēt ar pieņemamu performanci, nevis vispār var realizēt. Uz tīra CPU var jebkuru "efektu" realizēt. Arī reytracing ar ūberīgiem reflectioniem, refractioniem, šadowiem, īstu global illumination, utt.. Tik cik tas FPS tev do (0.1? 0.01?) - tas jau ir svarīgi.
Un Bloom, HDR, parallax mapping - wtf? Kamon, tos FFP nevar realizēt. HDR (lai arī cik vienkāršs? tas būtu) pēc definīcijas prasa renderēt un glabāt pikseļus lielākā intervālā nekā 0..255. Un to neviena PC videokarte bez SM2 nemācēs tev.
Kautko citu droši vien esi izdomājis, un piemērojis citu terminu. Nevajag jaukt terminus. Lietas vajag saukt īstajos vārdos. Citādi būs tāpat kā ar tavu vektora leņķi no cita topika. |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Sat Mar 21, 2009 10:31 am Post subject: |
|
bubu wrote: | Un Bloom, HDR, parallax mapping - wtf? Kamon, tos FFP nevar realizēt. HDR (lai arī cik vienkāršs? tas būtu) pēc definīcijas prasa renderēt un glabāt pikseļus lielākā intervālā nekā 0..255. Un to neviena PC videokarte bez SM2 nemācēs tev. |
Parallax mapping būtu lēns, jā.
Bet bloom: http://static3.filefront.com/images/fskueyistk.jpg
Par HDR es domāju ne to renderēšanu kaut kādā citā, precīzākā, render targetā, bet tieši to efektu, ka mainās krāsas - acs pierašana pie apgaismojuma.
Quote: | SM modeļi domāti tikai developera ērtībām uztasīt tādu vai savādāku "efektu", t.i. likt videkartei darīt to, ko gribi. |
Jā, viņiem jau ir pārāk ērti. Tik ērti, ka neoptimizētai spēlei ar FFP līmeņa grafiku minimālās prasības ir SM3. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sat Mar 21, 2009 3:09 pm Post subject: |
|
snake5 wrote: | Par HDR es domāju ne to renderēšanu kaut kādā citā, precīzākā, render targetā, bet tieši to efektu, ka mainās krāsas - acs pierašana pie apgaismojuma. |
Tas nav HDR. HDR ir High Dynamic Range - respektīvi renderēšana lielākā intervālā nekā atļauj pierastie 8-bit uz pikseļa komponentēm. Tas pie tam attiecas uz ne tikai rendertargetiem, bet arī izmantotām tekstūrām.
Quote: | Tik ērti, ka neoptimizētai spēlei ar FFP līmeņa grafiku minimālās prasības ir SM3. |
Nejauc optimizāciju ar šeidera modeļiem. Arī tikai ar FFP var uzrakstīt programmu, kura vilksies uz geforce 280. Tās ir divas dažādas lietas. |
|
Back to top |
|
|
Tenjou
Joined: 22 Nov 2005 Posts: 275
|
Posted: Sat Mar 21, 2009 3:11 pm Post subject: |
|
Kādēļ gan vinjiem vajadzētu optimizēt, ja apmierina mērķauditoriju? Kādēļ terēt laiku tam? Sevišķi atdarinot efektus, kurus ar SM ir triviali implementēt... |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sat Mar 21, 2009 3:51 pm Post subject: |
|
Jā, vēl tas ko Tenjou saka - IT industrijā jau sen labi zināms, ka developera laiks ir vairākas kārtas dārgāks nekā hardware. T.i. daudz izdevīgāk ir pacelt softa prasības, liekot iegādāties jaunāku hardwari, nekā tērēt developera laiku pie koda, kur ieguvums būtu, piemēram, tik papildus 10% no auditorijas. Tas neatmaksāsies veselai developeru komandai pārstrādāt spēles struktūru, lai tā atbalsta vecākas videokartes. Sanāks daudz izdevīgāk - lētāk un ātrāk. Laba developera laiks ir ārkārtīgi dārgs, tas vienk neatpelnīsies. Vaina ir nevis SM, bet industrijas darbības principos - $$.
Tas ir tas, ko es vislaik saku - augstāki šeider modeļi ir tikai ērts un vienkāršs veids kā likt videokartei darīt to, ko vēlies. FFP lielo spēļu developeriem jau sen ir pagātne. |
|
Back to top |
|
|
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum
|
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|