dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Tikai EA vai globaals debiilisms?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve
View previous topic :: View next topic  
Author Message
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 2:13 am    Post subject:

Turpinot pa tēmu:
Hitman: Blood Money ir diezgan neoptimizēts.
Draw callu daudz, vidēji 150 trijstūri katrā, daudz tādu, kuros mazāk par 10 trijstūriem, dažos (vislielākais trijstūru skaits, ko redzēju) 820, jā, tātad arī personāži zīmēti pa daļām.. bezjēdzīgi vairākas reizes izsaukts SetStreamSource ar to pašu sourci, līdzīgi ar SetIndices, SetXXXShaderConstantF, ... visi draw calli ir DrawIndexedPrimitive (arī GUI), tāpēc izskatās, ka tur lietota kaut kāda iekšējā trijstūru salikšana dažos vertexu/indexu buferos, varbūt lai novērstu videokartes atmiņas fragmentāciju... vēl ir nenormāli daudz Lock/Unlock gan vertexu, gan indexu buferim (izskatās, ka lietots tikai viens no katra veida).. UN.. vairāk vertexi tiek lock'oti nekā atbilstošā daudzumā trijstūri zīmēti.

P.S. Sorry par "wall of text", es vienkārši paralēli skatījos PIXā un rakstīju..
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 7:57 am    Post subject:

Interesanti. Jūsu atklājumi mani stiprina pārliecību, ka var programmēt arī traki neoptimizētas spēles un tik un tā gūt lieliskus panākumus. Geimplejs tomēr galvenais.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 8:38 am    Post subject:

Visi baigie gudrīši ar to pix. Tad jau mums te būtu ūber ātrās spēles visiem.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 12:28 pm    Post subject:

EDDY, atslēgas vārdi ir laiks un nauda. Rīks ir tiešām labs, bet atrast un izlabot visas dziņa ātruma problēmas var paņemt daudz laika tāpēc, ka tas var nebūt kvalitatīvi veidots no paša sākuma..

Quote:
..ka var programmēt arī traki neoptimizētas spēles un tik un tā gūt lieliskus panākumus.

Nezinu, kā citiem iznāca ar Mirror's Edge, bet es tieši tāpēc beidzu spēlēt, ka kaut kas tehniski gļukoja (it īpaši visas vertikālās caurules) + vēl raustīšanās (no zemā FPS un ielādējot līmeņa daļas), kas traucēja lekt īstajos brīžos.. Ja FPS ir zem 60, tad jebkuras FPS izmaiņas no nedaudz augstāka uz nedaudz zemāku (piemēram 45 uz 35) un otrādi var būt diezgan nepatīkamas.. tā kā tas ir ļoti atkarīgs no žanra. Tāpēc es neieteiktu īpaši slinkot pie optimizācijām, kritiķi varbūt saskatīs to (par naudu viņi saskata jebko, par GTA4 labo optimizāciju..*), kas tur domāts, bet spēlētājiem apniks.

* http://apps.metacritic.com/games/platforms/pc/grandtheftauto4
Pirmais vērtētājs( Meristation )
Quote:
For the PC version all stays the same: only the great technical optimization, the original video-editor and the 32 players online modes are present as news.

IMHO nožēlojami + smieklīgi kaut ko tādu uzrakstīt..
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 1:18 pm    Post subject:

Apgaismojiet, kas ir Draw Calls! Vai tas nozīmē tos sūtījumus videokartei, lai tā pārzīmē objektu tik un tik reizes?
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 1:30 pm    Post subject:

Draw call ir tieši tas, ko tas saka.
Direct3D APĪ tas ir device->Draw[Indexed]Primitive[UP] funkciju izsaukumu skaits.
OpenGL APĪ tas ir glDrawArrays/glDraw[Range]Elements/glBegin fju izsaukumu skaits.
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 2:07 pm    Post subject:

Tad kā var būt 7000 funkcijas izsaukumu!? Confused
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 2:13 pm    Post subject:

Kā kā?
Code:
for (int i=0; i<7000; i++)
{
    funkcijas_izsaukums();
}
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 2:33 pm    Post subject:


_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 3:21 pm    Post subject:

Viss ir loti vienkaarsi - tas ir debiilaakais variants ko var iedomaaties un vnk brute force ziimee visu peec kaartas, *pilniigi* bez nekaadas grupeesanas. Briinums ka view / projection matricas neparliek katram modelim. Rezultaats ir vienkaarsh - 70% no cpu laika tiek pavadiits video draiverii, taa vietaa lai tie buutu 10%.

Jaaziimee 1000 modelji ar vienadu tekstuuru no viena vertex/index bufera un ar vienaadu vertexdecleration? Tad 1000 reizes arii ziimeejam, 1000 reizes paarliekam vienu un to pasu tekstuuru, 1000 reizes vienu un to pasu vertexdeclaration, 1000 reizes vienus un to pasus index un vertex bufferus. Nu vienkaarsi skaisti.

Varu papriecaaties par to kaa speeles taisa blizzard - loti smukas optimizaacijas tiesi varbuut ne draw callos vai setTexture izsaukumos, bet viss ir sagrupeets, tad veel piemeeram ziimeejot terrainu katram terrain patcham tiek pieskirta savaadaaka tekstuuru filtraacijas mode, lai taupiitu pixel sader resursus, kur vinjus nevajag. Viengabalaini modelji nesastaav no 10 atseviskaam daljaam utt. Vieniigais kaada loti redzama un vienkaarsa iespeeja optimizeet buutu ziimeet uz zemes esosos objektus (kokus, mucas, tos uz zemes esosos decalus utt) PIRMS ziimeet terrainu jo vismaz 30% no terraina nosedz tie objekti, un terrain pixel saderis ir pasmags - 4 tekstuuru blendosana un ziimeejot objektus pirmos daudaas vietaas terrainam nebuutu jaatiek ziimeetam deelj neizstureeta depth testa. Tik vienkaarsi kaa nomainiit ziimeesanas seciibu.

Kur ir ideja optimizaacijaa? Ne jau taapeec lai 60fps vietaa buutu 100fps, bet lai bezjeedziigi izlietotos resursus izmantotu lai uztaisiitu speeli labaaku vizuaali un logiski, ar tiem pasiem veelamajiem fps. Vai arii lai optimizeetu kaadu bottlenecku, piemeram speele var iet loti pluustosi, bet atseviskos gadiijumos kada dalja ielago, taapeec lai tiktu valjaa no nelielaa glicha attieciigaa vieta tiek izveerteeta un ja iespeejams optimizeeta. Un nevajag muldeet par "developmenta laiku", ja komandaa ir 30 programeetaaji un viens programeetajs vienu/divas dienas (pie gatavas speeles) pavada pie kaadas glichainaakas vietas optimizaacijas (padomaajiet logiski - nu nebuus vajadziigas 3 dienas lai nomainiitu ziimeesanas seciibu objektiem) tad kopeejais "zaudeejums" izsakoties peec developmenta laika buus sekojosh - teiksim taatad 30 cilveeki, tas buus laiks 30 "man month", 2 dienas vienam cilveekam buus (ja straada 20 dienas meenesii) 0.1 "man month" rezultaataa kopeejaa performance (ja katrs programeetajs straadaa savaa sfeeraa un zimeesanas seciibas nomainja netraucee paareejiem programeetaajiem domaat savas lietas) buus:

Pirms - 30.0
Peec - 30.1

izreekinot man sanaaca ka kopeejais developmenta laiks konkreetajai speelei konkreetajaa meenesii palielinaas par ~0.3%

Runaajot par indie, kur straadaa viens cilveeks, protams tas procents tajaa meenesii buus lielaaks, bet reekinot, piemeeram, ka speele tiek uztaisiita 10 meneesos - taas divas dienas buus 1% Respektiivi tu vari izveidot 3 dazaadas optimizaacijas, kas katra aiznem 2 dienas un "pazaudeet" laiku 3% - es domaaju bus taa veerts.

Protams nevajag sapnjot un kaartiigi pirms veidosanas izplaanot speeles arhitektuuru, lai taadas optimizaacijas nemaz nevajadzeetu veidot.
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
E13m3nT



Joined: 24 Jan 2006
Posts: 42

PostPosted: Thu Apr 09, 2009 11:02 pm    Post subject:

Dazhiem datoriem no 100fps uz 60fps nebuus nekas iipash, bet citiem kuriem tas buus no 30 uz 20 buus kaut kas iipash Wink
Datori ir dazhaadi un ja uz tava viss iet tas nenoziimee ka citiem ir taapat Smile
Taisot speeles (kaut arii daudzas no taam juus neesat redzeejushas) reekjinos ar to ka speeleetaajam buus minimaalaas PC prasiibas. Man tas noziimee 128ram, 64video un procesors ir vienkodola pentium 3 Very Happy
Ja var speeli uztaisiit prieksh taada PC kaa ieprieksh noraadiits un kuram palaizhot tavu speeli buus vismaz 24fps, taatad tavai speelei optimizaacija iisti nav vajadziiga!
Peace! Very Happy
Back to top
View user's profile Send e-mail
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Fri Apr 10, 2009 1:29 am    Post subject:

Nu nepareiza tev taa domaasana, uz so briidi taas minimaalaas noteikti nebuus p3, bet gan p4 ~2.4 ghz, un video 256mb gf6600GT netici? Pamegini uzspeelet world of warcraft uz savas mineetaas specifikacijas. Taisiit speeles, kas "iet uz datoriem" bet izskataas nepiedieniigi prieks 2009gada ir viena no stulbaakajaam lietaam ko var izdariit. Es neko no gaisa neizrauju, atskiriibaa no daziem labiem konservatiiviem ljautinjiem seit.

Jebkurs pikacu ejot uz veikalu pirmo apskatas vaacinju un tie kas peerk online izlasa review par speeli, diivainaa kaartaa tie revieweri nav sajuusmaa par speeli kas iznaak 2009 gadaa, bet izskataas kaa no 8 gadus senatnes izrauta. Nekaads pozitiivais iespaids nebuus, ne pikacu kas iet uz veikalu, ne tam kas lasa review. Diemzeel, samierinaties ar realitaati vienreiz - speelei jaabuut GAN muusdienigai grafikai, GAN interesantam gameplayam. Tikai nesaaciet visi man sviest speeles kas izskataas peec crap bet ir loti interesants gameplay, jo taa grafika noteikti nebija crap tad kad taa speele iznaaca.

Pastaasti man cik nopelniitu sitais, ja izstraadaataaji speeleetu peec tavas, "p3 + 64mb video" speeliites -
http://www.variety.com/article/VR1117984089.html?categoryid=20&cs=1
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Fri Apr 10, 2009 2:14 pm    Post subject:

GTA4 ir mēsls. Nevajag nemaz labu grafiku (šīm mēslam tās arī nav), vajag tikai uzpirkt visus reviewerus. Mūsu mērķis nav, izveidojot vienu spēli, nosūkt visu naudu un pazust, vai ne?
Quote:
jo taa grafika noteikti nebija crap tad kad taa speele iznaaca.

PS2 spēles pats apskaties.

Quote:
diivainaa kaartaa tie revieweri nav sajuusmaa par speeli kas iznaak 2009 gadaa, bet izskataas kaa no 8 gadus senatnes izrauta.
Ne tik dīvainā kārtā revieweri ir sajūsmā par visu to, par ko spēles veidotāji/izplatītāji spēj samaksāt.

Quote:
bet izskataas nepiedieniigi prieks 2009gada

Kas tad ir nepiedienīgi? Nav omgwtf tehnoloģiju, kā tas pretīgais SSAO (personīgi nevaru ciest, kā tas izskatās), vai vienkārši nav labas grafikas (tādas, no kuras nesāp acis un kura rada tādu virtuālo pasauli, kurā gribētos palikt ilgāk)?
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Storm



Joined: 11 Apr 2006
Posts: 742

PostPosted: Fri Apr 10, 2009 2:53 pm    Post subject:

snake5 wrote:
Mūsu mērķis nav, izveidojot vienu spēli, nosūkt visu naudu un pazust, vai ne?


Patiesiibaa ir gan, ja vien izdeviigaak nav palikt ilgaak. Ar labu grafiku tu pievilini lielaaku puuli, dalja no taa puulja pazudiis, bet dalja paliks un priecaasies. Labaak panaakt lai varaak cilveeki vispaar apskataas to speeli.

snake5 wrote:
revieweri ir sajūsmā par visu to, par ko spēles veidotāji/izplatītāji spēj samaksāt.


Un?!

snake5 wrote:
Kas tad ir nepiedienīgi? Nav omgwtf tehnoloģiju, kā tas pretīgais SSAO (personīgi nevaru ciest, kā tas izskatās)


+1 par sito gan. Resursu izniekosana.
Bet nevis omgwtf - bet 2008 gada tehnologiju nevis 2002.

snake, varbuut beidzot pasaki arii kaadu reaalu argumentu, kaapec tu domaa ka mums jaataisa speeles uz P3 + 64mb video, nevis tikai bezjeedziigi runaa tuksu gaisu?
_________________
Izraadaas ka dazu dev.gamez.lv lietotaaju absurdaa ignorance meedz eksisteet arii augstaakas paakaapees : http://www.gamedev.net/community/forums/topic.asp?topic_id=411552
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Fri Apr 10, 2009 4:10 pm    Post subject:

Quote:
Patiesiibaa ir gan, ja vien izdeviigaak nav palikt ilgaak.

Nu kā kuram, bet normālam spēļu veidotājam (kā IW) nav.

Quote:
Un?!

Tas nozīmē, ka revieweriem vienalga par spēli.

Quote:
bet 2008 gada tehnologiju

Ok, nosauc kādu lietderīgu 2008tā gada tehnoloģiju, kura noder dažādās spēlēs, nevis vienā spēlē, kuru taisa kāds "sūnu ciema" iedzīvotājs.
Quote:
kaapec tu domaa ka mums jaataisa speeles uz P3 + 64mb video

Es tā nedomāju. Es domāju, ka jātaisa tādas spēles, kuras vienkārši strādā apmēram visiem, kuri vēlēsies tās izmēģināt, nevis kaut kādiem izredzētajiem ar kaut kādu 1500$-2000$ PC.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group