View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
vadonis
Joined: 26 Sep 2009 Posts: 24 Location: Riga-marupe
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 1:59 pm Post subject: Spēles dzinis |
|
Nu griežos pie jums ar lūgumu.Varbūt kāds to noliegs vai būs kādi iebildumi.
Bet lūgums skan šādi-
Vai kāds lūdzu nevar izveidot pamācību kā izveidot no 0 spēļu dzini 2D vai 3D.Nu varbut ne no 0 bet vienkarši... Vis parastako 3D vai 2D dzini kurš būtu viegli apgūstams.No dziņiem neprasu neko daudz kautvai kā šis vecais NFS dzinis..
Domāju ka šāda pamācība būtu ļoti noderīga ļoti daudziem iesācējiem.
Šī pamācība pat varbūt pievilinātu kādus jaunus *programētājus... un Lavijā varbūt vismaz šajā jomā kautkas bīdītos uz priekšu.
Pamācība LV valodā kur būtu paskaidrota katra darbība kur nebūtu kā
dažos arzemju tutos no punkta 3 lidz punktam 5 bet kur punkts 4? un gala rezultāta nekas nesanāk.
Lūdzu mani uzklausīt.
Jau iepriekš paldies. |
|
Back to top |
|
|
bubu Indago Uzvarētājs
Joined: 23 Mar 2004 Posts: 3223 Location: Riga
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 2:23 pm Post subject: |
|
Neviens vienu pašu dzini netaisa (runājot par iesācējiem). No tā nekas labs nesanāks. Jābūt lielai pieredzei, lai rezultātā sanāktu kas sakarīgs. Jātaisa ir spēle, kuras viens no komponentiem būs tas dzinis. Attiecīgi - taisi spēli, un dzinis pats uztaisīsies. Dzinis vienkārši būs to komponenšu kopa, kurus no šīs savas spēles varēsi izmantot nākamajai spēlei. Pēc otrās vai trešās interācijas, šie komponenti būs diezgan patstāvīgi un netkarīgi no pašas spēles koda. |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 2:44 pm Post subject: |
|
Quote: | Vai kāds lūdzu nevar izveidot pamācību kā izveidot no 0 spēļu dzini 2D vai 3D. |
Nē. Dzini uztaisīt - daudz darba. Pamācību = x10. Neviens tev 10 gadus labai pamācībai neveltīs.
Quote: | Domāju ka šāda pamācība būtu ļoti noderīga ļoti daudziem iesācējiem. |
Lai nu kas to lasītu, bet iesācēji pavisam noteikti to nelasīs, jo nesapratīs.
Quote: | Šī pamācība pat varbūt pievilinātu kādus jaunus *programētājus... |
Jaunus programmētājus nevajag nodarbināt ar dziņu veidošanu.
Ja tik ļoti gribi redzēt, cik grūti ir izveidot kaut vai primitīvu 3d dzini, atrodi kādu grāmatu. http://stackoverflow.com/questions/795396/books-for-3d-game-engine-development
Latviešu valodā nebūs. _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
vadonis
Joined: 26 Sep 2009 Posts: 24 Location: Riga-marupe
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 3:10 pm Post subject: |
|
Quote: | Lai nu kas to lasītu, bet iesācēji pavisam noteikti to nelasīs, jo nesapratīs. |
Vai tad no tagadējas informācijas ir kāda saprašana ? Personīgi Esmu lasījis daudz ko par spēļu veidošanu,izcelsmi un tādam lietam bet nekādas skaidrības vel man īsti nav. Tādas lietas kā PHP,minēšu ari "Pawno" un citas "Programmas" ir kāda skaidrība jau pirmajā dienā bija rezultāti.Bet Šeit es nezinu ar ko sākt,kur dabūt visas šis programmas kuras kopa veido dzini.Kā viņas apvienot un citas lietas.Bet es ļoti gribu iemācīties veidot spēles.Esmu par to ilgi domājis ,meklējis informāciju.
un es arī parsu to pašu vienkāršako lai kautko apgūtu saprastu. |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 4:02 pm Post subject: |
|
Quote: | kur dabūt visas šis programmas kuras kopa veido dzini. |
Un jau šeit viss ir galīgi garām. Dzini neveido programmas. To veido kods, kuru raksta programmētāji (ievēro - vārds daudzskaitlī).
Quote: | Bet es ļoti gribu iemācīties veidot spēles. |
Tam dzini mācēt veidot nevajag.
Quote: | Esmu par to ilgi domājis ,meklējis informāciju. |
Meklē vēl. Kā redzu, līdz kaut kam jau tiec..
Quote: | Vai tad no tagadējas informācijas ir kāda saprašana ? |
Ja no esošās nav... padomā - dziņa pamācības satur visu to pašu + dziņa koda strukturēšana + vēl dažādu noderīgu objektu veidošanas pamācība.
Daram tā - kad sapratīsi, kas ir BSP, kā to dara, kas ir binārais koks un kā to lieto spēlēs, tad varēsim sākt runāt par spēļu dzini, ok? _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
serioussam909
Joined: 15 May 2006 Posts: 92
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 6:09 pm Post subject: |
|
http://innovativegames.net/
http://roecode.wordpress.com/xna-gameengine-development-series/
Vari sākt ar šiem.
Pašlaik arī pats veidoju primitīvu 2/2.5D dzinēju izmantojot C# un XNA.
Quote: |
Tam dzini mācēt veidot nevajag. |
Vajag gan - es labāk patērēju vairāk laika taisot dzinēju, bet vismaz zinu kā tas strādās un tur būs tikai tās fīčas ko man vajag.
Gatavu dzinēju ņemot tas var būt pārbāzts ar liekām funkcijām, kā arī var saturēt man nezināmus bugus, ko ja nav pieejama source nevar izlabot. |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 6:58 pm Post subject: |
|
Nē, nevajag.
1. Var lietot gatavu dzini / frameworku.
2. Var vienkārši veidot spēli, bez visāda bullshita dzīšanas - t.i. rakstīt tikai to kodu, kas noder attiecīgajai spēlei.
Un tie tev saucas tutoriāļi? Tur ir tikai kods un dīvaini paskaidrojumi. Pietam tāda dziņa uzbūve, kāda tur attēlota, nav nemaz tik laba - bezjēdzīgas abstraktās klases, dažviet pārāk sarežģīti glabāta informācija, viss GameScreen'u princips ir bezjēdzīgs u.tml.
EDIT: vēl labāk.. tajā tutoriāļa kodā ir jau tik daudz kļūdas atrastas..
Quote: | es labāk patērēju vairāk laika taisot dzinēju, bet vismaz zinu kā tas strādās |
Tāpēc jāizvēlas viens dzinis un tas jāiepazīst. Nevajadzēs katru reizi jaunu veidot.. _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
vadonis
Joined: 26 Sep 2009 Posts: 24 Location: Riga-marupe
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 7:38 pm Post subject: |
|
Nu piemēram es izvēlos šādus rīkus
Directx SDK 09
C++
3Ds MAX 9
no šīs kopas ir iespējams ko dabūt gatavu ?
|
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 7:46 pm Post subject: |
|
Jā. _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
vadonis
Joined: 26 Sep 2009 Posts: 24 Location: Riga-marupe
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 7:56 pm Post subject: |
|
vismaz prieks dzirdēt ka kautko var dabūt gatavu
mm jajiet laiakm būs darboties un meiģināt ko izveidot |
|
Back to top |
|
|
serioussam909
Joined: 15 May 2006 Posts: 92
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 8:06 pm Post subject: |
|
Quote: | Var lietot gatavu dzini |
Kā jau teicu - tas var būt pārbāzts ar nevajadzīgu crapu + saturēt nezināmus bugus.
Quote: |
bezjēdzīgas abstraktās klases |
Kuras tieši? |
|
Back to top |
|
|
snake5 Indago dalībnieks
Joined: 27 Jun 2007 Posts: 2590
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 8:08 pm Post subject: |
|
Quote: | Kā jau teicu - tas var būt pārbāzts ar nevajadzīgu crapu + saturēt nezināmus bugus. |
Oh please... tavuprāt, 5 gadus veidots dzinis saturēs vairāk bug'u nekā tavs 5 minūšu crapengine?
GameComponent (precīzi gan nosaukumu varu neatcerēties..). _________________ "There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle |
|
Back to top |
|
|
serioussam909
Joined: 15 May 2006 Posts: 92
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 8:37 pm Post subject: |
|
Quote: |
Directx SDK 09
C++
3Ds MAX 9 |
Iesācējam tas būs par smagu...
C# + XNA būs vieglāks ceļš.
Quote: |
Oh please... tavuprāt, 5 gadus veidots dzinis saturēs vairāk bug'u nekā tavs 5 minūšu crapengine? |
Iespējams - bet piebāzts ar fīčām ko man nevajag tas būs pilnīgi noteikti.
Es ceru ka tu zini kas ir inheritance.
No GameComponent atvasina visus spēles komponentus - tāpēc tā instanci taisīt nav jēgas.
Last edited by serioussam909 on Sat Dec 26, 2009 9:08 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
|
vadonis
Joined: 26 Sep 2009 Posts: 24 Location: Riga-marupe
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 8:47 pm Post subject: |
|
serioussam909
mm a ar ko atšķiras C# no C++ |
|
Back to top |
|
|
Tenjou
Joined: 22 Nov 2005 Posts: 275
|
Posted: Sat Dec 26, 2009 9:02 pm Post subject: |
|
Vadonis: pirms Tu domā veidot spēli 2d/3d, der iemācīties programmēšanas pamatus. Tā kā Tev ir nulle pieredzes, rēķinies uz vismaz 3-4mēnešiem(ļoti optimistiski skatoties) līdz apgūsti konsoles pamatus. |
|
Back to top |
|
|
|