dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Spēles dzinis
Goto page 1, 2, 3  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem
View previous topic :: View next topic  
Author Message
vadonis



Joined: 26 Sep 2009
Posts: 24
Location: Riga-marupe

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 1:59 pm    Post subject: Spēles dzinis

Nu griežos pie jums ar lūgumu.Varbūt kāds to noliegs vai būs kādi iebildumi.
Bet lūgums skan šādi-
Vai kāds lūdzu nevar izveidot pamācību kā izveidot no 0 spēļu dzini 2D vai 3D.Nu varbut ne no 0 bet vienkarši... Vis parastako 3D vai 2D dzini kurš būtu viegli apgūstams.No dziņiem neprasu neko daudz kautvai kā šis vecais NFS dzinis..

Domāju ka šāda pamācība būtu ļoti noderīga ļoti daudziem iesācējiem.
Šī pamācība pat varbūt pievilinātu kādus jaunus *programētājus... un Lavijā varbūt vismaz šajā jomā kautkas bīdītos uz priekšu.
Pamācība LV valodā kur būtu paskaidrota katra darbība kur nebūtu kā
dažos arzemju tutos no punkta 3 lidz punktam 5 bet kur punkts 4? un gala rezultāta nekas nesanāk.
Lūdzu mani uzklausīt. Idea
Jau iepriekš paldies.
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 2:23 pm    Post subject:

Neviens vienu pašu dzini netaisa (runājot par iesācējiem). No tā nekas labs nesanāks. Jābūt lielai pieredzei, lai rezultātā sanāktu kas sakarīgs. Jātaisa ir spēle, kuras viens no komponentiem būs tas dzinis. Attiecīgi - taisi spēli, un dzinis pats uztaisīsies. Dzinis vienkārši būs to komponenšu kopa, kurus no šīs savas spēles varēsi izmantot nākamajai spēlei. Pēc otrās vai trešās interācijas, šie komponenti būs diezgan patstāvīgi un netkarīgi no pašas spēles koda.
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 2:44 pm    Post subject:

Quote:
Vai kāds lūdzu nevar izveidot pamācību kā izveidot no 0 spēļu dzini 2D vai 3D.

Nē. Dzini uztaisīt - daudz darba. Pamācību = x10. Neviens tev 10 gadus labai pamācībai neveltīs.
Quote:
Domāju ka šāda pamācība būtu ļoti noderīga ļoti daudziem iesācējiem.

Lai nu kas to lasītu, bet iesācēji pavisam noteikti to nelasīs, jo nesapratīs.
Quote:
Šī pamācība pat varbūt pievilinātu kādus jaunus *programētājus...

Jaunus programmētājus nevajag nodarbināt ar dziņu veidošanu.

Ja tik ļoti gribi redzēt, cik grūti ir izveidot kaut vai primitīvu 3d dzini, atrodi kādu grāmatu. http://stackoverflow.com/questions/795396/books-for-3d-game-engine-development
Latviešu valodā nebūs.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
vadonis



Joined: 26 Sep 2009
Posts: 24
Location: Riga-marupe

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 3:10 pm    Post subject:

Quote:
Lai nu kas to lasītu, bet iesācēji pavisam noteikti to nelasīs, jo nesapratīs.

Vai tad no tagadējas informācijas ir kāda saprašana ? Personīgi Esmu lasījis daudz ko par spēļu veidošanu,izcelsmi un tādam lietam bet nekādas skaidrības vel man īsti nav. Tādas lietas kā PHP,minēšu ari "Pawno" un citas "Programmas" ir kāda skaidrība jau pirmajā dienā bija rezultāti.Bet Šeit es nezinu ar ko sākt,kur dabūt visas šis programmas kuras kopa veido dzini.Kā viņas apvienot un citas lietas.Bet es ļoti gribu iemācīties veidot spēles.Esmu par to ilgi domājis ,meklējis informāciju.
un es arī parsu to pašu vienkāršako lai kautko apgūtu saprastu.
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 4:02 pm    Post subject:

Quote:
kur dabūt visas šis programmas kuras kopa veido dzini.

Un jau šeit viss ir galīgi garām. Dzini neveido programmas. To veido kods, kuru raksta programmētāji (ievēro - vārds daudzskaitlī).
Quote:
Bet es ļoti gribu iemācīties veidot spēles.

Tam dzini mācēt veidot nevajag.
Quote:
Esmu par to ilgi domājis ,meklējis informāciju.

Meklē vēl. Smile Kā redzu, līdz kaut kam jau tiec..
Quote:
Vai tad no tagadējas informācijas ir kāda saprašana ?

Ja no esošās nav... padomā - dziņa pamācības satur visu to pašu + dziņa koda strukturēšana + vēl dažādu noderīgu objektu veidošanas pamācība.
Daram tā - kad sapratīsi, kas ir BSP, kā to dara, kas ir binārais koks un kā to lieto spēlēs, tad varēsim sākt runāt par spēļu dzini, ok?
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
serioussam909



Joined: 15 May 2006
Posts: 92

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 6:09 pm    Post subject:

http://innovativegames.net/
http://roecode.wordpress.com/xna-gameengine-development-series/
Vari sākt ar šiem.
Pašlaik arī pats veidoju primitīvu 2/2.5D dzinēju izmantojot C# un XNA.
Quote:

Tam dzini mācēt veidot nevajag.

Vajag gan - es labāk patērēju vairāk laika taisot dzinēju, bet vismaz zinu kā tas strādās un tur būs tikai tās fīčas ko man vajag.
Gatavu dzinēju ņemot tas var būt pārbāzts ar liekām funkcijām, kā arī var saturēt man nezināmus bugus, ko ja nav pieejama source nevar izlabot.
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 6:58 pm    Post subject:

Quote:
Vajag gan

Nē, nevajag.
1. Var lietot gatavu dzini / frameworku.
2. Var vienkārši veidot spēli, bez visāda bullshita dzīšanas - t.i. rakstīt tikai to kodu, kas noder attiecīgajai spēlei.

Un tie tev saucas tutoriāļi? Tur ir tikai kods un dīvaini paskaidrojumi. Pietam tāda dziņa uzbūve, kāda tur attēlota, nav nemaz tik laba - bezjēdzīgas abstraktās klases, dažviet pārāk sarežģīti glabāta informācija, viss GameScreen'u princips ir bezjēdzīgs u.tml.
EDIT: vēl labāk.. tajā tutoriāļa kodā ir jau tik daudz kļūdas atrastas..

Quote:
es labāk patērēju vairāk laika taisot dzinēju, bet vismaz zinu kā tas strādās

Tāpēc jāizvēlas viens dzinis un tas jāiepazīst. Nevajadzēs katru reizi jaunu veidot.. Very Happy
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
vadonis



Joined: 26 Sep 2009
Posts: 24
Location: Riga-marupe

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 7:38 pm    Post subject:

Nu piemēram es izvēlos šādus rīkus

Directx SDK 09
C++
3Ds MAX 9


no šīs kopas ir iespējams ko dabūt gatavu ?
Confused
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 7:46 pm    Post subject:

Jā.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
vadonis



Joined: 26 Sep 2009
Posts: 24
Location: Riga-marupe

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 7:56 pm    Post subject:

Very Happy vismaz prieks dzirdēt ka kautko var dabūt gatavu Smile
mm jajiet laiakm būs darboties un meiģināt ko izveidot Very Happy
Back to top
View user's profile
serioussam909



Joined: 15 May 2006
Posts: 92

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 8:06 pm    Post subject:

Quote:
Var lietot gatavu dzini

Kā jau teicu - tas var būt pārbāzts ar nevajadzīgu crapu + saturēt nezināmus bugus.
Quote:

bezjēdzīgas abstraktās klases

Kuras tieši?
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 8:08 pm    Post subject:

Quote:
Kā jau teicu - tas var būt pārbāzts ar nevajadzīgu crapu + saturēt nezināmus bugus.

Oh please... tavuprāt, 5 gadus veidots dzinis saturēs vairāk bug'u nekā tavs 5 minūšu crapengine?
Quote:
Kuras tieši?

GameComponent (precīzi gan nosaukumu varu neatcerēties..).
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
serioussam909



Joined: 15 May 2006
Posts: 92

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 8:37 pm    Post subject:

Quote:

Directx SDK 09
C++
3Ds MAX 9

Iesācējam tas būs par smagu...

C# + XNA būs vieglāks ceļš.
Quote:

Oh please... tavuprāt, 5 gadus veidots dzinis saturēs vairāk bug'u nekā tavs 5 minūšu crapengine?

Iespējams - bet piebāzts ar fīčām ko man nevajag tas būs pilnīgi noteikti.

Quote:

GameComponent

Es ceru ka tu zini kas ir inheritance.
No GameComponent atvasina visus spēles komponentus - tāpēc tā instanci taisīt nav jēgas.


Last edited by serioussam909 on Sat Dec 26, 2009 9:08 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile
vadonis



Joined: 26 Sep 2009
Posts: 24
Location: Riga-marupe

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 8:47 pm    Post subject:

Very Happy serioussam909

mm a ar ko atšķiras C# no C++
Back to top
View user's profile
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Sat Dec 26, 2009 9:02 pm    Post subject:

Vadonis: pirms Tu domā veidot spēli 2d/3d, der iemācīties programmēšanas pamatus. Tā kā Tev ir nulle pieredzes, rēķinies uz vismaz 3-4mēnešiem(ļoti optimistiski skatoties) līdz apgūsti konsoles pamatus.
Back to top
View user's profile
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group