dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

DISKUSIJA: Indago-201X
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2009
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 6:01 pm    Post subject:

EDDY wrote:
Tenjou wrote:
Es neredzu iemeslu arī problēmas ar skeleta animācijām.


Tiešām? Varbūt pastāsti kā 3d programmā izveidot animētu objektu.

Vai tu saporti, kas ir animācija? Animācija ir tad, ja kautkas atrodas sākumā X1, un beigās atrodas X2, pa vidam paejot laika sprīdim T.
Vienkāršākā animācija ir lineāra interpolācija. Tad nu lūdzu tev animēts objekts:
Code:
X1 = ...;
X2 = ...;
for t from 0 to T:
  print X1 * (T - t) / T + X2 * t / T

Visvienkāršākie matemātikas pamati. Viss pārējais nav nekas sarežģītāks par šo principu.
Back to top
View user's profile Send e-mail
janiksxxl



Joined: 29 Aug 2008
Posts: 101

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 8:11 pm    Post subject:

Quote:
1. Indago-2009 - labais un sliktais: dizdoks, atlases kārtas, vērtēšanas kritēriji, balsošana etc.

dizdoks - Ja neesi nekad taisījis, tad tas liekas kkas šausmīgs
kārtas - manuprāt viena no labākajām lietām, liek arī ko darīt
vērtēšana - vērtē vairāk kā pāris cilvēki no komandas, nekā iepriekš
balsošana - nu neizteikšos
Vajadzētu kārtīgus noteikumus - spēle konkursam nevis piesakam ko ko jau taisam gadu/otru un tad sacenšamies ar tiem kas tikai sāk
Quote:
2. Indago-2010 - vai tam būt? varbūt jāveido reizi 2 gados, pa vidu BRSD?

Būt noteikti! Div gadi nezvai glābs.
Quote:
3. Indago-201X - kādus jauninājumus ieviest?

Quote:
4. Indago starptautiskā arēnā - vai Latvija ir gatava konkurencei? vai savas angļu valodas zināšanas vērtējat kā pietiekamas?

Diezin vai.
Quote:
5. Minikonkursi - vai tie vajadzīgi? kādi varētu būt to veidi? piem. 64Kb demo, tematiskie..

64 kb demo ir ita sfēra, bet arī varētu būt interesanti, minikonkursiem noteikti būt, bet vajadzētu biežāk
Quote:
6. Kādas spēles IR vērts izstrādāt Indago ietvaros (atceramies par laika limitu ~9 mēn., kaut arī ir iespējams piedalīties ar gandrīz gatavu spēli)? tīkla? mmog? casual? quest? FPS? TBS? RTS?

nu var jau būt ka ierobežojumi līdzēs, bet nezvai tas ir galvenais atbiršanas cēlonis.
Nu tas tā Smile
_________________
Nav neatrisināmu problēmu, ir problēmas, kuru risinājums mums nepatīk!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 8:19 pm    Post subject:

Quote:
Vajadzētu kārtīgus noteikumus - spēle konkursam nevis piesakam ko ko jau taisam gadu/otru un tad sacenšamies ar tiem kas tikai sāk

Nevajag jau neko lielu taisīt. Jebkura spēle konkursam der.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
serioussam909



Joined: 15 May 2006
Posts: 92

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 8:57 pm    Post subject:

Quote:

Tev ir sajēgas par to, kā 3d modeļi nonāk spēlē?

Tad varbūt jāsāk nevis ar visādiem 3d modeļiem, šeideriem, skeleta animācijām utt, bet ar 2D spraitiem un 2D kameru?

Quote:

A un ka ar arzemnieka iesaistisanu, vaig vai nevaig?

Loģiski ka vajag - vairāk dalībnieku utt...
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 9:00 pm    Post subject:

Un vairāk balsotāju. Citādāk smieklīgi sanāk - balsotāju skaits visiem ir apmēram tik liels, cik skolēnu skaits kādā skolā Latvijā.. Very Happy
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
janiksxxl



Joined: 29 Aug 2008
Posts: 101

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 11:09 pm    Post subject:

snake5 wrote:
Quote:
Vajadzētu kārtīgus noteikumus - spēle konkursam nevis piesakam ko ko jau taisam gadu/otru un tad sacenšamies ar tiem kas tikai sāk

Nevajag jau neko lielu taisīt. Jebkura spēle konkursam der.

Tu mani drusku pārprati - ar to es domāju ka visi sāk no pilnīgas nulles, nevis kāds pāris gados ko uztaisa un tad piedalās ar jau gatavu vai 90% gatavu projektu. Šis kā ne kā ir konkurss - tātad arī kārtību kā parastos konkursos un sacensībās. Olimpiskajās spēlēs piem jau nesāk ar punktu piešķiršanu par personisko rekordu nu un tad jau kko arī par to kā pašās sacensībās sanāk.
_________________
Nav neatrisināmu problēmu, ir problēmas, kuru risinājums mums nepatīk!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 11:14 pm    Post subject:

Es tevi pareizi sapratu. Tikai tu mani nē - tā vietā, lai sūdzētos par citu pārākumu, vari uzlabot savas prasmes vai izvēlēties piemērotāku projektu (tas, ko es ieteicu). Nav jau arī iespējams veidošanas sākuma datumu nokontrolēt.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
janiksxxl



Joined: 29 Aug 2008
Posts: 101

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 11:20 pm    Post subject:

Nu sūdzēties es nesūdzos, parcik, ja piedalītos, bet laikam nesanāks Sad , indago 2010, tad pēc esošajiem noteikumiem, sanāktu ka esmu nedaudz pārāks, kas nav godīgi pret citiem, bet es neesmu ar muļķis, lai to neizmantotu - dilemma! Nu lab, sorry, ka uzsāku šo tematu Smile
_________________
Nav neatrisināmu problēmu, ir problēmas, kuru risinājums mums nepatīk!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
serioussam909



Joined: 15 May 2006
Posts: 92

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 11:31 pm    Post subject:

Quote:
ar to es domāju ka visi sāk no pilnīgas nulles

Kā definēsi "no pilnīgas nulles"?
Ka nedrīkstēs lietot gatavu dzinēju vai framework?
Kā ar gatavu bibliotēku izmantošanu (fizikas, skaņas, grafiskās utt)?
Sorry, bet tā tikai atbaidīsi gribētājus.
Back to top
View user's profile
janiksxxl



Joined: 29 Aug 2008
Posts: 101

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 11:36 pm    Post subject:

serioussam909 wrote:
Quote:
ar to es domāju ka visi sāk no pilnīgas nulles

Kā definēsi "no pilnīgas nulles"?
Ka nedrīkstēs lietot gatavu dzinēju vai framework?
Kā ar gatavu bibliotēku izmantošanu (fizikas, skaņas, grafiskās utt)?
Sorry, bet tā tikai atbaidīsi gribētājus.

Nē, netik traki Very Happy No game! Var būt viss, galvenais lai nav tā ka piesakās ar gatavu spēli, kas nav tapusi konkursa ietvaros, pasarg dievs "Neatkarīgo projektu", ko veido kāda "cilvēku grupiņa" kas pēc indago izrādās komerciāls projekts ar nopietniem izstrādātājiem Smile
_________________
Nav neatrisināmu problēmu, ir problēmas, kuru risinājums mums nepatīk!


Last edited by janiksxxl on Thu Jan 21, 2010 11:39 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 11:38 pm    Post subject:

janis, par to jau bija saruna iepriekšējos gados. Ja kāds var dabūt gatavu spēli uz konkursu, viņš ir pelnījis vismaz piedalīties vai pat uzvarēt.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
janiksxxl



Joined: 29 Aug 2008
Posts: 101

PostPosted: Thu Jan 21, 2010 11:53 pm    Post subject:

Kamazs wrote:
janis, par to jau bija saruna iepriekšējos gados. Ja kāds var dabūt gatavu spēli uz konkursu, viņš ir pelnījis vismaz piedalīties vai pat uzvarēt.

ļoti atvainojos, nu skaidrs Smile
Quote:
1. Kad tad tā ir bijis?
2. Kā tu definē, kur ir robeža starp spēles un dziņa kodu?
3. Kurš cilvēks gribēs dot citiem "pārbaudīt" viņu kodu?

Well thats hard...
1)Nu es te esmu jauniņais tāka nezinu, krīze ar nebij pēdējos 10 gados paredzama, redz ka uzrāvāmies.
Parastā spēlē parasti man liekas nav dziņa. (dzinis ir .dll fails, frameworks utt, kas nesatur spēles procesu) Ja ir viens kods - nu tad tas nav dzinis bet spēle. Dzinis ir papildbibliotēku kopums kas palīdz darboties ar grafisko, audio utt izvadi vai ievadi, palīdz nepārrakstīt lieki jau uzrakstītu kodu. Kurš te taisa pc spēles? Smile Nejau es. Manā gadījumā dzinis ir funkciju kopums, kas palīdz pārnest konkrētu funkcionalitāti uz jebkuru citu projektu. Nu vispār šo offtopic var pārtraukt un turpināt par 3d modeļiem Smile, jo kā jau teica Kamazs, tas jau ir bijis runāts un viss noskaidrots.
_________________
Nav neatrisināmu problēmu, ir problēmas, kuru risinājums mums nepatīk!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
dr.blacksnake



Joined: 17 Dec 2006
Posts: 30

PostPosted: Sun Jan 24, 2010 2:39 am    Post subject:

Paldies visiem, kas iesaistījās!
Laikam kļūmīgi bija skart tik daudz aspektu vienā threadā - rezultātā diezgan daudz offtopika, neizkristalizējušies viedokļi.

Drupačas mana vērtējuma par tēmām:
1. i09 - vismaz tas, ko minēju tēmas pieteikumā bija izdevies, vien varēja būt lielāka žūrija, kuplāks balsojums. Galvanais rādītājs: spēļu līmenis - neperfekts, taču ievērojami augstāks par citu gadu rutīnu (forši!). Nav pamata domāt, ka vajadzētu kaut ko radikāli mainīt, ja nu vienīgi mēģināt samazināt etapu skaitu par 1, tādējādi iegūstot nedaudz "brīvāku" grafiku, tomēr saglabājot dzinuli.
2. i10 - man vēl nav konkrēta viedokļa. Ticu, ka pieteiktos atkal kaudze ar projektiem un vairums atkal atbirtu. Tas pats notiktu arī, ja rīkotu tikai nākamgad. Kvalitātes garantiju nevar būt. Ja tiek palaists i10, tad vienu/divus miniGC varētu inicēt gada otrā pusē, vai tuvāk i10 noslēgumam, pievienojot šo notikumu noslēguma pasākuma programmai. Ja ne, tad miniGC varētu būt vairāki + BRSD. Te gan prasītos pēc Lāczs pieredzes, un varbūt arī vēl kāda aktīvista iniciatīvas.
3. i1X - Skat. 1.! Divgadīgu konkursu rīkot lielas jēgas nesaskatu, jo jau šobrīd no malas paraugoties uz norisēm "konkursa webā nekas nenotiek".
4. international - Spēļu līmenis nav tik spīdošs, par to varētu domāt varbūt nākamgad, kad pie esošajiem Indago noteikumiem būs "apradusi" devu vide. Organizatoriski arī šobrīd tas vēl nešķiet pārāk reāli, taču brīnumi mēdz notikt visai negaidīti. Katrā gadījumā galvenā problēma, kas vēl nav līdz galam izsmadzeņota ir katras dalībvalsts lokālo projektu savstarpējā integritāte, kuras viens no stūrakmeņiem ir spēja komunicēt angliski. Ārzemnieku-freelanceru iesaiste, cik man zināms, jau vairs nav jaunums, taču visa projekta angliskošana nozīmēs ikvienam papildu piepūli. Te labprāt izmantotu snake5 piedāvāto palīdzību.
5. miniGC - kā fenomens - spēle 2 dienās, protams, ka vajadzīgi. Es vēl arī paplašinātu šo jēdzienu no "spēles" uz "ap spēli". Formāti - jo dažādāki, jo labāk. Ja atceramies, tad bija spēļu personāžu konkurss, tādu var atkārtot. Tas pats [EDIT]64kb-demo[EDIT] arī liekas piemērots, jo tur par vērtējuma kritērijiem var būt stāsts, estētisms, pielietoto paņēmienu līmenis - līdzīgi kā spēlēs. Vēl neskarta sfēra - scenāristi.
6. spēles indago - pamatā vistipiskākam noobam būtu reāli izveidot labu kazuāli, profi var arī kaut ko sarežģītāku. Galvenā problēma - aplama laika, resursu un mērķu sabalansēšana, no kā cieš vairums projektu. Ja ir vēlme piedalīties bez nervu saspringuma, tad to vajag darīt ar labi iesāktu projektu, jeb arī neveidot kārtējo GTA/Quake klonu un ieplānot kaut ko pieticīgāku - kvalitatīvāku rezultātā. Komandas veidošana ir ļoti vēlama, papildus pieredzi nesoša, taču arī bīstama konkrētajam konkursa projektam - pārāk daudz nezināmo.

Indago ir veidots pieredzes gūšanai.

Oskars - ideja ok, formāts un realizēšanas līdzekļi man nezināmi. Nostāja "kāda industrija, tāds oskars" gan patīk, taču vai tas šo oskaru padara par stimula faktoru? Labprāt piedalītos šīs tēmas attīstīšanā.

Webs - tā tiešām bija un arī ir sāpe. Defaultā "skina" modificēšanai par vēlamo veicamās izmaiņas apjoma un sarežģītības ziņā izrādījās grūti pavelkamas, tādēļ uz konkursa beigām pat pārstāju stresot, jo kā instruments tas kļuva salīdzinoši mazsvarīgāks. Palaižot nākamo konkursu vai arī varbūt miniGC, tas protams aktualizējas ar jaunu spēku. Šeit spicauša palīdzība arī varētu noderēt.

[EDIT]
Tutoriāļi - Indago ar to vākšanu/veidošanu pagaidām nenodarbosies, tomēr Elvmana uzsāktais ir viennozīmīgi apsveicams. No tur redzētā klāsta radās ierosinājums izveidot arī tādu fundamentālu "tutoriāli" par toolseta izvēli kāda noteikta mērķa sasniegšanai, proti, kādu vižu/valodu apgūšanai vērts tērēt laiku/naudu - piemērotība, atšķirības, komplektācija ar citiem veidojumiem. Par kaut ko līdzīgu lasīju te, taču tur nav task-and-platform-oriented aspekta, piemēram, kas vajadzīgs tetris/kveika/c&c izveidei (multiplatforma, tīkls, globāla useru sasniegumu datubāze, utt).
[EDIT]

Laba spēle - nav tāda viena kritērija pēc kā to novērtēt, jo pats jēdziens "labs" ir nekonkrēts. Piemēram, spēles "spēliskumu" novērtē pēc tās gameplaya, spēles elementu daudzuma, savukārt pienestā peļņa $$$os un fanu skaits norāda uz pozicionēšanas (jau izstrādes stadijā) veiksmīgumu, kas lielā mērā ir marketinga nopelns. Varētu teikt, ka šie un citi faktori kopumā(!) spēli padara vairāk vai mazāk "labu" salīdzinājumā ar citām vairāk vai mazāk "labām". Izplūst negribās, jo tas viss ir diezgan plaši apskatāms - varbūt atsevišķā threadā.

Mans ierosinājums par šo threadu:
Ja kaut ko konstruktīvu iesakāt/argumentēti novērtējat, tad droši turpiniet postēt tepat, bet, ja jums šķiet, ka jūsu posts var izraisīt strīdus, tad labāk iesāciet jaunu threadu Indago sadaļā, vai citā, piemērotākā dev.gamez.lv sadaļā, piemēram, Pļāpātuvē. Pretējā gadījumā veidojas beztēmas čats. Paldies par sapratni.

Kopumā, ir sajūta ka jātaisa kāds saiets.. varbūt pagraba pārteja. Rakstiski viedokļu nianses nav tik viegli uztvert.
_________________
Nav Nekā!


Last edited by dr.blacksnake on Sun Jan 24, 2010 11:09 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Sun Jan 24, 2010 9:37 am    Post subject:

Mazs offtopiks:
dr.blacksnake wrote:
Tas pats 64bit-demo arī liekas piemērots...

Nesaki 64bit demo. Demoscēnai ar 64-bitiem maz sakara ;) Ja tu domā rezutāta faila izmēra limitu, tad ir tādi 64 kilobitu demo. Vai 4 kilobaitu demo. Bet ne 64 bitu. 8 baitos grūti kautko uzrakstīt :)
Back to top
View user's profile Send e-mail
coderpp



Joined: 20 Aug 2005
Posts: 167
Location: Rīga, Koknese, Gajiena

PostPosted: Mon Jan 25, 2010 6:41 pm    Post subject:

Iespējams tas jau ir bijis apspriests, bet ko Jūs domājat par tādu lietu kā dalības maksa? 5, 10, 20, 50 Ls. To nosaka aptaujā, kuru izveido kādu laiku pirms konkursa sākuma. Reģistrējot spēli konkursasm tiek veikta dalības maksa. Tas ļautu cilvēkiem vadīties par to kāds būs balvu fonds, jo vairāk pieteikto projetku, jo lielāks balvu fonds. Iespējams laika gaitā atradīsies kāds sponsors, būs lielākas balvas. Pie reizes, iespējams, kādam tas būs papildus stimuls līdz galam pabeigt savu spēli.
Back to top
View user's profile Send e-mail
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Indago 2009 All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Next
Page 5 of 7

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group