dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

par masivam daudzrotlajbiedru lomu spelem :D
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 5:04 pm    Post subject:

nu memcached normālā serverpuses serverī spēlēm izmantot nav īsti jēgas (nav jau nekāds php). Pilnīgi pietiek ar parastām izmantotās valodas standartstrutkūrām, kuras atļauj ātru lookupu: piemēram, C++'ā - std::map/hashmap, C#'ā - System.Collections.Generic.Dictionary. Tas, protams, ja runājam par indie mmorpg, nevis WoW vai tml.
Back to top
View user's profile Send e-mail
VEGETABLE



Joined: 02 Feb 2010
Posts: 6

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 5:13 pm    Post subject:

elvman (El-Vee) wrote:
Nejauc te iekšā memcached. Mēs nerunājam par web, bet gan par spēles serveri - persistentu aplikāciju, kas var operēt/glabāt RAMā visu kā vēlas.

Vai es kādā brīdī runāju par webu ? C / C++,Java,Python, Ruby,Perl utt līdz Basicam var izmantot MC, kaut vai teleneto uz viņu ja gribi. Es vienkārši ieteicu, ka paralēli db vajag kādu cashu un MC ir tikai viens no entajiem risinājumiem kādu var izmantot.
Back to top
View user's profile
martinezzz



Joined: 02 Feb 2010
Posts: 42

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 8:46 pm    Post subject:

nu ja man spelei nav piesledzies neviens clients tikuntaa tur vis notiek ... katru sekundi maniaas speletaju kordinates darbibas skili notiek kaudze lietu un vis tas notiek ar datubazi !!! vai es galigi ko greizi daru ??

spele sastav no objektiem katra lieta ir pofig tas ir kkads vehicle vai tas organisms visam ir savi mainigie kas ietekme visu katra objekta ir ienstaleti citi objekti pec hierarhijas sistemas kas realtaima ietekme visus parametrus..

ka man trapa pa vinu objektu tad ciesha ari citi kas ir vinja instaleti atrodas ka krava kas savkart ietekme kopejos parametrus utt ... vis ir tada tree sistemaa sakotnejos datus es nolasu no atminja iekopetas datubazes un izmainajs saglabaju pa taisno datubaze jo ta ir ertak ...

man izmatojot sql valodu traki viegli savaldit to visu man nav jaraksta visadi funksheni kas atrod to un to parametru tur untur ... un izmaina pa tik un tik .. tachu varbut tieshi taa ari jadara tur jau dilema !!

taja geima ko taisu realizma pakape ir kudish lielaka neka EVE ... abstrakcija ir visai zema .... ok fiziku man rekinas klients tachu katra shavinja lidojuma trajektoriju un explozijas radiusus reknas serveris.

ka ari man paredzeti diezgan realistiski NPC faktiski visi objekti ir npc kuriem tu vari dot brizhiem komandas ...


p.s sore ka tik nesakarigi rakstu .. ljoi stedzos
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 9:04 pm    Post subject:

1. Datubāzē ir galvenokārt, lai tu saglabātu informāciju, lai nakam reiz lietojot saglabātos informācija. Saglabāt to visu laiku ir ļoti slinks un nekam nederīgs veids kā to darīt. Grūti arī iedomāties kā tas ir ērtāk par uzreiz mainīgo modificēšanu.
Vienkāršākajā gadījumā serveris nosūta visu datubāzēi, kad pats slēdzas ārā.

2. To ko tu runā par evi, neleicina neko labu par tevi. Jo evei ir viens no iespaidīgākajiem serveriem pasaulē, šobrīd, pie kura strādā entie pasaules klases inžinieri, kur tu tajā mirklī centies implementēt šadowmappes.
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 9:59 pm    Post subject:

Quote:
ka ari man paredzeti diezgan realistiski NPC faktiski visi objekti ir npc kuriem tu vari dot brizhiem komandas

Bullshits.
Reālisms ir atkritumos izraktu ideju kopums, kuras reprezentē katram cilvēkam viņam pazīstamās sliktās lietas. Kas ir reāls vienam, nav reāls citam. Un ja tu uzskati, ka ierobežojot sevi ar kaut kādiem muļķīgiem aizspriedumiem, piemēram, "šis karavīrs nevar lekt, jo viņam ir pāri 25 kg smagas bruņas", tu kaut ko labu panāksi, tad tu smagi kļūdies.
Kad paņemsi pauzi un liksi mierā shadowmapes, paskaties, vai pasaules labākās MMO spēles ir tiešām reālistiskas.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
martinezzz



Joined: 02 Feb 2010
Posts: 42

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 10:40 pm    Post subject:

tenjov tu mani nesaprati ... jaa es nemu nekads programers lielais tas irmans hobijs nesmu neko macijies shaja sakara ...


mana spele visi mainigie atrodas datubaze kurai tiek klat clienti ... tikla paskum sir tads ka ir sql serveris no kura clienti nolasa datus ..

nav nekadas nakamas reizes informacija tiek saglabata visulaiku.

mana speles galvena proga neruna ar clientiem ar clientiem runa sql serveris....

varbut es kko galigi garam saprotu ... bet shobrid salikas ka ari tu nesaprati mani...


spele satav no mainigajiem vai ne ... kad ir siglepalyers visi tie glabajs atminja vai ne .. ? tachu kad ir multiplayers tad tie glabajs kkada db kur tiem tiek klat.


par evi es nekur neteicu ka tai serveris ir greiz es teicu ka tai ir zems realizms tas ir augsta abstrakcijas pakape !!!

saproti mani pareizi !!! piemeram eve kad tu ishauj rakjeti pec formulas tiek aprekinats damage gadijuma ja targets nav notinies ... tur ir liela shaviena abstrakcija pakaties neta ir par formulas pec kaa tas rekinaas....

ko es saprotu ar realizmu un kas bus mana spele ir sekojoshi

katra pirmakrt rakjete ir unikals objekts kas sastav no unikalam detaljam katra vinja lidos druscinj savadak ... lidojums tiks rekjinats pec fizikas likumiem inerces utt vinjai bus reala navigacijas sistema kas stradas pamatojoties uz komponetem no ka razhota ... ja lidojuma laika tai celja trapisies shkjerslis ta vinja ietrieksies ... damage sanjems ne tikai targets kaa eve bet vis kas atradises explozijas zona !!! to es saucu par realizma pakapi ....

eve ir ljoti zems abstrakcijas limenis esmu pietiekami ilglivinju spelejis lai varetu druscinj par sho temu isteikties ... un protam scepuri nost inzhenieriem ka visu to savakushi ...

paskaties ka ir kad eve lago es varu shaut pus stundu rakjetes lido bet tas tikai vizuali abstraksts notiekosha atinojums ... rakjete trapa vainetrapa neatkarigi no taa ko rada ekrans !!! un tur ir daudz shadu mazu viltitbu
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 10:47 pm    Post subject:

martinezzz wrote:
mana spele visi mainigie atrodas datubaze kurai tiek klat clienti ... tikla paskum sir tads ka ir sql serveris no kura clienti nolasa datus ..
[..]
tachu kad ir multiplayers tad tie glabajs kkada db kur tiem tiek klat.

Kā jau Tenjou saka tev - tas ir nepareizi un galīgi garām. Tavam projekam ir lemta Titānika liktenis, ja tu to visu turpināsi realizēt šādā veidā. Tenjou jau diezgan labi izskaidroja kā tev jādara - jātur viss servera atmiņā, un db jāliek tikai persistentā informācija, kad klients logojas ārā, vai paretam kad serveris saglabā savu stāvokli, vai tamlīdzīgi.
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 10:56 pm    Post subject:

Quote:
katra pirmakrt rakjete ir unikals objekts

Tas nav reālisms. Raķete dzīvē tiek salikta no vairākām daļām, kuras savukārt sastāv no dažādām vielām to dažādajos agregātstāvokļos. To visu tu domā glabāt spēlē?
Quote:
kas sastav no unikalam detaljam

Varu derēt, ka detaļas nebūs unikālākas par lielāko ciparu (lietojot visu atmiņu), ko var glabāt RAMā. Nepietiekami unikālas - nav reālisma.
Quote:
lidojums tiks rekjinats pec fizikas likumiem inerces

Stipri šaubos, vai rēķināsi raķetes lidojumu, ņemot vērā putekļu sadursmes ar to.
Quote:
reala navigacijas sistema

Trūkst pierādījumu.
Quote:
damage sanjems ne tikai targets kaa eve bet vis kas atradises explozijas zona

Kā tu definētu eksplozijas zonu? Konkrēta rādiusa sfēra ap sprādziena centru? Vienkārši smieklīgi. Gāzes cauri objektiem neiet. Bet apkārt gan spēj nokļūt (ja spēks atļauj un gadās atbilstoši apstākļi mijiedarbojoties ar citiem ķermeņiem). Tik sarežģīti domā rēķināt sprādzienus? "Cik ģeniāli! Kāpēc gan neviens to nav agrāk iedomājies?" :D

Došu vienkāršu padomu. Koncentrējies uz to, ko spēlētāji pamanīs. Nevienu neinteresēs, vai raķetes ātrums bija 1000.01 vai 1000.000001. Spēles process ir tas, kas visu izsaka. Domā labāk par to, nevis kaut kādu "reālisma pakāpi", citādi līdz spēlei nenonāksi.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 11:23 pm    Post subject:

Ok, man daudz ko teikt, bet patiekšu svarīgāko. Piedod(galigi nav domāts kā aizvainojums), bet tev ir vēl ačgārnāka arhitektūra nekā domāju. Pirmo reizi vispār redzu, ko tādu, ja godīgi.
Problēma, ka tu veido "Client <-> db <-> Server", bet vajag būt "Client <-> Server <-> db", respektīvi, tas kā tu dari ir ne tikai ŠAUSMĪGI lēni, bet arī nedroši, viss nedrošākajā veidā. NEKAD klientam nedrīkst būt piekļuve datubāzei, jo gluži vienkārši tādu klientu uzlauzt ir nieks un piekļut varēs jebkurai informācijai, kas atrodās datubāzēs. Bet ar to viss nebeidzas, jo var tik pat labi arī izdzēst jebkurš useris, ko viņš vēlās.

Ko tev vajag ir apskatit WinSock, vai RakNet, vai boost::asio - tās ir bibliotēkas, lai viedotu tīkla savienojumus.
Back to top
View user's profile
martinezzz



Joined: 02 Feb 2010
Posts: 42

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 11:42 pm    Post subject:

primkart davai nerunasim par manu personibu ok Very Happy uzreizi vienosimies ka esmu briesmigs un vispar nevar saprast ka tads kaa es existee :D

(.. tas par 2. To ko tu runā par evi, neleicina neko labu par tevi. ..)



bubu tad ja pareizi saprotu tu saki lai clienti komunice pa tiesho ar datiem kas ir servera progas atminjaa ... dobish vinji savienojas ar manu progu nevis ar datubazi ??

redzi man tagad bija taa ka strada sqllite serveris un ta saucama `games servera proga` un clienti komunice ar to sql serveri .




to snake jaa mana spele rakjetes detalju parametri bus atkarigi no to resursu klasta kas bus speletajam piejams konkretaja geografiskaja zona ...


zini tas ka tev ir nevis int 1000 rockets bet 1000 dazhadi agregati no dazhadam sastavdaljam ir pietikami unikali !!! vari necensties te mani kkada sturi iedzit .. speles koncepcija jau sen ir uzrakstita un ne es vienigais to atzinis par labu esam !!


pec putekliem ne bet tuvu tam gan detaljas nestastishu komercials sikrets :D


nu ieej pacheko eves forumus ja gribi formuals atrast tas nav nekads noslepums !!



gazes caur objektiem neiet tachu kinetiskais impuls gan !!! man bus definetas ari zonas kuras kadi agregati atradisies ... tobish trapot pakalja izies no ierindas dzinejs prieksh kas cits ..... hula modeljiem bus damage mapes zonas utt ... tas vis jau izdomats teoretiski !!


realisma pakape nav nules aiz komata bet tas cik ljoti tas dazhado speles gaitu !!!


a ljoti daudz kas nav realizets esoshajs speles ... nejau visam sanak laiks un nauda ... ka ari publika spiedz par to pashu kas ir
Back to top
View user's profile Visit poster's website
martinezzz



Joined: 02 Feb 2010
Posts: 42

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 11:45 pm    Post subject:

ja man ir client<> server tad sql atkrit ka tads nafig man tad vinju ??
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Tenjou



Joined: 22 Nov 2005
Posts: 275

PostPosted: Fri Feb 05, 2010 11:53 pm    Post subject:

datubaze, kā jau minēju ir lai serveris turetu datus par klientiem un objektiem or whatever viņam jātur.
Piemēram: Es ielogojos, serverim ir jataisa pieprasijums, lai atrod mani, ja atrod ,iekashee infu par mani..tad aizsuta man, kur es atrodos.
Datubazes nav obligātas, kaut vai lieto .txt failu, ja tā patīk.
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Sat Feb 06, 2010 12:08 am    Post subject:

Uz visu pārējo negribu atbildēt, murgi.
Quote:
realisma pakape nav nules aiz komata bet tas cik ljoti tas dazhado speles gaitu

Ej labāk palasi spēļu dizaina teoriju un noskaidro, kas tad patiešām dažādo to spēles gaitu. Citādi tāds apjucis izskaties.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
martinezzz



Joined: 02 Feb 2010
Posts: 42

PostPosted: Sat Feb 06, 2010 12:11 am    Post subject:

tieshi taa !!! topiks jau bija par sql ...

ja man vis ir atminja un es tikai bekapoju savu game state tad man naher sql ....

ja man ir sava datu menedzheshanas sitema tad sql man nav vajadzigs.


lidzhsim man rokets explodeja un es rakstiju "delete * bla bla where name="rocket100id12132141234311" un sql atrada visus ierakstus kas janodzesh un izdzesa


savkart ja man vis ir atminja tad bus mana funkcijas kas iskries cauri un izdzesis ko vajag

un ik pa laikam kautvai txt faila saglabashu izmainjas aka ja nokaras hardware




tad jau sakuma vajadzeja pateikt ka sql kaa speles sakni izmantot nav laga ka tas der tikai bekapam utt


Last edited by martinezzz on Sat Feb 06, 2010 12:13 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
martinezzz



Joined: 02 Feb 2010
Posts: 42

PostPosted: Sat Feb 06, 2010 12:12 am    Post subject:

snake ja gribi macit kadu dzivot noperc kakji !!!
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Iesācējiem All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Page 2 of 4

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group