dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

Horde 3D nedienas
Goto page 1, 2, 3  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 9:41 am    Post subject: Horde 3D nedienas

Nu tā, papētījis un paspēlējies ar Horde 3D (to pašu, kas balstīts uz Ogre 3D), nonācu pie galavārda:

Plusi -

1) Ir animācijas;
2) Gloss efekts;
3) Kaut kādas ēnas;
4) Kaut kāds parallax mappings;
5) Partīkļu padarīšana izskatās pieņemami. Lielas iespējas krāsu (tekstūras) un parametru regulācijā.

Mīnusi -

1) Ēnas defekti ir redzami otrpus sienas.
2) Scēnā ar parallax mappinga efektu reizēm var manīt kā objektam slīd tekstūra.
3) Partīkļi neizstaro gaismu.
4) 3ds Maxī veicot mirror darbības, dzinis nespēj to pareizi saprast un gadās tizli normāļu defekti, kas ir pretrunā ar grafiku (atspīd tā siena, kas nesaņem gaismu);
5) Ja objektam iedod noklusēto materiālu bez tekstūras, tas pēc izvēles to iedod scēnā, ik pa laikam (atkarībā no skatpunkta) maina tās pēc savas gribas.

Pie tā visa izrādās, ka parastais 3ds Max DAE exportētājs neder fizikas rēķināšanā. Jāiziet deviņi elles loki, lai tur kaut ko izprastu, pat advancētie lietotāji plāta rokas un nesniedz nekādu pareizu atbildi.

Rezumē - FAIL. Kaut ko samuļļāt vienkāršai spēlei var, rūpīgi slēpjot defektus un ņemot fizikas bīdītāju no kāda cita.
Cik paskatījos, būs jāpieturās pie Bullet fizikas, tikpat nekā daudz kā parastas kolīzijas, nav vairāk vajadzīgs.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 10:14 am    Post subject:

tl;dr - uz šīs pasaules nav grafikas dzinējs, kurš Edijam strādātu.

Last edited by bubu on Mon Jun 14, 2010 10:19 am; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 10:14 am    Post subject:

Quote:
Partīkļi neizstaro gaismu

Tas ir tikai loģiski... Uztaisi objektu, kurš satur particle sistēmu un gaismu, ja tev ko tādu vajag. Ar šādiem jokiem gan aizrauties nevajag. Tiem gaisma nav jāizstaro un tie to nedarīs, ja vien nav interese ātri padarīt lēnāku spēli... :D

EDIT:
Ja jau ir strādājoši animētie mesh'i, tas jau ir cool. Irrlicht'am, piemēram, vēl joprojām meshu importētāji ir stipri apdalīti. Nesaprotu, kāda jēga tev no universāla dzinēja, kuram pusi iespēju tāpat vēlāk vajadzēs piegriezt?
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle


Last edited by snake5 on Mon Jun 14, 2010 10:20 am; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Visit poster's website
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 10:15 am    Post subject:

snake5: Prātīgi implementētā deferred šeidingā atšķirība performancē starp 100 vai 200 maza izmēra partikļiem, kas izstaro gaismu, būs minimāla. Respektīvi - tas nedarīs lēnāku spēli.
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 10:27 am    Post subject:

Ahh, jā, par to biju aizmirsis. Nu ja deferred shading'a radītais konstantais overheads apmierina cilvēkus ar nedaudz vecākām videokartēm, kuri latviešu spēļu dēļ tās nemainīs, tad jau var.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 10:36 am    Post subject:

snake5 wrote:
Nesaprotu, kāda jēga tev no universāla dzinēja, kuram pusi iespēju tāpat vēlāk vajadzēs piegriezt?


Vai tas es par tāda vajadzību pieteicos?

Bubu, es jau neesmu vainīgs, ka nav normālu Open Source grafisko dziņu. Ja autors nejēdz savest kārtībā pa šiem gadiem parallax mappingu un iedot normālas ēnas, nu tad sorry.

Un tad brīnās, ka visādi tādi kā es apmelno Ogre3D un pārējos klonus.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 11:18 am    Post subject:

Neviens dzinis tev automātiski nedos hi-quality shadowmapes ēnas. Tas vienkārši nav iespējams to darbības principu dēļ. Jebkuram dzinim tev būs jātvīko shadowmapes parametri konkrētajai scēna (kas derēs vienai, otrai nederēs), lai iegūtu tavas "normālās" ēnas. Tas pats ar parallax mappingu.

Tāpēc jau spēļu izstrādātājus sauc par programmētājiem. Ka ir jāprogrammē, jāmaina/jātvīko kods. Tu to joprojām neesi sapratis... Un galu galā davātam zirgam zobos neskatās. Ja kautkas nepatīk - pielabo un iesniedz izmaiņas atpakaļ. Gan pašam būs labāk (varēsi izmantot savu rezultātu), gan viss konkrētā produkta community būs tev pateicīgi. Esmu pats tā darījis un tas strādā.
Back to top
View user's profile Send e-mail
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 11:37 am    Post subject:

Quote:
Vai tas es par tāda vajadzību pieteicos?

Tā tiešām izskatās. Ideāla dzinēja nav. Vai nu kodē visu pats lietojot par pamatu, piemēram, D3D+D3DX, AL+ALUT un WinAPI, vai ņem to, kas ir.
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 12:26 pm    Post subject:

Nu, a kāpēc nevarētu uztaisīt, lai būtu kā vajag?

Fizikas pusi paņemšu no Bullet, pārējais lai paliek.

Kvestam nekā diža jau nevajag.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 12:27 pm    Post subject:

sneik: Kādā sakarā tagad te ir OpenAL, plus aizvēsturiskais un neviena nelietotais ALUT?

Last edited by bubu on Mon Jun 14, 2010 12:28 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send e-mail
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 12:28 pm    Post subject:

EDDY wrote:
Nu, a kāpēc nevarētu uztaisīt, lai būtu kā vajag?

Kāpēc automašīnu marku ir tik daudz un dažādas?
Kāpēc krēslu formas ir tik daudz un dažādas? Kāpēc nevar uztaisīt tādu, lai būtu kā man vajag?
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 12:42 pm    Post subject:

Ja man iesmērētu auto ar neatbilstošu efektu, es pieprasītu naudu atpakaļ.
Bet te ir open source, mierinājumam.
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
bubu
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 23 Mar 2004
Posts: 3223
Location: Riga

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 2:15 pm    Post subject:

Bet kāpēc nevar uztaisīt auto kā man vajag?
Back to top
View user's profile Send e-mail
EDDY



Joined: 07 Oct 2005
Posts: 1610
Location: Dzimtā zeme, Latvija

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 2:45 pm    Post subject:

To var, ir tādas firmas.

Bet te runa iet par ko citu. Kuram vēl patīk tādas ēnas? Kāpēc jātaisa tādas ēnas, kas ir defektainas? Tas par ar Parallax mapping. Kas tas ir? Kā to vispār var dabūt gatavu, ka tekstūra slīd pa objektu, atkarībā no attāluma?
_________________
Monday|Tuesday|Wednesday|Thursday|Friday|Saturday|Sunday
Back to top
View user's profile
snake5
Indago dalībnieks
Indago dalībnieks


Joined: 27 Jun 2007
Posts: 2590

PostPosted: Mon Jun 14, 2010 5:06 pm    Post subject:

Quote:
sneik: Kādā sakarā tagad te ir OpenAL, plus aizvēsturiskais un neviena nelietotais ALUT?

Tas bija tikai piemērs... ideja bija pateikt, ka var vai nu pats bīdīt visu kopā pa daļām un daudz koda rakstīt, vai arī lietot dzinēju.
Quote:
Kā to vispār var dabūt gatavu, ka tekstūra slīd pa objektu, atkarībā no attāluma?

Vieglāk par vieglu. TexCoord.x += Position.z; Very Happy
_________________
"There are two choices here: "looks good" and "realism"." -- Paul Nettle
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Pļāpātuve All times are GMT + 2 Hours
Goto page 1, 2, 3  Next
Page 1 of 3

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group