dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

"Laachausis" vai "Laachpleesis", PartII
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Pārējās radošuma izpausmes
View previous topic :: View next topic  

Taisam ko?
"Spriidiiti" (skat.Ice postu)?
0%
 0%  [ 0 ]
"Laachausi"
85%
 85%  [ 6 ]
"Laachpleesi"
14%
 14%  [ 1 ]
Kauch ko citu.
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 7

Author Message
BUGa



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 63

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 1:01 am    Post subject:

Nu ko ta juus tur beigaas veel noleemaat?
Back to top
View user's profile Send e-mail
Ice



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 67
Location: Ventspils

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 3:37 am    Post subject: Jautājumi

Lai ieviestu skaidrību lūdzu jūs īsi un kodolīgi atbildēt uz dažiem šiem jautājumiem, lai būtu skaidrs kāds ir katra viedoklis, attiecībā uz jautājumiem, kas skar pašu spēles būtību, un mēs galu galā varētu nonākt pie kaut kāda kopsaucēja - kopēja spēles raksturojuma, kas ir nepieciešams, lai varētu nopietni ķerties klāt pie spēles veidošanas:

1. Vai mēs tiešām taisām "Lāčausi", jeb vai kāds gribētu savādāku nosaukumu?
Personīgi es esmu par nosaukumu "Lāčausis", un galvenais arguments pret "Lāčplēsi" ir tas, ka Lāčplēsis saistās ar eposu, tādējādi mūsu spēle īpaši nevarētu novirzīties no eposa sižeta, tātad vārds "Lāčplēsis" ir sasaistīts. Pret citiem nosaukumiem arguments ir tāds, ka tie nebūtu tik atpazīstami, un potenciālo spēlētāju interese iespējams būtu mazāka.

2. Vai spēle ir 2D vai 3D vidē (neiet runa par atsevišķu objektu veidošanu, bet par spēli kopumā)?
Esmu par 2D (agrāk esmu jau skaidrojis kāpēc), jo tas ir "spēlētājam draudzīgāks" nekā 3D, turklāt manuprāt ar 3D spēli būtu daudz lielāks čakars.

3. Cik saprotu jūs taisāties taisīt jaunu dzinēju, tā ka šis jautājums acīmredzot ir skaidrs!

4. Vai spēle ir absolūti nelineāra (kā Fallout), vai arī tai ir kāda pamatlīnija?
Es atbalstu ideju, ka spēlei jābūt nelineārai taču ar dažiem izņēmumiem, kad tomēr ir mazliet jāpieskaņojas sižetam (skatīt manu piedāvāto spēles scenāriju). Es atbalstītu absolūti nelineāru sižetu, ja tiešām būtu pilnīga brīvība - varonis varētu ceļot pa visu viduslaiku pasauli, taču mēs šādu spēli nevaram izveidot, turklāt, ja mēs spēli taisām par 13.gs. Livoniju, mūs ierobežo vēsture un Lāčauša - tautas varoņa - personība. Tātad, manuprāt, projektā "Lāčausis" nav iespējama absolūta nelinearitāte, jo pretējā gadījumā tas vairs nebūtu Lāčausis. Taču nedrīkst pieļaut, lai Lāčausis kļūst pārāk atkarīgs no sižeta, tāpēc manis piedāvātais variants ir tāds kā "zelta vidusceļš", starp linearitāti un absolūtu nelinearitāti, ar mazu noslieci nelinearitātes virzienā.

5. Vai jūs galvenajās līnijās atbalstāt manis piedāvāto Lāčauša scenāriju ?
Šeit es domāju scenārija galveno līniju, jo par detaļām un atsevišķām lietām vēl ir daudz laika vienoties - tās izkristalizēsies spēles veidošanas procesā. Ja jums ir kādas krasi atšķirīgas idejas attiecībā uz sižetu, tad piedāvājiet tās!

6. Kurā laikā precīzāk noris spēles darbība?
Kā jau paredzēts manā scenārijā esmu par to, lai spēle notiktu 13.gs. 30ajos gados, un viens no tās momentiem būtu Saules kauja 1236.g., jo tas ir notikums, kuru atpazīst daudzi, tādējādi manuprāt būtu interesantāk spēlēt, zinot, ka var ņemt dalību šajā kaujā. Šim laikam arī ir tā priekšrocība, ka tad krustneši vēl nav galīgi nostiprinājušies Livonijā, un potenciāli var uzvarēt jebkura puse, ja tik tā efektīvi izmanto laika dotās priekšrocības.

7. Kā jūs domājat spēli saskaņot ar vēsturi - pilnībā spēlēt pēc tās noteikumiem, iet kaut kur pa vidu, vai arī pilnīgi ignorēt to?
Esmu par to, lai visumā spēle atbilstu vēsturei (piemēram, visas ēkas, cilvēku āriene utml. būtu tādas kādas tās reāli bija tajā laikā), taču pašu galveno - tas, kurš no spēkiem beigās iegūs kontroli pār Livoniju un vai latvju ciltis spēs apvienoties, spēlētājs varētu mainīt, līdz ar to dodot viņam iespēju mainīt vēsturi, kas manuprāt potenciālajiem spēlētājiem varētu patikt - mainīt vēsturi, kaut vai tikai spēlē!

8. Kāds ir spēles skata punkts?
Šeit es domāju, vai tas ir 1st person view kā Deus Ex, vai arī tuvs 3rd person view, vai tāds kā vairumā RPG spēļu - tāls 3rd person view kā Diablo, Fallout u.c. Esmu par tālo 3rd person view un domāju, ka vairākums domā tāpat, vienkārši iekļāvu šo jautājumu, lai precīzi noskaidrotu visu viedokli, jo tas ir diezgan svarīgi jebkurai spēlei.

9. Vai spēle ir absolūti reāla un pēc iespējas tuvāk atspoguļo 13.gs. sākuma Livonijas īstenību, vai arī tā tikai attāli līdzinās Livonijai un ir pilna ar visādiem mošķiem, maģijām utt.?
Esmu par reālo Livoniju, kurā varētu būt daži pasaku elementi, piemēram, varētu pacelt kādu nogrimušu pili, bet noteikti es negribētu, lai spēle pārvēršas par pārdabisku mošķu un maģiju pasauli.

10. Kāds ir qvestu stils, t.i. vai tā ir kārtējā hack'n'slash RPG vai arī qvesti ir dažādi?
Esmu pilnīgi par to, lai qvesti būtu dažādi (tai skaitā arī kāds hack'n'slash) un ceru, ka to atbalsta arī pārējie, jo es negribu veidot kārtējo spēli, kur
vienīgā varoņa nodarbošanās ir slepkavošana. Tādā projektā es nemaz nepiedalītos!

Attiecībā uz jautājumiem, kas skar spēles tehnisko daļu - to noskaidrosim vēlāk, kad būs skaidrs, kādu spēli tad mēs galu galā taisām!
_________________
ICE ir runājis!
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 9:18 am    Post subject:

1. Vai mēs tiešām taisām "Lāčausi", jeb vai kāds gribētu savādāku nosaukumu?
man personiigi patiktu labaak Lāčplēsis, bet saprotot probleemas ar sižetu varu pieņemt arī Lāčplēsis

2. Vai spēle ir 2D vai 3D vidē (neiet runa par atsevišķu objektu veidošanu, bet par spēli kopumā)?
liekas, ka par to arii jau ir vonojushies - speele ir 2D, jo neviens pashlaik nepieteicaas, kas vareetu veidot 3D engini

3. Cik saprotu jūs taisāties taisīt jaunu dzinēju, tā ka šis jautājums acīmredzot ir skaidrs!
tieshi shis jautaajums man ir vismaazaak skaidrs

4. Vai spēle ir absolūti nelineāra (kā Fallout), vai arī tai ir kāda pamatlīnija?
arii tas jau ir it kaa izrunaats - nelineaars sizhets ar gandriiz neierobezhotu briiviibu, kaut gan vakar ienaacaa praataa dazhus ierobezojumus ielikt, tos aprakstiishu pie speeles scenaarija

5. Vai jūs galvenajās līnijās atbalstāt manis piedāvāto Lāčauša scenāriju ?
es personiigi jaa

6. Kurā laikā precīzāk noris spēles darbība?
7. Kā jūs domājat spēli saskaņot ar vēsturi - pilnībā spēlēt pēc tās noteikumiem, iet kaut kur pa vidu, vai arī pilnīgi ignorēt to?
shie jautaajumi ir saistiiti ar iepriekshojeejo jautaajumu un ja es ieprieksheejam piekritu tad arii shiem piekriitu, vieniigais par to veesturi, nedomaaju, ka jaabuut vai nu balts vai melns, var jau nedaudz novirziities no teemas, pie tam iepiit peec iespeejas vairaak pasha Laachpleesha teemu un questu

8. Kāds ir spēles skata punkts?
no augshas 30 graadu lenjkis, vardienas konsiilijs taa leema, kartee tas iszkataas kaa rimbe pagriezts par 30graadiem...

10. Kāds ir qvestu stils, t.i. vai tā ir kārtējā hack'n'slash RPG vai arī qvesti ir dažādi?
jau piemineeju, ka mana veelme pietureeties peec iespeejas tuvaak Laachpleesha un taa gadsimta teemai, protams piedomaajos savus, bet ieturot to pashu stilu, bez galinaashanas taapat neiztikt, jo jaunatne pashlaik diemzheel citu speelju neatziist, bet tas jau ir cits staasts

arii es esmu runaajis
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
archix



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 15
Location: Ogres pilseta :)

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 3:42 pm    Post subject: manas domas

Praktiski piekriitu ICE|am ...
A par questiem es domaaju taa:
Jaabuut paaris galvenajiem questiem, starp kuriem ar var pildiit mazos questus ... gatavoties tiem lielajiem. tas taa - lai buutu meerkjis kaut kaads speelei uz ko tiekties.
Par view piekriitu ... 2D 3rd person view 30 graadu lenjkjii .. tb kaa Diablo.
Par slaktinjiem... es domaaju ka muusu speelee tas buus tik pat svariigi vai maybe pat biku mazaak svariigi nekaa attiistiit savas vadonja dotiivas, taktiku, gudriibu u.t.t.
anyway, es ir runaajis ... bet ja vajadzees - papildinaashu
_________________
mmmm ... gribu taas sasodiitaas remote race cars !!! and kaadu latvian game
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 4:09 pm    Post subject:

Bet es par tiem kvestiem domaaju taa -
ir sizhetiskie (lai gan labpraat iztiktu arii bez tiem), bet fonaa ir pills (~95% visu kvestu) mazo side-quests, kuri veido citus sizhetus, piedziivojumus ir ir neatkariigi no citiem. UN, protams, nedriikst buut rutiinisks hack`n`slash. Ja ir jaakaujas, tad tam jaabuut ljoti stingram un reaalistiskam pamatojumam un vienalga, taadu kvestu nedriikst buut paarsvaraa - Laachausis tak nav kara mashiina un jaaparedz ljoti gruutas - reaalistiskas ciinjas, lai pat viens cirtiens pat augstaa varonja liimenii tevi var nogalinaat - skatieties uz realitaati - tas, ka ir krutaakas brunjas un krutaaka pieredze tomeer nepataisa tevi par supervaroni un tevi taapat var nokillot ar naziiti vai negaidot uzbruukot no mugurpuses. Iesaku tio atcereeties, jo pasham man nepatiik, ja speeles beigaas galvenais varonis ir kaut kaads supermens.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Ice



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 67
Location: Ventspils

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 6:16 pm    Post subject:

Mazliet par objektu sadarbību:

Uz visiem objektiem (arī NPC) var uzklikšķināt vai nu ar peles Labo vai Kreiso pogu.

Ja uzklikšķina ar [labo peles pogu], tad parādās objekta raksturlielumi (piem., kokiem - malkas daudzums ko no tā var dabūt,..; cilvēkiem - attieksme pret Lāčausi (naidīgs, neitrāls, lojāls,..) u.c. raksturlielumi; zālei - ugunsbīstamība, ēdiena vērtība zirgam,..) un izvēlne, ko ar šo objektu darīt (piem., kokam - , pieiet pie tā, nocirst to, apsēsties zem tā, uzrāpties tajā,.. ; cilvēkam - runāt ar to, nokaut, pielavīties,..; durvīm - uzlauzt, attaisīt,..; utt.). Pēc tam spēlētājs ar [kreiso peles pogu] uzklikšķina uz vajadzīgās darbības un Lāčausis izpilda šo darbību.

Ja uzklikšķina ar [kreiso (galveno) peles pogu] tad Lāčausis izpilda darbību, kas ir Defaultā (piem., kokam - aiziet pie tā, zālei - aiziet uz norādīto punktu, cilvēkam, ja tas ir neitrāls vai draudzīgs - runāt, bet, ja naidīgs - kauties), bez kādām izvēlnēm.

Tādējādi būtu nodrošināts, gan spēles ātrums (darbība Defaultā), gan izvēles brīvība (darbība, vispirms izvēloties, ko darīt).
_________________
ICE ir runājis!


Last edited by Ice on Tue Feb 25, 2003 6:36 pm; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 6:44 pm    Post subject:

Nju es taa nedomaaju - par tiem statiem.
Ice wrote:
Ja uzklikšķina ar [labo peles pogu], tad parādās objekta raksturlielumi (piem., kokiem - malkas daudzums ko no tā var dabūt,..; cilvēkiem - attieksme pret Lāčausi (naidīgs, neitrāls, lojāls,..) u.c. raksturlielumi; zālei - ugunsbīstamība, ēdiena vērtība zirgam,..) un izvēlne, ko ar šo objektu darīt (piem., kokam - , pieiet pie tā, nocirst to, apsēsties zem tā, uzrāpties tajā,.. ; cilvēkam - runāt ar to, nokaut, pielavīties,..; durvīm - uzlauzt, attaisīt,..; utt.). Pēc tam spēlētājs ar [kreiso peles pogu] uzklikšķina uz vajadzīgās darbības un Lāčausis izpilda šo darbību.

IMHO, augstaakais, ko laachausis vareetu detekteet - tas buutu pasakaams ar vaardiem - "Pilniigi vesels", "Ievainots", "Smagi ievainots" etc., taapat arii ieroci vareetu redzeet peec spraita, brunjas taapat - lai ir interesanti un biistami, zaalei un fuudam negribeetu ka paraadaas kaadi skaitlji - tas izjauks atmosfeeru. Taapat arii par zaali. Par attieksmi man ir piedaavaajums...
IMHO, katrai buutnei ir savs piederiibas indikaators(taatad iipashiiba), kas izsakaas kaa RGB formaata kraasa (#FFFFFF, piem.). Apkaart visiem arii ir kraasas, taas noraada to piederiibas. Teiksim kurshiem ir #FF0099, zemgaljiem - #FF7788 etc., kraasas pashas veel neko nenoziimee. Tachu veel katrai buutnei ir iipashiiba-masiivs, kas satur: draudziigaas kraasas; neitraalaas kraasas; naidiigaas kraasas. Taalaak satiekoties, nokljuustot redzes laukaa kaadam NPC viss tiek nochekots - ja abiem savstarpeeji kraasas ir attieciigi darudziigas - taatad draugi, uzbruukot kaadam pretiniekam, viens otram ies paliigaa (tas buutu veids,m kaa apvienot visus latvjus ciinjai pret vaaciem arii), neitraalaa gadiijumaa paliigaa neies, bet nesitiis, kameer ienaidnieki sitiis viens otru.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Ice



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 67
Location: Ventspils

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 7:48 pm    Post subject: JAUTĀJUMI

1. Vai tas ir "Lāčausis"?
2. Vai spēle ir 2D vidē?
3. Vai izmantojam jaunu, paštaisītu dzinēju?
4. Vai spēle ir nelineāra?
5. Vai darbības laiks ir 13.gs. 30ie gadi?
6. Vai ir orģinālā vēstures vide?
7. Vai drīkst novirzīties no vēstures notikumiem?
8. Vai spēlē ir daudz fantastikas elementu?
9. Vai qvesti ir hack'n'slash stilā?
10. Vai jūs pamatā atbalstāt Ice piedāvāto scenāriju (par detaļām diskutēsim vēlāk)?
11. Vai spēlē galvenokārt jābūt eposa "Lāčplēsis" scenārijam?


Last edited by Ice on Wed Jan 22, 2003 8:35 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Anonymous
Guest





PostPosted: Wed Jan 22, 2003 8:34 pm    Post subject: Atbildes

JĀ 1. Vai tas ir "Lāčausis"?
JĀ 2. Vai spēle ir 2D vidē?
JĀ 3. Vai izmantojam jaunu, paštaisītu dzinēju?
JĀ 4. Vai spēle ir nelineāra?
JĀ 5. Vai darbības laiks ir 13.gs. 30ie gadi?
JĀ 6. Vai ir orģinālā vēstures vide?
JĀ 7. Vai drīkst novirzīties no vēstures notikumiem?
NĒ 8. Vai spēlē ir daudz fantastikas elementu?
NĒ 9. Vai qvesti ir hack'n'slash stilā?
JĀ 10. Vai jūs pamatā atbalstāt Ice piedāvāto scenāriju (par detaļām diskutēsim vēlāk)?
NĒ 11. Vai spēlē galvenokārt jābūt eposa "Lāčplēsis" scenārijam?
Back to top
archix



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 15
Location: Ogres pilseta :)

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 8:49 pm    Post subject:

Pilniigi piekriitu lvmxk. Manas domas (tb Jaa un Nee) atbilst vinja Wink
_________________
mmmm ... gribu taas sasodiitaas remote race cars !!! and kaadu latvian game
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Ice



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 67
Location: Ventspils

PostPosted: Wed Jan 22, 2003 9:19 pm    Post subject: JAUTĀJUMI 2

PAPILDINĀTS
12. Vai atbalstāt principu, ka var darbību darīt Defaultā, bet blakus pastāv arī izvēles iespēja?
13. Vai piekrītat 3rd person view 30 grādu leņķī kā Diablo?
14. Vai atbalstāt to, ka visi objekti, varoņi tiek veidoti pašu spēkiem, nevis dažus "aizņemoties" no citām spēlēm, programmām?
15. Vai spēlei jābūt ar drūmu noskaņu?
16. Vai jūsuprāt Lāčausim būtu jābūt freeware opensource projektam?
17. Vai dominējošajiem jābūt dialogiem nevis darbībai?
18. Vai spēles rullīšos būtu jābūt reālām īsfilmām ar īstu cilvēku piedalīšanos (ja , tad - animācijām)?
19. Vai atbalstāt to, ka Lāčausis var darīt ko grib, kaut vai nokaut savējos (pilnīga rīcības brīvība)?
20. Vai atbalstāt lokāciju principu, kad Lāčausis starp tām pārvietojas kartē (ja , tad visai Livonijai jābūt vienai lielai lokācijai)?
21. Vai atbalstāt, ka Lāčausis, pārvietojoties kartē, jebkurā brīdī var apstāties, un kompis ģenerē attiecīgo vidi, atkarībā no zonējuma?
22. Vai atbalstāt, ka Lāčauša pasaule ir ierobežota ar Livoniju?
23. Vai atbalstāt, ka Lāčausis jātaisa Delphi programmēšanas valodā?
24. Vai spēlētājs bez Lāčauša varēs kontrolēt arī citus personāžus - tā teikt veidot Lāčauša komandu (ja , tad Lāčausim sekojošie (ja tādi būs) rīkosies pēc savas (NPC) gribas)?
25. Vai atbalstāt spēli in real time (skatīt ra001 postu) ar izņēmumiem, kad: pārvietojas kartē, guļ, strādā, un izpilda citas ilgstošas darbības?
26. Vai domājat, ka spēlē vajadzētu būt gadalaiku maiņām, un līdz ar to priekšmetu izmaiņām (to būs daudz grūtāk uztaisīt)?27. Vai atbalstāt, ka Lāčausis savas spējas kādā konkrētā jomā var attīstīt tikai līdz zināmiem griestiem, kas gan ir visai augsti - ļoti labs specs attiecīgajā jomā (ja , tad Lāčausis var attīstīties bezgalīgi, kļūstot par supermenu)?
28. Vai atbalstāt to, ka spēles Easy modā, kad Lāčausim tiktu doti major-qvesti, spēle viņam atklātu, kāda būtu optimālā rīcība, kaut gan šis ieteikums obligāti nebūtu jāpilda?
29. Vai Lāčausim būtu jābūt tādam rādītājam kā izsalkumam, kad, ja viņš ilgstoši neēstu, tad nomirtu badā?
30. Vai būtu jābūt ciemu un pilsētu attieksmes rādītājam pret Lāčausi - piem., naidīgi, neitrāli, lojāli (skatīt ra001 postu)?
31. Vai Lāčausī jābūt masu kaujām, kā sižetā paredzēts (tāds neparasts RPG elements)?

Jautājumi sižeta konkretizēšanai:
1. Vai spēlētājs var mainīt sižeta sākuma laiku (līdz ar to Lāčauša sākuma vecumu un grūtības pakāpi) - attālumu līdz Saules kaujai (skatīt ra001 postu)?
2. Vai atbalstāt vairākus INTRO variantus, atkarībā no tā, kādas īpašības spēlētājs izvēlējies Lāčausim?
3. Vai spēlētājam (Lāčausim) tiek dota iespēja mainīt vēsturi, kopīgā uzbrukumā ieņemot Rīgu un padzenot vācus no visas Livonijas?
4. Vai atbalstāt to, ka spēles beigās Lāčausis var kļūt par virsaiti vai pat visu latviešu cilšu ķēniņu?
5. Vai atbalstāt to, ka Lāčausis, absolūtas izvēles iespēju rezultātā, varētu kļūt pat par tautas nodevēju, pārejot vācu pusē (ja spēlētājs tā vēlas)?
Ice wrote:
Es iesaku pollā likt atbilžu variantus "", "" un "Jāizdiskutē", lai pēc tam par neskaidrajiem jautājumiem (kur balsotājs nezin "Jā" vai "Nē") varētu izdiskutēt un noskaidrot kvalificētā vairākuma viedokli.
Tomēr labāk būtu, ja trešā atbilde būtu "Nezinu", jo mēs izdiskutēsim visus jautājumus, kuros kāda no spēles veidotāja domas atšķirsies, vai pat atbildes sadalīsies līdzīgi. Atbilde "Nezinu" ir tādā gadījumā, ja kāds nav pārliecināts par to kā īsti gribētu, lai spēlē ir.
_________________
ICE ir runājis!


Last edited by Ice on Thu Jan 23, 2003 8:48 am; edited 16 times in total
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Anonymous
Guest





PostPosted: Wed Jan 22, 2003 9:30 pm    Post subject: Atbildes

JĀ 12. Vai atbalstāt principu, ka var darbību darīt Defaultā, bet blakus pastāv arī izvēles iespēja?
JĀ 13. Vai piekrītat 3rd person view 30 grādu leņķī kā Diablo?
JĀ 14. Vai atbalstāt to, ka visi objekti, varoņi tiek veidoti pašu spēkiem, nevis dažus "aizņemoties" no citām spēlēm, programmām?
JĀ 15. Vai spēlei jābūt ar drūmu noskaņu?
NĒ (only Freeware) 16. Vai jūsuprāt Lāčausim būtu jābūt freeware opensource projektam?
(no visa pa biskim)17. Vai dominējošajiem jābūt dialogiem nevis darbībai?
JĀ(shaubos par rezuultaatu)18. Vai spēles rullīšos būtu jābūt reālām īsfilmām ar īstu cilvēku piedalīšanos (ja nē, tad - animācijām)?
NĒ (gruuti buus izveidot scenaariju, ja laacpleesis apkaus savējos) 19. Vai atbalstāt to, ka Lāčausis var darīt ko grib, kaut vai nokaut savējos (pilnīga rīcības brīvība)?
JĀ 20. Vai atbalstāt lokāciju principu, kad Lāčausis starp tām pārvietojas kartē (ja nē, tad visai Livonijai jābūt vienai lielai lokācijai)?
ARĪ VAR BŪT 21. Vai atbalstāt, ka Lāčausis, pārvietojoties kartē, jebkurā brīdī var apstāties, un kompis ģenerē attiecīgo vidi, atkarībā no zonējuma?
JĀ 22. Vai atbalstāt, ka Lāčauša pasaule ir ierobežota ar Livoniju?
JĀ (Tā laikam buus vieglaak, jo daudziem c++ zinaashanas pieklibo)23. Vai atbalstāt, ka Lāčausis jātaisa Delphi programmēšanas valodā?
NĒ 24. Vai spēlētājs bez Lāčauša varēs kontrolēt arī citus personāžus - tā teikt veidot Lāčauša komandu (ja nē, tad Lāčausim sekojošie (ja tādi būs) rīkosies pēc savas (NPC) gribas)?

<--->

JĀ 25. Vai atbalstāt spēli in real time (skatīt ra001 postu) ar izņēmumiem, kad: pārvietojas kartē, guļ, strādā, un izpilda citas ilgstošas darbības?
NĒ 26. Vai domājat, ka spēlē vajadzētu būt gadalaiku maiņām, un līdz ar to priekšmetu izmaiņām (to būs daudz grūtāk uztaisīt)?27. Vai atbalstāt, ka Lāčausis savas spējas kādā konkrētā jomā var attīstīt tikai līdz zināmiem griestiem, kas gan ir visai augsti - ļoti labs specs attiecīgajā jomā (ja nē, tad Lāčausis var attīstīties bezgalīgi, kļūstot par supermenu)?
JĀ 28. Vai atbalstāt to, ka spēles Easy modā, kad Lāčausim tiktu doti major-qvesti, spēle viņam atklātu, kāda būtu optimālā rīcība, kaut gan šis ieteikums obligāti nebūtu jāpilda?
JĀ 29. Vai Lāčausim būtu jābūt tādam rādītājam kā izsalkumam, kad, ja viņš ilgstoši neēstu, tad nomirtu badā?
NEZ 30. Vai būtu jābūt ciemu un pilsētu attieksmes rādītājam pret Lāčausi - piem., naidīgi, neitrāli, lojāli (skatīt ra001 postu)?
NEZ 31. Vai Lāčausī jābūt masu kaujām, kā sižetā paredzēts (tāds neparasts RPG elements)?

Jautājumi sižeta konkretizēšanai:
JĀ 1. Vai spēlētājs var mainīt sižeta sākuma laiku (līdz ar to Lāčauša sākuma vecumu un grūtības pakāpi) - attālumu līdz Saules kaujai (skatīt ra001 postu)?
DISK 2. Vai atbalstāt vairākus INTRO variantus, atkarībā no tā, kādas īpašības spēlētājs izvēlējies Lāčausim?
NĒ 3. Vai spēlētājam (Lāčausim) tiek dota iespēja mainīt vēsturi, kopīgā uzbrukumā ieņemot Rīgu un padzenot vācus no visas Livonijas?
JĀ 4. Vai atbalstāt to, ka spēles beigās Lāčausis var kļūt par virsaiti vai pat visu latviešu cilšu ķēniņu?
NĒ 5. Vai atbalstāt to, ka Lāčausis, absolūtas izvēles iespēju rezultātā, varētu kļūt pat par tautas nodevēju, pārejot vācu pusē (ja spēlētājs tā vēlas)?


Last edited by Anonymous on Thu Jan 23, 2003 1:26 pm; edited 1 time in total
Back to top
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 9:55 am    Post subject: Par jautaajumiem.

Visaa visumaa es visam vairaak vai mazaak piekriitu, ir tikai paaris lietas, kas mani satrauc. Pirmaa -
Ice wrote:
12. Vai atbalstāt principu, ka var darbību darīt Defaultā, bet blakus pastāv arī izvēles iespēja?

un tas imho, sasaucas ar sho sisteemu -
Ice wrote:
Ja uzklikšķina ar [labo peles pogu], tad parādās objekta raksturlielumi (piem., kokiem - malkas daudzums ko no tā var dabūt,..; cilvēkiem - attieksme pret Lāčausi (naidīgs, neitrāls, lojāls,..) u.c. raksturlielumi; zālei - ugunsbīstamība, ēdiena vērtība zirgam,..)

Ja taa tas ir, tad, Ice, tavs jautaajums ir ljoti vispaariigs un uz to atbildot Jaa vai Nee, nekas netiek patiesiibaa ilustreets vai noskaidrots. Esmu pret apaksheejo apgalvojumu, jo juus pashi galu galaa deklareejaat veesturiskumu un reaalismu. Taadaa gadiijumaa tiiri stilistiski neiedereetos vispusiiga informaacija par objektu, kas vairaak atgaadina kopjuuterizdruku - tas vairaak piedieneeto terminaatoram vai DeusExam. IMHO, ir jaadod tikai shaadi raadiitaaji (un tie pashi, tekstuaali, ja paskataas uz objektu) - Izskats ("loti speeciigs peec skata", "vaargulis"etc.), veseliigums ("pilniigi vesels", "viegli ievainots", "savainots" etc.), attieksme ("atklaati negatiivs", "uzbruukoshs","draudziigs" - tiesa, tas paraada tikai aareejo izskatu, patiesiibaa uzvediiba var buut "draudziiga", bet tad vinjsh tev njem un uzbruuk piepeshi - nodeviiba taatad etc.)). Tas par buutneem, ar dziivniekiem taapat, bet kokiem, zaalei eksistees vienkaarshi apraksts tekstuaalaa formaa (a la Fallout, BG2, Arcanum un daudziem kvestiem, tas buus arii buutneem, piewmeers, "Tu redzi ljoti gara auguma cilveeku, kuram muguraa sapleestas dreebes un vinja kjermenis klats aprepeejushaam reetaam. Vinjsh runaa diivainaa, tev tikko saprotamaa valodaa. " etc.)
Jaa, var jau saciit, ka taa ir izveele - ar skaitljiem, statiem etc. stuffu, bet, ibio, izveele tad vareetu buut arii lidoshanas iespeeja, ko? Nu tjip - ja uzliekam variantu, kad var lidot, nevis iet (bet ja gribam, liekam variantu, ka varam iet - reaalismu, taa patio situaacija, kaa ar apskatiishanaas izveeli). IMHO nekaadi Default, jo speeles stilam ir jaabuut vienotam - ja reaalisms, tad reaalisms, ja lidojam tad lidojam, ja ejam, tad ejam - tas nav nekaads vienkaarshs speeljuks, tas ir maakslas darbs, kuram svariigas ir arii detaljas.
Nju un veel es ieteiktu to peles interfeisu veidot nedaudz savaadaak - uzbraucot ar peli paraadaas informaacija (MouseMove), nospiezhot kreiso pogu un turot(MouseDown) izkaraas izveelne ('izmantot', 'panjemt', 'sist', 'runaat', izmantot prasmi etc.) - kaa Sacrifice, kreisais klikshkjis nosaska kustiibas meerkji (klikojam un ejam), labo klikshkjinot mainam aktiivo roku - nomainam ierochus (tas, kas bija labajaa rokaa, tagad kreisajaa, tas kas kreisajaa - tagad labajaa), turot nospiestu peles labo pogu izritinaas izveelne ar advanceetaakaam iespeejaam - paskatiities savus status(raadiitaajus), apluukot inventorija saturu, izsaukt speeles galveno Menu etc.).
Otra lieta
Tas principaa buutu jautaajums, liekams pollaa, tachu - jautaajumi, kas uzdoti tikai kaa lakonisks jautaajums patiesiibaa ir maldinoshi un nedod skairdu sajeegu, par to, kas iisti ir zem shii jautaajuma. Taadeelj jautaajums ir taads -

Vai atsevishkju lokaaciju dazhaadiem skripteetaajiem ir dota pilniiga riiciibas briiviiba, kas ierobezhota tikai ar speeles pamatdizaina stilu?

Patiesiibaa tas ir jaasaprot sekojoshi. Tas ir skaidrs, ka visu Livoniju neveidos viens cilveeks, to veidos daudz skripteetaaju. Vienam tiks Riiga, citam Ventspils (vai kaa to vietu toreiz sauca), Dinaburga...Peec manaam domaam, katram skripteetaajam svaa lokaacijaa ir dota absoluuta briiviiba un no vinja tiek prasiits tikai, lai vinjsh ieverotu sekojoshus principus:

  • ne-linearitaati
  • uzmaniigu apieshanos ar hack`n`slash - tas ir nav tikai aizej un izsit kvesti;
  • lokaacijaa jaabuut daudz kvestiem;
  • ar katru NPC var runaaties (dialogi nav iisi);
  • visam shajaa lokaacijaa ir jaabuut autentiskam 1230-ajiem gadiem;
  • reaalisms - cik vien iespeejams.

Sho listi vajag un vajadzees papildinaat, tachu doma ir taada - ir doti priekshnoteikumi, peec kuriem skripteetaajs var briivi riikoties - tas ir, vinjam jaaciena tikai shie priekshnoteikumi. Un iebildumi no paareejiem driikst sekot tikai tad, ja paarkaapts, nav ieveerots kaads no lista punktiem nevis citu iemeslu deelj. Tas ir ljoti svariigi, jo

  1. garantees visai speelei stilistisko vienotiibu (taa taisiita tikasi skatoties peec listes);
  2. atsies rokas skripteetaajjiem, dodot tiem iespeejas daavaat speeletaajam daudzus neparastus, aizraujoshus un dazhaadus kvestus, veidojot pilniigi autonomas sizheta liinijas (kuras iekljaujas listes noteikumos);
  3. skaidri noraadiis robezhas, kas un kaa driikst tikt skripteets, neradot nekaadas shaubas un nevajadziigas diskusijas(visi riikojamie speec listes;
  4. paaatrinaas speeles izstraades procesu - vienlaiciigi vares straadaat kaut vai 20 skripteetaaji, kas noziimee fantastiski plashu un dzil;ju pasauli.


Piebilde1 - tas neattiecas uz centraalo sizhetu, jo tas taps pilniigi autonomi, tiiraas diskusijaas. Tas atticas tikai uz visu paareejo pasauli, pa kuru varees Laachausis klainjot.
Piebilde2 - principaa sho listi veidos arii sheit izliktie jautaajumi. Tas ir gandriiz vai dizaina dokuments.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Anonymous
Guest





PostPosted: Thu Jan 23, 2003 1:33 pm    Post subject: Par skripteeshanu!

Skripteetaaji var buut daudzi, tachu visiem jaapieturas pie kaut kaadiem vienotiek kriteerijiem. Kad lokaaacija (piem. Valmiera) pabeigta, tad nododam publiskajaa apsprieshanaa (ar to es domaaju uzliekam us ftp un aprunaajam chataa), izspriezham vai viss ir laibi, vai varbuut kaut kas nav taa labi nostraadaats, shiis zinjas sanjem skripteetaajs un palabo savas kljuudas...

Last edited by Anonymous on Thu Jan 23, 2003 2:16 pm; edited 1 time in total
Back to top
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 2:03 pm    Post subject:

Jeedzienu 'liimenis' izmantot aizliegts shaadaa kontekstaa -> liimenis asocieejas ar lineaarismu, t.i. - ka mums ofic jaapabuun visos liimenjos, lai izietu speeli, tachu tas ir pretrunaa ar Laachausha pamatideju. Lai cik muljkjiigi izklausiitos, ka es piekasos vaardam, tomeer lietojot terminu 'lokaacija' uzreiz kljuust skaidrs, ka vienlaiciigi taps ~20lokaacijas un paarbaudiit katru kvestu, publiski apspriest etc. liidz siikumiem visu kvalitatiivi nevarees, taapeeec es iesaku izmantot listi ar pamatprincipiem un lokaaciju testeeshanu veikt vienlaiciigi ar speeles vispaareejo testu. Tas principaa noziimeetu izspeeleet speeli visiem daliibniekiem no A-Z, peec tam katrs padaliitos ar iespaidiem un tikai tad, jo buutu redzams vispaareejais kontexts, lokaaciju savstarpejaa saderiiba utt.. Citaadi mums tas pasaakums tieshaam ievilksies uz gadiem trim chetriem (pavisam reaali). Protams, bez testeeshanas neiztiks arii agriinajaa stadijaa, tachu tur vnk skataas - vai viss peec listes (tie jau ir tie kriteeriji, peec kuriem jaavadaas taisot lokaaciju).
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Pārējās radošuma izpausmes All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 6 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group