dev.gamez.lv Forum Index dev.gamez.lv
Latvian Game Developers Community
 
 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups 

"Laachausis" vai "Laachpleesis", PartII
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
 
dev.gamez.lv Forum Index -> Pārējās radošuma izpausmes
View previous topic :: View next topic  

Taisam ko?
"Spriidiiti" (skat.Ice postu)?
0%
 0%  [ 0 ]
"Laachausi"
85%
 85%  [ 6 ]
"Laachpleesi"
14%
 14%  [ 1 ]
Kauch ko citu.
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 7

Author Message
Ice



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 67
Location: Ventspils

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 3:09 pm    Post subject: Re: Par jautaajumiem.

Kamazs wrote:
Visaa visumaa es visam vairaak vai mazaak piekriitu, ir tikai paaris lietas, kas mani satrauc. Pirmaa -
Ice wrote:
12. Vai atbalstāt principu, ka var darbību darīt Defaultā, bet blakus pastāv arī izvēles iespēja?

un tas imho, sasaucas ar sho sisteemu -
Ice wrote:
Ja uzklikšķina ar [labo peles pogu], tad parādās objekta raksturlielumi (piem., kokiem - malkas daudzums ko no tā var dabūt,..; cilvēkiem - attieksme pret Lāčausi (naidīgs, neitrāls, lojāls,..) u.c. raksturlielumi; zālei - ugunsbīstamība, ēdiena vērtība zirgam,..)

Ja taa tas ir, tad, Ice, tavs jautaajums ir ljoti vispaariigs un uz to atbildot Jaa vai Nee, nekas netiek patiesiibaa ilustreets vai noskaidrots. Esmu pret apaksheejo apgalvojumu, jo juus pashi galu galaa deklareejaat veesturiskumu un reaalismu. Taadaa gadiijumaa tiiri stilistiski neiedereetos vispusiiga informaacija par objektu, kas vairaak atgaadina kopjuuterizdruku - tas vairaak piedieneeto terminaatoram vai DeusExam. IMHO, ir jaadod tikai shaadi raadiitaaji (un tie pashi, tekstuaali, ja paskataas uz objektu) - Izskats ("loti speeciigs peec skata", "vaargulis"etc.), veseliigums ("pilniigi vesels", "viegli ievainots", "savainots" etc.), attieksme ("atklaati negatiivs", "uzbruukoshs","draudziigs" - tiesa, tas paraada tikai aareejo izskatu, patiesiibaa uzvediiba var buut "draudziiga", bet tad vinjsh tev njem un uzbruuk piepeshi - nodeviiba taatad etc.)). Tas par buutneem, ar dziivniekiem taapat, bet kokiem, zaalei eksistees vienkaarshi apraksts tekstuaalaa formaa (a la Fallout, BG2, Arcanum un daudziem kvestiem, tas buus arii buutneem, piewmeers, "Tu redzi ljoti gara auguma cilveeku, kuram muguraa sapleestas dreebes un vinja kjermenis klats aprepeejushaam reetaam. Vinjsh runaa diivainaa, tev tikko saprotamaa valodaa. " etc.)
Jaa, var jau saciit, ka taa ir izveele - ar skaitljiem, statiem etc. stuffu, bet, ibio, izveele tad vareetu buut arii lidoshanas iespeeja, ko? Nu tjip - ja uzliekam variantu, kad var lidot, nevis iet (bet ja gribam, liekam variantu, ka varam iet - reaalismu, taa patio situaacija, kaa ar apskatiishanaas izveeli). IMHO nekaadi Default, jo speeles stilam ir jaabuut vienotam - ja reaalisms, tad reaalisms, ja lidojam tad lidojam, ja ejam, tad ejam - tas nav nekaads vienkaarshs speeljuks, tas ir maakslas darbs, kuram svariigas ir arii detaljas.
Nju un veel es ieteiktu to peles interfeisu veidot nedaudz savaadaak - uzbraucot ar peli paraadaas informaacija (MouseMove), nospiezhot kreiso pogu un turot(MouseDown) izkaraas izveelne ('izmantot', 'panjemt', 'sist', 'runaat', izmantot prasmi etc.) - kaa Sacrifice, kreisais klikshkjis nosaska kustiibas meerkji (klikojam un ejam), labo klikshkjinot mainam aktiivo roku - nomainam ierochus (tas, kas bija labajaa rokaa, tagad kreisajaa, tas kas kreisajaa - tagad labajaa), turot nospiestu peles labo pogu izritinaas izveelne ar advanceetaakaam iespeejaam - paskatiities savus status(raadiitaajus), apluukot inventorija saturu, izsaukt speeles galveno Menu etc.).

Ar šo jautājumu es nedomāju, ka informācijām par objektiem un izvēlnēm obligāti jābūt tādām, kādas es tās iepriekš piedāvāju, nebūt nē.
Te nebija iekļauta arī mana piedāvātā peles taustiņu nozīme, tikpat labi tā varētu būt tāda kā piedāvāja Kamazs, tieši tāpēc jau es šajā jautājumā neatsaucos uz savu postu.

Jautājuma būtība ir tieši tāda, kāda tā izskatās nelasot manu iepriekšējo postu - vai ir iespējams spēlēt Lāčausi bez tā, ka katru reizi norāda nepieciešamo darbību, t.i. - Defaultā, kad spēle pati izvēlas optimālāko rīcību - teiksim, nav jāklikšķina uz zāli un jānorāda izvēlne [iet uz norādīto vietu], vai katru reizi, kad priekšā parādas acīmredzams ienaidnieks, klikšķināt uz to un norādīt [uzbrukt] - iedomājieties, ko jūs tad darītu kaujā, kur ir daudzi ienaidnieki - ja nebūtu Default darbības funkcija, spēle būtu ļoti apgrūtināta, juo visu laiku būtu jāizvēlas ko darīt.
Taču, lai neierobežotu rīcības brīvību ar Defaultu, tikpat labi ir iespēja izvēlēties ko darīt, atverot izvēlni. Tāda ir šī jautājuma būtība.
_________________
ICE ir runājis!
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
archix



Joined: 21 Jan 2003
Posts: 15
Location: Ogres pilseta :)

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 3:45 pm    Post subject:

Visumaa piekriitu Ice par to ka vaig defaulto funkciju. speele ar buus aatraala. un gribeeju piebilst, ka kusteeties var arii turot to pashu labo vai kreiso peles pogu (nu kaa UO un Diablo II piemeeram) taadaa veidaa nebuutu visu laiku jaaklikshkjina lai paarvietotos lielos attaalumos
_________________
mmmm ... gribu taas sasodiitaas remote race cars !!! and kaadu latvian game
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 5:00 pm    Post subject:

archix wrote:
taadaa veidaa nebuutu visu laiku jaaklikshkjina lai paarvietotos lielos attaalumos

Toties nogurs pirksts, visu laiku turot pogu.

Ice OK, vnk esmu nervozs un visur saskatu konspiraacijas pret Faloutu :D Anyway, kaa jau teicu, vajadzeetu tomeer dazhus jautaajumus bik izveerstaak uzrakstiit. Lakonisms, protams, ir zveeriigi laba lieta, bet dazhi var krist par upuri...

Jebkuraa gadiijumaa pagaidaam izskataas viss ljoti labi.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 6:26 pm    Post subject:

Kamazs wrote:
Jebkuraa gadiijumaa pagaidaam izskataas viss ljoti labi.

Cool
Es te ar savu pesimismu - viss jau ir labi, un speele cik sapratu jau gandriiz ir gatava, ar lielo skaitu skripteetaaju, maaksliniekiem un muuzikjiem. Bet kas to engini rakstiis????
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 6:33 pm    Post subject:

ra001 wrote:
Kamazs wrote:
Jebkuraa gadiijumaa pagaidaam izskataas viss ljoti labi.

Es te ar savu pesimismu - viss jau ir labi, un speele cik sapratu jau gandriiz ir gatava, ar lielo skaitu skripteetaaju, maaksliniekiem un muuzikjiem. Bet kas to engini rakstiis????

..Lai kas to teiktu :D.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
ra001
Site Admin
Site Admin


Joined: 20 Jan 2003
Posts: 452
Location: Latvija

PostPosted: Thu Jan 23, 2003 8:11 pm    Post subject:

Starp citu...
Es neatceros kaadaa dzeerumaa es biju shajas dienaas, bet nekaadi nevaru izdomaat kaa es izdomaaju murgu - 30x30 tileem... tas veinekaarshi nav iespeejams.... optimaalais tiles izmeers ir 128x64.. nu labi var 64x32.... laikam pikju paarfantazeejos.... liekas, ka pasham bitmapa izmeeram tad jaasanaak 64x128, kas ljaus taisiit 4x augstaakus priekshmetus par veci nu Laachausi taas propercijas peec tam varees piedziit....
30x30 ... un neviens neprotestee....
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Ice



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 67
Location: Ventspils

PostPosted: Fri Jan 24, 2003 11:39 pm    Post subject: BILDES

.
Tā, te dažas bildītes, lai iedvesmotu māksliniekus!
(uzklikšķināt uz bildes, lai palielinātu)

Noderīgas kartes:


Cilvēki (vietējie tb - mūsu senči):


Un šeit mazliet ļaunie (tb vācieši):


Daži ieroči un bruņas:

Te viena adrese, kur var apskatīties vēl ieročus/bruņas:
http://www.medieval-ware.com/index.html

Dažas mūsējo mājas, pilis:


Vāciešu mājas, pilis:


Un te mazliet kautiņu bildes:


Vēl kaut kas:

_________________
ICE ir runājis!


Last edited by Ice on Wed Aug 03, 2005 6:52 pm; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Ice



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 67
Location: Ventspils

PostPosted: Sat Jan 25, 2003 6:34 pm    Post subject: VĒSTURE

Uzrakstīju mazu vēsturisku apskatu par Livoniju līdz 13.gs. 40iem gadiem

DABA
Baltijā ir lieli ozolu, liepu sili, biezi, necaurejami meži, pilni ar briežiem, sumbriem un lāčiem (vispār Baltija bijis viens liels meža okeāns ar dažām cilvēku saliņām pa vidu); Lietuva ir ļoti bagāta ar mežiem (ne tā kā tagad); toreiz Baltijā ir daudz vairāk ezeru un purvu, kā arī mežu, tāpēc upēs ir vairāk ūdens un daudzas upes ir kuģojamas (pat tās, kas tagad ir nelieli strautiņi); toreiz gan vasaras bija siltākas, gan ziemas aukstākas nekā tagad.

SABIEDRĪBA
Lielākā daļa igauņu, lībiešu, kuršu un zemgaļu dzīvo ciemos, bet daļa D Igaunijas igauņu, latgaļu un zemgaļu dzīvo arī viensētās. Zemgalē dzīvoja ~200 000 cilvēku.
Savstarpējos karos, karos ar krieviem un vikingiem galvenais mērķis ir gūt laupījumu nevis teritorijas.
Ne kuršiem, ne zemgaļiem, ne latgaļiem pirms vācu iebrukuma nav savas vienotas valsts ar vienu valdnieku; arī ap Saules kaujas laiku tādas nav, lai arī Zemgalē (Viestards) un Kurzemē (Lameiķis) ir parādījušies spēcīgi valdnieki, kas gan nepārvalda visas attiecīgās zemes.
No latviešiem visattīstītākie ir zemgaļi, bet no igauņiem - Sāmsalas igauņi.
Pilis katrā novadā ir koncentrētas uz robežām, no kurām varētu nākt ienaidnieks.
Kārtas:
1. zemju vecākie (politiskie vadītāji un karavadoņi) ir dižciltīgie, kuriem pieder bagātības un vara (Igaunijā šī vara viņiem ir mazāka); virsaišiem ir savas kara draudzes, kas viņus pavada kaujās un uzturas pilī; valdnieku vara ir mantojama; viņu varu ierobežoja tautas sapulces, kur galvenais vārds piederēja dižciltīgajiem un labiešiem.
2. nākošā augstākā kārta ir labieši, bajāri
3. trešā kārta bija ļaudis, kas piedalījās tautas sapulcēs un devās karagājienos
4. ceturtā kārta bija nebrīva - kalpi

SAIMNIECĪBA
Zemkopībā izmanto divžuburu spīļarklu ar dzelzs lemešiem; trīslauku sistēma; platasmens cirvji; audzē miežus, vasaras un ziemas rudzus, mīkstos kviešus (Zemgalē), zirņus, pupas, linus, auzas; labību novāca ar sirpi (Kurzemē ar izkapti); no lopiem audzē cūkas, liellopus un zirgus; zemkopībai un lopkopībai ir vienāda nozīme, liela nozīme ir arī dravniecībai (biškopībai), medniecībai un zvejniecībai; dzelzi ieguva no purva rūdas, vai ievda no R Eiropas; ieroči un bruņas vietējiem jau ir līdzīgi (agrāk katrai ciltij bija savādāki ieroči) - ir vāles ar metāla galvām, no vāciešiem pārņēma arbaletus, koka vairogi ar dzelzs apšuvumu; amatnieki strādā valdniekam vai pēc pasūtījuma; naudas vienības ir dažādas - galvenokārt sudraba monētas (visvairāk R Eiropas denāriji); ceļi - upes un gar tām ejoši zemesceļi (caur mežu biezokņiem gāja tikai atsevišķi ceļi); senpilsētās (vidēji ~1ha, lielākās varēja sasniegt vairāku hektāru platību (Mežotne-13ha)) dzīvoja vairāki simti cilvēku, bet kara gadījumā senpilsētās un pilīs sabēga visi apkārtnes iedzīvotāji; pļavas un meži ir kopienas īpašums; ciems vai vairāki ciemi veidoja pagastu, vairāki pagasti - pilsnovadu, kura centrā bija feodāļa pils ar senpilsētu, pilsnovadi apvienojās zemēs.

RELIĢISKIE UZSKATI
Gan dzīvās, gan nedzīvās dabas elementiem ir dvēsele; objektu pielūgsme un senču (veļu) kults; visiem objektiem ir savs iekšējais spēks, it sevišķi atsevišķiem kokiem (pat svētmežiem), akmeņiem, avotiem, kuri ir pielūdzami un svēti (tiem upurē un ziedo (labību, vilnu, maizi, gaļu, asinis, sudraba monētas un rotas, nozīmīgākos gadījumos arī dzīvnieki un karagūstekņi); pastāv maģiskie rituāli, nēsāja amuletus; dabas spēku glabātāji un aizstāvji bija gari, no kuriem radās dievības - Meža māte, Zemes māte, Ūdens māte; galvenā dievība bija Pērkons (simbols - cirvītis, viņa pretinieks - Jods); pēc nāves cilvēks nonāk Zemes mātes valstī - pazemē, tāpēc cilvēku apbedī svētku drēbēs un ar lietām, kas varētu noderēt "viņā saulē"; kurši apbedī ugunskapos;11. - 12.gs. no Krievijas ienāk arī pareizticība, kas gan negūst lielu atbalstu. Pēc iebrukuma, vāci kristīja daudzus lībiešus, latgaļus, igauņus, arī kuršus un zemgaļus, bet tā bija oficiāla, uzspiesta kristīšana, lai parādītu, ka krusta karu mērķis tiešām ir "neticīgo pievēršana kristietībai" (mēs zinām ar kādiem līdzekļiem), taču reāli vietējie pa lielākai daļai palika uzticīgi vecajiem dieviem līdz pat 18.gs.

NOTIKUMI
~1160.g. Daugavā parādījušies pirmie vācu kuģi, bet ilgi pirms tam šeit jau braukājuši Gotlandes tirgotāji.
~1185.g. misionārs Meinards (vēl nav bīskaps) uzbūvē Ikšķilē mūra baznīcu.
1187.g. kurši vai Sāmsalas igauņi ieņem un nodedzina Zviedrijas galvaspilsētu - Sigtunu.
1198.g. kaujā ar lībiešiem lībietis Imauts nogalina bīskapu Bertoldu un lībieši uzvar.
1199.g. pāvests Inocents III izdod krusta kara bullu ar aicinājumu doties krusta karā uz Livoniju; Jaunais bīskaps Alberts sarīko plašu ekspedīciju uz Livoniju (> 20 kuģos ar ~500 krustnešiem).
1201.g. vācieši, zemi dabūjuši ar viltu, blakus lībiešu ciemiem sāk būvēt Rīgu, lielāko vācu atbalsta centru Baltijā.
1202.g. patstāvīgai darbībai Baltijā tiek nodibināts Zobenbrāļu ordenis, kura kontingents ir diezgan krimināls (viņi cer uz grēku atlaišanu, karojot "svētajā karā pret neticīgajiem").
1205.g. vācieši sāk būvēt Cēsu pili, pēc veiksmīga karagājiena pret lībiešiem.
1207.g. galīgi tiek pakļauti lībieši.
1209.g. Jersikas valdnieks Visvaldis ir spiests kļūt par bīskapa Alberta vasali.
1210.g. kuršu uzbrukums Rīgai neizdodas, jo pārējie sarunātie sabiedrotie (zemgaļi, latgaļi, lībieši) neierodas palīgā.
Tālavas valdnieks Tālivaldis ir uzticīgs katoļticībai un vāciem un 1208 - 1212. pat piedalās karagājienos pret igauņiem. 1215.g. viņu dzīvu sadedzina igauņi.
1212.g. neveiksmīga lībiešu un latgaļu sacelšanās (Autīnes sacelšanās) pie Cēsīm.
1214.g. galīgi tiek pakļauti latgaļi.
Viens no igauņu vecākajiem Lembits apvieno pret vāciem lielāko igauņu daļu, bet 1217.g. kaujā pie Vilandes igauņi tiek sakauti.
1219.g. dāņu iebrukums Ziemeļigaunijā, vispirms nostiprinoties Tallinā.
1227.g. igauņi galīgi tiek pakļauti, un Igauniju savā starpā sadala vācieši un dāņi.
1227.g. vāci uzveic zemgaļus smagā kaujā un izlaupa Zemgali, taču jau 1228.g. zemgaļi atbild ar karagājienu Daugavas virzienā un noposta Daugavgrīvas un Aizkraukles cietokšņus, gan ciešot smagus zaudējumus (pats R Zemgales valdnieks Viestards, kurš vēl 1225.g. sāk sarunas par zemgaļu patstāvīgu kristīšanos, knapi izglābjas). Viņš ir R Zemgales valdnieks arī Saules kaujas laikā.
1228.g. kurši uzbrūk Rīgai un noposta nocietināto Daugavgrīvas klosteri.
1230. un 1231.g. daļa kuršu noslēdz līgumu ar vāciešiem un bija spiesti savas zemes nodot pāvesta (nevis ordeņa) rīcībā. Šajā laikā Bandavu, Piemari un Ventavu pārvaldīja kuršu valdnieks Lameiķis.
1234.g. nodibina Kurzemes bīskapiju (bīskaps Engelberts) ar centru Piltenē.
1235.g. pēc pāvesta lēmuma, ordenis var brīvi darboties Kurzemē.
Saules kauja 1236.g.22.09. - pie Šauļiem Lietuvā vai pie Vecsaules Zemgalē. Vāci (kopā ar krustnešiem iet arī igauņi, lībieši, latgaļi, pat Pleskavas krievi, bet Saules kaujā daļa no viņiem pāriet zemgaļu un lietuviešu pusē) atgriežas no laupīšanas karagājiena Lietuvā, kad tos no vienas puses ielenc lietuvieši, no otras zemgaļi. Cīņā krita ordeņa mestrs Folkvins un 48 ordeņa brāļi, kā arī daudzi karakalpi; kaujā vai bēgot tiek nogalināti vairāki tūkstoši vāciešu un vēl vairāk igauņu, lībiešu un latgaļu. Rīgu sasniedz tikai retais, kas var paziņot par ordeņa sagrāvi. Kurzeme un Zemgale atkal ir brīva no vāciešiem.
1237.g. žemaiši iebrūk Kurzemē.
1237.g.maijā uz Zobenbrāļu ordeņa bāzes izveidojas Livonijas ordenis - Vācu ordeņa atzars; uz Baltiju atsteidzas jaunais Livonijas ordeņa mestrs Hermanis Balks līdz ar prāvu krustnešu pulku, lai neļautu izslīdēt varai Baltijā no vācu rokām. No sākuma viņš vēršas pret igauņiem, kas pieaicinājuši palīgā krievus (krievi tiek padzīti, bet krievu zemēs ordenim neizdodas nostiprināties), bet pēc tam jau jaunais mestrs Dītriķis Griningens - pret kuršiem (13.gs. 40os gados).
13.gs. 30. un 40. gados viens no Lietuvas novadu konfederācijas vecākajiem kunigaišis Mindaugs, nogalinot, pakļaujot vai saradojoties ar saviem sāncenšiem, sāk valdīt viens visā Lietuvā - apvieno Lietuvu (1242.g.).
1240.g. Aleksandrs no Novgorodas sakāva zviedrus pie Ņevas un 1242.g. vācus uz Peipusa ezera ("Ledus kauja").

VĀCIEŠI
13.gs.30os gados pāvests ir Gregors IX
Pirms ordeņa nodibināšanas, krustneši Baltijā ieradās pavasaros, bet brauca prom rudeņos. Zobenbrāļu ordeņbrāļi bieži rīkojās patvarīgi, ignorējot bīskapa norādījumus. Ordeņa brāļu morālā stāja uzlabojās, līdz ar iestāšanos Vācu ordenī (Livonijas ordenī), jo tur rūpējās, lai bruņinieku tikumi tiktu ievēroti. Zobenbrāļu (1202. - 1236.g.) ordeņbrāļiem uz balta apmetņa un vairoga bija sarkans krusts, bet Livonijas (pēc 1237.g.) ordeņbrāļiem - melns.
Vācieši izmanto naidu baltijas tautu vidū, lai, izlikdamies par sabiedrotajiem latviešu ciltīm pret igauņiem, leišiem un krieviem, nostiprinātu savas pozīcijas un vēlāk varētu tās pakļaut. No sākuma vācieši ar latviešu palīdzību pakļauj igauņus, bet tad jau sāk apspiest latviešus, vēl rīdīdami virsū jaunos apakšniekus igauņus.
Vāci ceļ savas pilis un pilsētas vietās, kur jau līdz šim ir bijušas vietējo apmetnes vai pilis.
Vāciem neizdodas kolonizēt ar vāciešiem Baltijas zemes (kā Prūsiju), jo priekšā ir Lietuvas valsts un Žemaitija, un šeit uzturas tikai karavīri (kuri vēlāk pārtop par muižniekiem), amatnieki, tirgotāji.
Bīskapi:
bīskaps Meinards - no 1186.g. - rīkojas bez asinsiezliešanas
bīskaps Bertolds - no 1196.g. - pāvests ieceļ viņu, jo redz, ka ar miermīlīgām metodēm lībiešus pie kristietības nepievērst
bīskaps Alberts - no 1199.g. - jau ar daudz plašāku vērienu sāk Baltijas iekarošanu
no 1230.g. par bīskapa titulu cīnās Alnas Balduīns (pāvesta cilvēks) un Nikolajs (Vācijas ķeizara un ordeņa cilvēks). 1231 - 1235. gadā bija konflikts starp šiem pretendentiem, taču 1235.g. par pāvesta legātu kļuva Modenas Vilhelms, Dānija ieguva Z Igauniju un ordenis varēja brīvi rīkoties Kurzemē.
_________________
ICE ir runājis!
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Eximo
Indago Uzvarētājs
Indago Uzvarētājs


Joined: 08 Feb 2003
Posts: 106
Location: Rīga

PostPosted: Sat Feb 08, 2003 5:25 pm    Post subject: Šādas tādas pārdomas

Nosaukumam būtu jābūt Lāčplēsis, it īpaši ja spēle būs nopietna. Lāčausis man izklausās vairāk kā tāda jautra parodija un ar eposu asociējas tāpat. Tas, ka asociējas ar eposu pat ir labi, jo nodrošinās lielāku atpazīstamību un interesi. Lāčplēša vārds šajā gadījumā varētu būt tikai kā tāds simbols, piemēram, Lāčplēša alus jau arī nepretendē uz eposa attainojumu.
Fallout tiešām varētu būt sava veida etalons no kā jāpaņem labākais.
Sižetā varētu būt vairāk atslēgas notikumu un tas varētu būt neparedzamāks, piemēram, no sākuma varonis domā ka uzbrukuši ir no blakus cilts un spēlētājs uz to tiek visai stipri nostādīts, bet vēlāk atklājas ka tie bija vācieši, vai vispār otrādi, kas būtu pa visam negaidīti. Varētu iekļaut arī krievus un citus. Vācieši nedrīkstētu būt visi kā viens vai tikai kā gaļa, varētu būt arī kāds savējo nodevībā kritušais, kāds depresijā utt. Monstriem, mošķiem u.c., manuprāt, būtu jābūt diezgan lielai ekstrai un pareti sastopamiem, kas varētu būt negaidīti pārsteigumi vai atsevišķi questi, un ar galveno sižeta līniju nesaistītos.
Back to top
View user's profile Visit poster's website
Ice



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 67
Location: Ventspils

PostPosted: Sun Feb 16, 2003 2:14 pm    Post subject: Re: Šādas tādas pārdomas

Nu ko, nedaudz pārstrādāju to Lāčauša sižetu!
Skatīt topika par sižetu sākumā: http://dev.gamez.lv/viewtopic.php?t=31
Es tur iekļāvu dažas jaunas manas un citu idejas, kā arī nedaudz pielaboju vecās.
_________________
ICE ir runājis!
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Ice



Joined: 18 Jan 2003
Posts: 67
Location: Ventspils

PostPosted: Sun Feb 16, 2003 2:49 pm    Post subject: Diskusijas par Lāčausi

Nu tā, tika nolemts, ka diskusijas par Lāčauša konceptuālajiem jautājumiem, būs:


SESTDIEN (22.02.2003) no 18:00 chat.delfi.lv kanālā #laachausis


Tiek aicināti visi, kas ir iesaistījušies Lāčauša veidošanā!
Visi, kas nebūs klāt, paši vainīgi, jo nevienu speciāli negaidīsim!
_________________
ICE ir runājis!
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Guest






PostPosted: Tue Feb 25, 2003 6:34 pm    Post subject:

Ice wrote:
Mazliet par objektu sadarbību:

Uz visiem objektiem (arī NPC) var uzklikšķināt vai nu ar peles Labo vai Kreiso pogu.

Ja uzklikšķina ar [labo peles pogu], tad parādās objekta raksturlielumi (piem., kokiem - malkas daudzums ko no tā var dabūt,..; cilvēkiem - attieksme pret Lāčausi (naidīgs, neitrāls, lojāls,..) u.c. raksturlielumi; zālei - ugunsbīstamība, ēdiena vērtība zirgam,..) un izvēlne, ko ar šo objektu darīt (piem., kokam - , pieiet pie tā, nocirst to, apsēsties zem tā, uzrāpties tajā,.. ; cilvēkam - runāt ar to, nokaut, pielavīties,..; durvīm - uzlauzt, attaisīt,..; utt.). Pēc tam spēlētājs ar [kreiso peles pogu] uzklikšķina uz vajadzīgās darbības un Lāčausis izpilda šo darbību.

Ja uzklikšķina ar [kreiso (galveno) peles pogu] tad Lāčausis izpilda darbību, kas ir Defaultā (piem., kokam - aiziet pie tā, zālei - aiziet uz norādīto punktu, cilvēkam, ja tas ir neitrāls vai draudzīgs - runāt, bet, ja naidīgs - kauties), bez kādām izvēlnēm.

Tādējādi būtu nodrošināts, gan spēles ātrums (darbība Defaultā), gan izvēles brīvība (darbība, vispirms izvēloties, ko darīt).
Back to top
Guest






PostPosted: Wed Mar 12, 2003 12:44 pm    Post subject: Re: JAUTĀJUMI

Ice wrote:
1. Vai tas ir "Lāčausis"?
2. Vai spēle ir 2D vidē?
3. Vai izmantojam jaunu, paštaisītu dzinēju?
4. Vai spēle ir nelineāra?
5. Vai darbības laiks ir 13.gs. 30ie gadi?
6. Vai ir orģinālā vēstures vide?
7. Vai drīkst novirzīties no vēstures notikumiem?
8. Vai spēlē ir daudz fantastikas elementu?
9. Vai qvesti ir hack'n'slash stilā?
10. Vai jūs pamatā atbalstāt Ice piedāvāto scenāriju (par detaļām diskutēsim vēlāk)?
11. Vai spēlē galvenokārt jābūt eposa "Lāčplēsis" scenārijam?


1) Ja iet runa par nosaukumu tad manuprāt jāliek mierā Lāčplēsi/Lāčausi ... lai tie paliek Pumpuram ar Raini un C0 ... Manuprāt labāk taisīt spēli par Zemgali un tās sīņām ... galvenie varoņi - Viesturs, Namejs ... Lai gan ērtāk kā spēles galveno varoni izvēlēties kādu trešo personu ... piem "Āris", bet kāds varētu darināt arī kādu vārdiņu ... kaut gan man liekas, ka zemgaļiem nebija latgaļiem raksturīgie "latviskie" "Koknesis", "Tālivaldis", "Visvaldis" ... tādi vārdiņi kā Viesturs/Viestarts un Nemejs nekādi neatšifrējas mūsu valodiņā (sorry par offtopic) Wink
2, 3) Klientu no spēles engines vajag nodalīt ... jāizfunktierē, kādas iespējas mēs gribam nodrošināt klientam un tad taisam speeles serveri, kas nodrošina spēles loģiku un klientu tad kāds uztaisīs pēc tam ... sākumā varēs izlīdzēties ar kaut ko maksimāli triviālu ...
4) bez komentāriem ...
5) Skat pirmo ... man visvairāk gribētos spēli par zemgali ... laika posms
stipri garāks un nomainās vismaz 3 paaudzes ...
6) Viennozīmīgi ...
7) Nu ja nebūs iespējas ietekmēt vēstures gaitu būs neinteresanti spēlēt ... tomēr būtu vēlams neaiziet galējībās, kur senie latvieši pēkšņi vienoti sametās lielā ciešā brālībā, un ar mēslu dakšām nones visas vācu pilis un un pēc tam iekaro visu eiropu atgriežot vientiesīgos kriestiešus vecajā labajā pagānismā ar galveno svētvietu "Rāmavā", kura vēl brīnumainā kārtā izrādas burtnieku ezera krastos ;D
Cool Grūti būs ... latviešiem patiesībā ir bijusi ļoti ierobežota iztēle dažādu monstriņu sacerēšanā ... vislabākais varbūt būtu ja fantasy elementi tiktu pieminēti tikai garāmejot, tipa kāds stāsta, ka naktī redzējis raganas buramies un vilkači saplosījuši Tālmales ciema aitas un gribējuši sev līdzi aizvest Gulbīšu Ilzi ... lai spēlētājs domā - īsti vai varoņu izdomāti ...
9) Hmm ... nezinu ...
10) nee
11) nee
Back to top
Shadow
Guest





PostPosted: Wed Mar 12, 2003 1:28 pm    Post subject: Re: JAUTĀJUMI 2 (same as Guest above)

Ice wrote:
PAPILDINĀTS
12. Vai atbalstāt principu, ka var darbību darīt Defaultā, bet blakus pastāv arī izvēles iespēja?
13. Vai piekrītat 3rd person view 30 grādu leņķī kā Diablo?
14. Vai atbalstāt to, ka visi objekti, varoņi tiek veidoti pašu spēkiem, nevis dažus "aizņemoties" no citām spēlēm, programmām?
15. Vai spēlei jābūt ar drūmu noskaņu?
16. Vai jūsuprāt Lāčausim būtu jābūt freeware opensource projektam?
17. Vai dominējošajiem jābūt dialogiem nevis darbībai?
18. Vai spēles rullīšos būtu jābūt reālām īsfilmām ar īstu cilvēku piedalīšanos (ja , tad - animācijām)?
19. Vai atbalstāt to, ka Lāčausis var darīt ko grib, kaut vai nokaut savējos (pilnīga rīcības brīvība)?
20. Vai atbalstāt lokāciju principu, kad Lāčausis starp tām pārvietojas kartē (ja , tad visai Livonijai jābūt vienai lielai lokācijai)?
21. Vai atbalstāt, ka Lāčausis, pārvietojoties kartē, jebkurā brīdī var apstāties, un kompis ģenerē attiecīgo vidi, atkarībā no zonējuma?
22. Vai atbalstāt, ka Lāčauša pasaule ir ierobežota ar Livoniju?
23. Vai atbalstāt, ka Lāčausis jātaisa Delphi programmēšanas valodā?
24. Vai spēlētājs bez Lāčauša varēs kontrolēt arī citus personāžus - tā teikt veidot Lāčauša komandu (ja , tad Lāčausim sekojošie (ja tādi būs) rīkosies pēc savas (NPC) gribas)?
25. Vai atbalstāt spēli in real time (skatīt ra001 postu) ar izņēmumiem, kad: pārvietojas kartē, guļ, strādā, un izpilda citas ilgstošas darbības?
26. Vai domājat, ka spēlē vajadzētu būt gadalaiku maiņām, un līdz ar to priekšmetu izmaiņām (to būs daudz grūtāk uztaisīt)?27. Vai atbalstāt, ka Lāčausis savas spējas kādā konkrētā jomā var attīstīt tikai līdz zināmiem griestiem, kas gan ir visai augsti - ļoti labs specs attiecīgajā jomā (ja , tad Lāčausis var attīstīties bezgalīgi, kļūstot par supermenu)?
28. Vai atbalstāt to, ka spēles Easy modā, kad Lāčausim tiktu doti major-qvesti, spēle viņam atklātu, kāda būtu optimālā rīcība, kaut gan šis ieteikums obligāti nebūtu jāpilda?
29. Vai Lāčausim būtu jābūt tādam rādītājam kā izsalkumam, kad, ja viņš ilgstoši neēstu, tad nomirtu badā?
30. Vai būtu jābūt ciemu un pilsētu attieksmes rādītājam pret Lāčausi - piem., naidīgi, neitrāli, lojāli (skatīt ra001 postu)?
31. Vai Lāčausī jābūt masu kaujām, kā sižetā paredzēts (tāds neparasts RPG elements)?

Jautājumi sižeta konkretizēšanai:
1. Vai spēlētājs var mainīt sižeta sākuma laiku (līdz ar to Lāčauša sākuma vecumu un grūtības pakāpi) - attālumu līdz Saules kaujai (skatīt ra001 postu)?
2. Vai atbalstāt vairākus INTRO variantus, atkarībā no tā, kādas īpašības spēlētājs izvēlējies Lāčausim?
3. Vai spēlētājam (Lāčausim) tiek dota iespēja mainīt vēsturi, kopīgā uzbrukumā ieņemot Rīgu un padzenot vācus no visas Livonijas?
4. Vai atbalstāt to, ka spēles beigās Lāčausis var kļūt par virsaiti vai pat visu latviešu cilšu ķēniņu?
5. Vai atbalstāt to, ka Lāčausis, absolūtas izvēles iespēju rezultātā, varētu kļūt pat par tautas nodevēju, pārejot vācu pusē (ja spēlētājs tā vēlas)?
Ice wrote:
Es iesaku pollā likt atbilžu variantus "", "" un "Jāizdiskutē", lai pēc tam par neskaidrajiem jautājumiem (kur balsotājs nezin "Jā" vai "Nē") varētu izdiskutēt un noskaidrot kvalificētā vairākuma viedokli.
Tomēr labāk būtu, ja trešā atbilde būtu "Nezinu", jo mēs izdiskutēsim visus jautājumus, kuros kāda no spēles veidotāja domas atšķirsies, vai pat atbildes sadalīsies līdzīgi. Atbilde "Nezinu" ir tādā gadījumā, ja kāds nav pārliecināts par to kā īsti gribētu, lai spēlē ir.


12) sure
13) Sure, bet var būt sākumā arī kaut kas pavisam triviāls, kā skats no augšas ar simboliskām ikonām galvenais lai ir vismaz kaut kas Wink
14) Nē - sanāks autortiesību pārkāpums
15) Drūmu? Noskaņai jābūt tādai, kā klausoties, kad vilki dzied "Māte mani lolodama nazi dūra šūpulī - kauj karā'i mirst mērī - es palieku liekamā: Man galviņa dzelžiem kalta, tēraudiņa oderēt'. Es ar savu ienaidnieku vidū jūras satikos - no akmeņa malku šķēlu, straumē kūru uguntiņ."
16) Būtu labi ja opensource lai ja projekts paliek pusratā kāds to var pacelt un turpināt ... bet no otras puses ja ir vēlme piesaistīt māksliniekus kvalitatīvas grafikas un moviju izveidei tad būs sarežģījumi ... vislabāk laikam, ja projkets ir sadalīts - daļa (engine, atsevišķi moduļi Opensource freeware), bet mākslinieciskais noformējums (mūzika, multenes, grafika) par maksu ...
17) Dialogiem ...
1Cool Būtu labi, bet cik tas reāli iespējams ... ?
19) AušuLācis manuprāt lai iet dzērvenes lasīt bet principā ... vispār sviests kaut kāds - savējos galināt ... es domāju, ka pilnīgi universālu rīcības brīvību nav iespējams realizēt (Lāčausis lido uz Rīgu uz spīdolas bluķa un krustešus bombardē ar ķīmiskajiem ieročiem no Lutauša kūts ...)
20) Viennozīmīgi atbalstu ... Arkanum tipa pasaules realizācija rullē ...
21) Skatīt 20
22) Hmm ... manuprāt tas jāskatās sīkāk no konteksta ... ja kas Namejs kad noslēdza mieru ar vāciešiem Rīgā aizgāja karot pie leišiem uz "prūšu robežām" manuprāt vislabāk ja būtu iespējama livonija / baltija līdz prūšu zemēm, un daļa krievijas ... Baltijas jūra līdz visbijas salai?? nezinu ...
23) ne mans lauciņš ...

....

Vispār man liekas ka man jāizstrādā sava sava spēles koncepcija, bet nu ņemot kā man tas parasti iet, tas nekad nenonāks līdz kaut kādam rezultātam Sad ...
Back to top
Kamazs
Guru
Guru


Joined: 17 Jan 2003
Posts: 829
Location: The glorious ancient city of Loja

PostPosted: Thu Mar 13, 2003 11:04 pm    Post subject: par principu

Skatos, diezgan daudziem patiik/augstu noveertee Arcanum/Fallout/Morrowind pasaules uzbuuves principus. Taatad gluzhi bezceriigs shis projekts nevareetu buut.
>>Shadow par taam ikonaam :D
Diezin vai. No vienas puses, tas protams ir baigi labi, ja ir vismaz kaut kas, tachu no personiigaas pieredzes zinu, ka pat taadaa primitiivaa projektaa buutu jaaiegulda lielas puules..un vai tu gribeetu straadaat nopietni pie projekta, kura rezultaats - taada visai nosaciita speeliite, kas citus nemaz nepievelk..so, ljoti svariiga ir popularitaatem, attieksme pret speeli, moraalais atbalsts, taa kaa labaak tomeer teemeet augstaak. Nolaist zemaak var ar laiku, arii to esmu pieredzeejis un varu nomierinaat - nekas briesmiigs.
_________________
...un es uzskatu, ka Fallout ir etalons
Back to top
View user's profile Send e-mail Visit poster's website
Display posts from previous:   
dev.gamez.lv Forum Index -> Pārējās radošuma izpausmes All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Next
Page 7 of 8

 
Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group